PDA

View Full Version : EGR,inlaat,gloeispiraal.....6n 1,9d


johan8vplus
16-12-2007, 11:01
hallo
zal binnenkort de inlaat schoonmaken van mijn vrouws polo 6n 1,9D en dan gelijk de egr afdichten.
iemand tips hoe de inlaat te ontdoen van koolaanslag??
en de polo slaat smorgens alst koud is moeilijker aan(langer doorstarten) en nu vroeg ik mij af bij welke km-stand ze gemiddeld vervangen de.......
*gloeispiralen
*brandstoffilter.
polo heeft inmiddels 150000km afgelegd
gegroet uit friesland
johan
joure

johan8vplus
24-12-2007, 19:34
er waren dus gloeiers kapot,nieuwe gemonteerd en ook de inlaat maar eens schoongemaakt(met remreiniger),die was al aardig dicht geslibt nu is alles weer ok.
ook heb ik de egr-klep afgedicht,alleen tijdens de proefrit hield de polo erg in.
heb m dichtgemaakt dmv de vacuumslang dicht te maken,maar ga er nu een plaatje tussen monteren dan herkent de sofware de egr weer en krijg je ook geen storing.
nu herkent de computer m niet omdat ik de slang afgedicht heb hoop dat t met een plaatje beter is.
johan
joure

Gilex
24-12-2007, 22:57
Johan wat ik op de poloclub ook al zei:
Je hebt het over een 1.9D da's nog een mechanische diesel, zit geen ECU op die de aansturing van o.a. inspuiting regelt. Softwarematige EGR sluiting wil dan dus ook niet.
Je zal met een dichte pakking de verbinding EGR naar inlaat- cq uitlaatspruitstuk moeten afsluiten.
Een dichte pakking kan je zelf wel maken van een stukje staal die je op maat maakt. Je neemt de originele pakking en die zet je over op het stukkie staal, zonder de middenste opening.
Die prop je er tussen en voila een dichte EGR :) :thumbup:

johan8vplus
24-12-2007, 23:15
ok dit was ik al van plan.
dank u voor de info...........
johan

johan8vplus
28-12-2007, 09:31
egr is dicht!!!!!!!!!
johan

johan8vplus
13-03-2008, 17:37
weer een nieuw probleempje........
op de snelweg houd ie soms in bij snelheid 130-140 km/u
verder loopt ie ok
iemand enig idee,
dacht zelf aan
-brandstoffilter/luchtfilter
iemand nog tips,of waar ik op moet letten(ben meer een benzine sleutelaar) voort vervangen van een dieselfilter

groet
johan
joure

johan8vplus
20-03-2008, 17:01
ook neemt ie meer brandstof......
johan

johan8vplus
02-11-2009, 20:37
meende dat t inhouden verleden tijd was......niet dus.
afgelopen voorjaar...
vrouw polo starten,helemaal niks,geen lampje,niks.
anwb erbij,man zei vervang t contactslotblokje maar eens,dus gedaan.
de hele zomer geen probleem,niks en nu,nu t weer vochtig,nat en koud buiten is houd ie soms weer een moment in.
iemand enig idee(vocht bij electra ergens???)
johan