PDA

View Full Version : g-lader reviseren.(zelf te doen!!)

richard-polo
10-07-2004, 13:52
vw freaks......
luister.. ik heb een g40 lader die aan revisie toe is nu is het niet degene die op m,n 16vg40 zat maar 1tje die ik over had.
nu heb ik hem uit mekaar gehaald en na gekeken of die nog goed was(dood) maar na mijn idee is doe nog oke nergens beschadigingen te zien.
nu wilde ik bij sls een revisie setje bestellen en aan de slag want want ik ben zelf nogal goed met m,n handjes en m,n pa is automonteur (van ford dat wel) maar nu we dat ding dus uit mekaar hebben liggen valt het allemaal nog best mee, ziet er allemaal nogal simpel uit.. maar schijn bedriegt ik weet het..
enigste waar we nu mee zitten is het punt hoe wu die afdicht ringen van de lagers eruit krijgen en de lagers zelf. kan er wel met een hamer op gaan rammen en een dop, maar dat spul is zo breekbaar dat ik hier maar eerst eens vraag of iemand dit al eens heeft gedaan.(lijkt me van wel)
de lagers erin doen is geen punt.. lagers in de vriezer en g-lader helften in de verwarmde over. past als mes in de botor..
alleen de vraaag.......... hoe krijgen we die lagers eruit zonder iets te beschadigen........

en mensen ik ga deze vraag op volksforum ook stellen dus niet aan komen met dubbele post want dat weet ik zelf wel...

graag hoop ik dat iemand me kan helpen want scheeld een bom duiten om alles zelf te doen.
enigste wat ik misschien laat doen is het bewerken want dat lijkt me meer iets voor de vak lui..

mvg richaRD-polo

Cabby 82 TDi
10-07-2004, 13:59
Kun je hem er niet bij die ford garage uit laten persen ?

Richard
10-07-2004, 14:00
Quote: "en mensen ik ga deze vraag op volksforum ook stellen dus niet aan komen met dubbele post want dat weet ik zelf wel... "

vaag....

en over de vraag van de g-lader.. moet je bij melchior zijn...

richard-polo
10-07-2004, 14:31
komt omdat deze vraag van het vwforum af komt. snap ie...... :wink:

richard-polo
10-07-2004, 14:32
oow ja ford garage is geen optie.. zeikers daar.......

MelG60
10-07-2004, 14:38
Leg een dop of iets wat je er voor gemaakt hebt onder de verdringer en tik met hamer en schroevedraaier de keerringen eruit en daarna met bv een pers het verdringerlager. inlaatzijde keerringen zelfde verhaal en grote lager ook. Voor de balansas er uit te krijgen de behuizing heet stoken met verfbrander en er dan uitpersen.

richard-polo
10-07-2004, 15:08
de 1ste van de verdringer is eruit.(afdichtring) maar de 2de wil niet. en die klemmetjes van de lagers krijg ik al helemaal niet los.. zal wel even wachten tot pap.s thuis is want had net bekant m,n pinkie eraf liggen...... vieuw wat zijn die verdringers scherp zeg. flinke snee in m,n vinger

MelG60
10-07-2004, 19:22
Die klemmetje van de lagers? Je bedoelt die circlips?? En die keerring krijg je er ook niet uit? Heb je gereedschap van fisher-price ofzo??

richard-polo
10-07-2004, 19:37
nee mel geen fisher-price gewoon normaal gereedschap maar dit is de 1ste keer dat ik een lader open haal....
ik ben nogal lomp van mezelf dus als ik ga liggen hameren dan zal ik het wel weer slopen mij kenende :rolleyes:
gelukkig is dit niet m,n eigen lader maar een reserve anders deed ik dit niet, straks is het stuk en dan kost het meer..... :eek:
hahaha maar wel goeie opmerking.. :D

richard

Dennis@polo86c.nl
11-07-2004, 21:58
Op www.g-lader.info (http://www.g-lader.info) staan veel nuttige tips.
Als je zelf al vindt dat je te lomp bent, begin er dan niet aan, het is een redelijk fijn werkje.

Verwijderen van de lagers kun je met een pers of een speciale lagertrekker doen (profi gereedschaphandel).
Keerringen met een waterpomptang (zie bovenstaande site).

Dennis@polo86c.nl
11-07-2004, 22:04
Die veer-clips die aan beide kanten van het verdringerlager zitten kun je er zo met een geschikte tang uit pakken.
Dat moet jij als handige vent toch weten/zien? :P

richard-polo
12-07-2004, 12:26
dat weet ik wel maar ik heb hier thuis niet zo,n tang vandaar dat het niet lukte en dit is de 1ste keer dat ik die lader open maak.
heb al veel nuttige info gelezen op g-lader info maar enigste wat ik er niet uit krijg zijn die lagers......maar ik zit nog goed te kijken of de lader helften niet te diep zijn in gesleten. mag 1.5mm zijn toch.. verdringer ziet eruit als nieuwd...