View Full Version : Ruitenwissers slaan op hol! (golf 2 GTI)
Ey mensen...
Al sinds ik de GTI had gekocht was er iets aparts aan de hand met de ruitenwissers...eigenlijk de ruitenwissers aan de voorkant.
Deze kwam namelijk niet meer in de ruststand terecht na het uitschakelen, maar bleven op het punt staan dat ik ze uitschakelde.
Ook bleven ze continu doorwissen als ik de hendel in interval zette...
Met de achterruitenwisser was er niets aan de hand.
Vorige week heb ik de hendels vervangen, maar nog steeds het probleem dat ze niet in ruststand terugkwamen en doorwissen bij interval.
Vanavond na een lange rit heb ik het relais (die ook al vervangen is) en de zekering voor de achterruitenwisser eruit gehaald, omdat ik gek werd van de ruitenwissers: ze gingen uit zichzelf aan en bleven maar doorgaan..
Waar moet ik zoeken? :)
contact slot .......teminste het blokje in je contact slot
Okee
En wat moet ik daarmee doen? En hoezo ligt het daar aan :)
naar mijn idee ligt het daar niet aan.. heb het bij verscheidene auto's gehad en keer op keer was het de motor van de ruitenwissers. ff loshalen en goed opnieuw invetten hielp perfect. meestal zitten die motortjes dicht met 20 jaar oud vet, en dat smeert niet echt meer..
ook de sleepcontacten kunnen beschadigd of aangekoekt zijn, ff goed schoonmaken en opnieuw invetten dus...
Maar hoe kan het dat de ruitenwissers ineens aan gaan terwijl de hendel in ruststand staat.
The_Maxx
18-12-2007, 22:10
Maar hoe kan het dat de ruitenwissers ineens aan gaan terwijl de hendel in ruststand staat.
los contact, niet in de schakelaar maar bij de motor of ergens tussen schakelaar en zekering of tussen zekering en motor, kabels ff doormeten, heb het idee dat de pluskant ergens kortsluiting maakt waardoor ie soms spontaan aanslaat.
conteroleer en vervang zonodig de kabels.
tipje over de motoren is wel handig om even naar te kijken, maar dit kan niet de oorzaak zijn van het spontaan aanslaan.
naar mijn idee ligt het daar niet aan.. heb het bij verscheidene auto's gehad en keer op keer was het de motor van de ruitenwissers. ff loshalen en goed opnieuw invetten hielp perfect. meestal zitten die motortjes dicht met 20 jaar oud vet, en dat smeert niet echt meer..
ook de sleepcontacten kunnen beschadigd of aangekoekt zijn, ff goed schoonmaken en opnieuw invetten dus...
dan gaan ze juist stuiteren of heel langsaam op en neer
probeer je blokje achter op je contact slot maar eens ...
wel als ie niet 100% in rust staat.. sleepcontact maakt dan niet genoeg contact om aan te slaan, maar als ie een tikje krijgt (hobbeltje in de weg ofzo) en van zijn plek schuift pakt ie m ineens wel en draait een paar keer.
bij mijn passat had ik op een gegeven moment het idee dat er een regensensor op zat.. die ging ook random aan en uit. ff nieuw vet erin gedrukt en de sleepringen schoongemaakt en hij kon weer een tijd.
Bedoel je dan het sleepcontact wat achter het stuur zit?
Ik denk dat ik dan maar eens het stuur en hendels eraf pak en de boel eventjes grondig schoon ga maken.
Bedankt in ieder geval.
Schoonmaken moet je die contacten zowiezo altijd!
Heb een tijd terug rookontwikkeling gehad, dit kwam ook door rotzooi/vettigheid op deze contacten. Is nogal een kwaaltje bij oudere Golfjes heb ik begrepen.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.