PDA

View Full Version : US Jetta CARAT nu voor 1100euro (Duitsland)

Jettameister
21-12-2007, 09:56
Hier de link :

http://www.jetta-ig.de/forum/viewtopic.php?t=4868

En hier de fotos :

http://www.jetta-ig.de/forum/viewtopic.php?t=3464

Kerel vroeg er eerst 2000euro voor en nu dus 1100euro...
Red deze CARAT voor hij gesloopt word !!!! :eek: :eek: :eek: :screwy:

Alberto
21-12-2007, 13:55
tja ....hij is wit niet mijn kleur eigenlijk ........
maar wel lekker :cowboy:

JettaPowerrr
21-12-2007, 14:20
Yep, zekers lekker. Wit is ook niet mijn kleur, maar daar zou ik nog mee kunnen leven. Het is meer het importeren waar ik tegen op zie, en eigenlijk ook maar weinig tijd voor heb. :( Sja...

Berrychello
21-12-2007, 16:20
Gaaf ding! Importeren lijkt mij geen probleem. Hij staat ook niet zo ver weg, zo'n 100km voorbij Essen.

Maar voor 1100,- (en dan nog importeren) zie ik er geen handel in...

Pedaalemmer
21-12-2007, 17:10
Handel? volgens mij zit je dan op het verkeerde forum.

Arnaud
21-12-2007, 19:40

Je wilt ze de kost niet geven denk ik! :D

Leuk ding trouwens, te mooi om te slopen (ook met die historie).

Jurgen Santana
21-12-2007, 20:33
te mooi om te slopen (ook met die historie).

Dan demonteren we hem toch gewoon. Zeker met die historie, een derde lands auto :screwy: (Net als de mijne :D )

tiefflieger
21-12-2007, 20:37
Mooie Jetta, wit is het nieuwe zwart zeggen ze toch ?

JettaPowerrr
21-12-2007, 21:21
Sja....een leuke Jetta 1.8 compressor voor 2500 of een originele Carat voor 1100.....en juist als ik nog geen geld heb voor zo iets :( Ernstig...

Arnaud
21-12-2007, 21:27
Dan demonteren we hem toch gewoon. Zeker met die historie, een derde lands auto :screwy: (Net als de mijne :D )

Staat in het Duits een stukje over de historie. De auto is geproduceerd voor export over de plas maar dat is nooit gebeurt. Nou zal dat jou niks kunnen schelen maar ik vind het wel een leuke bijkomstigheid.

Jettameister
21-12-2007, 21:28
Staat in het Duits een stukje over de historie. De auto is geproduceerd voor export over de plas maar dat is nooit gebeurt. Nou zal dat jou niks kunnen schelen maar ik vind het wel een leuke bijkomstigheid.

ik wou het ook net zeggen :thumbup:

Arnaud
21-12-2007, 21:34
ik wou het ook net zeggen :thumbup:

Nooit te beroerd om analfabeten wat uit te leggen toch? ;)

Jurgen Santana
21-12-2007, 21:48

Erg leuk inderdaad, op internet staan veel aparte en bijzondere auto's, meeste US apparaten die ik ken (incl. mijn Jetta) zijn in Mexico geproduceerd.

Heb het stukje ook even gelezen. Dat van die versterkte verwarming twijfel ik een beetje aan. Dattie aan het eind van de straat al warme lucht blaast heb ik ook. Dat ligt meer aan energie onzuinigheid RV motor dan aan de kachel. De motor zet meer energie in warmte om dan in beweging van de auto.

Ook op ETKA ook nooit wat over gezien. Benieuwd wat er dan anders is aan dat verwarmingssysteem.

In deze uitspraak kan ik me ook wel vinden trouwens :rolleyes:

Und wenn ich damit fertig bin, muss ich mal gucken, warum der so lahmarschig ist, fühlt sich eher wie 75PS an und nicht wie 105.......

Jurgen Santana
21-12-2007, 21:59
Nooit te beroerd om analfabeten wat uit te leggen toch? ;)

Analfabetisme is moeite met lezen en schrijven hebben. Slaat dus niet op het niet lezen van een advertentie. Maar dat terzijde.

Toch bedankt voor je uitleg, alhoewel ik het positieve commentaar dat je uit mijn Jetta topic hebt verwijderd er niet mee terug krijg.

Slechts een gequote stukje commentaar is bewaard gebleven :cry:

Berrychello
21-12-2007, 23:46
Ach, zelf heb ik er niks aan, dus...

Mijn Golf bevalt mij best :)

Arnaud
22-12-2007, 00:00
Analfabetisme is moeite met lezen en schrijven hebben. Slaat dus niet op het niet lezen van een advertentie. Maar dat terzijde.

Toch bedankt voor je uitleg, alhoewel ik het positieve commentaar dat je uit mijn Jetta topic hebt verwijderd er niet mee terug krijg.

Slechts een gequote stukje commentaar is bewaard gebleven :cry:

Moeite met lezen en schrijven hebben maar het slaat niet op het lezen van een advertentie. :)
Mocht je aan mijn gegum in jouw topic enig trauma hebben overgehouden dan zijn daar vast ook wel weer fora voor. Je kunt natuurlijk ook de gequote antwoorden wissen dan lijkt het net of is er nooit wat gebeurt. :D
Loopt hier wel vol offtopic zo trouwens. Maar dat terzijde.

JettaPowerrr
22-12-2007, 01:03
Heren, heren, laten we het leuk houden! :)

We hebben het hier over een uiterst zeldzame Jetta Carat! Niet over onderlinge strijd. ;)

Overigens, Jurgen, is het prestatie-niveau van de 105pk-motor dan zo belabberd??
Beetje raar, eigenlijk. :( En erg jammer. Heb op zich wel interesse in die Carat, maar als de prestaies achter blijven, dan schiet het niet echt op, natuurlijk. Niet dat ik het erg vind als ie niet zo rap is, maar 105 pk moet ook als zodanig presteren, natuurlijk!

Jettameister
22-12-2007, 09:45

We hebben het hier over een uiterst zeldzame Jetta Carat! Niet over onderlinge strijd. ;)

Overigens, Jurgen, is het prestatie-niveau van de 105pk-motor dan zo belabberd??
Beetje raar, eigenlijk. :( En erg jammer. Heb op zich wel interesse in die Carat, maar als de prestaies achter blijven, dan schiet het niet echt op, natuurlijk. Niet dat ik het erg vind als ie niet zo rap is, maar 105 pk moet ook als zodanig presteren, natuurlijk!

Ik ben niet vertrouwd met benzine motoren maar tegen mij heeft mn verteld dat mijn 80pk TDic blok "sneller/vlotter" zou zijn dan deze 105pk benzine motor... :confused: :confused: :eek:
Ik heb er geen flauw idee van maar ik leer graag bij dus als iemand hiertoe meer weet? :thumbup:
Je kan er altijd een ander blok inleggen natuurlijk he ! :D :D

Jurgen Santana
23-12-2007, 00:12

Volgens mijn instuctieboekje, is de RV in mijn Jetta maar 100 pk. Op een amerikaanse site heb ik wel gelezen dat het vervangen van de lambdasonde wonderen kan doen bij deze digifantmotoren. Dit heb ik nog niet geprobeerd.

Er valt wel mee te rijden. Maar het verschil met de 1.6 die ik had viel me tegen. De benzine die die meer verbruikt is het eigenlijk niet waard.

JettaPowerrr
23-12-2007, 03:34
Hmm, dus wel een auto die het overwegen waard is, alleen het blok is dat dus net niet.
Misschien een 1,8GTi-blok erin lepelen? Die zijn toch 112 pk en redelijk berucht om de prestaties? Of toch maar gelijk een G60... :D

Jurgen Santana
23-12-2007, 13:34
Hmm, dus wel een auto die het overwegen waard is, alleen het blok is dat dus net niet.
Misschien een 1,8GTi-blok erin lepelen? Die zijn toch 112 pk en redelijk berucht om de prestaties? Of toch maar gelijk een G60... :D

Op het uitlaatspruitstuk, de voorpijp en het regelapparaat na is het een 107 PK PF motor. Mischien dat ombouwen de moeite loont.

JettaPowerrr
23-12-2007, 14:12
Hmmm, denk, denk....:D Bedankt voor de info, Jurgen!

Jettameister
23-12-2007, 16:37
Hmmm, denk, denk....:D Bedankt voor de info, Jurgen!

*push* *push* :cool:

voor hij gesloopt word, zou echt zonde zijn van deze, die is nog veel te goed!!
die die ik gekocht had voor te slopen was van kas heel slecht :rolleyes: :redface:

JettaPowerrr
24-12-2007, 02:46
*ZUCHT*

Sja, het komt nu wat ongelegen, financieel gezien. Bovendien heb ik als zelfstandig ondernemer niet veel tijd om "even" op en neer te gaan naar Duitsland en hem op NL kenteken te zetten. Dat weerhoud me er eigenlijk van. :(

Jetta MaNiA
24-12-2007, 08:39
Praat Ed aan de Jett!

JettaPowerrr
24-12-2007, 12:02
:D :screwy: :tongue:

Alberto
24-12-2007, 12:32
even op en neer naar duitsland op zaterdag ...en even door een mede forum lid op kenteken laten zetten .........

JettaPowerrr
25-12-2007, 12:11
Ja joh, maak het nog ff moeilijker! :confused: :tongue: ;)

*zucht*

Alberto
25-12-2007, 14:26
Ja joh, maak het nog ff moeilijker! :confused: :tongue: ;)

*zucht*

tja ....rdw keuring hoef jij toch niet bij te zijn
of is dat ook al iets wat je persoonlijk moet doen ?

JettaPowerrr
26-12-2007, 11:37
Niet dat ik weet. Als je de papieren van het hele spul maar bij je hebt, toch? Gaat toch om de auto, niet om de eigenaar? Alleen met het "op naam zetten" is het wel handig als de eigenaar er persoonlijk (met rijbewijs, dus) bij is, lijkt me?