PDA

View Full Version : Scheurtje(s) tussen klepzittingen EG


MrMiljon
21-12-2007, 21:26
Na het laten vlakken van mij EG kop zag ik dat tussen de klepzittingen een heel klein scheurtje zit, op het dunste deel. Is dit bijna altijd zo , kan het kwaad of kan ik beter op zoek naar een andere?

Verder zag ik dat "Bolku" ook een cylinderkop aandbied(bood) voor een EG. Wat is dat precies het verschil tussen deze kop en een andere EG. Volgens mij is de kop die ik heb ook vlak en zitten er "verbrandingsruimten" in mijn zuigers.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LOXF8BIL.jpg
Foto is voor het vlakken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-A7BRPSQG.jpg

Stijn
21-12-2007, 21:52
Een EG kop is een EG kop: plat, dus Bolku zn kop is dezelfde als jij daar hebt.

Diesel koppen heb altijd die scheurtjes tussen de klepzittingen en daar maakt het in beperkte maatte niets uit, geen idee of dat bij benzinekoppen wel kwaad kan.

MrMiljon
21-12-2007, 21:56
Bedankt voor je reply. Maar dat EG spul al zo schaars begint te raken. Ik was al bang dat ik de kop in de kliko kon donderen. Zal wel meevallen dus, althans bij een diesel. Ik zal het antwoord voor een benzine afwachten. Maar toch bedankt voor de info.

Stijn
21-12-2007, 22:01
Mooi spul zo'n EGtje, dat wel.

bolku
22-12-2007, 18:57
Is dezelfde kop als ik heb liggen idd en die scheurtjes zitten erg vaak in VW koppen.
Zolang ze tussen de klepzittingen zitten kan het geen kwaad......als ze naar het bougiegat toe lopen ( vaak bij 16V) krijg je problemen.
EG spullen worden schaars dus wees er zuinig mee.

MrMiljon
22-12-2007, 20:10
Zitten alleen tussen de klepzittingen, dus er is niks aan de hand. Bedankt! Geeft weer een beetje rust.

PeterM
23-12-2007, 22:53
Als het erger zou worden, kan je eventueel even een
vingerfreesje door de scheur halen en er dan
een aluminium las inleggen. Dan weer vlakken....

MrMiljon
24-12-2007, 17:09
Ben niet zo thuis in het lassen. Maar verzwak je het omliggende materiaal zo niet erg? Gezien de krachten die op zo'n kop komen te staan, zegt mijn logische verstand dat de scheur naast de las komt en eventueel ergere gevolgen heeft? Correct me if I'm wrong. :thumbup:

PeterM
24-12-2007, 17:45
Eerst de hele kop in de oven zetten en
dan lassen. En héél geleidelijk af laten koelen..