View Full Version : je gelooft het nie...........vw nummer drie
:D Vandaag voor de missus een Golf II gehaald :rolleyes: Even naar Enschede op en neer en hoppa op de aanhanger. Voor het betaalde geld een goede basis voor een zomerauto voor mijn vriendin.
Paar mankementjes maar die zijn zo gefixed. Wiellagers.......achterklepveren :cool: en nog wat andere dingen.
Plannen zijn: Dikke bumpers erop...........verlagen door de veren af te sijpen en 17inch tsw venoms eronder :tongue: en natuurlijk een brulpijp achter van de Halfords. :thumbup:
He even lekker stangen.
Komen nette steelies onder, nw bumpers voor en achter en een schroefset. Straks even dakje opmeten en gaatje erin voor schuifdak. Verder paar plekjes bijwerken, deukjes eruit en in een nette kleur maken.
http://media3.dropshots.com/photos/101339/20071117/170022.jpg
http://media3.dropshots.com/photos/101339/20071117/170259.jpg
johan8vplus
22-12-2007, 14:15
zomerauto voor de vriendin en dan om te verlagen de veren afslijpen????? :confused: :screwy: :confused: .
tsja...........
johan
@johan8volt+.....lezen?(schroefset..):D
johan8vplus
22-12-2007, 14:40
ja ok maar daarboven........heb ik gelezen
Plannen zijn: Dikke bumpers erop...........verlagen door de veren af te sijpen en 17inch tsw venoms eronder en natuurlijk een brulpijp achter van de Halfords.
johan
Begrijpend lezen was niet je sterkste vak op school zeker...........
Ertussen staat ook even lekker stangen............vraag anders even aan iemand of ze het forum voor lezen aan je en uitleggen wat er staat ;)
Er komen dus nieuwe bumpers op met chrome rand erin......smalle bumpers dus. Verlagen met een schroefset en niet door de veren af te slijpen en absoluut geen brulpijp maar gewoon nette originele demper eronder ;)
robertjan007
22-12-2007, 14:58
zucht.... lol
jetta mk1 '82
22-12-2007, 16:10
leuk karretje ;) !
veren afslijpen klinkt goed :D !
gr. Martijn
johan8vplus
22-12-2007, 16:21
ok ok ik begrijp m al.......
k had eigenlijk ook niet anders verwacht, was er dus met de kop even niet bij sorry..
maar de plannen(heb t nog even een keer gelezen) klinken goed
johan
@ johan8vplus :hug:
Aniehoe: Ga morgen even kieken of deze velgen passen in combi met een 185-50-16 bandje. Velgen zijn 7,5J........op de tyre calculator kwam het goed......maar even in real life checken.
Zijn geen steelies maar als het past wel een velg die niet veel onder Golf II zit.
http://media3.dropshots.com/photos/101339/20071222/073704.jpg
Dakje al even van zolder gehaald...............heb de binnenafwerking er ook bij..........even kijken of die bekledingsdingen erin passen. Straks weer 2 weken vrij en dan dakje erin zagen :D
http://media4.dropshots.com/photos/101339/20071223/011917.jpg
Vandaag de Golf even lekker schoongemaakt en gestoft van binnen. Van de week even rustig de wiellagers vervangen en dan de schroefset eronder.........en als het weer beter wordt qua temperatuur even beetje uitelkaar halen en likje verf erop............zitten veel krassen op en wat deukjes.
Mijn vriendin is wel aan het twijfelen qua wielen :screwy: 16inch steelies met nw doppen en de 185-50-16 erop of de bmw velgen met de 185-50-16. :D
Deurgrepen worden ook nog veranderd ivm inbraakpoging bij vorige eigenaar. Koelslang vervangen bdw en kachel is weer heerlijk warm.
1982kameiX1
27-12-2007, 11:52
""
He even lekker stangen.
""
dat is gelukt :cool: :D
haha, ben heel benieuwd Dasher,
succes ermee!
PB ff je adres, dan stuur ik de reserve sleutel.
Adres is onderweg.
Aangezien bij de vorige eigenaar een jammerlijke inbraakpoging de deursloten wat gehavend achtergelaten hebben. Net even nieuwe besteld. Zullen volgens de critici wel weer heiligschennis :rolleyes: zijn maar volgens mij staan ze best leuk. Gaan maandag op de post vanuit het verre Oosten.
http://tiben-versand.de/a-sty2.JPG
grappig: wat zijn dat? 'modified-doorhandles-to-mask-damaged-by-break-in-doors-??
grappig: wat zijn dat? 'modified-doorhandles-to-mask-damaged-by-break-in-doors-??
Nope :tongue:
Schijnen in het verre oosten nu op de Jetta 2 te zitten ipv die Golf III achtige grepen. Weer een wat anders............en voor het bedrag wat je hiervor betaald heb je op de sloop geen originele greep. :screwy:
Golf op stalling gezet...............al wel wat dingetjes eraan gedaan dus zal even piccie maken.
ja die handvatten word je mee doodgegooid op ebay..
1982kameiX1
25-01-2008, 11:50
ja die handvatten word je mee doodgegooid op ebay..
Dat is naar mijn idee ook het enige waar ze goed voor zijn,
maar ja, een brandweer man met een auto die niet opengaat van de buitenkant, dat kan natuurlijk ook niet dor de beugel :D
@ dasher (sleutels zijn onderweg)
Net even wat lekkers gescoord op Ebay.de
2 Liter 3a Motor 113 PS Audi 80/90/Coupe Motor is nu nog op injectie maar straks op Webers :D 4+e bak erachter en lekker trekken en toch zuinig in de E
:cool: Of de quattro spullen erbij inbouwen :cool: liggen er ook bij dus misschien even kieken of dat past.
Heeft 160.000 km gedraaid in een 90 coupé automaat...........dus nooit over zijn toeren gedraaid en ik ken de vorige eigenaar en die rijd altijd zeer rustig en alleen maar snelweg km.
http://i22.ebayimg.com/01/i/000/d2/58/f450_1.JPG
classic-edition
14-02-2008, 11:21
Mooi man, goed bezig. :thumbup:
Duszzzzzzzzzzz
Heb nu dik blok, carbs.............en net een bak van een 90 Quattro en een achteras van een 90 quattro gescoord :D
Denk dat het een rear-wheel drive Golf II wordt...................driften dus.
plannen klinken goed zoals ik van't weekend heb gehoort.
ben benieuwt als ie klaar is
1982kameiX1
18-02-2008, 15:04
En je vriendin vindt het allemaal prima? :rolleyes:
klinkt leuk, ik hoop dat het ook leuk wordt...
@1982kameiX1
Gooi de Vento in de verkoop dit jaar................of ik sloop hem. Ga komende winter een Golf III cabbie voor de missus kopen in D...........staan er genoeg.
Dan wordt dit mijn daily. :D ach en hij kostte weinig in aanschaf gelukkig dus project blijft onder de € 1000,-
1982kameiX1
18-02-2008, 15:29
@1982kameiX1
:D ach en hij kostte weinig in aanschaf gelukkig dus project blijft onder de € 1000,-
joh??? :D :D
Had met Lieuwe afgesproken dat Golf tegeen Audi geruild zou worden...................
Had gevraagd aan kennis waar de Golf staat gestald of ze hem alvast op de aanhanger konden pleuren omdat ik hetzelf even druk heb met dingen van mijn werk.
Accu heb ik eraf gehaald ivm stalling en eventuele verrotte accu. Zoon van mijn kennis is 14jr en denkt alles te weten van auto's :mad: hij en een kameraad hadden even accu in de Golf gezet en geprobeerd te starten. Zijn pa, mijn kennis dus, had al gezegd dat accu erin kon en dat ze hem dan even zouden proberen.
Kutjochies hadden mij wel eens gezien als ik een ouwe auto starte met drup remreiniger in filter en dan hup starten. Door de accu die ze erin gezte hadden liep de Golf niet direkt...................dus hele bus remreiniger erin en kaboem..............kop en net via sms gelezen, cilinders los op het blok...........en overal olie en shit. Kortom Golf is overleden.
Ga straks nog even met Lieuwe bellen................
Jemig, zal wel een klap gegeven hebben...
succes ermee
1982kameiX1
01-03-2008, 15:57
pff,
that sucks,
ik heb je die auto verkocht met een splinternieuwe accu erin...
jammer hoor :(
en nu? naar de sloop??? :(
De Limburger
01-03-2008, 16:40
Ik had nog zooo gezegt geeeen bommetje,,hahah
(ff stangen)
Nee is wel k*t maar doe je niks aan..
Succes Gr Ronnie
Maar even die jochies laten werken zeker?
Golf gaat niet naar de sloop. Ga er wel een ander blok in pleuren maar nu even geen tijd voor.....................
Heb nog blok liggen dat ik eigenlijk ergens anders in wilde gooien maar dan maar hier in proberen te lepelen.
life's a bitch
En die jochies zitten nog te wachten op de straf die we gaan bedenken :tongue:
Berrychello
01-03-2008, 23:40
Wel humor als je erbij stond, om het te zien bedoel ik!
Verder wel erg jammer van de Golf! Zonde!
Dus dat Audi 90 blok is nu dood?
Om daar even verder over te praten. Liggen die blokken niet in lengterichting op de kap bij die Audi 90? Hoe zou dat dan moeten passen bij een Mk2, als je de radiateur op zijn huidige plek wilt houden en je schutbord ook heel (zonder ingeslagen deuken) wilt houden.
Denkje dat dat past, met een 4 cilinder?
Nee het ori blok lag er nog in. Audi blok gooi je er zo in. Maar dan ligt hij dwars erin. Quattro ombouw gaat iets tever met deze golf hebben we nu maar beslist :cool:
Volgend weekend gaan we motor eruit halen en Golf even hoog en droog zetten op stelling. Dan 'even' blok klaarmaken en dan volgende winter ermee aan de sleutel.
5-cilinder turbo erin lepelen ofzo http://www.xtremebikz.nl/phpbb2/images/smiles/blob6.gif
Hier maar even verder mee dan.
Net beide bumpers nieuw besteld in D voor weinig en setje velgen klaargemaakt om netjes op te rollen.
Auto wordt komende winter netjes gemaakt. Ga hem niet overspuiten of rollen.............gewoon zo laten en iets lager met steelies eronder. :D
Dit zijn de velgen. Worden nog wel grijs en misschien whitewalls erop en er komen normale banden op en geen 165ers ;)
http://i8.ebayimg.com/06/i/000/fd/5f/f75a_1.JPG
The Skinnmeister
11-08-2008, 19:57
Mooie velgen, en succes met de motor ombouw :)
Er zit alweer een motor in................gewoon een 1600 met de 5-bak erweer achter. Rijdt lekker en zuinig en de GL is voor de lol en om lekker mee te tuffen. Van de winter maar helemaal klaar maken voor volgend voorjaar.
Ach ja en the story continues :tongue:
Heb een passat met 2.0 2e motor bekeken..............was aardig ver heen met achterschade..............gevalletje vrachtauto er achter op.
Maar kan voor weinig alles eruit halen wat ik wil :D
Dus hier even vraagje : Wat moet ik naast complete motor eruit halen? En loopt die motor op het kastje wat in de motorruimte zit of zit er nog meer in de auto verborgen? Kortgezegd..........wat heeft dat ding nodig om te lopen?
Motor ligt er dwars in dus ik denk dat ik bak en aandrijfassen er ook even onderuit haal...........zal wel niet passen maar is altijd makkelijk :D En brandstofpomp op tank zal er ook wel bijmoeten. Er zit nu een 1.6 met carb en 5 bak in de Golf.
Dus iemand tips of tricks? (en heb zoekfunctie al geprobeerd maar helaas........)
Volgende week begint de ombouw met de 2.0 ipv de 1.6 met carb.
Iemand nog belang bij een 1.6 carb motor met misschien een 5 bak?
mischatdi
25-09-2008, 15:38
een echte 1.6? of een 1.5? wat wil je er voor hebben en wat is de staat?
Het is een rasechte 1.6 met originele 5-bak. Motor loopt goed en rustig zonder olie of andere lekkage. Gaat er dan compleet uit dus ook aandrijfassen en de hele mikmak.
Als de passat bak past onder de Golf gaat de originele 5-bak uiteraard ook weg. Dus als iemand bij voorbaat al weet of de bak van een 35i pasja onder de Golf past haal ik die er ook onderuit.
Pb eens een bedrag voor motor en bak ;)
Laat het maar even weten als de 5-bak daadwerkelijk in de bingo gaat ;)
Even opnieuw onder de aandacht. :)
Door wa veranderingen met de hobby en auto van de zaak wil ik wat groter gaan rijden. Had er al een topic voor aangemaakt maar ook hier maar even neerpoten.
Wil de Golf graag ruilen / inruilen op een Passat 35i of Golf III 5-deurs. Geen diesel of LPG auto maar gewoon benzine. Hoeft geen vr6 of g60 zijn (mag wel :D )
Golf krijgt nog nw bumpers met chrome strippen en is evrder helemaal origineel.
Hier ook maar even upje erin gooien voor de GL. Indien gewenst komt er bij de koop nw apk op.
Dit ook maar even uit het slop halen :D
Na wat drukke dagen rond de feestdagen ivm zwangerschapsperikelen nu weer tijd en zin aan de GL. Heb een auto van het werk waar ik ook een beetje hobby werk mee mag doen dus GL ga verder in de verherbouw.
O.a. andere motor van 1.6 met carb naar 1.8 met carb. 1.6 komt in de verkoop.
Heb net een spoilerset van 1986 gekocht die eromheen komt............zal wel weer niet passen volgens de kenners :shake: maar set is nieuw en van 1986 dus past goed bij de auto ;) Verder komt er een schroefset onder ipv 80/60. En uiteraard een paar leuke velgen............eerst set erom en dan even meten wat gaat passen :cool: Interieur krijgt ook wat wijzigingen en er komt een groot schuifdak in. En de trekhaak gaat ook in de prullebak......wil geen gat in de spoiler zagen :screwy:
En dan het geheel nog in een leuk kleurtje :giggle:
Vento Vice
09-01-2009, 23:10
Al 3 pagina's veel tekst en plannen, maar eigenlijk zie ik in dit topic helemaal niks gebeuren...
Zal wel even een nw topic aanmaken omdat er nogal wat plannen waren en ik eerst een passat wilde hebbenvoor hobby en deze dus in verkoop wilde doen.
Deze blijft dus en er komt geen passat bij. Zo duidelijk genoeg?
Dit op slot aub.
Vento Vice
10-01-2009, 09:07
oké, ik houd het in de gaten!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.