PDA

View Full Version : Temperatuur stijgt niet!


t_bellens
22-12-2007, 18:16
Hey,

Kan iemand mij hierbij helpen: ik heb een vw polo 6n van 96. De temperatuur stijgt niet, hij blijft constant op 70C° maar als ik een tijdje stilsta dan gaat hij tot 80C° maar eens dat de auto terug rijd zakt hij weer naar 70C° en normaal zou hij altijd +- op 90C° moeten staan.
Ik heb vorige week de thermostaat laten vervangen maar de problemen zijn nog steeds niet opgelost.
Weet iemand hoe ik dit probleem moet oplossen?

Matheo
22-12-2007, 21:34
watertemperatuur? zet voor de grap je kachel eens een tijdje uit, scheelt stukken ;)

sjampoo
22-12-2007, 22:17
Thermostaat nog eens laten vervangen :)


Ook in de vrieskou van heden-ten-dage moet de temperatuur met normaal rijgedrag richting de 90 gaan..


Tenzij je de blower alleen maar continu op vol vermogen + warm hebt staan..

Ken DS
23-12-2007, 18:11
Thermostaat nog eens laten vervangen :)


Ook in de vrieskou van heden-ten-dage moet de temperatuur met normaal rijgedrag richting de 90 gaan..


Tenzij je de blower alleen maar continu op vol vermogen + warm hebt staan..
Als ik mijn blazer vol open zet en vollop warm blijft mijn temperatuur nog vlotjes 90 graden hoor.

Wat ik al wel eens voorgehad heb met mijn snelheidsmeter is dat die niet verder dan 80 ging (en ja ik reed sneller :p), door het een of ander bleek de wijzer ergens te blokkeren dus heb ik het intrumentenbord eruitgehaald en de wijzer eens opnieuw erin gestoken en het was opgelost ... :s

Mischien dat jouw wijzertje ook ergens hapert rond die 70-80 ? :s

vw dennis
23-12-2007, 18:47
Had mijn Golf 3 eerst ook last van. Had er toen een nieuwe temp. voeler ingezet, en was toen goed.

Matheo
23-12-2007, 18:50
Als ik mijn blazer vol open zet en vollop warm blijft mijn temperatuur nog vlotjes 90 graden hoor.


bij een vriendin van mij dus niet.. ook een 6n. met de kachel op zijn warmst, blower op 1, komt de temp niet hoger dan 70gr. misschien toch nog iets meer aan de hand dan?

Ken DS
23-12-2007, 19:43
bij een vriendin van mij dus niet.. ook een 6n. met de kachel op zijn warmst, blower op 1, komt de temp niet hoger dan 70gr. misschien toch nog iets meer aan de hand dan?


Lijkt me toch wel... bij mij blijft ie rond de 90 grade, ook al zet ik mijn verwarming vollop open

Dennis@polo86c.nl
24-12-2007, 01:32
Had zelf een nieuwe thermostaat gemonteerd, temperatuur ging niet hoger dan 70 graden onder het rijden.

Uitgebouwd en getest in heet water: bleef inderdaad continu open staan.
Andere nieuwe gemonteerd en het is nu goed, gaat weer naar 90 graden :)

G-eert-40
24-12-2007, 11:27
zelf denk ik hetzelfde als dennis. dat je gewoon terug moet gaan en een nieuwe laat monteren. als de thermostaat gewoon open blijft staan, loopt het koelwater steeds langs de radiator op en wordt ie niet warm genoeg.

t_bellens
24-12-2007, 15:49
Ok bedankt voor jullie reactie. Ik ga de thermostaat en de temperatuur sensor nog eens laten vervangen en hoop dat de probleem dan opgelost is. Laat wel iets weten dan.