View Full Version : wegzakken toerental mkII 1.8
Einherjar_1987
23-12-2007, 23:37
mijn golf II 1.8 uit '88 heb een probleempje... als ik rijd en ik trap de koppeling in dan zakt het toerental helemaal weg en als ik de koppeling dan niet snel laat opkomen slaat de motor uit... alleen als ik de koppeling intrap... bij gewoon stationair draaien in z'n vrij is er niks aan de hand... ook houdt hij erg in in de 4e en 5e versnelling... trekt helemaal niet door dus ik moet aardig ver doortrekken in de 3e versnelling (ik rij bijna 90 bij overschakelen naar de 4e versnelling) wat kan dit zijn? en wat kosten de te vervangen onderdelen ongeveer? mijn kameraat had het over de carburateur... het is geen injectie motor o.i.d... het is een gewone 1800 benzine motor... zit wel een electrische gasklep (volgens mij heet dat zo) op trouwens...
Rallyegek
23-12-2007, 23:40
zal wel een monopoint zijn.... lijkt net een carb motor maar is het niet.
Achter in de kofferbak zit een sticker, daar staat ook de motorcod op.
zijn je benz filters nog goed ?
Einherjar_1987
23-12-2007, 23:47
dus er zit helemaal geen carburateur op?
zal eens naar de motorcode kijken en de filters eraf draaien...
Einherjar_1987
28-12-2007, 12:01
motorcode opgezocht... en gevonden... is als volgt: RP 4T
op de papieren staat trouwens niet dat het een injectie is... dat zou dus moeten betekenen volgens het kentekenbewijs dat er een carburateur op zou moeten zitten... of ben ik gek... maar ik kan geen carburateur vinden... :confused: en als ik kijk op http://mg.dev.autotaal.com/hbase/autotype/autotype.aspx en ik tik mijn kenteken in (TF92RF) dan zie ik daar toch echt staan dat het wel een injectie is... :confused: :confused: ik snap er niks meer van
Het is dus een 1.8 met monopointinjectie.
De motorcode is dan dus RP.
Die monopointblokken lijken erg op een blok met een carburateur dus misschien heb het RDW zich ooit vergist.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.