View Full Version : g60 vraag
hoi
ik las al dat deze vraag best vaak al gesteld was maar kon er niet echt veel over vinden niet hier en niet op internet of ik kom er niet uit..
de vraag luid dumpvalve op een g60
ik heb sinds kort een golf II G60 staan en zit dus een dumpvalve op
met een slangetje waarvan ik weet dat ie op de vacuum moet..
maar daar zijn er meerdere van natuurlijk gasklep rembekrachtiger meen ik
is dit het enigste wat je aan moet sluiten om de dumpvalve werkende tekrijgen of moet er nog iets gebeuren ?
betreft een 1.8 8V G60
als er iemand is die hier ervaring mee heeft en mij misschien wil helpen met wat informatie of eventueel fotos waar het goed is tezien..
groeten
Sci2
Bertus_01
25-12-2007, 09:05
Heb er geen ervaring mee bij een g60, maar bij mijn oude fiat seicento turbo kon ik hem aansluiten op een Vacuum op me inlaat spruitstuk.
Zit er bij een g60 ook geen vacuum op je inlaat?
Op je inlaatspruitstuk zit links (als je voor de auto staat)een vacuum slangetje die naar je brandstofdruk regelaar gaat.
Doe daar een T-stukje tussen. Goed vast zetten met klemmetjes. Er komt immers wel je laderdruk op te staan.
(beetje erg grote foto :D maar wel duidelijk)
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/tek.jpg
Jeroentjuh
25-12-2007, 10:01
Alleen heeft de dumpvalve op de G60 weinig zin, hij heeft geen overdruk want als je gasklep dicht staat is de retour op de gasklep gewoon open......
Alleen heeft de dumpvalve op de G60 weinig zin, hij heeft geen overdruk want als je gasklep dicht staat is de retour op de gasklep gewoon open......
Toch zijn er mensen die het wel hebben en waarbij het goed werkt. het gaat immers alleen maar om het afblaasgeluid he ;)
Op je inlaatspruitstuk zit links (als je voor de auto staat)een vacuum slangetje die naar je brandstofdruk regelaar gaat.
Doe daar een T-stukje tussen. Goed vast zetten met klemmetjes. Er komt immers wel je laderdruk op te staan.
(beetje erg grote foto :D maar wel duidelijk)
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/tek.jpg
Daar heb ik ook mijn vacuumslangetje op aan gesloten.
In de retourslang heb ik een plastic ring geplaatst met een gat erin van 18 mm.
Zo krijg de lader evengoed smering.
deze,
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4KFMTAFK.jpg
hey mensen ben nu pas wakker tot laat zitten kijken gisteravond en dit bericht geplaatst vannacht..
maar super foto idd duidelijk ga dat straks even proberen
weet zelf nog niet zoveel van de g60 moet me er nog in verdiepen
enja hoor hier endaar dat het idd geen zin heeft zon dumpvalve maarja
hij zat er al op bij aankoop ( afmaak project )
dus ja dan is het wel leuk om het tehoren..
ik had trouwens nog een vraag de uitlaat pakking die tikt zodra de motor loopt
is dat gewoon kwestie van nieuwe pakking en dan probleem opgelost
mits het spruitstuk niet geschuurd is
Plaats eens een foto van je G60.
Weet je zeker dat het de uitlaat pakking is?
http://img261.imageshack.us/img261/5277/g60kl3.jpg
jah weet het bijna wel zeker en mochten het klepstorers zijn heb ik al nieuwe leggen (kreeg ik er bij)
mar het is een continu geluid en het is tehard voor in het blok
als het warm is heb ie het als ie koud is heb ie het
en als je der mee rij zodra je gas geeft heeftie het en laat je gas los hoor je het ff niet en komt het later weer terug
en bij me scirocco zijn het de klep stoters en als je dan gas los laat hoor je het getik rustig mee terug tikken met het geluid van je motor..
lijkt mij dus geen klepstoters
mk2 stoo
25-12-2007, 13:35
Heb je de G60 in Wijchen gekocht?
klopt zit nog wel onwijs hoop werk aan maar is wel wat van te maken
maar hij stond idd in wijchen advertentie klonk beter dan het was maar geod
mk2 stoo
25-12-2007, 13:47
Is van een kennis van mij geweest dan, Iwan. Kan wel een super auto worden, met een beetje aandacht. Hij heeft er veel tijd in gestoken maar toch besloten om iets anders te kopen, laatste hoorde ik dat ie een 306 wou kopen :screwy:
dat is idd ook de reden waarom we hem toch meegenomen hebben..
weet jij toevallig wat er met dat blok is gedaan ??
306 mwahahah
we hadden op de terug weg al een koelvloeistof probleem (kachel radiateur)
dus ja willen ff weten hoe het nou zit met die motor eigen
mk2 stoo
25-12-2007, 13:58
Qua tuning bedoel je? Nee, helaas niet. Ik heb wel geholpen toen met de gti motor eruit halen maar sindsdien heb ik hem weinig gezien. Het was ook een verassing toen ik hoorde dat ie 'm weg deed. Maar het is tenminste goed terecht gekomen denk ik. Ik zal es ff rondsnuffelen, moet niet te moeilijk zijn om te achterhalen wat er allemaal gedaan was :thumbup:
nee niet echt kwa tuning weet dat er wel wat aan gedaan is mar kwa revicie enzo horen zeggen is bij mij wat anders dan echt gebeurd snap je :)
hij is bij mij in goede handen zeker weten je heb de fotos gezien van de zilver ;)
het blok ziet er voor de rest super uit wel wat puntjes maar is goed tedoen
als je zou willen rondsnuffelen graag :D had zelf al ff gekeken maar kom telkens terug op de "real tuners" site
mk2 stoo
25-12-2007, 14:10
tja, daar zal je weinig over vinden denk ik......
motor ziet er wel gaaf uit, weet wel dat dat best veel tijd gekost heeft maar qua revisie enzo weet ik niet. Gelijk heb je wat "van horen zeggen" betreft, maar ik weet wel dat hij geen prutser is, maar dat wil nie zeggen dat er daadwerkelijk iets aan gedaan is.......
@mk2 stooo jij begrijpt hem en ja blok ziet er gaaf uit
ik ben ff bezig geweest met die dumpvalve maar via die vacuum bij de inlaat pakt hij hem niet heb de dumpvalve er ff afgehaald uit elkaar gehaald en schoon gemaakt er zaten 2 veren in klopt dat?
en kon hem met de hand niet naar binnen drukken ff 1 veer er uithaald en nu kan ik hem met wat kracht indrukken dus ga hem nu nog een keer proberen..
heb hem weer geprobeerd en de dump valve blaast nog niet af
hij zit voor de gasklep op de buis naar de intercooler en heb dan de vacuum slang naar het inlaat spruitstuk gehaald zo als vermeld op de foto in de eerdere posts
wie o wie weet er wat mee?
http://img505.imageshack.us/img505/1570/dsc00057ev3.jpg
http://img505.imageshack.us/img505/2388/dsc00058ed6.jpg
niet op de tai rips letten is ff voor het proberen ;) haha
iemand raad?
Jeroentjuh
25-12-2007, 15:54
Dat komt omdat op de gasklep een retourklep zit, als de gasklep dicht is staat de retour open, die de lucht weer naar de g-lader brengt. Dus je heb nooit een overdruk voor de gasklep als deze gesloten is, het is nu eenmaal geen turbo motor ;)
Je kan proberen om de retour dicht te maken of te verkleinen, maar of dit zo verstandig is weet ik ook niet, want je carterventilatie zit ook op de retourbuis aangesloten...
Op de foto zie je de gasklep met aan de rechterkant de retourklep....
http://i39.photobucket.com/albums/e178/Jer0enie/DSC00136.jpg
nee het is idd jammer genoeg geen turbo motor haha ;)
maar goed hij zit er dus al op en die waar ik hem van heb zei dat ie hem op de vacuum had naar de computer en hij had hem werkende zei die..
en je ziet ze er wel meer mee rijden toch
hij zit er nou eenmaal op en het geluid vind ik opzich wel leuk :D
maar goed retour dicht maken verkleinen ??
1800 16v kr
25-12-2007, 17:23
wat je ook kan doen is de retour erafhalen
carter ventilatie en stk weer op de lader aansluiten
overdruk klep los laten
dan heb je ook het zelfde efect
zowel het afblaas geluid en de smeering voor je lader
jah dat zag ik ook bij een g40 motor staan op een foto hier op het forum
maar weet zelf neit precies hoe dat in elkaar zit
dus moet ik maar ff op zoek gaan naar iemand hier in de buurt die dat soort dingen precies weet
FireAndIce-GTD
25-12-2007, 19:46
Hey onno waar staat die GeeSixty ??
Maar eens een kijkje nemen :P Mischien dat ik je kan helpen met die BlowOff
Ik kom binnekort eens bakkie doen bij je.. zit nu beetje in de kerst oud en nieuw he..
Gr . jarno
hey
ik heb de dumpvalve werkende retour dicht gezet
maar goed hij blaast nou af maar het is gewoon echt blazen wat ie doet
is het mogelijk een andere kelk op een dumpvalve tezetten waar door je een ander
geluid krijgt??
Sci2
Dus heb je nu geen retourleiding meer naar je Glader?
De Glader krijgt toch smering door middel van de retourleiding?
hey
ik heb alleen de klep voor de gasklep (retourklep) dichtgezet zodatie dicht blijft
voor de rest zit de "retourleiding" er nog op en de carterverwarming zit er nog op dus de "warme lucht" komt er evengoed nog in dus blijft het soepel maar het is voor de rest nog ff in probeer en test uitvoering mocht ik het idee krijgen dat het aanloopt of stroef loopt of schuurt haal ik het meteen er af..
heb wel is gelezen dat de buis naar de glader terug moet naar de intercooler naar daar zitten er al 2 op dus weet niet hoe ze dat doen maar daar moet ik nog is iemand over spreken..
mk2 stoo
30-12-2007, 10:13
Als je niet uitkomt misschien ff in de nieuwe jaar JD engineering, verhoeven of carlo hulsen bellen. Die weten vast wel hoe je dat goed aan moet sluiten.
Over de kelk verwisselen, ik weet dat bij HKS en de HKS imitaties dat je een andere veer erin kan zetten voor een harder of zachter geluid...........
der staat een foto in dit topic welke dump valve ik heb
er zit zon stel schroef op dus andere veer is overbodig want kan hem strakker zetten
maar idd kan er wel even over bellen
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.