View Full Version : 16V kop op G40 onderblok?
Hey luitjes,
Weet er iemand of er 16V cilinderkoppen probleemloos passen op een G40 onderblok en zo ja welke dat zijn?
Groeten!
richard-polo
27-12-2007, 21:44
1ste vraag die dan in me opkomt is..
waarom wil je een 16v kop erop monteren(wat wel kan ma veel werk met zich meebrengt)
pk,s brengt het zowat niks omdat een g40 8klepper misschien nog wel meer pk,s brengt!!
16v kop heeft verbrandingsruimte in de kop en g40 in de zuigers...
in duitsland praten ze over de 1.4i16v kop van afh.
ma dan moeten de waterkanalen verandert worden en nog wat kleine dingen..
serge pot
28-12-2007, 22:23
je zult dan hh zuigers moeten plaatsen ,tevens 1 waterkanaal in de kop dichtlassen aangezien deze overeen komt met olie retour kanaal in je onderblok .
krukas pouly van afh nemen .
distributie riem zul je een ander voor moeten nemen aangezien het 1.3 onderblok van de g40 1,5 cm lager is
EricPoloG40
29-12-2007, 02:00
indd hoop van gehoord,dat het wel een hoop aanpassingen met zich mee brengt!
serge pot
29-12-2007, 10:05
gezien de afh kop betreft (deze neemt het minste werk in beslag ,maar is ook zeldzamer )passen de kopbouten van de afh zo in het py of welk ander oudere serie polo onderblok .neem je dus de rolsleeptuimelaar ipv de betere afh kop.zul je dus ook de kop bout gaten moeten opboren naar 12mm ivm de m11 kopbouten die in de 1.3 onderblok moeten ipv de m10 die origineel van de rolsleeptuimelaars .als je dus voor opboren kiest moet je dus kopbouten van m11x 1,5 nemen en 140mm lang
ok ik zie dat het dus teveel werk is en zo te merken te weinig extra vermogen met zich meebrengt. Dan maar gewoon 200 Pk uit een 1.3 G60 proberen te halen..
serge pot
30-12-2007, 21:22
aangezien ze in de bergcup ongeblazen al 200pk uit een 1.3 halen
richard-polo
31-12-2007, 17:17
http://www.polotreff.de/data/upload/forum/big/28997.jpg
16v blok...
200 PK uit een ongeblazen? Hmmm, hoeveel zou ik dan uit een 1.3 G60 kunnen halen??
richard-polo
31-12-2007, 18:25
200pk met 11duizend rpm he. dus dat heeft kwa g60 geen nut. dan zul je het helemaal anders op moete bouwen....
je kan het beste alles in 1 maal goed doen. dus 1w diesel krukas..
en ga zo ma door tot cilinderinhoud van 1,5 g60. 1.3g60 brengt 220pk(@1,3bar) ma leeft het motortje niet lang!!
mwa dan hou ik het wel lekker op de 200 PK.
Ik rijd toch nauwelijks met die auto, alleen naar meetings en af en toe even "uitlaten"
dus dan is het wel genoeg
Fuzzy-G40
02-01-2008, 00:04
Een jongen bij mij uit ut dorp heeft een polo 1 of derby wat is ut? Met een 16v erin en nee het is geen kr of pl, maar een oud type motor en kop wat zeer zeldzaam is!! :woowoo:
ik stuur je wel ff foto's
Gr. Fuzzy
serge pot
02-01-2008, 08:59
pl of kr in een 1 in het front .als het past is het net of je in een mini aan hesleutelen bent .en als je rijdt heb je zwenk wieltjes op je achteras
serge pot
02-01-2008, 09:00
en wat wel kan is een afh1.4 16v
knarfmk1
02-01-2008, 13:28
hoe zit het met de bakken van de "small"-blokjes, wat ik er over gehoord/gelezen heb is dat ze helemaal niet veel vermogen aan kunnen en/of dat ze zowiezo snel stuk gaan?
serge pot
02-01-2008, 15:03
niet als je dus 175/50-13 rijdt
Fuzzy-G40
02-01-2008, 18:43
Nee is een heel apart blok, heb ik niet eerder gezien. Als ik foto's kon poste zette ik ze wel drop.
Ik zal eens kijke of ik ze tot in de gallery krijg
Gr fuzzy
richard-polo
02-01-2008, 22:19
indd want ik word ook wel benieuwd nou!!!
Dennis@polo86c.nl
03-01-2008, 02:51
Oettinger...
serge pot
03-01-2008, 08:27
nu nog de foto's
knarfmk1
03-01-2008, 09:09
niet als je dus 175/50-13 rijdt
ok, ivm met het koppel, zijn er mensen bekend die al langer met 140pk+ rijden met (vooral een oudere) polo-bak? Zijn hier ook de klinknagels in het diff vervangen voor bouten?
En ben ook benieuwd naar de foto's!
Die Polo 1 ken ik wel. Een blauwe 1 met 16V blok erin. Die heb ik wel vaker op meetings gezien..
serge pot
03-01-2008, 09:44
btw de normale bak muv de g40 bakken zit het kroonwiel gekrompen ipv met klinknagels of bouten
knarfmk1
03-01-2008, 09:45
btw de normale bak muv de g40 bakken zit het kroonwiel gekrompen ipv met klinknagels of bouten
Ok thanks, ben me even aan het verdiepen ivm eventuele motorplannen (1.3/1.4) :thumbup:
serge pot
03-01-2008, 09:49
heb diverse conversies al gedaan van 1.1 tot 1.6
knarfmk1
03-01-2008, 09:58
heb het hier en daar gelezen idd (ook op polo86c), goed bezig, zal vast nog wel eens wat vragen hebben
richard-polo
11-01-2008, 21:40
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200190184207&_trksid=p3907.m32&_trkparms=tab=Watching (ebay.de)
advertentienummer
200190184207
Verkaufe hier einen fertig geänderten Zylinderkopf von einem Golf 1,4 16v. Der Kopf ist speziell für den Umbau vom Polo 1,3 Block auf 16v geändert worden. Es wurde die drei Wasserkanäle schon geschlossen und der Kopf danach geplant. Die Bohrungen der Kopfschrauben wurden auch schon auf die größeren Maße erweitert.
beetje laat ma zoals je ziet komen ze ook op ebay voorbij :thumbup:
http://i7.ebayimg.com/06/i/000/d0/b4/b8dd_1.JPG
heb gelijk erop geboden :D
"Einzig die Hydros fehlen noch da die alten schon Geräusche gemacht haben sollten neue montiert werden"
Weet iemand wat dit precies betekent?
Alleen de hydraulische klepstoters missen nog. De oude maakten geluid en daarom moeten er nieuwe gemonteerd worden.
oh dat is niet echt een ramp toch? Zijn toch makkelijk te krijgen neem ik aan?
Polonaise
12-01-2008, 10:53
Zijn gewoon bij de automaterialen zaak te verkrijgen, kosten ongeveer 8 euro per stuk.
richard-polo
12-01-2008, 11:04
als je echt intresse hebt zou ik er even goed voor gaan zitten!! die 91euro gaat zeker overboden worden op het laatste moment;)
haha mijn maximumbod staat al aardig wat hoger dus ze zijn nog wel ff zoet willen ze me overbieden.. en ik heb 'm als bookmark op mijn telefoon staan dus hou 'm in de gaten
richard-polo
12-01-2008, 11:44
enig idee wat zo,n kop waard is;) dus ik hoop voor jouw dat het een goed bod is en erg moelijk te raden... dus oneven getallen..
ben benieuwd of je hem wint!
Polonaise
12-01-2008, 12:15
Ik denk niet dat je het met 150 euro gaat redden, je bent alweer overboden, 16v kopjes gaan meestal tussen de 200-300 euro op Ebay weg.
Zijn dan niet aangepaste kopjes ;)
Ik zou gewoon wachten tot de laatste 20 seconden, kijken op hoeveel het staat en dan intypen wat het jou maximaal waard is.
Dat doe ik namenlijk ook altijd zo.
Happy bidding!
Succes.
richard-polo
12-01-2008, 12:31
Die Polo 1 ken ik wel. Een blauwe 1 met 16V blok erin. Die heb ik wel vaker op meetings gezien..
zelfde principe als mijn motor, alleen ik ben niet van de bling bling :tongue:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L33FFDCS.jpg
roger z,n polo1 16v kompressor.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AE3JV6OY.jpg
golf2 inlaat verlast.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BG4EI8EZ.jpg
het beest..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WKXXAJUL.jpg
ma dit zijn allemaal. 1.6basis
mijn eigen motor nog under construction/
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IWCGDI86.jpg
ja deze foto's bedoelde hij dus :D
En ik heb al meer geboden, maar ik wacht tot het laatste moment met verder bieden. Ik had al gerekend op een 300 euro :)
Dennis@polo86c.nl
12-01-2008, 15:23
Als die kop op een G40 onderblok moet komen, heb je er dan wel aan gedacht dat door de verbrandingsruimte in de 16V-kop de compressieverhouding aardig naar beneden gaat?
Je zult dus ook andere zuigers nodig hebben.
Een G40-kop heeft GEEN verbrandingsruimte in de kop...
ik ga alles rustig aan bij elkaar zoeken en dan bouw ik het vanzelf een keer om. die kop is in ieder geval van mij voor 362 euro :)
Nog meer dingen die ik dan nodig heb om die kop op een g40 onderblok te zetten?
richard-polo
12-01-2008, 16:57
ja gereedschap
ik zie dat je flink je best hebt gedaan ;) mooie prijs
jaja verder niks extra nodig?
richard-polo
12-01-2008, 17:02
tia trouwens niet de bedoeling als ik een advertentie bied dat jij de zaka op gaat jagen he!! daarvoor help ik je niet kerel.. .
1.4 16v krummer bijna gewonnen en jij drijft de prijs nog effe op!!!niet ok
richard-polo
12-01-2008, 17:03
je word bedankt???? wat een eikel zeg. zie je mijn naam niet staan of zo!! gvd
zo, dit heb ik nu dus allemaal gekocht:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=200190184207&ssPageName=STRK:MEWN:IT&ih=010
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=200190185664&ssPageName=STRK:MEWN:IT&ih=010
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=200190186856&ssPageName=STRK:MEWN:IT&ih=010
(Sorry richard)
richard-polo
12-01-2008, 17:05
sorry richard?? ik weet niet ma dit is geen zaken doen kerel.. bieden tegen mekaar in.. hier maak je geen vrienden mee dus ik kom je nog eens tegen..
help ik je met een kop vinden doe je dit!! mijn god..
http://cgi.ebay.de/VW-Golf-IV-16V-Zylinderkopf-75-PS-Benzin_W0QQitemZ170183250100QQihZ007QQcategoryZ61369QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
martiepartie
13-01-2008, 14:14
spruitstuk (http://cgi.ebay.de/VW-Golf-5-Polo-Kruemmer-1-4-16V-BCA-Auspuff_W0QQitemZ250202349799QQihZ015QQcategoryZ61410QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)
http://cgi.ebay.de/VW-Golf-IV-16V-Zylinderkopf-75-PS-Benzin_W0QQitemZ170183250100QQihZ007QQcategoryZ61369QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Alle kleppen krom, zou daar nog wat mee te beginnen zijn?
Dat had ik niet gelezen :rolleyes: Staat er ook niet bepaald onduidelijk.
Dan wordt het idd al een dure grap .. 16 nieuwe klepjes kost ook wel een paar knaken.
Hmm, bedenk me net dat de compressie wel omlaag zal moeten voor een G60-lader erop en de chip zal wel aangepast moeten worden denk ik?
martiepartie
14-01-2008, 21:18
Hmm, bedenk me net dat de compressie wel omlaag zal moeten voor een G60-lader erop en de chip zal wel aangepast moeten worden denk ik?
WDJZ....
als je goed leest wat er allemaal al geroepen is in dit topic; de G40 kop heeft standaard GEEN compressiekamer in de kop, de 16V wel.
Je hebt bij montage van de 16v kop dus al een lagere compressie.
Ik zou hier ook gewoon je G40 inlaattraject op pas maken en op je G40 ECU laten lopen. Als je alles aan de praat hebt kan je op een testbank je motor af laten stellen, en evt. aanpassen.
maar er is wel weer gezegd dat ik andere zuigers moet hebben. Welke zuigers zijn dat dan?
Setje gesmede zuigers, smelten ook niet zo snel ;)
Dennis@polo86c.nl
15-01-2008, 01:11
WDJZ....
als je goed leest wat er allemaal al geroepen is in dit topic; de G40 kop heeft standaard GEEN compressiekamer in de kop, de 16V wel.
Je hebt bij montage van de 16v kop dus al een lagere compressie.
Ik zou hier ook gewoon je G40 inlaattraject op pas maken en op je G40 ECU laten lopen. Als je alles aan de praat hebt kan je op een testbank je motor af laten stellen, en evt. aanpassen.
Ja, veel lager dan een standaard G40 dus. Van 8:1 naar ??
OK en weet iemand welk merk of type zuigers dat zijn en waar ik die kan halen en nog beter hoeveel die kosten?
Polonaise
15-01-2008, 09:43
OK en weet iemand welk merk of type zuigers dat zijn en waar ik die kan halen en nog beter hoeveel die kosten?
Begrijp me niet verkeerd maar er is hierover genoeg te vinden op internet.
Google: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=schmiede+kolben+polo+16v&meta=
Zelf een beetje onderzoek doen kan volgens mij ook, maar je kunt natuurlijk hopen dat al je vragen hier beantwoord worden.
Kosten voor een setje zuigers, tussen de 550-800 euro
Voor wat betreft g40 zuigers gebruiken met een 16v kop, je compressie verhouding komt zo laag dat je amper voldoende compressie hebt om het mengsel fatsoendelijk te ontsteken, de "squitch" tussen kop en zuiger is dan ook zo klein met alle gevolgen van dien.
martiepartie
15-01-2008, 13:27
Is het ook mogelijk om een onderblok te vlakken? Paar mm er af halen zal geen probleem moeten zijn (toch?).
Mocht dat niet gaan;
G40 zuigers zijn ook wel weer te verkopen. Een deel van de kostprijs voor gesmede zuigers kan je terugwinnen door de G40 zuigers te verkopen (mits in goede staat).
Ik heb dus de keus uit:
- standaard zuigers, die kosten me €185 per stuk
- overmaat zuigers voor lagere compressie, ook €185 per stuk
- handgesmede zuigers, voor €310 euro per stuk.
Hmm, zit te twijfelen welke ik moet nemen..
steven16v
15-01-2008, 18:02
sorry richard?? ik weet niet ma dit is geen zaken doen kerel.. bieden tegen mekaar in.. hier maak je geen vrienden mee dus ik kom je nog eens tegen..
help ik je met een kop vinden doe je dit!! mijn god..
Is dit sarcastisch bedoeld?
Zo nee, dan snap ik je punt niet. Je post hier een advertentie van ebay terwijl jezelf belang hebt bij de kop. Dat is je eigen glazen ingooien.
richard-polo
15-01-2008, 18:50
je moet lezen:screwy: en verder kijken dan je neus lang is!!
mijn intresse ging uit na het uitlaatspruitstuk... komt goed.
Standaard zuigers als in G40 zuigers of?
nee ik heb hem overboden op Ebay voor een spruitstuk en heb het gewonnen. Hij is boos omdat ik hetzelfde wou hebben als hij en ik hem voor was.
@RubenD
nee als in standaard zuigers die in het betreffende motorblok horen.
steven16v
15-01-2008, 20:11
je moet lezen:screwy: en verder kijken dan je neus lang is!!
mijn intresse ging uit na het uitlaatspruitstuk... komt goed.
Neem aan dat jij dus bij Ebay Richard16vg40 heet? Hoe moet ik dan kunnen ruiken dan? :mad:
En dat overbieden is het het hele principe bij Ebay. Iedereen heeft recht om op iets te bieden waar hij/zij belang bij heeft.
Just my 2 cents.
Ja dat vind ik dus ook.. Maar goed zo denkt dus niet iedereen erover
Berserker
16-01-2008, 10:14
Neem aan dat jij dus bij Ebay Richard16vg40 heet? Hoe moet ik dan kunnen ruiken dan? :mad:
En dat overbieden is het het hele principe bij Ebay. Iedereen heeft recht om op iets te bieden waar hij/zij belang bij heeft.
Just my 2 cents.
Nou binnen het polo wereldje hebben we afgesproken dit niet te doen, we hebben een ebay-lijst met iedereens naam, en als iemand geboden heeft kun je altijd overleggen wie t meeste ervoor overheeft zodat je niet onnodig de prijs opdrijft, dit kan soms tot problemen lijden, maar wat Ary doet vind ik behoorlijk schofterig, Richard helpt je zelfs en dan ga je hem lekker overbieden.. :(
En BTW je weet van geen toeten nog blazen van motoren en vraagt en koopt maar lukraak, luistert niet echt naar adviezen en tips..
ff een vraag draag jij een petje???
richard-polo
16-01-2008, 10:17
Just my 2 cents.
ik heb toch helemaal niks met jouw te maken of wel!! :screwy:
hoe ebay werkt weet ik al heel wat jaartje...
mijn punt is dat meneer x nog niet weet wat zuigers kosten nog niet weet hoe die een kopf moet zoeken op ebay en niet weet hoe die een g40 in een normale polo legt wat dus past als een luier om een baby ;)
just my 2cent ;)
als ik die advertentie niet hier had geplaats had meneer x niks gewonnen!! ma dat ter zijde..
als ik dit allemaal had geweten had ik je vriendin geneukt, ma die was me toch iets te lelijk :redface: ook ik heb grenzen./.
ma ik wens hem alle plezier met de spullen, zal vast wel weer door iemand anders in en opgebouwd gaan worden :woowoo:
martiepartie
16-01-2008, 10:21
oh my god.. Dit gaat wel heel ver Richard!
Bel hem anders even op ofzo, ik hoef deze debiele teksten niet echt te lezen in mijn welverdiende ochtendpauze :screwy:
richard-polo
16-01-2008, 10:21
komt niet vaak voor ma ben het deze keer ontzettend met berserker eens!!! hij weet hoe die moet tanken en verzekering moet betalen en dat was he.. zoek eerst info voor je alles hier komt proberen te vragen.. mij hulp zul je in ieder geval niet meer krijgen..
richard-polo
16-01-2008, 10:23
oh my god.. Dit gaat wel heel ver Richard!
Bel hem anders even op ofzo, ik hoef deze debiele teksten niet echt te lezen in mijn welverdiende ochtendpauze :screwy:
ik weet niet hoor ma niemand verplicht je om hier dingen te lezen cq plaatsen!! als jij meneer x kent piep je wel anders.. ;)
martiepartie
16-01-2008, 10:54
eh, ga je even ergens anders op afreageren!?! Je lijkt wel een klein kind waar de uitlaatspruitstuk-lolly van afgepakt is.
Als jij iets post op een forum, dan ga je er van uit dat iedereen dat kan lezen. Daarbij is het dus de bedoeling dat je enigzins je fatsoen houdt.
Kom op heren, jullie spruitstuk issue krijgen jullie toch wel opgelost? Blijkbaar wat lullig gegaan maar het zal vast niet de laatste zijn, is goed op te lossen.
En Steven16V zegt niets raars, die wijst alleen op de regels en rechten van eBay. Hij weet niets van de Poloclub-ebay-afspraken-lijst, dus hij verdient het ook niet om nu ineens alle woede in de vorm van onfatsoenlijke tekst op zich af te krijgen.
Back on topic? Ook al vraagt Aryx maar raak, het is voor anderen ook interessant om de informatie te zien die hier nu verzameld wordt.
Ach Richard denkt dat het mij wat interesseert wat hij over mijn ex zegt. Ga lekker over je eigen snol ouwehoeren joh achterlijke teringimbeciel!. En of ik het nou laat doen of zelf doe of door iemand anders laat doen, lekker boeiend, is mijn geld dat ik eraan uitgeef.
En alles wat ik hier vraag dat hoef ik later weer niet te vragen. Je bent nooit te oud om iets bij te leren.
richard-polo
16-01-2008, 12:12
dat is het hem net!! jij leert niks en je vraagt alles dubbel..
ik ga der geen woorden meer aan vuil maken. heb ma even een prive bericht gestuurd anders worden er mensen straks weer boos...
en wat betrefd je (h)ex dat doet je wel zeer ja dat je dacht dat jouw vrouwtje altijd eerlijk was. hahaha... lozer
ow dusssss..........:confused:
Berserker
16-01-2008, 12:22
Whoei iemand popcorn? Het proletariaat heeft ruzie, HEEERLIJK, nikste vriendelijk debateren, nee gewoon elkaar volhard onderuit halen en privé aangelegenheden erbij betrekken... :thumbup:
Iemand een petje?? :woowoo:
aangezien de heren zich erg hebben laten kennen laten we het lekker staan, maar dit is wel een laatste waarschuwing!
graag on-topic, aangezien het wel een erg interessant topic is!
@RubenD
nee als in standaard zuigers die in het betreffende motorblok horen.
Dus zuigers voor in een 1.4 16V. Wie eigenlijk atmosferisch is. En geen hoge drukken gewend is. En dus zuigers hebben die niet zo goed tegen hogere verbrandingstemperaturen kunnen.
Hebben de G40 en 16V zuigers dezelfde pendiameter? En dezelfde boring diameter. Als dat als niet het geval is heb je niks aan een setje 16V zuigers voor in een G40 onderblok. En ik weet niet of ze tegen de warmte kunnen.
Hij kwam met een debiele opmerking dus heeft ie 'm terug gehad en verder maak ik er geen woorden aan vuil, is hij niet waard. Hij heeft een pm terug gehad en verder bekijkt hij het maar.
Dus mijn volgende bericht is weer gewoon on-topic
@ RubenD
Dan zouden die overmaat zuigers beter zijn denk ik? Die verlagen de compressie nog en volgens de leverancier zijn ze uitermate geschikt voor sprintauto's.
martiepartie
16-01-2008, 12:47
Het gaat dan nog steeds om de overige specificaties (boring/pistonpendiameter/kamhoogte etc)
Probeer eens te zoeken hoe de Duitsers het gedaan hebben; welke zuigers hebben zij in het onderblok gezet om met een 16v kop te kunnen rijden. Als je ongeladen met een 16V kop rijdt, zul je de compressie nog verder op moeten krikken om deze acceptabel te krijgen.
Je moet iig op zoek naar zuigers zonder verbrandingskamer, anders blijft je compressieverhouding te laag. Overmaats of niet; dat hangt af van de afmetingen van je G40 onderblok en of deze gehoond moet worden of niet.
Hmm die zuigers zijn nergens te vinden :( Wie weet hoe zuiger in het Duits is? Dan probeer ik die op Duitse sites te vinden.
Dennis@polo86c.nl
16-01-2008, 15:26
hier (http://polofans.de/board/viewtopic.php?t=5107&highlight=16v+g40) staat onder andere wat.
[NL] zuiger = Kolbe [D]
serge pot
19-01-2008, 06:25
maar er is wel weer gezegd dat ik andere zuigers moet hebben. Welke zuigers zijn dat dan?
als je je petje ff afdoet en gewoon weer eens leert lezen .
je zult dan hh zuigers moeten plaatsen ,tevens 1 waterkanaal in de kop dichtlassen aangezien deze overeen komt met olie retour kanaal in je onderblok .
krukas pouly van afh nemen .
distributie riem zul je een ander voor moeten nemen aangezien het 1.3 onderblok van de g40 1,5 cm lager is
serge pot
19-01-2008, 06:26
en als je de zuigersw van een 1.6 16v probeert in een 1.3 blok wens ik je veel succes ,dat past niet ,of je moet ff een 1200 euries op gaan hoesten voor custom made drijfstangen
richard-polo
19-01-2008, 11:53
ik kan goedkoper aankomen...
Hmm die had ik idd niet gezien serge, ga eens kijken voor HH zuigers dan. En ik wil van die versterkte en afgewogen drijfstangen erin zetten die Bolku verkoopt, die zijn toch wel goed neem ik aan?
P.S. Ik draag geen petje :tongue:
Berserker
21-01-2008, 09:10
P.S. Ik draag geen petje :tongue:
Kijk eens goed achterop je hoofd, vaak schuiven die petjes met de jaren op naar achter, dat zie je vaker gebeuren dan staat die klep ook zo leuk omhoog.. :redface:
Bla bla
back on topic:
Heb de keus uit 4 soorten zuigers van de HH:
- Normale HH zuigers
- Overmaat zuiger 0,25mm
- Overmaat zuiger 0,50mm
- Overmaat zuiger 1,0 mm
Wat zou het beste zijn om te nemen?
martiepartie
21-01-2008, 11:47
Heb je echt geen idee hoe het werkt?????
Dat hangt toch van de staat van je onderblok af?
Laat de boring van je onderblok opmeten en constateer of deze nog;
**in goede staat is (ingesleten of niet)
**of deze al een keer gereviseerd is (originele of overmaat)
**of deze nog rond is (willen nog wel eens ovaal slijten)
Ben je hier uit; dan ga je kijken in hoeverre je cilinders geboord en gehoond moeten worden om weer in goede staat gemaakt te worden. Aan de hand van de beschikbare HH zuigers laat je je onderblok op maat boren/honen, zodat de COMBINATIE van cilinder+zuiger goed is.
Ik heb toch geen automonteur op mijn voorhoofd staan?
Ik vraag niet voor niets hier om hulp juist omdat ik het niet weet. Kijkjij hebt dat over het onderblok geschreven nu weet ik wat de volgende stappen zijn om te ondernemen.
Dennis@polo86c.nl
21-01-2008, 13:06
Ary,
toch is het niet verkeerd er eens een boek over te lezen.
Stel nou dat je belangrijke vragen niet stelt?
Berserker
21-01-2008, 13:23
Nee maar misschien wel op je petje... :tongue:
;)
martiepartie
21-01-2008, 13:45
Ik vraag niet voor niets hier om hulp juist omdat ik het niet weet. Kijkjij hebt dat over het onderblok geschreven nu weet ik wat de volgende stappen zijn om te ondernemen.
Ik bedoel het ook niet verkeerd, maar volgens mij pak je het in de verkeerde volgorde aan.
Maak eerst voor jezelf uit wat je precies wilt. Wil je een 1.3 16v met G60 lader en +200pk, dat is dan duidelijk. Ga dan uitzoeken hoe je dat wilt bereiken. Er zijn meerdere manieren om daar te komen, jij moet beslissen hoe!
Eerst uitzoeken wat er zoal bij een revisie/ombouw komt kijken en daarna stap voor stap uitdiepen wat je nodig hebt en wat daar bij komt kijken.
Zoals jij het nu aanpakt gaat het heel veel geld kosten, omdat je niet van tevoren hebt doordacht wat er bij komt kijken en hoe je de ombouw aan moet pakken.
Dus;
zuigers+ onderblok moet je op elkaar afstemmen, en daarvoor zal het onderblok eerst gemeten moeten worden.
heb je het blok weer in elkaar (nieuwe zuigers en kop gemonteerd) dan kan je na gaan denken over hoe je je brandstoftoevoer wilt regelen.
Pak het stap voor stap aan, en zoals Dennis schetst; voorbereiden en inlezen in de materie scheelt een heleboel!
martiepartie
21-01-2008, 13:47
Hmm, ipv een dwars zittend keuteltje lijkt het alsof jij een petje hebt dat je nogal in de weg zit... :D
@martiepartie,
zit wel wat in ja wat je zegt :)
Ik gaat na mijn vakantie mijn blok uit elkaar trekken met een vriend van me en dan mag hij gaan meten en bouwen, is zijn vak :tongue:
@Berserker
Jij hebt een pettenfetisj he..
Er bestaan psychiaters voor hoor
serge pot
21-01-2008, 21:57
:d
Fuzzy-G40
30-01-2008, 18:46
Nou nou, ben eens benieuwd wat hier uit gaat komen. Misschien steek ik dr ook nog wat van op :tongue:
Tip: www.slstuning.de is bedrijf wat gespecialiseerd is in dit soort dingen, plus leuke dinge te vinden onder de topic austauschmotoren :cool:
BTW, waar is die ebay-nickname lijst?? kan ik mezelf er ook op zette.
Gr Fuzzy
Dennis@polo86c.nl
30-01-2008, 22:29
Die vindt je op www.polo86c.nl ->Algemeen ;)
De spullen zijn onlangs binnen gekomen en alles zit er bij, da's al een goed iets.
Na de zomervakantie ga ik een afspraak maken bij van Kronenburg en dan eens kijken wat er allemaal nog verder aangepast kan worden aan het blok om er op een veilige manier nog meer vermogen uit te halen zonder dat het blokkie snel overlijdt..
serge pot
31-01-2008, 18:26
g60 lader er op of een turbo
De G60 lader heb ik al een tijdje liggen hier, is er nog steeds niet op gekomen :D
pot-verwijt-ketel-post verwijderd ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.