Log in

View Full Version : Klepstoters: originale of imitatie

Dexter
28-12-2007, 14:09
Nou, de vraag lijkt me duidelijk.

Ik heb 1 klep die blijft tikken dus ik denk dat die toe is aan nieuwe klepstoters.

Bij de dealert kosten ze rond de € 27,- per stuk maar imitatie zijn ze een stukje goedkoper en kom ik op € 15,- het stuk uit.

Ik wil meteen de hele rij vervangen, de complete nokkenas demonteren voor 1 klepstoter is ook nutteloos.

Dus het totale geintje komt op € 216,- bij de dealert of € 120 ,- bij de imitatieboer.

Ik zou voor het geld zelf kiezen voor de imitaties maar is dat een slimme keuze?

Lieuwe
28-12-2007, 14:48
www.ebay.de

Hydrostössel heet zo`n ding in het duits.

Kost daar iets van 4 á 5 euro p/stuk. Meeste is gewoon oem, maar dan ander doosje.

servibruls
28-12-2007, 15:14
Ik zou het origineel houden.

corrado-usa
28-12-2007, 15:15
had uit duitsland gehaald. zijn goedkoper.

René
28-12-2007, 15:18
beter voor de dealer ja ;)

Lieuwe
28-12-2007, 15:19
Beter voor de dealer zijn beurs idd. Als je je eigen beurs goed wilt doen moet je ze uit Duitsland halen.

Ik heb ze ook gehaald van Meyle. Dat is hetzelfde als origineel VW, maar dan 5 keer zo goedkoop omdat er geen vw op staat :screwy:

Dingen doen het prima na een paar duizend kilometers en flink afgebeuld te worden :D

Benji
28-12-2007, 16:22
Ik heb er imitatie in, was 90 euro voor 8 stuks kwijt ;) Tegenwoordig zijn de meeste onderdelen toch gelijk aan origineel, dus waarom niet. Waarschijnlijk haal je precies dezelfde, alleen in een ander doosje.

Fabian_GTI
28-12-2007, 19:46
Met dit soort dingen, gewoon lekker orgineel pakken of een merk waar je ervaring mee hebt !

Dexter
28-12-2007, 20:10
Ik heb er imitatie in, was 90 euro voor 8 stuks kwijt ;) Tegenwoordig zijn de meeste onderdelen toch gelijk aan origineel, dus waarom niet. Waarschijnlijk haal je precies dezelfde, alleen in een ander doosje.

Ja, qua kwaliteit zal het niet zo gek veel schelen inderdaad, dat idee had ik ook al.

Op ebay kan ik ze helaas niet vinden voor de Golf diesel. Ik ken wel toevallig weer een gozert die regelmatig spul uit duitsland haalt misschien kan hij ze voor me meebrengen voor niet al te veel.

Bedankt voor de tips/opmerkingen allemaal ik kom er wel uit zo denk ik.