Log in

View Full Version : Effe een opsommig van mijn Edition One

servibruls
29-12-2007, 00:43
Heb de auto nu sinds 9 December.

De auto is van volkswien geweest. Deze heeft hem weer door verkocht en daarna heb ik hem gekocht.

Op het eerste oog zag ie er erg netjes uit. Erin gereden toen alles nog eens nagekeken enz. Niks mis mee dus de testrit was niet al te lang.
Auto dus gekocht en de dag erna opgehaald.

De dag erna begon het koelvloeistof lampje te knipperen. Ik het bijgevuld. De dag erna knipperde het lampje dus weer. Toen eens goed gaan zoeken en na lang zoeken hadden we het probleem gevonden, de waterpomp lekte als een zeef.
Toen reed ik ergens en verloor een bout. Nadat we hebben gezocht en de plek hadden gevonden waar de schroef moest zitten kwamen we tot de ontdeking dat de aandrijfas los zat. alles schroeven kon je met een slag eruit halen :screwy: En in totaal zaten er 14 schroeven gewoon helemaal niet vast :eek: :screwy:
Deze zijn dus meteen vast gezet en heb toen alles wat je maar kon vastdraaien vast gecheckt. De uitlaat plakte op de achteras dus dat hebben we ook maar meteen goed gemaakt. De waterpomp is dus vanavond vervangen en meteen nog wat andere dingen zoals versleten slangen enz.
Toen meteen maar de radiokabels goed gemaakt en dat pruts werk verwijderd.

Ik dus blij dat ik eindelijk in dat ding kon rijden. Ik rij 2 minuten, olie temperatuur was toen al 1-4 graden. de temperatuur meter was HEb de auto nu bijna 3 weken maar heb er nog niet gewoon in kunnen rijden.
Dus ben nu ook aan het kijken voor een ander goed blok erin te leggen. Ben bang dat nu het ene probleem is verholpen en het ander zich voordoet.

Zo dit is voorlopig mijn verhaal over mijn auto.
Foto's zet ik er op zodra dat ding in orde is want ben in staat om hem de sloop op te rijden :eek:

Arnaud
29-12-2007, 00:48
waarom een ander blok dan...?

JurjenV
29-12-2007, 01:02
Poeh, ben ik benieuwd wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan. Bij Alberto vandaan kan er weinig mis zijn zegt iets in me.

René
29-12-2007, 06:55
Ik snap deze zin niet echt:

Ik dus blij dat ik eindelijk in dat ding kon rijden. Ik rij 2 minuten, olie temperatuur was toen al 1-4 graden. de temperatuur meter was

Voor de rest valt het toch wel mee? Mijn WOB heeft me op dag van aankoop ook laten staan door gebarste koelvloeistofleidingen...en heeft inmiddels ook alweer honderden euro`s op z`n kop gehad door lekke uitlaat, versleten schokdempers en remmerij die levensgevaarlijk dun was...lekkende kachelradiateur, lekkende stuurpomp en ruitenwissers die hun eigen leven leiden... :rolleyes:

Het meeste is nu verholpen en ik moet zeggen dat ik echt met veel plezier in m`n wagentje rij.....

Dat moet jou ook wel lukken... zo te horen vallen de mankementen wel mee....en dat je bezig blijft, dat hou je toch....`t is immers alweer een oude auto waar toch altijd lekker stevig is mee gereden....toch? :)

`t is trouwens zeker die grijze? Waar je ook al foto`s van had gepost? Zo ja, dan zou ik hem zeker nog niet naar de sloop brengen ;)

servibruls
29-12-2007, 11:46
Ander blok omdat ik er nu al de schi*t van krijg. Was de bedoeling om er max 1 jaar in te rijden. Echter dalijk word het een kostenpost van heb ik jou daar en daar heb ik geen zin in.

Ik hoop dat de mankementen meevallen. Het enige dat er tot nu toe aan is, dat de motor begint te tikken bij de 2500 toeren. Echter dit is pas sinds gister en heb er normaal mee gereden.
Vermoed dat de vorige eigenaar heb flink heeft op z'n staart heeft getrapt. Zonde van zo'n auto en erg frustrerend voor mij.

tiefflieger
29-12-2007, 12:33
Best frustrerend ja, maar je moet niet vergeten dat het oude auto's zijn waarop niet iedreeen even zuinig is (geweest).
Mijn ervaring is dat als je zo'n oude auto koopt dat er altijd wel wat dingetjes zijn, hoe goed en netjes het er ook allemaal uitziet en een paar honderd euro ben je altijd kwijt...
Mischien toch een idee om een ander blokje met weinig km. te zoeken ofzo, ik heb de auto ook een keer gezien en die is het zeker waard !
Of mischien een beurtje geven met wat goede olie enz. ?
Mijn oude Jetta tikte ook een beetje en die heb ik toen een goede beurt gegeven incl. speciale high milage olie van Castrol (of Valvoline) dacht ik en toen was het tikken over.

Succes ermee, en geloof me (eigen ervaring) met wegdoen schiet je niks op want je hebt weer een grote kans om een hoop ellende terug te kopen !

servibruls
29-12-2007, 13:30
:tongue: Best frustrerend ja, maar je moet niet vergeten dat het oude auto's zijn waarop niet iedreeen even zuinig is (geweest).
Mijn ervaring is dat als je zo'n oude auto koopt dat er altijd wel wat dingetjes zijn, hoe goed en netjes het er ook allemaal uitziet en een paar honderd euro ben je altijd kwijt...
Mischien toch een idee om een ander blokje met weinig km. te zoeken ofzo, ik heb de auto ook een keer gezien en die is het zeker waard !
Of mischien een beurtje geven met wat goede olie enz. ?
Mijn oude Jetta tikte ook een beetje en die heb ik toen een goede beurt gegeven incl. speciale high milage olie van Castrol (of Valvoline) dacht ik en toen was het tikken over.

Succes ermee, en geloof me (eigen ervaring) met wegdoen schiet je niks op want je hebt weer een grote kans om een hoop ellende terug te kopen !

Hou jullie op de hoogte

Ja ik word er gek van. Echter ik was ook al aan het nadenken over een ander blok. Echter wil ik wel weten wat ik koop en dus geen miskoop doen.
Van buiten ziet de auto er erg goed uit. Van binnen is er ook niks mis mee. Aleen het motorische gedeelte laat het nu afweten. Ga zo dadelijk naar iemand toe die er meer verstand van heeft (zit ook hier op het forum) zelf ben ik maar een leek qua auto's