PDA

View Full Version : Temperatuur klopt niet

Dexter
29-12-2007, 17:17
Goeiedag allemaal,

Ik had een tijdje terug een stukkende thermostaat.

Ik dus zo'n imitatieding gekocht, werkte wel maar niet helmaal zoals het hoort hoe dan ook het was een vooruitgang.

Ik vandaag een originele thermostaat erin gestopt, weer 5,5 liter koelvloeistof verder, warmrijden en zag er goed uit.

Na een pittig rondje bleek het eigenlijk nog geen vooruitgang. De auto wordt redelijk snel warm maar komt volgens het metertje niet op de gewenste temperatuur.

Tijdens het rijden blijft die steeds iets onder de juiste temperatuur hangen en alleen als ik lang stilsta of rustig door de stad rij word die pas echt warm tot op de juiste temperatuur.

Zodra ik echter weer vrolijk rondrij daalt de temperatuur weer een stuk [ongeveer 1/10 van de hele meter] en blijft die weer constant onder de juiste temp hangen.

Hoe lossen we dit op? Het gaat natuurlijk wel goed zo en hij word wel aardig warm maar hij blijft zo constant onder de ideale temperatuur.

golf mkII 16v
29-12-2007, 19:15
Kleiner koelblok
Als het goed is staan de graden van het openen op de thermostaat
Als de meter net iets voor het midden staat is goed

Dexter
30-12-2007, 12:58
Dat is het probleem hij staat 'te veel' voor het midden naar mijn mening.

Erik
30-12-2007, 13:14
Die van mij staat bij normaal gebruik op het eerste streepje. Nergens problemen mee gehad.

Maar uit je verhaal moet ik concluderen dat te temp. meter totaal niet uit zijn rustpositie komt?

Dexter
30-12-2007, 14:21
Maar uit je verhaal moet ik concluderen dat te temp. meter totaal niet uit zijn rustpositie komt?
Neeh dat moet je niet concluderen.

Hij komt wel op maar niet netjes tot het midden.

tiefflieger
30-12-2007, 15:23
Doet die van mij ook niet meer...
Eerst wel, maar nu niet verder dan het eerste streepje.
Thermostaat ook vervangen maar heeft niks geholpen, vin slaat wel mooi aan dus van mij mag hij er oud mee worden.