View Full Version : kachel niet warm golf 2
hallo sinds 2 dagen heb ik een golf 2 uit 89 maar ik heb een probleem met de kachel het word niet warm in de auto en de blower blaast alleen maar koude luch kan iemand mij vertellen wat dat kan zijn en hoe ik dat kan verhelpen alvast bedankt arthur
Christiaan
29-12-2007, 22:45
welkom hier....
Wat doet de temperatuurmeter? Komt de motor wel op temperatuur? Mijn eerste gedachte is namelijk je thermostaat die niet goed meer is.
hoi dank je
de temperatuurmeter gaat gewoon naar het midden dus dat is goed en de slangen naar de kachel toe zijn ook heet .
golf mkII 16v
30-12-2007, 08:47
Kabel van de bediening van de klep los
hallo
bedankt maar zit die kabel bevestiging onder het dashboard of moet ik het dashboard eruit halen sorry ben een leek
mk2 stoo
30-12-2007, 10:44
Meestal kan je horen of ie 'm open of dicht trekt, als je een beetje snel de hendeltje heen een weer schuift dan hoor je een doffe "floomp" (wist anders ook niet hoe ik het moest bechriven :D )
Maar een maat van mij had vorige week hetzelfde probleem, en dat was de thermostaat. Laat de auto warm lopen en voel de onderste slang van de radiator, als ie koud is dan is het gegarandeerd je thermostaat, kost ongeveer 8 euries en een half uur tijd :thumbup:
heb je deze tussen je kachel slangen zitten .....
http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/1/5/Afbeelding091.jpg
dan is deze kapot ......
hoi ik heb dat aluminium pijpje ertussen zitten, waar dient dat pijpje voor en waar is dat te verkrijgen ?
voel eerst even de slangen na, na dat pijpje moeten de waterslangen net zo warm zijn dan voor het pijpje,
is dit niet het geval, haal eerst de druk van het syseem door de dop van het reservoir los te draaien.
haal dat pijpje er af, zorg vor zo min mogelijk koelvloeistofverlies en met een schroevendraaier kun je het klepje in het dikke stuk van dat pijpje forceren en zorgen dat ie open staat. draai de boel weer vast en de kachel word weer warm!
JONGENS EN MEIDEN BEDANKT VOOR DE HULP HET WAS HET KLEPJE IN HET ALIMINIUM BUISJE WAT VAST ZAT . het word nu heerlijk warm thnks
golf mkII 16v
30-12-2007, 17:23
Gelukig opgelost
Die foto van mij wordt wel erg vaak gebruikt:D:D vraag denk copyricht aan:D
Haal dat pijpje er dan maar tussen uit en plaats een nieuwe KVS slang. Deze "modificatie" heeft dan totaal geen zin meer.
Haal dat pijpje er dan maar tussen uit en plaats een nieuwe KVS slang. Deze "modificatie" heeft dan totaal geen zin meer.
sorry wat is kvs slang >?
passatje2
31-12-2007, 08:29
heb je geluk dat die modificatie niet goed functioneerde,ik had dat ook een keer en mijn kachelrad.was toen verstopt omdat de vorige eigenaar een lek had en er een of ander spul in t koelsysteem had gekiept,toen moest ik een nieuwe kachelrad.erin zetten,gelukkig is t probleem bij jouw opgelost dan,zou idd een nieuwe slang ertussen zetten en die modificatie erafkiepen, :cool:
Blaauwwiekel
16-11-2011, 17:51
ik begrijp dus dat die klep er gewoon tussen uit kan,
andere kant komt mijn temp meter niet echt hoger dan een kwart, van slaat
wel aan, maar warmte heb ik niet, dan die klep ook maar even open persen, heb er net wel paar keer tegen aan gemept.
welke klep heb je het over?
patjetta
16-11-2011, 20:33
Ja die klep kan je er zo uit halen.
Even 2 doorverbind pijpje`s halen bij de automateriaalen zaak en die er tussen zetten en je zal wijnig meer in de kou zitten.
Johan-dtc
16-11-2011, 21:23
vw schijnt na een bepaalde tijd de kachelradiateurs aangepast te hebben, waardoor deze modificatie niet meer nodig is
ok, ff mijn verhaal......
mijn auto (jetta 1.3 mh blok) word goed warm.
duurd alleen 5 minuten rijden voordat het metertje omhoogkomt, en 15 minuten voordat het metertje net na het contole lampje komt te staan.
als ik hem dan stationair laat lopen duurd het best lang, 7a8 minuten, voordat het metertje doorslaat richting rode vlakje.
als ik dan weer ga rijden duurd het ongeveer 4 snelweg km's voordat het metertje weer zakt.
hij komt dan niet meer boven het contole lampje.
de verwarming word ook niet echt warm.
kan di ook aan dat alu busje liggen in de kachel slang?
waterpomp is goed, zit met 5000km een nieuwe op.
Johan-dtc
16-11-2011, 21:54
ok, ff mijn verhaal......
mijn auto (jetta 1.3 mh blok) word goed warm.
duurd alleen 5 minuten rijden voordat het metertje omhoogkomt, en 15 minuten voordat het metertje net na het contole lampje komt te staan.
als ik hem dan stationair laat lopen duurd het best lang, 7a8 minuten, voordat het metertje doorslaat richting rode vlakje.
als ik dan weer ga rijden duurd het ongeveer 4 snelweg km's voordat het metertje weer zakt.
hij komt dan niet meer boven het contole lampje.
de verwarming word ook niet echt warm.
kan di ook aan dat alu busje liggen in de kachel slang?
waterpomp is goed, zit met 5000km een nieuwe op.
kan aan de modificatie liggen, kan ook zijn dat thermostaat niet goed is, je zegt een nieuwe waterpomp, maar wellicht is de thermostaat niet goed, of niet goed geplaatst
thermostaat zit er nu 2,5 jaar in.
maar toen ik de auto kocht 2 jaar terug was het al zo.
mijn broer heeft de thermostaat erin gezet toen hij nog bij een vag garage werkzaam was.
+ als het de thermostaat zou zijn zijn, dan zou hij tijden het rijden toch niet aan de bedrijfstemperatuur komen?
radiateur afdekken met een plaat karton geeft ook geen verschil.....
darksupra
19-11-2011, 12:58
het klinkt mij dat je thermostaat open blijft staan, maar dan blijft hij met dit weer echt tussen het begin en het lampje in.
dat je kachel haast geen warmte af geeft zou daar mee te maken kunnen hebben, maar als je de modificatie in de kvs slangen hebt zitten zou het daar ook aan kunnen liggen.
als ik jou was zou ik eerst de thermostaat effe snel controleren door aan de slangen te voelen als je hem start als die koud is, als alles direct warm word dan staat je thermostaat open.
anders gewoon die modificatie eruit halen.
Die busjes tussen je koelvloeistof leidingen is een modificatie van vw, dit zorgt er voor dat je kachel sneller warm word als de motor nog niet volldig op warmte is, maar vaak begeven deze het ik heb ze vervangen door stukjes koperbuis of radiator buis kan ook en 4 slangenklemmen.
Greetz, Ramon
thermostaat is goed, gaat ook pas open als het metertje bovenaan staat.
als ik rijd word de auto wel gewoon warm.....
ik zal 1 dezer dagen de modificatie er eens uithalen......
joost_joost
15-10-2016, 19:55
Bij de auto van mijn zoon werkte de kachel de eerste 5 minuten daarna alleen koude lucht. De modificatie vervangen door twee stukjes verwarmingsbuis van 22 mm. Nu heerlijk warm in de auto, maar de ruiten beslaan zodra je de kachel aan zet. Ik denk dat de kachel radiator lek is. Wat denken jullie?
Dat zou zou zomaar kunnen!
BasApeldoorn2
26-10-2016, 11:26
Zou iemand het plaatje van de 1e pagina opnieuw kunnen posten?
Ik begrijp niet zo goed waar het over gaat, deze aanpassing.
joost_joost
26-10-2016, 17:48
Ik denk dat het deze afbeelding is geweest.
http://img.photobucket.com/albums/v235/ivo9401/kachel009.jpg
Overigens is het probleem bij mijn zoon nu opgelost door een nieuwe kachel radiator te plaatsen. Koste 20 Euro bij de onderdelen handel. Nog mijn dank aan JohanV die een zeer goede beschrijving voor het vervangen van de kachelradiator heeft gemaakt. De enige aanvulling die ik daarop nog wil maken, is dat je de twee schroeven van het uitstroomkanaal (zie stap 13) even los moet maken. Hierdoor is het demonteren en monteren van het kachelhuis wat gemakkelijker.
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/info/Kachelradiateur-vervangen-GolfII.pdf
BasApeldoorn2
27-10-2016, 08:13
Dit hele 3 weg systeem moet er dus tussenuit?
De 2 grote slangen aan elkaar koppelen, en de kleine afstoppen?
Erik Baas
27-10-2016, 11:59
[..] en de kleine afstoppen?Nee, de kleine slang vervalt, net als de T-stukken.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.