vwleusden
13-07-2004, 15:39
Aangezien ik wat elektronische problemen heb met mijn Golf 2 16V PL.... (dat als de olietemp. de 102 graden bereikt slaat de motor af en is in geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen totdat ie iets is afgekoeld) ...wou ik dus de computer maar eens vervangen. Via Maurice (www.vwonderdelen.tk) een andere computer gekregen voor een PL. Nu zou je denken... er is maar 1 soort... niet dus :(
Ik heb namelijk deze in de Golf:
Merk: TA Triumph Adler, onderdeelnr: 811 907 397 E (staat verder wel VW/Audi logo op)
Welke kreeg ik van Maurice:
Merk: Bosch 0 280 800 180, onderdeelnr: 811 906 264 F
Ik heb hem nog niet geprobeerd, je weet maar nooit of de pin bezetting hetzelfde is.
Iemand enig idee wat het verschil is ? buiten het merk en onderdeelnummer om. Alvast bedankt.
Voor die problemen met olietemp... zat een origineel filter op en de olie was niet echt in topconditie. Nu verse olie (15W40 Castrol Magnetix) met een origineel filter.
Ik heb namelijk deze in de Golf:
Merk: TA Triumph Adler, onderdeelnr: 811 907 397 E (staat verder wel VW/Audi logo op)
Welke kreeg ik van Maurice:
Merk: Bosch 0 280 800 180, onderdeelnr: 811 906 264 F
Ik heb hem nog niet geprobeerd, je weet maar nooit of de pin bezetting hetzelfde is.
Iemand enig idee wat het verschil is ? buiten het merk en onderdeelnummer om. Alvast bedankt.
Voor die problemen met olietemp... zat een origineel filter op en de olie was niet echt in topconditie. Nu verse olie (15W40 Castrol Magnetix) met een origineel filter.