Log in

View Full Version : schokdemper vraag voor indoe's airride set!

hajee
02-01-2008, 21:00
m'n maat Stephen(INDOE) welke weer bezig is met z'n homemade airrideset op z'n golf 1 in dit topic:lowbudget airride topic (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10218&highlight=lowbudget+airride)
wil graag kortere dempers gebruiken zodat ie voor nog lager kan, zie onderstaande foto:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/6/6/Afbeelding005.jpg

het gaat dus om het onderste cartridgedeel, wat nu origineel 32 cm is.. iemand enig idee wat er past, of wat er zou kunnen passen en wat toch kleiner is?
als iemand nog een schroefset los heeft liggen willen we ook graag de maat van de voorpoten weten.
al vast bedankt voor de moeite!

poorboy
02-01-2008, 21:17
Het schokbrekerhuis zou ik zo laten, daar kun je niet veel mee.
Als dat korter word, word de zuiger stang ook korter, en kun je minder verlagen.
Of willen jullie een kortere schokbreker plaatsen en boven de ruimte uit vullen, of de pootbuis zelfs inkorten????
Hij moet namelijk wel opgesloten zitten, tussen de bodem en de moer.

Als de pootbuis niet het probleem is wat in de weg zit, zou ik de schokbreker stang gewoon inkorten. evenafdraaien en opnieuw draadsnijden.

groetjes

hajee
02-01-2008, 22:15
het gaat om een kortere demper, dus het onderste gedeelte wat in de poot zit..

hajee
02-01-2008, 22:31
..want dat is momenteel het belangrijkste deel wat een verdere verlaging in de weg zit...

Tjaap
03-01-2008, 00:19
oh dus indoe leeft nog... nooit meer wat van dat topic gezien... jammer..

hajee
03-01-2008, 08:14
oh dus indoe leeft nog... nooit meer wat van dat topic gezien... jammer..
:screwy: ja daarom post ik dit even zodat ie er verder mee kan..
niemand informatie of enig idee?

Viperwin
03-01-2008, 08:48
Kant en klare complete kortere cartridges zal je niet snel vinden. De "kortste" Koni cartridges (86-1919SPD50) zijn net zo groot. Lmax is wel 5 cm korter: 2,5 cm kortere zuigerstang, de andere 2,5 cm door een inwendige beperking van de uitwaartse slag. Belangrijkste informatie in dit geval: Lmin is dus 2,5 cm korter.

carbreaker de autosloper
03-01-2008, 09:00
als ze niet gasgevuld zijn afdraaien ..en dan weer lassen ....niet van dat benaauwde ...heb ik ook es gedaan....bij me caddy en die ligt echt met de bodem op de grond...

Marcski
03-01-2008, 17:05
bepaalde Bilstein's hebben een zwevende zuiger en hebben dus een variabele ruststand. Zijn die geen optie, die zijn namelijk ook als cartridge te krijgen.
Bel Brian van Karrera.net es voor meer info, hij kan je er meer over vertellen...

Erwin (bussie komt zo) is ook al een tijd bezig met airride-systemen en had ook eea uitgezocht voor mijn caddy, wij hadden die dempers ook in de planning staan...