View Full Version : onregelmatig stationair koudestart 1,8 RP monopoint
johan8vplus
03-01-2008, 16:36
hallo
heb probleempje,en omdat de zoekfunctie niks opleverd voor een 1.8 monopoint RP blokje van 1991 bij deze een vraag...
als ik s morgens de jetta start alst koud is loopt ie onregelmatig stationair(en ook niet op 4 cilinders volgens mij) en slaat bijna af als ik geen gas geef maar na 10-20 sec ist weer normaal,maar houd ie qua vermogen een beetje in.
bij een warm blok geen problemen.
heb de bougiekabels al gecontroleerd op doorslaan,wat zou t kunnen zijn?
alvast bedankt..... :)
johan
joure
johan8vplus
04-01-2008, 10:10
niemand???????
golf mkII 16v
04-01-2008, 11:47
Brandstoffilter?
Koude motor heeft wat mer brandstof nodig
johan8vplus
20-01-2008, 19:45
het is opt moment buiten niet zo koud en nu zijn de startproblemen(stationair) verdwenen maar wel weer een ander probleem.
als ik nu weg rij zijn de eerste 5 minuten ok maar als de motor iets warm word en ik t gas intrap houd ie in en stottert.
denk dat de 2 problemen wel iets met elkaar te maken hebben
carterontluchting,voetpakking inspuitunit,bougiekabels en verdelerkap/rotor zijn allemaal ok
zelf zat ik te denken aan de rode of blauwe sensor.
iemand enig idee.
johan
joure
johan8vplus
21-01-2008, 21:55
niemand??
johan
Bougies zelf misschien aan vervanging toe?
johan8vplus
22-01-2008, 17:05
ik ga zaterdag eerst de inspuitunit schoonmaken en nieuwe bougies monteren dus daarna weet ik weer meer
johan.
passatje2
22-01-2008, 20:01
ik ga zaterdag eerst de inspuitunit schoonmaken en nieuwe bougies monteren dus daarna weet ik weer meer
johan.
ik weet dat die jetta van me ook rp motor daar moet je bij extreme kou geen gas bij geven want hij krijgt dan teveel benzine als je de straat uitrijd is t weg maar bij de huidige temp.doet ie dit niet,ik heb de inspuit al eens schoongemaakt maar dat holp wel een beetje,had boven die kunstof kap erafgedraaid en toen remmenreiniger erin gespoten voorzichtig en dan wat gas bij geven,heb je de luchtfilter schoon want daar is ie ook wel gevoelig voor en idd de bougies en of de kabels er goed op zitten,kijk eens binnen in die kapjes wat je van de bougies aftrekt of er geen groene aanslag inzit.
en ook de benzine filter bij de pomp,word ook zelden naar gekeken he.
johan8vplus
26-01-2008, 12:54
ben vandaag aant sleutelen geweest,volgende gedaan......
-nieuwe bougies
-inspuitunit schoongemaakt en pakking gecontroleerd
-slang van inlaat naar rembekrachter vastgezet(zat los)
-de rode voorverwarmsensor en de blauwe koelwatertemperatuursensor vervangen.
heb even proef gereden en niks aan het handje alleen nog even afwachten voor hoe lang!!
gegroet
johan
joure
passatje2
26-01-2008, 19:48
dan zal t probleem wel opgelost zijn,toppie
johan8vplus
15-06-2008, 12:03
alles nog steeds onder controle houd heel soms even in bij koude motor.
probleem opgelost
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.