Log in

View Full Version : edition one 16v crossauto?

Niles
06-01-2008, 11:16
klik (http://auto.marktplaats.nl/crossauto-s-en-raceauto-s/136560075-snelle-volkswagen-golf-1-8-gti-95kw.html?return=eJw1jN0OgjAMRt%2BFBO6AbQTUEWLgTRaYQhhsWUtEje9uF%2FSmPefrj5JcvifJapCi4DICrXw%2F1iOik3k%2BW6fXbFF%2BRmeUQshWk6sNbQp57y3AwaleU696%2FZ9wJrIRF3PdTcOTARq0cdHyuOjcRsAIDFl7CZERYcaodsNEGCKk%2FpocIdwGOEKHv9OF8nbdFu2nPizvpEKcy%2BoU7ElWCladSrL5QXa35kZsIXwXiXNbw6L68wXLS0tY&df=1&fta=eNpFklFyozAMhu%2FCQ58l2ZZleXKFXiHDlDTLLEmYAG12M7l7hVOcF4b5kPn1yWpV9D7Zo1muw%2F6rHaYmT4rgtLkNO3zrpt18UczjopAH1IR5IPtOues1D7P%2B78c8fXaT5nG2ktOo5%2BV0uPYfebgpkQSOefingYBjyH%2B%2F9XgZPvNl6pXexnHZwZrntRnb46HJvUVNauF9Z420Sqz33n47adIGHXOE5HGrK4xCCiywMtqYiEAAXpl7MUxB%2FMr8xmKUIJxWFmpdEIzRrYw3FmIEJyU31rMCyVJWJhvzIZKjkpFqnTEIJQOrSED04qTAahK9B2uywKpiwhjSs7K6cHKJsPSIVYaj2CRKOFYbDgwQS5dYddiDQynjwepjAyIHVKC8xNnCnunViBgluvJPqkZeIscUC3zdDYQg8oTVyBNxCqV5qkYeGJhLEFUjtMsJUAZCmxEla8iz3cXD9tQ2Zb6MbTfth8P5OP9ZS6EssDYfy%2FW678%2Fd4bZRO39qb%2Ft11Wy7urJDpE373eT339evdetA74%2FHDwY%2ByL8%3D&fta_ind=16&fs=1)

golf3freak
06-01-2008, 12:52
Winnaars auto ? zonde

Larsv5
06-01-2008, 12:55
Beetje zonde denk, ik zag dat Ruurd alweer een bod had gedaan, hahahaah

breadfan83
06-01-2008, 17:15
Leuk ding. Hoop dat ie van de cross gespaard blijft. :(

corrado-usa
06-01-2008, 17:17
Daarom heb ik er ook op geboden !!

breadfan83
06-01-2008, 17:55
Daarom heb ik er ook op geboden !!

:thumbup:

blomdegekste
06-01-2008, 18:14
Morgen maar eens even kijken bij die edition!!!!!!!Moet toch voor me werk in bodegraven wezen..... :D
Misschien is het wel wat ;)

Niles
07-01-2008, 17:19
Morgen maar eens even kijken bij die edition!!!!!!!Moet toch voor me werk in bodegraven wezen..... :D
Misschien is het wel wat ;)

Nou was het wat?

blomdegekste
07-01-2008, 18:55
Nou was het wat?

Redelijk redelijk :rolleyes: :rolleyes:

Interieur is zeer vies en bestuurders stoel is kapot (wang en zitvlak) en moet een nieuw stuk stof op en op nieuw gevuld worden!!!!!!!
Beetje uitgeleefd zeg maar :(
Ramen zijn wel orgineel maar zijn door de vorige eigenaar beplakt met zwarte folie :screwy: :screwy: Is teverwijderen..

En de buitenkant heeft zo hier en daar wel wat roest....Achterklep,linksonder het achterlicht,rechter achterraam..
En een flinke kras/deuk op het linkervoorscherm....
Lak verder gaat wel moet gewoon een keer een poetstol overheen..

Oja hij heeft 281.000 km gelopen....En motortje loopt wel goed!!!!!

Voor de apk moet er zo dat ik even snel zag nieuwe schijven en blokken op,uitlaat gemaakt worden(niet lekdicht nu) en verder zou die even op de brug moeten staan voor de onderkant enz enz goed te kunnen bekijken en verdere gebreken.....

Al met al een ding met aardig wat werk om hem weer netjes tekrijgen!!!!

Maarja de auto is al gereseveerd door iemand die afgelopen zaterdag is wezen kijken die nog moet laten weten van hoe of wat....En die wil hem gaan gebruiken voor op het circuit :screwy:

ReBo
09-01-2008, 16:10
Redelijk redelijk :rolleyes: :rolleyes:

Interieur is zeer vies en bestuurders stoel is kapot (wang en zitvlak) en moet een nieuw stuk stof op en op nieuw gevuld worden!!!!!!!
Beetje uitgeleefd zeg maar :(
Ramen zijn wel orgineel maar zijn door de vorige eigenaar beplakt met zwarte folie :screwy: :screwy: Is teverwijderen..

En de buitenkant heeft zo hier en daar wel wat roest....Achterklep,linksonder het achterlicht,rechter achterraam..
En een flinke kras/deuk op het linkervoorscherm....
Lak verder gaat wel moet gewoon een keer een poetstol overheen..

Oja hij heeft 281.000 km gelopen....En motortje loopt wel goed!!!!!

Voor de apk moet er zo dat ik even snel zag nieuwe schijven en blokken op,uitlaat gemaakt worden(niet lekdicht nu) en verder zou die even op de brug moeten staan voor de onderkant enz enz goed te kunnen bekijken en verdere gebreken.....

Al met al een ding met aardig wat werk om hem weer netjes tekrijgen!!!!

Maarja de auto is al gereseveerd door iemand die afgelopen zaterdag is wezen kijken die nog moet laten weten van hoe of wat....En die wil hem gaan gebruiken voor op het circuit :screwy:

Hoezo ben ik dan :screwy: ???

Tjaap
09-01-2008, 16:50
idd, een afgeragte auto waar veel werk aan zit is toch juist ideaal om lekker op het circuit te gaan rijden?

JettaPowerrr
09-01-2008, 16:55
Om hem circuit-waardig te krijgen moet er ook veel werk aan gedaan worden, toch? Of vergis ik me nu...

Dan kun je die tijd en geld beter steken in het opknappen, denk ik, zodat er een Edition gespaard blijft. Ze worden tenslotte steeds schaarser.

Maar ja, ieder zijn meug. ;)

Erik
09-01-2008, 16:56
Slopen of crossen, wat maakt het uit.
Of eerst crossen en dan slopen :D

Tjaap
09-01-2008, 17:06
ja ach, ik heb niks met editions... zijn er te veel om ze standaard te houden..

Erik
09-01-2008, 17:23
Precies, worden die andere alleen maar zeldzamer van. En als deze toch al gaar is, who cares.
Dus kom op!!, verhoog mijn verkoopwaarde! :rock: :D

ReBo
09-01-2008, 17:48
Dan kun je die tijd en geld beter steken in het opknappen, denk ik, zodat er een Edition gespaard blijft. Ze worden tenslotte steeds schaarser.

Maar ja, ieder zijn meug. ;)

Idd en daarom post ik ook zelden, mijn meug is niet die van een ander en ik kan slecht tegen commentaar als ik weet dat ik 100% gelijk heb :cool:

Deze DOODORDINAIRE 16v was het het niet waard. Als het een echte Edition was geweest ( dus ook op papier !!!! ) zou ik er anders over gedacht hebben ;) De synchro laat ik ook heel en 100% origineel, alleen maar omdat dit geen normale 1.8 is . . .

De waslijst :

-Nieuwe remblokken en remschijven, het was ijzer op ijzer !
-De achterremklauwen zaten muurvast en dienden gangbaar gemaakt te
worden
-Stofhoezen van de aandrijfassen waren los.
-De knipperlichten waren zwart gespoten en dienden te worden vervangen.
-Luchtinlaat zat los.
-Nog 2 kapotte/losse rubber hoesjes . . . waar weet ik niet meer.
- 1 band gelijk vervangen, 1 tje krap aan, de andere vond ik zelf al slecht.

Bovenstaande moest vervangen worden om alleen al door de APK te komen. Kosten 700 euro . . .

Verders :

Zoals gezegd, stoelbekleding was kapot ( ook het normale edition interieur, niet dat van een 16v ), geen originele hoedenplank meer ( dikke mdf plank ), de brandstofpomp was ook niet goed ( lag wel een andere in de kofferbak ) heel veel losse panelen. Schijfdak werkte niet lekker, was wel dicht, maar sloot niet lekker meer af. Diverse zweet plekken bij de motor/ bak / stuurbekrachtiging. Forse roestplek bij het linkerachterlicht. 4 nieuwe banden dus . . . voor het mooie, compleet overspuiten.

Kosten : ???? + 700 ( APK ) + 500 aanschaf = is MIJ veels te veel geld !!

Dit "gebakje" zou teveel moeten gaan kosten om het origineel te laten LIJKEN.

Krijg ik nu wel gelijk ??? :confused:

PS : voor de goede orde !!! Hij staat bij een Skoda dealer en als ik ooit een Skoda zou gaan rijden, koop ik hem daar !!! Ik had contact met John en dit is een super sympathieke kerel !!! Zonder moeite en tegenspraak hebben ze voor mij uitgezocht wat het zou kosten om hem door de keuring te krijgen !!!
Vond dat dit toch nog wel even gemeld moest worden. :thumbup:

Lieuwe
09-01-2008, 18:17
700 euro als je het laat doen zeker.

Anders ben je misschien een 200 euro kwijt.

martiepartie
09-01-2008, 18:22
Idd en daarom post ik ook zelden, mijn meug is niet die van een ander en ik kan slecht tegen commentaar als ik weet dat ik 100% gelijk heb

Je hebt geen gelijk, jij vindt dat je gelijk hebt. Het is geen commentaar, maar een mening.
Sommige mensen VINDEN het wel de moeite waard om zo'n auto op de weg te houden.
Voor een max. 200 euro moet dat zeker wel te doen zijn.

Blijft wel zo dat het een auto is met veel km's, slecht onderhouden interieur en niet heel bijzonder is...
Als ik iets zocht voor op het circuit, dan zou zo iets ideaal zijn :)

Pedaalemmer
09-01-2008, 18:22
Ziet eruit als een sloper. Ben benieuwd wat ermee gebeurd.. Overigens kijkend naar de omlijsting zou ik haast zeggen dat hij de verkeerde bumpers heeft, maar daarvoor zijn de foto's te slecht.

JettaPowerrr
09-01-2008, 18:56
ReBo: Ik was er niet van op de hoogte, dat het geen originele was. Ik zal er wel overheen gelezen hebben, ben ik bang. In dit geval zeg ik dan ook, misbruik hem maar! :D ;)

Als je zelf handig bent is ie vast wel op te knappen voor minder. Maar de rest zit ook tegen, en nogmaals, ik dacht dat het een originele was. Ik ben niet echt op de hoogte van alle details van een Edition, ik ben een Jetta-verslaafde. :p Maar dat neemt niet weg, da ik wel graag originele auto's zie. ;)

jaag maar over het circuit, dat ding!

René
09-01-2008, 18:59
-Nieuwe remblokken en remschijven, het was ijzer op ijzer !
-De achterremklauwen zaten muurvast en dienden gangbaar gemaakt te
worden
-Stofhoezen van de aandrijfassen waren los.
-De knipperlichten waren zwart gespoten en dienden te worden vervangen.
-Luchtinlaat zat los.
-Nog 2 kapotte/losse rubber hoesjes . . . waar weet ik niet meer.
- 1 band gelijk vervangen, 1 tje krap aan, de andere vond ik zelf al slecht.

Bovenstaande moest vervangen worden om alleen al door de APK te komen. Kosten 700 euro . . .

700 euro???

Eerder 250 euro:)

Maar racen met zo`n auto is ook leuk...wordt `t circuit?

Dasher
09-01-2008, 19:16
Als ik alle auto's opnoem die we al gesloopt hebben voor de cross en de ovalrace krijgen de meeste mensen hier een beroerte..................

En zo worden de andere Edition one's wat meer waard :thumbup:

ReBo
09-01-2008, 20:45
Je hebt geen gelijk, jij vindt dat je gelijk hebt. Het is geen commentaar, maar een mening.
Sommige mensen VINDEN het wel de moeite waard om zo'n auto op de weg te houden.

Dit vind ik dan wel weer leuk om over te discussieren . . . wat versta je onder de moeite waard ?! Hoeveel geld je er ook in stopt, een echte edition, OP PAPIER DAN, zal het nooit worden toch ?! Ik denk dat sommige zich blind staren op het woordje edition . . . voor een ( lees in mijn andere post ) originele of unieke auto, is het me heel wat waard om hem te redden, maar voor deze keek ik alleen naar de kosten . . . KEEK ja, ik heb gebeld dat ik ervan af zie, dus wie voelt zich geroepen ?! ;)

700 was inderdaad de kosten welke zij vroegen om de auto APK klaar te maken. De remmen, zou ik sowieso niet vervangen, maar voor de rest ben je toch nog zo'n 150 euro kwijt. Ga anders lekker zelf kijken naar de auto ( niet hatelijk bedoeld !! ) en loop alle kleine puntjes maar na . . . dan nog hebben we het over een auto welke alleen nog maar APK gekeurd is . . . :cool:

Erik
09-01-2008, 22:45
een echte edition, OP PAPIER DAN, zal het nooit worden toch ?!Wat maakt het uit als dat niet op het kenteken staat? :rolleyes:

corrado-usa
09-01-2008, 23:07
wel jammer je kan er een nette mk2 van maken nog.

RubenD
09-01-2008, 23:22
Hoe je het verhaal ook went of keert, deze auto is nog nooit een edition geweest. Klopt te veel niet aan. Ik maak me sterk dat iemand zijn dunne lijstenset eraf heeft getrokken en er vervolgens een dikke lijstenset op plaatsen en welk dikke bumpers behoud...

ReBo
10-01-2008, 08:11
Wat maakt het uit als dat niet op het kenteken staat? :rolleyes:

Voor op een circuit niets :D

Om naast de ander te komen staan heel veel . . . dan zou ik graag zien dat deze ook zo origineel mogelijk zou gaan worden.

Conclusie : de meningen zijn weer lekker verdeeld :thumbup: Deze normale 16V was in MIJN ogen alleen nog goed genoeg voor het circuit !! Kom ik een originele en betere basis tegen, dan zal ik er echt wel voor zorgen dat deze zijn laatste rondjes niet maakt op een stukje asfalt of in een groen, groen, groen, knolle, knolleveld . . . :tongue:

We zien hem vast wel weer terug op dit forum bij iemand die er anders overdacht . . .

Marcski
10-01-2008, 10:36
lekker doen wat je zelf wil, laat anderen maar zeuren :thumbup:

Erik
10-01-2008, 15:22
Hoe je het verhaal ook went of keert, deze auto is nog nooit een edition geweest. Klopt te veel niet aan. Ik maak me sterk dat iemand zijn dunne lijstenset eraf heeft getrokken en er vervolgens een dikke lijstenset op plaatsen en welk dikke bumpers behoud...Het is een '89-er. Verschillende zijn daarvan uitgevoerd met dunne bumpers en dikke lijksten. Als er G60 bumpers op zijn gezet krijg je dit resultaat.

Voor de duidelijkheid, op mijn kentekenbewijs staat ook geen 'edition' terwijl het er wel een is. Keurmeesters hebben dat niet erop gezet bij het invoeren. Moet het eerste treffen nog tegenkomen waar kentekenbewijzen uitgewisseld worden. :gives:

RubenD
10-01-2008, 16:16
Ah, weer wat geleerd.

ReBo
10-01-2008, 23:33
Voor de duidelijkheid, op mijn kentekenbewijs staat ook geen 'edition' terwijl het er wel een is. Keurmeesters hebben dat niet erop gezet bij het invoeren. Moet het eerste treffen nog tegenkomen waar kentekenbewijzen uitgewisseld worden. :gives:

:gives: IK dus !!! Voor de rest, geef ik je helemaal gelijk en ik denk ook niet dat je er ooit eentje zal bezoeken ook . . . zocht ik een auto voor de verzameling erbij, dan zou ik bv de jouwe ook nooit hebben gekocht / of kopen, ondanks dat het geen verkeerde auto is om te zien !! :tongue: