Dirtbag
07-01-2008, 20:16
Volgens mij is mijn druklager van de kopeling naar z'n grootje, hij (de auto) maakte al langere tijd een heel licht ruisend geluid als je in de vrij stond met de koppeling los. de laatste anderhalf week is het meer een geluid geworden dat me doet denken aan molenstenen. zodra ik de koppeling indruk is het geluid weg.
Als ik rij is het geluid er volnamelijk in de eerste en de tweede versnelling ook in de drie is het er af en toe ook (vier weet ik niet, niet meer geprobeerd)
af en toe voelde ik tijdens de laatste rit ook een soort van trekken, alsof het lager even helemaal vastsloeg voor een kort moment en daarna weer doordraaide. ik rij er nu even niet meer mee :)
ik neem eigenlijk aan dat mijn diagnose wel klopt, mocht ik de plank misslaan dan hoor ik dat graag spoedig, aangezien ik met een beetje mazzel morgen de bak er onderuit ga halen :)
nu is eigenlijk de vraag, wat kan ik het beste meteen doen?
ik heb onderstaande gevonden op duitse ebay, dan vervang ik dus het lager, drukgroep en plaat.
http://cgi.ebay.de/Kupplung-Satz-VW-Derby-Golf-2-Jetta-2-Polo-86C-1-3_W0QQitemZ160196620809QQihZ006QQcategoryZ148774QQtcZphotoQQcmdZViewItem
kent iemand die winkel? weet iemand of dit goed spul is, of is het eerste klas rommel?
M'n auto is trouwens een golf2 (duh) 1300 NZ met 4 bak uit 1990
nu kan ik ook tegelijkertijd m'n bak nakijken, ik wil onder andere de afdichtring van de schakelstang controleren. (ik heb het idee dat deze lekt) ik neem aan dat die gewoon bij de automaterialenzaak of de dealer te krijgen is? Weet iemand hoeveel dit kost?
Weet iemand anders nog delen waarvan het slim is om naar te kijken?
dus samengevat:
Is die koppelingsset goed spul?
wat kost een afdichting voor de schakelstang?
wat kan ik beter meteen kontroleren?
Bij voorbaat dank,
db
Als ik rij is het geluid er volnamelijk in de eerste en de tweede versnelling ook in de drie is het er af en toe ook (vier weet ik niet, niet meer geprobeerd)
af en toe voelde ik tijdens de laatste rit ook een soort van trekken, alsof het lager even helemaal vastsloeg voor een kort moment en daarna weer doordraaide. ik rij er nu even niet meer mee :)
ik neem eigenlijk aan dat mijn diagnose wel klopt, mocht ik de plank misslaan dan hoor ik dat graag spoedig, aangezien ik met een beetje mazzel morgen de bak er onderuit ga halen :)
nu is eigenlijk de vraag, wat kan ik het beste meteen doen?
ik heb onderstaande gevonden op duitse ebay, dan vervang ik dus het lager, drukgroep en plaat.
http://cgi.ebay.de/Kupplung-Satz-VW-Derby-Golf-2-Jetta-2-Polo-86C-1-3_W0QQitemZ160196620809QQihZ006QQcategoryZ148774QQtcZphotoQQcmdZViewItem
kent iemand die winkel? weet iemand of dit goed spul is, of is het eerste klas rommel?
M'n auto is trouwens een golf2 (duh) 1300 NZ met 4 bak uit 1990
nu kan ik ook tegelijkertijd m'n bak nakijken, ik wil onder andere de afdichtring van de schakelstang controleren. (ik heb het idee dat deze lekt) ik neem aan dat die gewoon bij de automaterialenzaak of de dealer te krijgen is? Weet iemand hoeveel dit kost?
Weet iemand anders nog delen waarvan het slim is om naar te kijken?
dus samengevat:
Is die koppelingsset goed spul?
wat kost een afdichting voor de schakelstang?
wat kan ik beter meteen kontroleren?
Bij voorbaat dank,
db