Log in

View Full Version : Golf 2 Gti kan niet laag

Koele
08-01-2008, 22:25
Heey,

Ik zit met een probleem.

Ik heb een schroefset onder de golf gti en kan totaal niet laag(vind ik dan)

Heb em nu zo staan dat de wielkastverbreder voor net over de band valt,maar iig,als ik hem ook maar iets lager zet dan tokkert hij als ik bochten naar rechts maak,alleen maar na rechts :confused:

Raar want mijn ouwe f&i had ik knetterlaag staan en die had nergens geen last van.

M'n vader denkt dat het de aandrijfas is maar dat lijkt me raar want die kan toch haast niet tokkeren met sturen?hij komt niet tegen de chassisbalk aan want dat hoor je wel met inveren,dat hij er dan tegen aan klapt,dat doet hij niet en heb ook nog genoeg ruimte overal :confused: :confused:

Heb al zitten denken dat misschien de aandrijfas te lang is?

Ik zou het zo echt niet weten :screwy:

Iemand die hier iets van weet??

Alvast bedankt!!

groeten gerben

Arne
08-01-2008, 22:49
Bekend probleem. Heb het zelf ook gehad. Bij mij was het hele fusee kapot, wiellager lag er los in..... Ook meteen wiellager vervangen en de auto uit laten lijnen, dit verhielp het probleem. Eventueel zouden het ook nog de dom/toplagers kunnen zijn, of toch de aandrijfassen/homokineten.

Erik hier op het forum heeft er ook last van, dat is nog steeds niet opgelost geloof ik.

Berrychello
08-01-2008, 23:15
Mijn Golf heeft ook soms dat getik in een bocht. En hij stuurt verrot. Kan dat ook daaraan liggen?

Gertjan
09-01-2008, 00:33
Ik weet niet wat voor velgen je er onder hebt liggen, maar ik had met 14 inch velgen met een ET waarde van 45 dat ze met de binnenkant aanliepen tegen de draagarmen...

Erik
09-01-2008, 08:19
Erik hier op het forum heeft er ook last van, dat is nog steeds niet opgelost geloof ik.Inderdaad, auto gaat volgende week naar monteur die er eens naar kijkt. Als ik maar eens weet waar het vandaan komt, scheelt een hele hoop. Heb namelijk geen zin om de gehele ophanging te gaan vernieuwen terwijl het misschien aan iets onbenulligs ligt. :)

Lees dit topic maar eens door, misschien heb je er wat aan.

http://volksforum.com/forum/images/icons/icon2.gif http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35419

Dannovalo
09-01-2008, 09:36
Een maat van me had dit ook met zijn auto(wel geen VW maar toch). Bleek dat het zn homokineet was. Na dit te vervangen hebben was het getik weg.

Koele
09-01-2008, 16:49
oke jongens,bedankt voor de reacties,ik zal alles is even bij langs gaan en hopen dat ik et vind!!

Erik
09-01-2008, 16:55
Ook even laten weten als je het vind! :)

RubenD
09-01-2008, 17:06
Mijn Golf heeft ook soms dat getik in een bocht. En hij stuurt verrot. Kan dat ook daaraan liggen?
Dat klinkt als toplagers, waar de kogeltjes uit liggen. Dan heb je staal op staal, dat stuurt moeilijk en geeft veel getik als er een bocht gemaakt wordt.

Berrychello
09-01-2008, 23:36
@RubenD: bedankt voor je antwoord! Zo'n gevoel heb ik idd ook. Wel raar dat ie alleen naar rechts heel verrot stuurt en ook blijft hangen. Naar links is er niks aan de hand. En dit is zeker ook de reden dat alles pas vast gevroren zat? Staal op staal met vocht ertussen dus gewoon? Ik ga zsm naar die toplagers laten kijken.

RubenD
10-01-2008, 00:07
Ze de auto op de krik en laat iemand aan het stuur draaien en schut en trek een beetje aan het wiel. Dan merk je het al snel. Tis vaak ook wel te zien dat het toplager aan stront is.

Siem
10-01-2008, 11:26
ik heb het ook gehad, mij was het de homikneet. Dit kwam omdat de auto te ver omlaag stond en de as onder een andere hoek op de homokineet gaat staan waardoor deze niet meet goed kan schanieren. Heb de auto toen omhoog gedaan, weekje zo gereden en daarna weer plat gegooid. Heb er nu geen last meer van. Je hoort het en merkt het nog heel iets.

Street Performance
10-01-2008, 12:54
Zal inderdaad een homokineet zijn. Doordat je gaat verlagen wordt de stand van de aandrijfas tov de homokineet anders. Is de homokineet slecht of zit er te weinig vet in dan ga je deze horen doordat de kogels langs elkaar gaan ratelen. Toplagers is vaak een ander geluid. Dit klinkt meer als een schokbreker die kapot en geeft meer een klapperend geluid.

Koele
13-01-2008, 16:48
Zo,vandaag de hele dag bezig geweest om te vinden wat dat getikker nou is en waarschijnlijk weten we het nu..

Mijn bak is gaar,of gaar,aan je versnellingsbakken zitten flensen waar je aandrijfassen in gaan en die flensen zijn bij mij krom waardoor de aandrijfas ook krom is en die draait dus niet zuiver rond maar ovaal zeg maar,dus die tikkert tegen het chassis aan,dat verklaart ook waarom het getikker harder word als je hem lager zet..dan komt de aandrijfas vlakker bij het chassis,dus van de week even een goeie bak ophalen en dan maar afwachten als dat het wel echt is natuurlijk,maar waarschijnlijk wel!