View Full Version : nieuwe "volkswagen"van tata
een nieuwe auto voor ongeveer €1800,-?
klik (http://www.nu.nl/news/1385509/73/Tata_Nano_maakt_India_mobiel.html)
http://www.carros.nl/media/db_images/big/37402_33c636.jpg
GAdverdamme.
Nog niet voor niks ging ik daar in rijden.
40 km/pu hok
Verlagen, dikke wielen, topchoppen en een mooi kleurtje...
Te vinden in een suprise ei......
verhouding is ook zo ver te zoeken.. lijken wel 8 inch velgen
maar ja, wel goedkoop!
hij ontworpen om india weer mobiel te krijgen..
en tja.. een nieuw autootje voor 1800,-...dan moet je niet
te veel klagen he? ;)
Vette bak :rock: .Echt ontzettend jammer dat hij hier niet op de markt komt :crackpipe .
ja hij is heel stoer..
je moet het ook niet zien als een onveilige kleine lelijke auto
je moet dit zien als een veilige, droge, 4-persoons brommer. want dat is de competitie in dat segment.
Dit gaat echt een bestseller worden.
Big_Mac_Mark
11-01-2008, 19:37
ja hij is heel stoer..
je moet het ook niet zien als een onveilige kleine lelijke auto
je moet dit zien als een veilige, droge, 4-persoons brommer. want dat is de competitie in dat segment.
Dit gaat echt een bestseller worden.
Mee eens... Ze wilden dit ding toch als 'vervanger' van de brommers en motoren die in Azië zo veel rondrijden? (in dit item op tv zag je hele gezinnen van een mannetje of 4,5 op 1 brommer, hahaha)
G-eert-40
11-01-2008, 19:50
zelfs een normale scooter is hier nog duurder :eek:
vind het absoluut niet mooi!
Der Einzer
11-01-2008, 19:51
komt niet naar nederland volgens mij
Djinn_4fun
11-01-2008, 20:16
Voldoet niet aan de nederlandse veiligheidseisen
das dus de grap, dat doet hij wel.. hij heeft de europese veiligheidstest doorstaan.
maar hij komt hier idd niet heen. hij's is gebouwd voor max75 km per uur. hij kan wel harder maar dan slijten dingen als wiellagers on-evenredig snel.
Volgens mij komt de gemiddelde aziaat niet eens boven het dashboard uit als ik het zo bekijk...
golf3freak
12-01-2008, 12:23
de auto heeft alle lokale botsproeven doorstaan
oke lokale nog wel
Berserker
16-01-2008, 08:46
Ik ga toch aandelen Tata kopen nu, 1,2 Mrd mensen wonen in dat land, er hoeft maar een paar procent zo'n ding te kopen en ze zijn binnen, zelfs met minimale winstmarges...
Pedaalemmer
16-01-2008, 08:48
Ik ga toch aandelen Tata kopen nu, 1,2 Mrd mensen wonen in dat land, er hoeft maar een paar procent zo'n ding te kopen en ze zijn binnen, zelfs met minimale winstmarges...
Niet teveel kopen anders ben je zo eigenaar :D
martiepartie
16-01-2008, 10:34
Nu pas?? Tata is de afgelopen jaren belachelijk hard gegroeid. Corus is al in handen van Tata, Tata is in de race voor Jaguar en ga zo maar door. Ben in India geweest en je schrikt er echt van hoe brilliant Ratan Tata is.
De economie van India groeit belachelijk hard en Tata industries verdient daar goed aan, omdat het de trots van India is.
Aandelen Tata zijn er niet; Tata is nog volledig in eigen handen.
Dit wagentje is een geniaal concept; een soort moderne TucTuc. Geen stinkende 2-takt, dichte auto en bereikbaar voor veel mensen.
Neemt niet weg dat er nog steeds 600miljoen Indiers zijn die minder dan 2 dollar per dag hebben om van te leven. Die kopen de komende 2 jaar nog geen mini tata :eek:
Berserker
16-01-2008, 10:40
Nu pas?? Tata is de afgelopen jaren belachelijk hard gegroeid. Corus is al in handen van Tata, Tata is in de race voor Jaguar en ga zo maar door. Ben in India geweest en je schrikt er echt van hoe brilliant Ratan Tata is.
De economie van India groeit belachelijk hard en Tata industries verdient daar goed aan, omdat het de trots van India is.
Aandelen Tata zijn er niet; Tata is nog volledig in eigen handen.
Dit wagentje is een geniaal concept; een soort moderne TucTuc. Geen stinkende 2-takt, dichte auto en bereikbaar voor veel mensen.
Neemt niet weg dat er nog steeds 600miljoen Indiers zijn die minder dan 2 dollar per dag hebben om van te leven. Die kopen de komende 2 jaar nog geen mini tata :eek:
Ik weet t Martie, het was meer gewoon om duidelijk te maken hoe geniaal die auto is voor die markt...
Over Tuktuk's gesproken: zag laatst zelfs diesel Tuks rijden, geweldig :) Die stonden stationair bijna van de weg te springen :D
martiepartie
16-01-2008, 10:51
In Amsterdam/Den Haag? Wat een rare apparaten zijn dat, die dansen alle kanten op idd als ze stationair draaien.. :screwy:
Het heeft toch niet de charme van een échte tuktuk, die rokend/dampend/rikketikkend over de wegen knettert.
Ontopic;
wat voor wielmaat zit er onder die Tata? Als dat 10 inch is, lijkt het wel alsof je staand kan rijden in de auto.. Verhoudingen zijn ver te zoeken.
Motor achterin?
Leuke donor voor een Kevert? Bijna net zoveel PK, maar wie weet maken ze een Nano GTI.
Tata is wel wat jatterig met de namen trouwen: bij Nano denk ik aan Apple, en op hun site hebben ze het steeds over.... People's Car....
Fuel-efficient engine
The People’s Car has a rear-wheel drive, all-aluminium, two-cylinder, 623 cc, 33 PS, multi point fuel injection petrol engine. This is the first time that a two-cylinder gasoline engine is being used in a car with single balancer shaft. The lean design strategy has helped minimise weight, which helps maximise performance per unit of energy consumed and delivers high fuel efficiency. Performance is controlled by a specially designed electronic engine management system.
Jens
komt niet in nederland ...maar goed ook . staan nog genoeg Landwind's in amsterdam weg te rotten ...
Pedaalemmer
17-01-2008, 10:11
En wat als het nou wat harder gaat waaien als normaal?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.