View Full Version : Schema distributie riem AFT
Granneman
11-01-2008, 18:42
Heeft er hier iemand een schema van de distributie van een golf 3 1.6 AFT Blok?
Waarschijnlijk het zelfde als een normale 1.6 of 1.8 8 klepper.
Distributie is al van het blok af, dus moet precies weten waar de standan naar toe moeten, die van de nokas staat aan gegeven maar die van de krukas niet en van de oliepomp ook niet.
Kenteken auto: PL-XN-12
Als je er echt niet uitkomt wil ik het je morgen wel even faxen mits je een fax hebt.
Als je hier het nr. plaatst dan fax ik het je morgen.
Je kan ook van de eerste cillinder je bougie eruit draaien. Dan voel je met een schroevendraaier of een breinaald even of de zuiger helemaal bovenin staat ( exact).
Daarna haal je de verdeelkap eraf en zet je de rotor op de kleine inkeeping die in je ontstekingshuis staat ( waarschijnlijk moet je even dat plastic afdekkapje onder de rotor verwijderen om het te zien).
Als je nokkenas dan exact op tijdstaat ( 1e cillinder op tuimellen) dan staat hij optijd.
Granneman
12-01-2008, 00:32
Beste Ron,
Een fax heb ik niet, maar mail ook goed? Of staat het in een boek? Dan ga ik even een faxnummer regelen...
Ik zag net dat de riem die ik gehaald had ook niet de goede is, en spanrol past ook niet... Dus wordt toch maandag voor ik weer een nieuwe heb.
Maar mocht iemand zo'n schema hebben.. Graag..
Voor zo iets moet je op www.problemcar.nl zijn
Darkprojectx
12-01-2008, 09:01
http://members.home.nl/e.janssen1/riemen.jpg
misschien staat je blok hier tussen?
Granneman
13-01-2008, 13:40
misschien staat je blok hier tussen?
Nee maar volgens mij is dit ook een schema van de multiriem en niet van de distributie...
Mijn multi riem lijkt het meest op nummer 5 rechts boven. Maar een multi riem heeft geen bepaalde stand. Die zet ik er zo op.
Het gaat hierbij om de distributie riem voor een 1.6 74kw AFT blok (komende uit een seat cordoba sx) Maar is compleet het zelfde als de golf 3 1.6 AFT
hightower
13-01-2008, 15:01
hoi granneman
hier heb je een plaatje van de distributie-riem van een 1.6 AFT motor.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JH8XYSLF.jpg
Granneman
14-01-2008, 12:32
hoi granneman
hier heb je een plaatje van de distributie-riem van een 1.6 AFT motor.
Kijk dit is precies wat ik zoek! Erg bedankt.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.