PDA

View Full Version : Velgen voorbereiden voor polijsten, deel gespoten in kleur??

Christiaan
13-01-2008, 19:15
Zoals sommigen misschien al gelezen hebben, heb ik ATS Cup 's gekocht voor mijn cabrio. Nu het is de bedoeling dat deze gepolijst gaan worden, echter wil ik de dezel van de wielen die zwart zijn, ook zwart houden.

Ga je ze dan toch eerst helemaal in de afbijt zetten, en later die stukjes weer spuiten, of de gespoten delen afplakken, en dan afbijten/schuren?

http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/8/atscupvelg4.JPG

Hoe doen de heren polijsters dat?

jetta mk1 '82
13-01-2008, 19:47
eerst polijsten en dan afplakken en spuiten !

Christiaan
13-01-2008, 19:58
Tja, bij de mijne zitten er ook scheurtjes in de blanke laklaag van het hart. Ik heb ze nu in de afbijt gezet, en alles afgeplakt. Maar het lijkt wel of de blanke lak ook over de zwarte delen gespoten is...

jettaracing
13-01-2008, 19:59
afdraaien geen optie geweest ?

(ja ,ook het hart kan mee worden afgedraaid )

Christiaan
13-01-2008, 20:00
Velgen zijn veel te net om af te laten draaien. Stoeprand schade is ook bijna nihil....

jettaracing
13-01-2008, 20:08
De borbets van mij waren nog helemaal onbeschadigd ,en zaten nog helemaal super in de lak ,toch heb ik ze af laten draaien !
Dan zijn ze echt als nieuw ,en heb je het originele draaiprofiel er weer in !

Zeg maar die hele kleine ribbeltjes in het aluminium ,dan hoef je ze alleen nog op te poetsen met een beetje unipol en klaar!
En dan kan de zwarte lak gewoon blijven zitten ,want dat beschadigd niet met het afdraaien .

Koele
16-01-2008, 21:58
velgen gewoon in de afbijt tot alles eraf is en dan kun je meerdere dingen doen,of je spuit eerst die hoeken die je zwart wilt hebben en dan ga je schuren (als de verf hard is uiteraard),wel oppassen dan dat je het zwarte niet raakt,of je polijst eerst je hele velg en dan idd afplakken en zwart spuiten..tis maar net wat jij het makkelijkst vind! :D

martiepartie
16-01-2008, 22:09
Borbetjes hebben zeker geen gekromde oppervlakken? Deze Cup velgen wel. Dan moet je van goede huize komen als je dat netjes afgedraaid wil hebben. Om het contour te volgen moet je dan een computergestuurde bank hebben. Conventioneel moet je 2 assen met de hand sturen...

Ik zou ook het zwarte in de afbijt zetten en netjes vlakschuren. Dan hoef je na het polijsten de velg alleen af te plakken en dan de hoekjes zwart spuiten.
Zo heb ik het ook bij mijn BBS seral velgen gedaan. Eerst spuiten en dan polijsten is ook een optie, maar dan heb je het risico dat je het vers gespoten spul beschadigd.

corrado-usa
16-01-2008, 22:10
eerst polijsten en dan spuiten.

Berserker
17-01-2008, 09:20
De blanke laklaag zal indd over de hele velg zitten dus ook over het zwarte, dus als je t maar deels gaat afbijten krijg je dat nooit mooi...

Gewoon alles afbijten, dan schuren en polijsten, dan zorgen dat als je de zwarte delen beetje mee hebt geschuurd gepolijst dat je die nog ff wat grovver maakt, en dan afplakken/vaseline gebruiken en spuiten..

De verf zal totaal niet hechten op de gepolijste delen, dus niet teveel zorgen daarover maken..

Marcski
17-01-2008, 10:02
precies.. als je goed polijst hecht de lak niet en is dus heel makkelijk netjes te maken na het lakken

Berserker
17-01-2008, 11:01
precies.. als je goed polijst hecht de lak niet en is dus heel makkelijk netjes te maken na het lakken

Maar bij grensranden gepolijst/gespoten opletten dat je niet per ongeluk een snipper verf eraf trekt waarvan je ook een deel op t wel zwart behorende deel meetrekt..

Pedaalemmer
17-01-2008, 11:31
Helemaal kaal die velg! Wat gepolijst moet worden laten polijsten daarna de stukjes die je zwart wilt netjes weer zwart maken. Spuiten of gekwast.

Christiaan
17-01-2008, 19:08
Ok, duidelijk. Weet ik wat me te doen staat :D Bedankt!

jettaracing
18-01-2008, 09:23
Borbetjes hebben zeker geen gekromde oppervlakken? Deze Cup velgen wel. Dan moet je van goede huize komen als je dat netjes afgedraaid wil hebben. Om het contour te volgen moet je dan een computergestuurde bank hebben. Conventioneel moet je 2 assen met de hand sturen...

Ik zou ook het zwarte in de afbijt zetten en netjes vlakschuren. Dan hoef je na het polijsten de velg alleen af te plakken en dan de hoekjes zwart spuiten.
Zo heb ik het ook bij mijn BBS seral velgen gedaan. Eerst spuiten en dan polijsten is ook een optie, maar dan heb je het risico dat je het vers gespoten spul beschadigd.

Wat dacht je van de velgrand ,die is ook rond gedraaid .
Voor....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/Afbeelding001.JPG

Na.....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/Afbeelding011.JPG

Mijn velgen zijn inderdaad op een computergestuurde draaibank gedaan ,alle 4 zijn exact gelijk afgedraaid .
Ik heb namelijk ook een set ats'sen gezien ,die hij helemaal had afgedraaid ,en die waren echt super!
En ,ja ,daar was ook het complete hart afgedraaid!
Kost wel iets meer natuurlijk ,maar dan heb je ook een super nette velg!

martiepartie
18-01-2008, 09:34
dat is inderdaad precies wat ik beweerde.

Maar dat ziet er wel verdomde netjes uit! Kost iets meer, maar dan is het wel 'net als nieuw'.