View Full Version : Kijk uit! schade-Lupo met teruggedraaide tellerstand
Een tijd lang heb ik rondgetuft in deze Lupo:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/7/3/HPIM0241.jpg
Vervolgens verkocht ik hem aan mijn zusje. Die reed tegen een overstekende auto. Ondanks dat het buiten haar schuld was (ze reed op een voorrangsweg) is ze enorm genaaid door de verzekering. De Lupo van 1999 had namelijk bijna drie ton op de teller... Hij heeft een behoorlijke opdonder gehad. Het dak stond bol boven de deur, de naad tussen deur en achter-zijpaneel was geminimaliseerd..
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/7/3/DCP_1654.JPG
Nu staat de auto weer te koop op Marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/140452237
Ik weet 100% zeker dat het dezelfde auto is. Dat de man de schade er nietbij vermeld is tot daar aan toe, maar die KM-stand van 185.000... dat had hij in mei 2005 al gereden!!!
Eindstand 4 mei 2007 (total-loss gereden) : 274312 km
Dus mensen, kijk uit voor Mix Cars in Zwolle!!
Jens
Lijkt me een handelaartje die hem ingeruild heeft en van niets weet?
Lijkt me een handelaartje die hem ingeruild heeft en van niets weet?
Volgens rdw.nl:
Datum aanvang tenaamstelling 01-10-2007
Volgens mij is dat de dag dat m'n zusje van die auto verlost werd (voor een bedrag waarvoor ze een gammele Golf3 kon kopen :( )
Jens
(voor een bedrag waarvoor ze een gammele Golf3 kon kopen :( )Sorry, maar wat verwacht je van een schade lupe met 3 ton op de teller. :screwy:
En ik zeg niet dat je geen gelijk hebt met je stelling, maar zou uitkijken met het stellen van dergelijke conclusies. Er zijn veel lupo's gemaakt ;)
Wat duidelijkere foto's vragen bij de verkoper, misschien zie je dan wel het kenteken?
Niet enorm veel blauwe met blauw interieur, met SDi motor en dezelfde APK-vervaldatum.
Ik weet dat de Lupo verkocht is aan een bedrijf in Nieuwleusen, vlakbij Zwolle.
En dan weet ik nog een paar dingen die ik op de foto's herken van deze Lupo die ik maar even niet noem op internet....
Jens
Kijk is na de kleur van de auto, hij heeft 3 verschillende kleuren blauw :screwy:
JettaPowerrr
14-01-2008, 23:36
Idd, het kan de licht-inval zijn (dat zal de verkoper ook vast beweren) maar volgens mij heeft ie ook minstens 2 verschillende kleuren blauw. Het scherm is lichter dan de rest van de auto. Het stuur glimt me te hard (nieuw vanwege plofzak?). :confused:
Sja, als Zeend het 100% zeker weet, en eventueel hard kan maken, wie ben ik om hem tegen te spreken? Maar weet je het stiekem niet 100% zeker, dan zijn het zware beschuldigingen.
Maar het kleurverschil in aanmerking genomen, denk ik wel dat het om de zelfde auto zou kunnen gaan.
En wat het uitgekeerde schadebedrag betreft ben ik het wel met bovenstaande eens. Een 8 jaar oude auto met 3 ton op de klok levert nu eenmaal niks meer op, hoe rottig het ook is. :(
breadfan83
15-01-2008, 01:51
Het is in ieder geval de zelfde auto.
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming LUPO; SDI 44 KW
Brandstof Diesel
Vervaldatum APK 13-12-2008
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 01-10-2007
A.P.K Tot 13-12-2008
Ansich is de advertentie een klein klein beetje verdacht, want waarom gum je van een 'eerlijke auto' het kenteken uit?
Maar om alleen op basis van dezelfde wielen en kleur en apk datum te 'bewijzen' dat 't dezelfde auto is.. Ja: aanwijzingen genoeg, dat wel.
Als je zo enorm zeker bent van je zaak; het terug draaien van de kilometerteller is toch strafbaar? Licht in iedergeval de politie even in.
Neem je die moeite niet, tja. jammer/lullig dan voor de toekomstig eigenaar..
Hopelijk komt die persoon deze draad in de toekomst uberhautp niet tegen: zo lullig als ie z'n eigen auto in puin ziet liggen..
Bod gedaan door: Renske Zeemans € 1.000,00 14-01-08, 18:15
(Google -> hit? => <renskezeemans@hotmail.com> )
Geen andere motor ingekomen met andere km-stand?
martiepartie
15-01-2008, 13:35
dan is hij nog niet schadevrij..
JEemig, je zal hem maar kopen. Koop je een opgelapte schadebak die dubbel zo veel km's gereden heeft dan de teller vermeldt.
laatste teken op de nr plaat is zeker een 'R' !
kentekenplaathouder is ook dezelfde
SpiderClass
15-01-2008, 15:03
Er is toch een NAP, biedt deze geen uitkomst? Wellicht niet als ie makkelijk zegt er zit een ander blok in :D
Een andere Mix Cars heeft zijn biezen al moeten pakken (wellicht wegens oplichting ;)): http://www.kvk.nl/handelsregister/BannerframesetEXT.asp?url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=243820390000&kenmerk=banner
vinnietuning
15-01-2008, 19:56
ik kom uit zwolle en heb nog nooit van het bedrijf gehoord... dus het is iig geen echt bedrijf.. dus een handelaar denk ik..
iedereen met 2 ogen kan zien dat het een schadebak is.. dus succes met verkopen mister mixx cars ahah
ik kom uit zwolle en heb nog nooit van het bedrijf gehoord... dus het is iig geen echt bedrijf.. dus een handelaar denk ik..
iedereen met 2 ogen kan zien dat het een schadebak is.. dus succes met verkopen mister mixx cars ahah
Bij die andere advertenties zie je foto's van auto's op een grasveldje, daar hebben wij toen ook foto's gemaakt. Een vreemde omgeving daar, geen vertrouwde handel lijkt me.
038-4608603 Demircan, N K Graham Bellstraat 3/05 8013 PL Zwolle
bellen maar ...wie het eerst een foto heeft met kenteken heeft gewonnen :D
bellen maar ...wie het eerst een foto heeft met kenteken heeft gewonnen :D
:thumbup:
Jens
JettaPowerrr
15-01-2008, 23:05
Demircan? Das toevallig. Op mijn voorzichtige speurtocht naar een knappe Jetta, zag ik 1 staan in Duitsland, ook bij ene Demircan. Het zal vast toeval zijn, maar toch, krijg er gelijk een rare bijsmaak van... :(
dan is hij nog niet schadevrij..
Zie ik ook niet staan in de advertentie...
laatste teken op de nr plaat is zeker een 'R' !
EN eerste cijfer moet een 0 of een 6 of 8 zijn met die ronding wat nog zichtbaar is....
Ow god die gasten ... :screwy:
Heb zelf jaren in Zwolle gewoond.
Die mensen doen niks anders dan schade auto's opkopen, "opknappen" en weer doorverkopen.
Laat ik het zo zeggen: ik zal er nooit wat kopen.
Kun je dat aan Marktplaats melden?
Ik heb een waarschuwing op MP gezet over mijn 'ex', maar dat schijnt niet gewaardeerd te worden...
Beste Deejay Raar,
Wij hebben uw advertentie op Marktplaats.nl helaas moeten verwijderen, omdat het niet is toegestaan persoonlijke gegevens van een andere Marktplaats.nl gebruiker te vermelden.
Als u een vraag heeft over deze beslissing, stuur dan een kopie van dit volledige bericht (inclusief de gegevens van uw advertentie hieronder) mee. Wij kunnen u dan sneller en gerichter antwoord geven.
Wij hopen u graag terug te zien op Marktplaats.nl!
Met vriendelijke groet,
Het Marktplaats team.
[/url]
Groep: Contacten en Berichten
Rubriek: Advies en Oproepen
Gezocht: Kijk uit! schade-Lupo met teruggedraaide tellerstand
Prijs:
---
Kijk uit voor een blauwe Volkswagen Lupo SDi uit 1999.
Deze is in mei dit jaar in de prak gereden. Economisch total-loss, technisch was hij op zich nog wel te redden.
Waarom was hij economisch total-loss? Vanwege de kilometerstand van 274312.
Nu staat hij te koop met een km-stand van 185.000.
Deze stand had de auto al toen ik hem in 2005 kocht!!!
Voor meer info, kun je me mailen.
Trefwoorden: VW Volkswagen Lupo SDI TDI 3L diesel 1998 1999 2000 2001 2002
Jens
Had toch iets van onderbouwing in je reactie gezet want dit kan ik ook over iedere auto op marktplaats gaan zeggen.
Iets van kenmerken (die je eerst niet wilde noemen) of chasisnummer. Zodat mocht er iets doorgespeeld worden naar een andere instantie er altijd een controle uitgevoerd kan worden op de door jou genoemde kenmerken.
Ik heb juist het kenmerk bij uitstek (kenteken) uit de advertentie ghaald.. omdat die advertentie ook al verwijderd was.
Lekker bezig, die lui bij MP. De lupo staat er nog steeds (is er al een VF-er geweest om te kijken of het hem inderdaad is? En of er inderdaad zo weinig op de teller staat?)
Jens
Ik heb juist het kenmerk bij uitstek (kenteken) uit de advertentie ghaald.. omdat die advertentie ook al verwijderd was.
Lekker bezig, die lui bij MP. De lupo staat er nog steeds (is er al een VF-er geweest om te kijken of het hem inderdaad is? En of er inderdaad zo weinig op de teller staat?)
Jens
Heel mischien kan ik wel even kijken volgende week ..
De lupo staat er nog steeds (is er al een VF-er geweest om te kijken of het hem inderdaad is? En of er inderdaad zo weinig op de teller staat?)
Jens
vind de foto met kenteken ook al lang duuren
wel leuk om dan met de 2 foto's naar de man toe te gaan :D
Wel héél dubieus hoor, de houding van Marktplaats in dezen:
Beste Jens,
Ik begrijp wat u bedoelt. Dergelijke advertenties, waarin gewaarschuwd
wordt voor bepaalde advertenties zijn echter niet toegestaan. Dit is een
indirecte verwijzing (waarschuwing) naar de betreffende adverteerder.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ellen
Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl
N.B. Als u een reactie op dit bericht wilt geven, verzoeken we u
vriendelijk doch dringend het onderwerp van deze e-mail niet te
wijzigen.
Original Message Follows:
-------------------------
Hallo Jolly,
Ik begrijp dat Marktplaats geen oproepen wil accepteren met daarin
gegevens over andere Marktplaats gebruikers.
Mij gaat het echter om mijn voormalige auto, waar mee gerommeld is ná mijn eigendom. Ik wéét dat deze auto te koop staat op MP en zie het daarom als niet meerdan logisch om mensen hiervoor te waarschuwen.
Ik heb géén enkele persoonsgegevens of wat dan ook gebruikt van degene die mijn ex-auto te koop heeft staan: sterker ik ken die persoon niet eens. Ik waarschuw alleen maar voor een bepaalde auto. Dat zou toch wel moeten kunnen? Of wil MP graag een vrijhaven zijn voor auto's met een dubieuze achtergrond?
Jens
JettaPowerrr
26-01-2008, 11:18
Sja, belachelijke toestanden, Jens. Maar zoals je al aangaf in je mailtje naar MP, het lijkt daar idd ook een vrijhaven voor dubieuze auto's. Bedenk alleen al, hoeveel gestolen materiaal (onderdelen, e.d.) er verhandelt word op MP. En er word willens en wetens niets aan gedaan. De wet noemt dat "heling". Jammer dat dat niets met jouw waarschuwing te maken heeft. Maar fraude is het wel, en hun willen er niks aan doen, dus zijn ze medeplichtig??
Ik heb geen idee, hoe de wet hier mee omgaat, maar dat zou toch iets kunnen zijn.
Tenslotte is jouw ex-Lupo vast en zeker niet het eerste dubieuze artikel op MP...
Ik heb ze nog een mail gestuurd waarin ik alles herhaal.
Blijven ze op hun standpunt, dan ga ik wel ff naar de telegraaf of zo, die houden wel van dit soort flauwekul.
Jens
Blijven ze op hun standpunt, dan ga ik wel ff naar de telegraaf of zo, die houden wel van dit soort flauwekul.
Jens
. waar blijft de foto met het kenteken ....zijn er geen forum lezers in zwolle e.o
JettaPowerrr
26-01-2008, 12:58
Jens
:thumbup: :D
Idd, die smullen wel van dat soort dingen, en mocht het balletje dan gaan rollen, dan kon het nog wel eens interessant worden!
breadfan83
26-01-2008, 14:33
Denk dat die verkoper overigens prima op de hoogte is van dit topic.
Een tijdje geleden heb ik hem een mailtje gestuurd waarin ik wat meer info over de auto vroeg, en of ik misschien eens voor een ritje langs kon komen. Niks meer op gehoord. Bedacht me later pas dat mijn forumnaam in mijn hotmail.com zit. :D
JurgenEdition
27-01-2008, 11:07
. waar blijft de foto met het kenteken ....zijn er geen forum lezers in zwolle e.o
Vandaag zal ik eens ff langs dat adres rijden en als de lupo er staat maak ik een foto.
Zal dan in de loop van de middag de foto's posten..........
In die hoek zitten een aantal export/schade/sloop bedrijven dus......
JettaPowerrr
27-01-2008, 11:12
Denk dat die verkoper overigens prima op de hoogte is van dit topic.
Een tijdje geleden heb ik hem een mailtje gestuurd waarin ik wat meer info over de auto vroeg, en of ik misschien eens voor een ritje langs kon komen. Niks meer op gehoord. Bedacht me later pas dat mijn forumnaam in mijn hotmail.com zit. :D
http://www.urbansiege.eu/forums/images/smilies/purple/icon_pcnoob.gif :D
Langedaik
27-01-2008, 14:08
ik wacht met spanning af ;P
JurgenEdition
27-01-2008, 15:09
Ben net terug uit zwolle..... Kon de Lupo nergens vinden :(
Heb ook gekeken bij omliggende bedrijfjes maar helaas.....
mk2 td driver
27-01-2008, 21:50
Ben net terug uit zwolle..... Kon de Lupo nergens vinden :(
Heb ook gekeken bij omliggende bedrijfjes maar helaas.....
mss staat ie ergens binnen :confused:
JurgenEdition
29-01-2008, 11:47
mss staat ie ergens binnen :confused:
Zou kunnen maar lijkt me sterk.... zijn allemaal kleine bedrijfjes met een werkplaats en wat ruimte ervoor om auto's neer te zetten....
Kom daar regelmatig in de buurt dus hou het in de gaten of ik m een x zie staan :cool:
Het zijn volgens mij ook meer export bedrijven, toen ik erlangs reed waren ze ook auto's aan het opladen voor de export.
Ook vaag is dat de biedingen op MP steeds weer verwijderd worden, maar de auto er nog wel op staat.
Jens
arno Derby
29-01-2008, 20:45
Dat het een schade auto was, gemaakt is en nu op martplaats staat is niet zo gek hoor.
er staan honderden ex-schadeauto`s op marktplaats en wie weet rij ik zelf wel in een ex-totallosse auto of velen andere hier op het forum.
Je weet het niet maar als de schade goed gemaakt is zie je het moeilijk en is het ook geen probleem.
Als een schade goed gemaakt is heeft een auto gewoon weer de waarde die hij voor de schade had.
Dat deze beste man de teller heeft terug gedraaid is een ander verhaal en is ook zeker minder netjes!
gr
Trust me, je wilt absoluut geen auto kopen die daar gemaakt is ....
In een ex schade auto rijden is niet erg natuurlijk, mits hij goed gerepareerd is.
Heb zelf jaren in een crx gereden die 1x geparkeerd was onder een vrachtwagen (zelf hersteld)
En 1 tip, als je dit soort auto's koopt, check of er NAP bij zit. Zodat je zeker bent van de kilometerstand etc!
Ook bekijk het chassis nummer etc etc ....
Hij staat nu op gereserveerd
Tsja....
Ik heb net ff een rondje emailen gedaan: de stentor (lokale krant in zwolle), telegraaf en trosradar.
Het rare is dat ik me inmiddels net zo erg irriteer aan MP dan aan die gasten die de Lupo-km-stand teruggedraaid hebben...
Jens
JettaPowerrr
30-01-2008, 10:56
Dat is ook niet zo vreemd met de ervaringen die je nu met MP hebt....
Het "betrouwbare" imago van MP word zo geweld aan gedaan, en dat hebben ze zelf in de hand.
Jens, je moet maar zo denken, op 07-09-2049 is er vast iemand blij dat hij in 2008 opgelapt is, zodat hij hem voor z'n 50e verjaardag weer terug op de weg kan zetten, na natuurlijk eerst een uitgebreide technische controle en schouwing.
Dennis@polo86c.nl
30-01-2008, 13:12
Waarom doe je geen aangifte als het jou zo hoog zit?
link (http://marktplaats.custhelp.com/cgi-bin/marktplaats.cfg/php/enduser/popup_adp.php?p_sid=Z_tHF2Xi&p_lva=&p_li=&p_faqid=123&p_created=1135686114)
Niet helemaal hetzelfde maar:
Als jij via een advertentiebord in een supermarkt een miskoop doet/benadeeld wordt dan ga je toch ook niet zeuren bij de supermarkt? :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.