PDA

View Full Version : 16v revisie

Matheo
16-07-2004, 11:35
vanmiddag ga ik kijken naar een golf cl, als een soort van langdurig project (in plaats van autocross). eerst de buiten- en binnenkant helemaal terug cl brengen, en in de loop der tijd ook een 16v blok (ipv de 40kilowatter).
dus zodra de cl er is wil ik alvast een 16v blok opscharrelen om die rustig aan te gaan reviseren.
waar moet je op letten bij de aanschaf van een 16v blok? waarschijnlijk word het een donor 16v (assen erbij enzo).
en wat houd een goeie revisie precies in, ik kan wel gewoon beginnen, maar dan staat alles weer in elkaar en dan ben ik vast een zeker iets vergeten :p wat zijn de stijtagegevoelige punten dus? en zeg nou niet, laat hem reviseren, want daar leer ik niks van natuurlijk. ik wil alles zelf doen, al doe ik er 3 jaar over.
dus deel uw wijsdommen en breek de stilte hier op het forum.

Dennis@polo86c.nl
16-07-2004, 12:08
Een goede revisie houdt in dat alle slijtbare onderdelen gecontroleerd worden op slijtage, en zonodig vervangen/bewerkt worden.

Zowieso alle pakkingen/afdichtingen/riemen/kettingen vervangen.
Het kan dus nodig zijn dat het blok geboord+gehoond moet worden + nieuwe zuigers, lagers (drijfstang/hoofdlagers), krukas naslijpen + overmaat lagers, nieuwe oliepomp/waterpomp etc.
Geen goedkoop grapje dus, zo´n echte revisie.

En lang niet alles kun je zelf doen, bijv kop vlakken, cylinders boren/honen, krukas nameten.

En dan ben ik vast nog wel wat vergeten ;)

niels_g60-power
18-07-2004, 22:50
Ben het met Dennis@polo eens. De staat van het blok is eigelijk niet super blangrijk omdat je hem toch gaar reviseren. Ik zou in idergeval dan alles vervangen en vernieuwen.

Matheo
19-07-2004, 09:34
dat het duur kan worden wist ik al wel, maar het project is weer ff uitgesteld. de kever eerst de weg op zien te krijgen anders heb ik geen plek in de schuur. maar ben wel alvast aan het inventariseren.

Dennis@polo86c.nl
19-07-2004, 15:54
Een complete revisie is niet altijd nodig, als bepaalde delen zoals zuigers nog niet versleten zijn.
Schoonmaken en opnieuw opbouwen kan dan genoeg zijn.

Richard
19-07-2004, 16:20
matheo...check corradoforum ff...staat een 9a blok met kabelboom te koop...450 euro meen ik..

Matheo
19-07-2004, 18:20
matheo...check corradoforum ff...staat een 9a blok met kabelboom te koop...450 euro meen ik..
hmmm... klinkt goed!