PDA

View Full Version : Versnellingsbak kabel gebroken..


GTI Pirelli
18-01-2008, 09:57
Rijd de auto eindelijk weer lekker, gaat er weer iets kapot.. Gisteren tijdens het schakelen is de kabel die van me koppelingspedaal naar me bak loopt gebroken. Weet iemand of ik dit zo eventjes kan oplossen met de kabel vervangen of komt er nog wat meer bijkijken? Alvast bedankt :)

Rob g60
18-01-2008, 10:41
nieuwe kabel halen en vervangen en stellen en weer rijden

Stijn
18-01-2008, 10:49
Dat is de koppelingskabel :)

Verder zoals Rob zegt hierboven.

GTI Pirelli
21-01-2008, 09:35
Bedankt allebei! ik kan weer vooruit :)

Auke
21-01-2008, 17:25
zonder koppelingskabel kan je ook wel rijden alleen wat lastiger schakelen

Sjoes 85
21-01-2008, 18:42
zonder koppelingskabel kan je ook wel rijden alleen wat lastiger schakelen

idd, maar dan gaat je versnellingsbak niet lang mee lijkt me zo..
Ik heb die koppelingskabel voor €16,90 gekocht bij Priem&Rozenberg vorig jaar, das hier in t zuiden een autohandelaarszaak. Was wel inclusief het stelmechanisme, want mijn mechanisme (zo'n wit plastic cilinderbusje) was overgebroken. Dus dan heb je bij deze een richtprijsje;)

Auke
21-01-2008, 18:52
er zit altijd een stukje waar je je auto zonder ook maar een tandje te kraken je versnelling er in kan drukken.
Mijn kabel was ook is gebroken heb toen nog een heel stuk naar huis gereden op die manier.
Soms doe ik t voor de lol (beetje gestoord, niet besmettelijk)
Je pook tegen de versnelling aan zetten evt een kort het gas in drukken en hij gaat zo in de versnelling:D

is idd een goedkope en makkelijke reparatie

Dirtbag
21-01-2008, 19:11
als je niet ver moet om de auto thuis te brengen... starten in de twee en daar blijven, bij parkeren kun je hem er wel uit trekken, maar je krijgt hem er niet meer in.

ps geen aanrader als je in de stad moet rijden, op een buitenweg kan dit prima (eigen ervaring)


db

Sjoes 85
22-01-2008, 09:49
er zit altijd een stukje waar je je auto zonder ook maar een tandje te kraken je versnelling er in kan drukken.
Mijn kabel was ook is gebroken heb toen nog een heel stuk naar huis gereden op die manier.
Soms doe ik t voor de lol (beetje gestoord, niet besmettelijk)
Je pook tegen de versnelling aan zetten evt een kort het gas in drukken en hij gaat zo in de versnelling:D

is idd een goedkope en makkelijke reparatie

oke weer wat geleerd:d vroeger hadden ze dat ook he in oude auto's, maar dat had te maken met niet-gesynchroniseerde tandwielen in de versnellingsbak. Kwestie van goede toerental zodat kroonas en tandwielen op zelfde toerental zijn...

GTI Pirelli
24-01-2008, 11:44
Heb gistermiddag even de kabel gehaald bij de VW dealer, koste me 21,50. Ga vanmiddag eens kijken of het me lukt om het te vervangen, het ziet er in ieder geval simpel uit..

Rob g60
24-01-2008, 12:04
ff handige tip eerst je pedaal zijde doen en je koppelings hendel omhoog houden met bijv een spanband.
werkt wel lekker met de automatische spanner

twistile
18-05-2010, 23:22
Heb ook even een vraag over de koppelingskabel..

mijne schraapt/schuurt heel erg, soms wel soms niet.

Het lijkt alsof hij daar waar hij de auto inkomt te snel naar boven wil richting de plek waar hij aan het pedaal vastzit. Kortom hij komt de auto binnen en gaat dan omhoog.

Schuurt dus steeds in die wit plastic bus ofzo. Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen?

Onder de motorkap zit hij nergens tegenaan en kan vrij bewegen.