PDA

View Full Version : Golf 1 kopen door leek?


Regulator
19-01-2008, 12:01
Hallo,

Ik vroeg me af of het wel aan te raden is om een Golf 1 te kopen als leek.
Ik heb er namelijk schrik voor dat, zelfs al zou de auto nog niet veel gereden hebben, dat hij elk moment zou kunnen stilvallen door slijtage/ouderdom van andere onderdelen.

Persoonlijk vind ik een Golf 2 iets leuker als een Golf 1, maar op een Golf 1 zou ik geen verkeersbelasting moeten betalen en dat is altijd mooi meegenomen.
Wat denken jullie hiervan?
Het is ofwel een Golf 2 ofwel een Golf 1.

Alvast bedankt voor te antwoorden,

Sjoes 85
19-01-2008, 12:15
Koop anders een vroege Golf 2 van september 1983 (die vind je nog wel), maar wacht dan ff met aanschaf. Dan heb je een wegenbelastingvrije auto als je dat zo belangrijk vindt. bovendien zijn Golfjes 2 goedkoper, makkelijker een goede te vinden en zijn nog veel meer onderdelen voor handen dan van Golf 1.

6n2boy
19-01-2008, 12:54
Wegenbelasting is voor die paar maanden te verwaarlozen, zowel op benzine als diesel versie. Het is maar net wat je zelf leuk vindt.. zijn beide leuk. Als ik voor een golf 1 ging zou ik wel een luxere uitvoering zoeken (gtd of iets dergelijks),dit geldt tevens voor de golf 2.

Dexter
19-01-2008, 12:57
Als je benzine neemt dan hoef je je om de wegenbelasting niet bepaald druk te maken, ik betaalde 18 euro per maand voor een Golf/Jetta MK2.

tiefflieger
19-01-2008, 17:46
Als je niet specifiek een MK1 wil omdat je ze zo leuk vind dan zou ik ook voor een vroege MK2 gaan kijken en gewoon nog ff een jaartje wegenbelasting betalen.
Ben je mischien 200 euro kwijt maar die bespaar je wel weer met de aanschaf...