View Full Version : sloopgolf kopen? hoe en wat?
mk2 td driver
21-01-2008, 15:49
hallo jongens,
zoals julliie misschien al weten rijden ik en mijn pa beide een golf mk2.
de golf van men vader heeft een nieuw blokkie nodig en ik moet nog een interieur en verstralers voor in de g60 bumpers hebben. (en nog wel een aantal dingen)
nou heeft een collega van men vader een rode golf mk2 die tot eind februari apk heeft, de collega heeft deze golf nu net voor de apk gehad, en is afgekeurd op een aantal punten (uitlaat, gladde band etc)
deze collega wil nu van de golf af(wij konden deze golf kopen voor 225, hij zei dat ie op de sloop 200 kon krijgen) maar of dat waar is :confused:
de golf is uitgerust met:
-een 1.6 carb motor(zelfde blokkie als men pa's mk 2
-g60 bumpers met verstralers
-een setje aez velgen 15'' zoals ik het op het oog kon bekijken
-jvc radio/cd speler
-puik interieurtje(zelfde als wat ik in mijn auto heb zitten, en laat ik nu net een versleten voorstoel hebben :D )
-rode gti achterklep
jullie zullen nu wel denken wat loopt ie nu te zwammen, maar ik zit nu met een aantal vragen:
ik wou de auto graag bij huis slopen en de onderdelen die we nodig zijn eraf halen en de rest(in onderdelen verkopen)
1. maar hoe zit het met het kenteken, als ik met die collega van men pa naar het postkantoor ga, dan schrijven we die auto over op mijn naam, hoe kan ik dan aan een vrijwaring komen dat die auto zegmaar niet meer bestaat??
2: het kale chasis wat we overhouden, zijn oudijzerboeren daar nog blij mee?? of is daar dan moeilijk vanaf te komen?
3. zijn aandrijfassen van een 1,6 benzine uitwisselbaar met een 1.6 td?
kan op 2 manieren.. slopen in eigen beheer.. wat in houd platen en papieren na overschrijven opsturen naar de rdw.
of je schorst hem, sloopt hem dan. en brengt de restanten naar de sloop. sloop is verplicht hem aan te nemen (zij krijgen van het rijk een slooppremie)
martiepartie
21-01-2008, 15:56
1. kenteken kan je zelf opsturen naar de RDW; dat kan die collega ook doen. Scheelt weer 10 euro, want je hoeft de auto niet op jouw naam te zetten. Dan kan je de auto van de collega kopen, zonder over te hoeven schrijven! Auto's ouder dan 15 jaar mag je in eigen beheer slopen.
2. Kale chassis kan je prima naar een ijzerboer brengen, levert je nog geld op ook! Ze nemen hem sowieso aan.
3. Geen idee.
kan nog makkelijker trouwens.. als je hem bijvoorbeeld binnen een paar weken weer weg hebt is overschrijven en daarna gewoon naar de sloop brengen. is goedkoper dan schorsen.
bugdaddy
21-01-2008, 15:58
1. maar hoe zit het met het kenteken, als ik met die collega van men pa naar het postkantoor ga, dan schrijven we die auto over op mijn naam, hoe kan ik dan aan een vrijwaring komen dat die auto zegmaar niet meer bestaat??
2: het kale chasis wat we overhouden, zijn oudijzerboeren daar nog blij mee?? of is daar dan moeilijk vanaf te komen?
3. zijn aandrijfassen van een 1,6 benzine uitwisselbaar met een 1.6 td?
200€ is een (onwaarschijnlijke) hoop geld, voor de meeste wagens geven ze niets tot weinig omdat ze toch al veel aanbod hebben.
Gewoon de wagen overschrijven, is de huidige eigenaar ook klaar, en er vanaf slopen wat je hebben/verkopen wil.
Daarna breng je hem naar de sloop en krijg je gewoon je vrijwaring voor jezelf.
Die assen heb ik geen idee van.....
1. kenteken kan je zelf opsturen naar de RDW; dat kan die collega ook doen. Scheelt weer 10 euro, want je hoeft de auto niet op jouw naam te zetten. Dan kan je de auto van de collega kopen, zonder over te hoeven schrijven! Auto's ouder dan 15 jaar mag je in eigen beheer slopen.
jij wint.. das nog goedkoper natuurlijk.. moet collega wel meewerken.
mk2 td driver
21-01-2008, 16:13
jij wint.. das nog goedkoper natuurlijk.. moet collega wel meewerken.
collega wou de boel niet opsturen naar de rdw(anders bracht ie hem wel naar de sloop toe)
dus dan wordt het gewoon overschrijven bij het postkantoor, en dan de platen op sturen naar de rdw, de wagen zal toch wel even hier bij huis staan om hem rustig kaal te maken, en voor het serieuze sleutelwerk moet het toch eerst wat beter weer worden.
en het chasis wat we overhouden naar de sloper of ijzerboer
weten jullie toevallig ook hoeveel dat gaat kosten om hem(in eigen beheer te slopen) dus zegmaar de platen en papieren opsturen?
martiepartie
21-01-2008, 16:14
Zo levert het de auto meeste op. Die collega moet idd wel meewerken.
Geen geld voor overschrijven, geld opstrijken voor het inleveren van het kale chassis bij de ijzerboer, en alle overige onderdelen kan je verkopen. Wat je overhoudt kan je vaak bij de sloop afgeven, dat verwerken zij (plasticwerk/andere zooi).
200 euro, tja het zou kunnen dat de sloop dat er voor geeft, maar meestal houdt het bij 50,- wel op.
Aangezien hier LMvelgen onder zitten en nog een radio/cd, zou het kunnen..
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/slopen_of_demonteren/zelf_een_voertuig_demonteren_of_slopen.htm
lees nu dat je de platen wel mag houden (lees zelf moet vernietigen)
mk2 td driver
21-01-2008, 16:33
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/slopen_of_demonteren/zelf_een_voertuig_demonteren_of_slopen.htm
lees nu dat je de platen wel mag houden (lees zelf moet vernietigen)
kan ik er dan van uitgaan dat dit gratis is :tongue: , dat zou dan wel eindelijk een keer iets zijn waar ze geen geld voor vragen :thumbup: :D
en wat martipartie al zegt, het geld krijg je er wel voor terug, en tevens zijn er ook heel wat onderdelen die we zelf nodig zijn.
we hadden tegen de collega gezegd dat we de golf dus wel wilden hebben, maar hij wou dus de auto nog wel een weekje houden omdat hij zelf eerst een andere wagen moest zoeken. en als ik de wagen daarwerkelijk gekocht heb dan zou ik wel even wat pics posten
maar iedereen weer bedankt voor de reacties, :thumbup: ik weet nu iig ongeveer wat ik wilde weten :) ,
behalve dat van die aandrijfassen? niemand ervaring mee?
ik stuur het compleete kenteken altijd op naar het RDW in veendam ( aangetekend )
met een brief dat de auto in eigen beheer is gesloopt
ik krijg na een week of 3 a 4 bericht terug met een vrijwaarding
golf mkII 16v
21-01-2008, 17:07
Assen zijn gelijk
arjanl87
21-01-2008, 18:33
ik zie dat je in wierden woont? gewoon ff naar het rdw kantoor in almelo gaan.
Dit moet wel gedaan worden door degene op wiens naam de auto staat, dus of die collega of als hij moeilijk doet jij.(maarja das weer 9 euri).
Ff thuis een briefje tikken: Hierbij verklaar ik dat ik de vw golf met kenteken xx heb gesloopt in eigen beheer, datum handtekening, kopie maken van de papieren en originele kun je zo inleveren samen met het geschreven briefje.
kost niets.
zo doe ik dat ook altijd met de crossautos.
succes, als je hem thuis hebt, ik heb ook nog een paar kleine dingetjes nodig van een mk2, linker afdekkapje handgreep buitenzijde, omlijsting deurontgrendelmechanisme binnenzijde links, en nog een paar van die kleine klote dingetjes. Dus, een pbtje tegen die tijd is welkom :cool:
groeten
mk2 td driver
21-01-2008, 19:23
Assen zijn gelijk
dat is mooi
mk2 td driver
21-01-2008, 19:24
ik stuur het compleete kenteken altijd op naar het RDW in veendam ( aangetekend )
met een brief dat de auto in eigen beheer is gesloopt
ik krijg na een week of 3 a 4 bericht terug met een vrijwaarding
als ik dus naar het kantoor in almelo zou gaan duurt dat dan ook 3 weken denk je? anders loop ik nog wel weer een maand te betalen voor die auto
maar zal wel loslopen
mk2 td driver
21-01-2008, 19:25
ik zie dat je in wierden woont? gewoon ff naar het rdw kantoor in almelo gaan.
Dit moet wel gedaan worden door degene op wiens naam de auto staat, dus of die collega of als hij moeilijk doet jij.(maarja das weer 9 euri).
Ff thuis een briefje tikken: Hierbij verklaar ik dat ik de vw golf met kenteken xx heb gesloopt in eigen beheer, datum handtekening, kopie maken van de papieren en originele kun je zo inleveren samen met het geschreven briefje.
kost niets.
zo doe ik dat ook altijd met de crossautos.
succes, als je hem thuis hebt, ik heb ook nog een paar kleine dingetjes nodig van een mk2, linker afdekkapje handgreep buitenzijde, omlijsting deurontgrendelmechanisme binnenzijde links, en nog een paar van die kleine klote dingetjes. Dus, een pbtje tegen die tijd is welkom :cool:
groeten
ik post wel een foto van de auto in dit topic (als ik hem ophaal)
dan kun je wel zien wanneer ik hem heb, dan moet je maar een keertje langskomen :thumbup:
arjanl87
21-01-2008, 20:22
ik weet 99% cker op het moment dat jij daar aan de balie de papieren inleverd dat je vanaf dat moment niet meer hoeft te betalen, hun posten hem dan richting veendam, dus dr zit dan een dag tussen maar dat is te verwaarlozen. Dan krijg je na een paar weken schriftelijk bewijs dat jij die auto hebt gesloopt in eigen beheer, volgens mij staat er dan de datum op wanneer jij de papieren in hebt geleverd..maar als je toch naar het kantoor gaat kun je het netzogoed ff vragen..
kantoor zit btw aan de van den broekenweg oid, bij de sligro.
Ik zie de fotos tegemoet!en dan kom ik wel een keertje langs!
groeten
ik weet 99% cker op het moment dat jij daar aan de balie de papieren inleverd dat je vanaf dat moment niet meer hoeft te betalen, hun posten hem dan richting veendam, dus dr zit dan een dag tussen maar dat is te verwaarlozen. Dan krijg je na een paar weken schriftelijk bewijs dat jij die auto hebt gesloopt in eigen beheer, volgens mij staat er dan de datum op wanneer jij de papieren in hebt geleverd..maar als je toch naar het kantoor gaat kun je het netzogoed ff vragen.
klopt als je het via een brief aangeteken doet duurd het een dag
moet je 1 dag wb betaalen :D
maar das te doen .
ik doe het vaak in 1 x over schrijfen . en gelijk op de post ... :thumbup:
mk2 td driver
21-01-2008, 22:35
ik weet 99% cker op het moment dat jij daar aan de balie de papieren inleverd dat je vanaf dat moment niet meer hoeft te betalen, hun posten hem dan richting veendam, dus dr zit dan een dag tussen maar dat is te verwaarlozen. Dan krijg je na een paar weken schriftelijk bewijs dat jij die auto hebt gesloopt in eigen beheer, volgens mij staat er dan de datum op wanneer jij de papieren in hebt geleverd..maar als je toch naar het kantoor gaat kun je het netzogoed ff vragen..
kantoor zit btw aan de van den broekenweg oid, bij de sligro.
Ik zie de fotos tegemoet!en dan kom ik wel een keertje langs!
groeten
ik ken de vestiging wel, zit daar op het industrieterrein aan de kant van aadorp :)
iedereen bedankt jullie zien wel als het zover is :thumbup:
mk2 td driver
22-01-2008, 21:07
waarschijnlijk komt de auto morgen, er zit ook nog een maand keuring op. waarschijnlijk gaan we er eerst nog een paar weken gewoon mee rijden, (omdat we dan ook even goed zelf kunnen chekken of het blok nog goed is.
morgen post ik wel een paar picca's, als we hem dan hierhebben
Gewoon slopen die auto en alle onderdelen die je zelf houd,zelf houden en de rest van de onderdelen die je verkopen kunt verkoop je en de rest wat je overhoud gooi e gewoon in de carroserie en dan breng je dan ding na de sloop!of je verkoopt de carroserie voor de cross haha
golf mkII 16v
22-01-2008, 21:39
Wat ik altijd doe is auto kopen
Dan opnaam[eigenaar gelijk een vrijwaarding]
En gelijk schorsen[15jaar en ouder 22.70euro]Geen gehaast met de sloop
Daarna als alles eraf is oudijzerhandel bellen en die komt hem ophalen [voor de prijs van schorsen]
mk2 td driver
23-01-2008, 16:50
hier zijn de beloofde pic's :)
3 op een rij(beetje golf verslaafd :screwy: )
links: van men pa
Midden: mijn dieseltje
Rechts; nieuwe aanwinst(sloopgolf)
http://www.volksforum.com/albums/files/8/0/7/8/DSC00621_929317.JPG
stoer deukje :D
http://www.volksforum.com/albums/files/8/0/7/8/DSC00625.JPG
de voorkant
http://www.volksforum.com/albums/files/8/0/7/8/DSC00622.JPG
vieze achterkant :eek:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/0/7/8/DSC00623.JPG
zijkant
http://www.volksforum.com/albums/files/8/0/7/8/DSC00624.JPG
na er even snel met de tuinslang langsgeweest te zijn
http://www.volksforum.com/albums/files/8/0/7/8/DSC00626.JPG
we hebben ook nog even een stukje met de golf gereden, maar het motortje loopt nog erg mooi en ligt er ook mooi droog in.
er zit nog tot end februari apk op, en we hebben hem nu gewoon in de verzekering gegooid.dit hebben we vooral gedaan om even vast te kunnen stellen hoe de conditie van het blok+bak is(en ik kan een keer afwisselen) :D en als de apk er dan af is word ie gesloopt en gaat het blok over in men vader's golf.
martiepartie
23-01-2008, 17:32
tja, zoals het er nu uit ziet is het nog een prima golfje.
Jammer om te slopen, maar ik snap de beweegreden wel. Alle goede delen komen ten goede aan de andere 2!
mk2 td driver
23-01-2008, 17:40
tja, zoals het er nu uit ziet is het nog een prima golfje.
Jammer om te slopen, maar ik snap de beweegreden wel. Alle goede delen komen ten goede aan de andere 2!
inderdaad, hij zou ook nog wel een paar jaartjes meekunnen, maar de vorige eigenaar heeft hem een paar dagen geleden voor de apk gehad en was afgekeurd op
-voorbandjes glad
-speling op de stuurkolom
-uitlaat rubber kapot
-uitlaat lek
-remlicht werkt niet
-en er was wat met de achterste veerschotels
opzich wel op te knappen, maar het blok en bak lopen gewoon nog super dus vandaar, en men pa heeft zijn golfje nieuw gekocht, en zijn carrosorie is ook nog in nieuwstaat, dus gaat het blokje uit de rode mooi in de zilvergrijze van men vader
inderdaad, hij zou ook nog wel een paar jaartjes meekunnen, maar de vorige eigenaar heeft hem een paar dagen geleden voor de apk gehad en was afgekeurd op
-voorbandjes glad ........2e hands bandjes
-speling op de stuurkolom .........?
-uitlaat rubber kapot ....tja
-uitlaat lek .........wel op te lossen
-remlicht werkt niet ..........zal de schakelaar wel zijn op het rem pendaal
-en er was wat met de achterste veerschotels ........die roesten wel eens door zijn makkelijk te vervangen
word hij hier om gesloopt :eek:
dit is een zaterdag morgen werk ...apk er op en gaan met dat ding :thumbup:
mk2 td driver
23-01-2008, 20:03
word hij hier om gesloopt :eek:
dit is een zaterdag morgen werk ...apk er op en gaan met dat ding :thumbup:
ik snap jou wel, maar er zit nog een goede 1.6 carb motor+5bak in :)
en in mijn vaders golf zit een gaar blok (liter olie op 1000 km :screwy: ) en heeft nu een 4 bak
en we zetten het blok over in de auto van men pa.
snapje :)
arjanl87
23-01-2008, 20:21
wanneer hij gesloopt gaat worden kom ik graag eens even langswippen...
SpiderClass
23-01-2008, 20:39
Als ie officieel is afgekeurd, dan geldt volgens mij de rest van je apk ook niet meer, dus rij je nu zonder apk..
kan op 2 manieren.. slopen in eigen beheer.. wat in houd platen en papieren na overschrijven opsturen naar de rdw.
of je schorst hem, sloopt hem dan. en brengt de restanten naar de sloop. sloop is verplicht hem aan te nemen (zij krijgen van het rijk een slooppremie)
Sloperij is NIKS verplicht, ze nemen vaak enkelt een komplete auto aan voor de sloop.
En die premie is gebaseerd op een komplete auto met al zijn materialen.
En geloof me, ik weet waar ik het over heb.
;)
Sloperij is NIKS verplicht, ze nemen vaak enkelt een komplete auto aan voor de sloop.
;)
Idd half gesloopte auto willen ze zelfs nog wel geld toe durven vragen....
;)
gewoon naar het RDW met de papieren
en met de auto naar de oud ijzer boer
meer kan je nooit vangen :thumbup:
Regulator
28-01-2008, 12:43
Heb die auto precies ergens te koop zien staan, kan dat?
Het was ook een rode golf met een deuk vooraan...
Bij ons op de sloop kun je het chassis gewoon brengen als je wil, mijn maat heeft het een keer gedaan, ze stonden wel een beetje raar te kijken, maar ze pakten hem zo van wagen af met de heftruck.
Tegenwoordig slaan we de slopers op en wordt het 1 keer in de 2 jaar weggebracht (paar chassis vol oud ijzer) ze kijken wel raar op bij de oud ijzerboer.
mk2 td driver
28-01-2008, 23:14
Heb die auto precies ergens te koop zien staan, kan dat?
Het was ook een rode golf met een deuk vooraan...
dit rooie gebakje hebben we gekocht in almelo
waar had jij deze te koop zien staan dan?
mk2 td driver
28-01-2008, 23:17
Als ie officieel is afgekeurd, dan geldt volgens mij de rest van je apk ook niet meer, dus rij je nu zonder apk..
er zit nog apk op tot 24 februari
de vorige eigenaar heeft hem ergens half januari laten keuren, hij is toen op dat moment niet door de apk gekomen, maar de oude apk van een jaar terug is nog wel geldig, dus deze auto heeft nog wel degelijk apk, en wel tot 24 februari) :)
Dutch_Jetta_GT
03-02-2008, 13:18
Als je de motorkap intake van de rooie los wilt verkopen stuur je maar een pb'tje :cool:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.