PDA

View Full Version : Golf 1 Bieber cabrio

Matheo
21-01-2008, 21:49
Morgen is het zover!.. Dan krijg ik mijn nieuwe aanwinst netjes thuis afgeleverd :thumbup:
Ik weet het.. Het is zo maar een raar ding, zo'n Bieber cabrio. Maar de prijs was goed, en eerlijk gezegt ben ik gewoon benieuwd wat ik er voor leuks van kan maken.
Ik begin maar met wat foto's van de verkoper ;) morgen zal ik wel wat nieuwe maken als ie hier in de werkplaats staat.
Zoals ie er nu bij staat:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/GroteFoto-TJKO8YFV.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/GroteFoto-YL6TNN7U.jpg

Foto van de ombouw (back in the day):
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/GroteFoto-LTVZDBKC.jpg

Wat meer informatie voor zover ik het weet. Ik heb het overgrote deel van de bijgeleverde onderdelen nog niet gezien.
Voor zover ik gezien heb is ie (over)compleet.
oa. 2 interieurs, nieuwe cabriokap, 2 sets velgen (deze en staaltjes ofzo?), hoop aandrijfassen, motordelen etc etc.
Het blokje is een 1300 MH (1100 op kenteken) met dubbele solexen, vind ik persoonlijk wel leuk om mee aan de slag te gaan.. Is nogal nieuw voor mij.

Dus.. hier laat ik het voorlopig even bij. Meer nieuws morgen (als ik er tijd voor heb naast mijn tentamens).
Voor de liefhebbers hier nog folder scans van Bieber:
Duitse folder (http://www.gteschmiede.de/bieber/programm.htm)
Nederlandse folder (http://www.gteschmiede.de/bieber/programm-nl.htm)

Matheo
21-01-2008, 21:52
En nog een foto met het dak erop (ik zei toch dat het een raar ding was..)
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/GroteFoto-FCIBTXQZ.jpg
Volgens mij dezelfde auto, maar ben er niet 100% zeker van.

Edition-Blue
21-01-2008, 21:55
Appart ding, maar heeft wel wat !
Succes ermee !

DeNB3rt
21-01-2008, 22:04
ik vind het wel wsat hebben! (kaploos dan)

Kevin20v
21-01-2008, 22:13
Vet! Ben benieuwd wat je er van gaat maken! :)

t3freak
21-01-2008, 22:16
http://www.volksforum.com/albums/files/1/3/9/9/vaartse_od_9_306.jpg

ik heb precies zon zelfde!
maar dan knal geel!! al veel plezier aan beleefd! :cool:

Matheo
21-01-2008, 22:30
bedankt jongens ;)
@t3freak: ik hou me aanbevolen voor meer foto's. zo'n gts kitje heb ik er ook bij als het goed is.

t3freak
21-01-2008, 22:37
@t3freak: ik hou me aanbevolen voor meer foto's. zo'n gts kitje heb ik er ook bij als het goed is.

Tuurlijk!! kom anders maaar eens langs! ik woon in Rijen!
dan kan je m is komen bekijken!

Matheo
21-01-2008, 22:43
ok! zal ik vast eens doen! niet zo gek ver, en kan ik gelijk eens kijken hoe het allemaal in elkaar steekt, zal vast nog wel tegen het eea aanlopen.

t3freak
21-01-2008, 22:48
lijkt me de beste oplossing... ik heb namelijk ook verder geen digitale foto's van dat ding... kijk maar, ik hoor t wel! is iig wel leuk dat je ze bijna niet ziet!

Tjaap
22-01-2008, 00:07
is het eigenlijk staal of poly??

Pedaalemmer
22-01-2008, 08:17
Leuk ding ben benieuwd wat het gaat worden. Vind de orginele cabby mooier maar wellicht na dit project niet meer. Proficiat met de aankoop!

DeNB3rt
22-01-2008, 13:49
in die link van de documenten staat.
Polyester stukken worden geplaatst. Plamuur en spuitwerk dient zelf gedaan te worden.

Jazzblue
22-01-2008, 14:12
Hey leuke Golf, mijn vader heeft toevallig een Kever Speedster gehad van Bieber. Mijn oom was eigenaar van zo een ombouwcenter:D, ik zal eens vragen of er nog foto's liggen ofzo.

JurgenEdition
22-01-2008, 15:08
Heel aparte vw..... kan je vast wat moois van maken!
Succes met het project!

Matheo
22-01-2008, 17:51
in die link van de documenten staat.
Polyester stukken worden geplaatst. Plamuur en spuitwerk dient zelf gedaan te worden.
is inderdaad polyester, wel flink stevig.

nou.. hij staat nu dus in de werkplaats. lekker veel onderdelen erbij, dus ik kan aan de slag. alleen deze week nog niet.. :( tentamens..
maar ik had wat foto's belooft, en ik heb nu al wat vragen..
eerst zijn nieuwe huisje maar ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0373.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0374.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0375.JPG

en dan nu mijn vragen.
er zit ook een airbox bij voor op de solexen (denk ik, heb nog niet gepast).
nu ben ik echt een leek op het gebied van carbs, maar ik heb wel eens ergens gelezen dat die airboxen berekend moesten worden. ziet deze er uit alsof het kan kloppen? en zo ja, wat is precies de bedoeling van zo'n ding? gewoon een universeel filtertje op die tuit schroeven of wat? wat zijn de voor/nadelen?
alvast bedankt! dan ga ik nu weer luchtzuivering leren :(

t3freak
22-01-2008, 18:57
hee!! jou ombouw is iets anders dan de mijne... bij jou loopt het profieltje in het orginele plaatwerk helemaal door, bij mij loopt dat nog aan de zijkanten schuin omhoog!

en de mijne heeft natuurlijk kleine achterlichten ('79er)

kan je bij jou ook zien in de kofferbak waar de c stijlen afgezaagd zijn? bij mij is namelijk het achterwandje nog orgineel metaal...

http://www.volksforum.com/albums/files/1/3/9/9/HPIM0373.jpg
bij de aangegeven punten loopt het profiel schuim omhoog weg... kan iemand dit verschil verklaren??

RubenD
22-01-2008, 19:02
Volgens mij ben je vergeten een foto te posten van je airbox...

t3freak
22-01-2008, 19:06
Hey leuke Golf, mijn vader heeft toevallig een Kever Speedster gehad van Bieber. Mijn oom was eigenaar van zo een ombouwcenter:D, ik zal eens vragen of er nog foto's liggen ofzo.

ik heb intresse in alle ducumentatie, onderdelen foto's of folders die er nog van zijn!

laat maar weten als er nog iets van is! :thumbup:

Matheo
22-01-2008, 19:08
Volgens mij ben je vergeten een foto te posten van je airbox...
inderdaad.. good call ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0378.JPG

Matheo
22-01-2008, 19:13
hee!! jou ombouw is iets anders dan de mijne... bij jou loopt het profieltje in het orginele plaatwerk helemaal door, bij mij loopt dat nog aan de zijkanten schuin omhoog!

en de mijne heeft natuurlijk kleine achterlichten ('79er)

kan je bij jou ook zien in de kofferbak waar de c stijlen afgezaagd zijn? bij mij is namelijk het achterwandje nog orgineel metaal...

bij de aangegeven punten loopt het profiel schuim omhoog weg... kan iemand dit verschil verklaren??
dan heb jij de andere variant (zie link naar de folder in mijn 1ste post)
bij mij is heel dat stuk uit poly, zie ook de foto van het ombouwen. dacht het al te zien aan het spoilertje. volgens mij is het dak enzo wel hetzelfde.

t3freak
22-01-2008, 19:20
dan heb jij de andere variant (zie link naar de folder in mijn 1ste post)
bij mij is heel dat stuk uit poly, zie ook de foto van het ombouwen. dacht het al te zien aan het spoilertje. volgens mij is het dak enzo wel hetzelfde.

klopt ik heb dezelfde als de lila kleurige in de duitse folder... alleen bij mij zitten er die achter-hoekraampjes niet in, ik heb er een nieuw dak op laten maken en vond dat er niet uit zien :rolleyes:

chrisjuh
23-01-2008, 00:48
Geweldig! Cult met een hoofdletter C! Succes ermee. :)

Matheo
23-01-2008, 17:39
Geweldig! Cult met een hoofdletter C! Succes ermee. :)
thnx! ik begin hem zelf steeds leuker te vinden.. al kwam ik er wel achter dat de electronica een rotzooitje is (en ik haat electro werk..)

iemand nog tips/truuks wat betreft die airbox?

martiepartie
23-01-2008, 17:47
tja, hij lijkt ietwat aan de korte kant, zit vrij dicht op de carburateurs.

Maar jij bedoelt een plenum; die heeft een ideaal volume, dat je berekenen kan. Bij Webers/solexen en andere carbs komt dat niet zo heel nauw, afstelling is veel belangrijker!

RubenD
23-01-2008, 18:17
Ik weet dat de inlaatlengte achter de gasklep gelijk moet zijn aan de inhoud van de verbrandingskamer. Ik geloof zelf dat keer 1,4 het beste is. En voor de gaskleppen tot aan het filter was ook wat mee. Met het "heen en weer lopen" van de lucht. Met de valsnelheid e.d.

Alleen weet ik niet meer hoe dat zat. En ik heb nu ook geen tijd om dat uit te zoeken.

corrado-usa
23-01-2008, 19:53
leuke cabrio heb je.

Berserker
24-01-2008, 09:01
Op ebay.de vind je veel Sorg air-boxen ze zijn wel redelijk prijzig maar wel berekend voor je ideale flow...

Siem
24-01-2008, 11:34
Gaaf een keer een bieber die wordt aangepakt,
zie je niet zo vaak..

Succes

Matheo
25-01-2008, 15:48
bedankt voor de leuke reacties!
ik heb maar wat luchtfilters op de carbs geschroeft, mss dat ik nog eens met die airbox ga testen. eerst alles maar eens aan de praat krijgen..
sorg airboxen heb ik ook eens wat over zitten lezen ja, is toch boven mijn studenten budget denk ik ;)
weet iemand toevallig vanaf welk jaar hoofdsteunen verplicht zijn? er zit een interieur bij zonder hoofdsteunen, maar ook 1 met. weet niet welke er in zat origineel.

Samurai
25-01-2008, 16:46
bedankt voor de leuke reacties!
ik heb maar wat luchtfilters op de carbs geschroeft, mss dat ik nog eens met die airbox ga testen. eerst alles maar eens aan de praat krijgen..
sorg airboxen heb ik ook eens wat over zitten lezen ja, is toch boven mijn studenten budget denk ik ;)
weet iemand toevallig vanaf welk jaar hoofdsteunen verplicht zijn? er zit een interieur bij zonder hoofdsteunen, maar ook 1 met. weet niet welke er in zat origineel.

Ik zou een interieur met hoofdsteunen erin zetten, mocht je in een ongeval komen reduceer je de kans op nekletsel!

Leuk ding verder, zal het topic volgen!

Matheo
26-01-2008, 22:05
Ik zou een interieur met hoofdsteunen erin zetten, mocht je in een ongeval komen reduceer je de kans op nekletsel!

klopt! maar ik wou eigenlijk een achterbank voorin zetten, en dat staat beter zonder hoofdsteunen vind ik. en ik vind dat ik al aardig wat aan de veiligheid doe door er toch gordels in te zetten. originele gordelbevestigings punten zijn nl onbereikbaar geworden bij de cabrio ombouw. is ook zo omgekeurd, dus staat op kenteken dat gordels niet meer verplicht zijn. :screwy:

RubenD
27-01-2008, 00:54
Haha, touwtje om je middel en gaan. Link man. Maargoed, dat met die hoofdsteunen, mijn gezondheid is me dan toch meer waard als de looks. Trek met shows dan gewoon die hoofdsteunen er ff uit en pleur ze in de kofferbak ;)

Matheo
27-01-2008, 19:13
Haha, touwtje om je middel en gaan. Link man. Maargoed, dat met die hoofdsteunen, mijn gezondheid is me dan toch meer waard als de looks. Trek met shows dan gewoon die hoofdsteunen er ff uit en pleur ze in de kofferbak ;)
is ook weer zo.. auto is eigelijk 1 grote death trap als ik hem standaard terug opbouw.. geen gordels, geen rolkooi, denk dat hoofdsteunen er wel inzaten.
zet er nu 4 punts schroth gordels in iig. nu nog een jetta 2 bank zien te vinden met hoofdsteunen dan.

Rob g60
27-01-2008, 20:31
weer eens wat anders zoeen bieber cabrio.
gaat zonder dak wel leuk worden je gaat er zeker bekijks meehebben.

Emiel
27-01-2008, 21:05
cool, mij lijkt zo'n mk2 cabrio ook wel lagguh om mee te werken!

Matheo
31-01-2008, 14:06
Ok.. ik begin een beetje gefrustreerd te raken. Ik krijg dat blok dus niet aan het pruttelen, ik krijg er geen ander geluid uit als dat van de startmotor.
Heeft iemand een idee? Ik heb een handleiding over het afstellen van solex carbs (op gevoel), maar daarbij is stap 1: "laat de motor op bedrijfstemperatuur komen". Gaat moeilijk als ie niet start. Nu heb ik deze stap dus maar overgeslagen en het een en ander lopen schroeven, maar dat maakt niet echt veel indruk (nog steeds niks dus).
Waar moet ik beginnen? nogmaals, ik ben een leek op het gebied van open carbs.

Rob g60
31-01-2008, 14:09
heb je gekeken of ie benzine krijgt?
choke werkt?

Matheo
31-01-2008, 14:23
Choke werkt volgens mij (ander geluid tijdens starten)
Wat benzine betreft, ik zal er eens een slangetje aftrekken om te kijken. Maar bij lang starten ruik ik benzine, dus ik neem aan dattie benzine krijgt.

Rob g60
31-01-2008, 14:45
ff checken of ie ook vonkt en een beetje met je gas spelen bij het starten kan weleens helpen

als ie lang stilstaat kun je beter de carbs eens goed schoonmaken ivm verstopte sproeiers

Matheo
31-01-2008, 15:46
ok.. ik ben weer een beetje tot rust gekomen, dus zal weer eens gaan kijken.
misschien goed om te weten: auto heeft gelopen bij de vorige eigenaar, niet al te lang geleden. dus waarom ie het nu niet meer doet? ik snap er niks van.

Rob g60
31-01-2008, 15:54
hehe ken dat.
als je er niet uitkomt laat maar iets weten heb wel een gaatje evt vanavond of volgende week om ff te komen kijken.
woon 15min van je vandaan.

Matheo
31-01-2008, 16:14
pff.. moet eerst de accu weer opladen..
vanavond lukt niet denk ik, maar bedankt voor het aanbod! zal het zeker in mijn achterhoofd houden!

bartman
02-02-2008, 12:34
Draai je bougies er even uit , controleer ze en maak ze proper /droog.
Terug er in.Dan start je.Indien nog niet trek dan even de kabel van je bobijn naar je stroomverdeler los en hou deze aan de massa.Controleer ook even of er in je stroomverdelerskap geen vocht zit.Schuur je contactpuntjes en rotor even op. Monteren en testen.Zo kan je zien of je ontstekking hebt.
Als je dit hebt neem dan een benzine leiding los en kijk of je druk opbouwt en benzine krijgt.
Je kan ook eens met startspray ( of deodorant) in je carbu spuiten.zodat hij aanslaat en vlugger benzine kan trekken via zijn opvoerpompje.

Wedden dat hij draait?
No thanx stuur de rekening wel op :tongue:

Matheo
12-02-2008, 17:39
Draai je bougies er even uit , controleer ze en maak ze proper /droog.
Terug er in.Dan start je.Indien nog niet trek dan even de kabel van je bobijn naar je stroomverdeler los en hou deze aan de massa.Controleer ook even of er in je stroomverdelerskap geen vocht zit.Schuur je contactpuntjes en rotor even op. Monteren en testen.Zo kan je zien of je ontstekking hebt.
Als je dit hebt neem dan een benzine leiding los en kijk of je druk opbouwt en benzine krijgt.
Je kan ook eens met startspray ( of deodorant) in je carbu spuiten.zodat hij aanslaat en vlugger benzine kan trekken via zijn opvoerpompje.

Wedden dat hij draait?
No thanx stuur de rekening wel op :tongue:

ok, kleine update.. hij loopt!! soort van.. tot nu toe ben ik nog niet verder gekomen als laag stationair draaien (wel constant). na ongeveer 15 tot 20 seconden (en bij gasgeven) valt ie toch weer stil. dit is met de choke volledig open, toerental is volgens mij nog lager als wat ie normaal op bedrijfstemp zou moeten draaien (met choke dicht dus).
verder wordt de accu (die naar mijn weten goed is) redelijk snel leeg getrokken. dit merk ik doordaat de pomp steeds langzamer gaat draaien (of is dit normaal? als er voldoende druk is ofzo) en na een paar keer lopen zit er niet genoeg puf meer in om de startmotor rond te krijgen. dynamo geeft wel stroom, kabels zitten aangesloten. zal dit nog eens goed nalopen dus.

MauSeR35
12-02-2008, 21:09
He tof dat er leven in zit! Accu leegtrekken, ach er zitten 3 dynamo's bij dat ding ofzo toch ;)

Matheo
13-02-2008, 13:28
He tof dat er leven in zit! Accu leegtrekken, ach er zitten 3 dynamo's bij dat ding ofzo toch ;)
klopt, maar deze werkt (volgens mijn zelfbouw multimeter). zal eens een echte opsnorren om te kijken of de accu daadwerkelijk bijgeladen wordt.

MauSeR35
14-02-2008, 19:37
Ik heb nog wel zon ding liggen ergens, breng hem volgende keer wel mee als ik langskom (en het niet vergeet)

Matheo
21-02-2008, 20:18
Ben nog een beetje verder gekomen ondertussen. Ik zal eens leren meer foto's te maken, want dat trekt toch wat meer lezers denk ik.
Hij loopt nu al een stuk beter, echter nog verre van perfect. Ik heb afgelopen zondag de benzine pomp een open gehad, was gelijk duidelijk wat er fout zat. Uitgaande nippel van de pomp was afgedicht met vloeibare pakking die blijkbaar niet benzine proof was, is gaan uitzetten en vormde een soort prop in het nippel.
Hij krijgt nu een stuk meer benzine > dus beter lopen/starten. Hij valt nog steeds stil na een tijdje stationair draaien, en gas geven zit er ook nog niet in (hij geeft nu wel een klein grommetje voor het stilvallen, is ook vooruitgang..).
Ik vraag me toch echt af waar dit nu weer in kan zitten, had stiekem gehoopt dat ik het met die pomp had opgelost. Iemand tips? Help me weer een beetje verder :D

Rob g60
21-02-2008, 22:09
pakkingen van de carbs zijn die nog goed?

Matheo
22-02-2008, 12:28
pakkingen van de carbs zijn die nog goed?
daar zat ik gisteravond laat ook eens naar te kijken ja, laatste keer dat ik hem starte kwam er een wolkje langs het inlaatspruitstuk naar buiten. na een nadere inspectie lijkt het wel of de pakkingen niet de goeie zijn, steken op rare plaatsen uit enzo. kan daar het probleem zitten dan? zal vanmiddag nog eens goed kijken en wat foto's maken. kan zoiezo geen kwaad om nieuwe te steken denk ik, zal eens op zoek gaan.

Matheo
22-02-2008, 14:21
ok.. ik heb dus wat mooie foto's gemaakt, maar ik kan het kabeltje van de camera nu nergens vinden. de pakkingen die naar mijn idee niet goed passen zitten aan de kant van het blok. het wolkje dat ik gister zag kwam volgens mij van de kant van de carbs, aan die kant van het spruitstuk (sorg inlaat) zit een soort sleufje, wat dus niet goed afgedicht wordt door de pakking (denk ik). ik ga weer even verder zoeken naar dat kabeltje, dan komen de foto's er aan, hoop ik.

Matheo
31-03-2008, 15:17
tijd voor een update.
ik werd al dat geprul een beetje beu.. dus heel de troep maar uit elkaar gehaald, achteraf bleek dit een goed idee te zijn geweest. zoals ik al dacht horen er tussen het spruitstuk en de carbs o-ringen te zitten, ook hier zat (de inmiddels beruchte) rode kit tussen (welke oplost in benzine). passende o-ringen vinden bleek nog niet mee te vallen, heb ze uiteindelijk gevonden bij een hydroliek onderdelen leverancier (v Tilburg, Roosendaal, uitstekende service!).

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0434.JPG
inlaatspruitstuk met o-ringen (uiteraard temp. bestendig)

zoals te zien is is het spruitstuk grondig schoongemaakt (door v Tilburg). de carbs zijn nu in vergelijking wel erg smerig, die zal ik dus ook nog wel een beetje opknappen.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0437.JPG

carbs zijn al wel grotendeels uit elkaar geweest, alles eens schoongemaakt/doorgespoten. nu de buitenkant dus nog.

verder heb ik de berg met onderdelen een doorzocht naar schatten ;) tot mijn verbazing kwam ik daar 2 grillen tegen met chromen randjes tegen (en 1 set chromen hoekjes, kan er dus 1 compleet maken). omdat ik deze wel graag heel wil houden heb ik ze maar op mijn slaapkamer gehangen, ziet er nog leuk uit ook..
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0438.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0439.JPG

dit was het voor zover. nog wat pakkingen voor de carbs zelf halen, dan kan alles weer in elkaar en gaan we weer eens testdraaien, ik moet zeggen dat ik er nu wel een stuk meer vertrouwen in begin te krijgen.
tot de volgende knoop!

jappie86
31-03-2008, 18:45
tijd voor een update.
ik werd al dat geprul een beetje beu.. dus heel de troep maar uit elkaar gehaald, achteraf bleek dit een goed idee te zijn geweest. zoals ik al dacht horen er tussen het spruitstuk en de carbs o-ringen te zitten, ook hier zat (de inmiddels beruchte) rode kit tussen (welke oplost in benzine). passende o-ringen vinden bleek nog niet mee te vallen, heb ze uiteindelijk gevonden bij een hydroliek onderdelen leverancier (v Tilburg, Roosendaal, uitstekende service!).

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0434.JPG
inlaatspruitstuk met o-ringen (uiteraard temp. bestendig)

godver! wa doe jij nou. leg je dat ding nu zomaar op de motorkap van mijn corsa from hell (leenbak) straks wordt dat inlaatspruitstuk weer pekkig, dat ding is net schoon.

Matheo
31-03-2008, 20:37
godver! wa doe jij nou. leg je dat ding nu zomaar op de motorkap van mijn corsa from hell (leenbak) straks wordt dat inlaatspruitstuk weer pekkig, dat ding is net schoon.
jaja.. hij stond ook zo mooi in 't zonnetje ;)

MauSeR35
01-04-2008, 14:36
Ja joh kijk nouo toch eens uit!

Samurai
02-04-2008, 01:24
NETJES, dat ziet er weer goed uit.

Leuk project heb je daar hoor!
Als je die carbs erg zat bent ..... Mag je ze wel doneren aan het samurai fonds haha...

RubenD
02-04-2008, 17:18
Neem aan dat die ringen tot zeg maar 120 graden celsius kunnen. Tis immers watergekoeld.

Maar leuk dat je ook foto's plaatst ;)

Matheo
02-04-2008, 20:22
Neem aan dat die ringen tot zeg maar 120 graden celsius kunnen. Tis immers watergekoeld.

Maar leuk dat je ook foto's plaatst ;)
ja, ze kunnen wel meer hebben geloof ik. paar honderd graden celcius hadden ze het over. hydroliek wordt ook best warm, dus ik geloof het wel.
foto's doen het idd erg goed ;) heb gelukkig mijn pc weer terug, dus ik kan ook weer foto's posten. :thumbup:
heb gister het kleppendeksel voor de gein eens wit geverft, maar was geen enorm succes. kwam er niet echt netjes uit, en ben er nog niet over uit of het wel zal staan. mss is matzwart wel gewoon netter.

MauSeR35
03-04-2008, 08:53
Heel de motorruimte matzwart met hier en daar een gepolijst detailtje, staat ook wel ruig denk. ;)

Matheo
03-04-2008, 09:52
Heel de motorruimte matzwart met hier en daar een gepolijst detailtje, staat ook wel ruig denk. ;)
pff.. zie je mij al polijsten? en bijhouden.. dacht het nie ;) en de motorruimte is al zwart eej, wel glans maar dat hou ik zo denk ik. mss alles zwart glans spuiten dan..

Matheo
09-04-2008, 20:26
pff.. zie je mij al polijsten? en bijhouden.. dacht het nie ;) en de motorruimte is al zwart eej, wel glans maar dat hou ik zo denk ik. mss alles zwart glans spuiten dan..

ik neem mijn woorden terug.. ik heb van de week een hitteschildje gemaakt om het roestige spruitstuk weg te werken en mijn broertje wou dat ding persé polijsten :screwy: en wie ben ik om hem tegen te houden? ;)

foto's:

hitteschildje:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0441.JPG

voor:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0456.JPG

na:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0457.JPG

moet nog verder afgepolijst worden, maar de polijstpasta was op..

het kleppendeksel dat ik in eerste instantie wit had gelakt heb ik maar weer schoon gemaakt (was geen gezicht) en wordt dus weer gewoon zilver.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0442.JPG

inlaatspruitstuk weer gemonteerd, zit nu nog te wachten op het revisiesetje voor mijn carbs.. dan spuit ik die ook gelijk weer netjes zilver.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0445.JPG

nog wat sfeerfoto's:

de cabrio maar eens in t zonnetje gerold ;) waar ie thuis hoort..
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0452.JPG

en "onze" polijstpimp ;) met zijn mat (zegt ie zelf)
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0440.JPG

RubenD
09-04-2008, 20:48
Heb mijn broertje nog nooit over polijsten gehoord. Zal het er dit weekend eens over hebben :tongue:

Maar goed bezig, wat gaat tie nog meer polijsten? ;)

Tjaap
09-04-2008, 20:49
alvast pallets aan het sparen voor oud en nieuw?

Samurai
09-04-2008, 21:11
Welke kleur krijgt de auto? Of laat je hem zo in de primer?

MauSeR35
10-04-2008, 10:34
alvast pallets aan het sparen voor oud en nieuw?
Pallest gaan er daar het hele jaar in de fik, maar dan wel in de kachel, helaas(?)

Zal mijn zus ook eens aan het polijsten zetten, Zijn mijn wielesn misschien nog klaar voor E38..

Matheo
10-04-2008, 15:26
@Ruben:
om de een of andere reden doet ie dat graag :screwy: ik zit er niet mee ;)
hij is ook nog bezig met een setje audi velgen, zijn jammer genoeg niet van mij..
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0429.JPG

@Tjaap:
met oud en nieuw vinden we meestal wel wat originelere dingen om in de fik te zetten ;)

@Samurai:
Dit is helaas geen primer.. vorige eigenaar heeft hem gerolt in praxis gebroken wit ("voor binnen en buiten").
Ik ben nog niet zeker van de kleur, ik denk iets van blauw maar weet nog niet welke tint. autolak zal het iig niet worden, gezien ik dan al die praxis lak er weer af moet gaan schuren.

Matheo
22-04-2008, 21:00
grote vooruitgang! hij loopt!!
wou vandaag eigelijk niks doen aan de cabrio, maar opa en oma kwamen op bezoek, dus tussen de koffiekoeken door de carbs maar zitten reviseren aan de keukentafel. Dan gaat het toch weer kriebelen, dus alles gelijk weer gemonteerd, samen met de nieuwe benzinepomp, drukregelaar en drukmetertje (met dank aan gertjan hier van t forum).
Daarna was het tikken en lopen. Beetje afstellen, nou loopt ie perfect.

Na mijn vreugdedansje even een fototje gemaakt van hoe het er nu uitziet:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0474.JPG

Nu kan ik een beetje gaan opruimen; her en der nog een slangenklemmetje vervangen/bijsteken, kleppendeksel spuiten, electronica netjes aansluiten etc. Dan is het motorisch gedeelte wat mij betreft voorlopig af.
Vervolgens de aandrijfassen steken en de versnellingsbak op de pook aansluiten, kunnen we een rondje testrijden.

Samurai
22-04-2008, 21:24
Wat voor een brandstofpomp heb je gebruikt?

Ziet er gaaf uit, lekker hobby'en zo!

MauSeR35
23-04-2008, 07:38
Ja dat zou mooi zijn, het begint beter weer te worden ook dus...

Rob g60
23-04-2008, 09:03
kijkaan gelukkig loopt ie weer.

Matheo
23-04-2008, 09:42
Wat voor een brandstofpomp heb je gebruikt?

Ziet er gaaf uit, lekker hobby'en zo!
Facet pomp, deze pomp constant ipv de oude die stopte als een bepaalde druk bereikt was (geen idee welke druk). Ik heb carbs met een retour, dus hij mag blijven pompen. Ook kan ik nu dus de benzinedruk regelen, staat nu op 0,2 bar, maar mag nog best iets omlaag denk ik.
Op de foto zie je links de pomp (goud), drukregelaar en de drukmeter.
Zeker leuk hobbyen zo! Vooral als het lukt, ik ben geen automonteur, dus lekker veel uitzoeken en ik leer veel bij zo.

MauSeR35
23-04-2008, 09:55
(off topic) hoe laat mag je de pisrat gaan halen? of nog niks gehoord?
(On topic) ben benieuwd naar het geluid nu van die cabby

Matheo
24-04-2008, 20:27
(off topic) hoe laat mag je de pisrat gaan halen? of nog niks gehoord?
(On topic) ben benieuwd naar het geluid nu van die cabby
passat staat al onder de carport ;) maar dat wist je al.
cabrio klinkt wel lekker! je zult hem nog wel horen binnekort.

Matheo
22-07-2008, 19:49
Ok.. ik zit weer eens met een probleem. Waarschijnlijk gewoon een domme fout van mezelf, maar ik kom er zelf niet uit. Ik ben bezig om de aandrijfassen terug te monteren om eindelijk eens een rondje te kunnen rijden. Begonnen bij de linker as, gelijk nieuwe hoezen erop natuurlijk. Nu is het probleem dat ik na het monteren van de as de binneste hoes niet vast kan zetten, deze loopt te dicht langs de versnellingsbak zelf waardoor de bijgeleverde klem los springt bij elke omwenteling. Wat doe ik hier fout? Ik heb al geprobeerd die klem plat te slaan, maar zelfs dan loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Wie weet wat dit kan zijn?? Zal zo even wat foto's maken om het geheel wat duidelijker te maken.

Matheo
22-07-2008, 20:02
De aandrijfas:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0544.JPG

Deze loopt zelf niet aan, er is gewoon geen ruimte meer voor die klem.

Zo'n soort klem dus:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0547.JPG

Samurai
22-07-2008, 20:28
Grote stevige tiewrap eromheen!
Werkt perfect ..

RubenD
22-07-2008, 22:06
Ligt de uitgaan de bakflens niet tever in de bak? Aan een homokineet kun je in principe niks inkorten. Dus dan zou ik het ook daar niet in zoeken. Maar juist aan de bakzijde.

Heb je ETKA? Kun je eens kijken naar de exploded-view, of je niks vergeten bent.

Matheo
23-07-2008, 19:10
Ben bang dat een tiewrap ook te ver uit steekt. Zal het toch eens proberen, al is het niet mijn favo oplossing.
@Ruben: aan de bakkant heb ik niks gedaan, en verder staat alles in elkaar zoals het hoort. Lengte van de as is ook goed enzo. Ligt denk ik eerder aan de aftermarket hoes, origineel klemmen ze (of zijn geperst) voor die bouten die in de bak gaan, deze valt hier overheen.
Voor de duidelijkheid, klem loopt aan links boven op de eerste foto.

MauSeR35
23-07-2008, 19:40
Irritant ding ja en als je een originele ashoes haalt bij de VW voor die kant? Of hebben ze die gewoon niet meer!?

joostvw
21-08-2008, 19:21
en, ben je al iets verder?
volgende keer als ik er ben moet je em maar een keer laten lopen, ben wel benieuwd naar dat geluid met die carbs.

Matheo
22-08-2008, 21:06
ben nog niet echt verder (druk, druk, stomme bar ;) )
ben nog steeds aan het kutten met die aandrijfashoes, originele zijn niet meer te krijgen bij vw, en die monteurs daar stapte ook nie wat er fout ging. nog ff en ik kit hem gewoon vast..

MauSeR35
23-08-2008, 15:36
Kom op, is vast wel een oplossing voor te vinden hoor...

Melvin
23-08-2008, 15:50
Ik snap wel dat die hoes bijna aanloopt, maar als je daar een klem overheen trekt, trek je die ook strak aan en trekt die zichzelf in het rubber, dan wordt het sowieso niet dikker als dat het nu is!

joostvw
23-08-2008, 17:50
Ik snap wel dat die hoes bijna aanloopt, maar als je daar een klem overheen trekt, trek je die ook strak aan en trekt die zichzelf in het rubber, dan wordt het sowieso niet dikker als dat het nu is!

ja dat zou wel een mooie wereld zijn ja, haha
maar ik denk niet dat het werkt.

ben je in roosendaal naar de VW geweest?
misschien TB een keer langs gaan in etten of breda?
of hier op volksforum ff een appart topic beginnen daar over.

zodra mn carb. er weer op zit kom ik dat dakraampje halen trouwens.
succes :thumbup:

Matheo
23-08-2008, 18:55
klopt, die klem trekt zich ook in t rubber en die loopt dan ook niet aan. Het probleem is meer dat dat "kopje" waarmee je hem aantrekt te veel uitsteekt waardoor die klem zichzelf weer losgooit bij de eerste omwenteling. En ja, ik heb deze al geprobeerd plat te slaan, blijf hetzelfde probleem houden. Speling tussen hoes en versnellingsbak is minder dan een millimeter.. Ik denk dat ik het nog 1 keer met zo'n klem ga proberen, mss dat ik gaandeweg nog een oplossing spot. Bedankt voor het meedenken iig!

fabbi
23-08-2008, 20:00
Hee met deze bieber zit er wel vooruitgang in dus.. :) .
Ik probeer er nog steeds een te vinden voor een schappelijke prijs in een schappelijke staat.... MK2 dan he..

Rieger pakket heb ik al en de 9x15 en 11x15 heb ik ook (Mag jij raden wat het wordt?? ;) )
Ne de MK2 bieber nog....

Matheo
23-08-2008, 20:05
Hee met deze bieber zit er wel vooruitgang in dus.. :) .
Ik probeer er nog steeds een te vinden voor een schappelijke prijs in een schappelijke staat.... MK2 dan he..

Rieger pakket heb ik al en de 9x15 en 11x15 heb ik ook (Mag jij raden wat het wordt?? ;) )
Ne de MK2 bieber nog....
klinkt erg goed! moet zeggen dat de mk2 ook mijn voorkeur heeft, maar ik kwam deze tegen voor weinig.. in diverse oostbloklanden rijden echt mooie bieber mk2's, maar die zul je vast wel kennen ;)

J-9A-N
23-08-2008, 20:31
De aandrijfas:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0544.JPG

Deze loopt zelf niet aan, er is gewoon geen ruimte meer voor die klem.

Zo'n soort klem dus:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0547.JPG

De bevestiging van de aandrijfashoes zou er zo uit moeten zien:

http://www.volksforum.com/albums/files/8/6/7/aandrijfas.jpg

Volgens mij zit bij jou nu de hoes om de homokineet heen,en dus niet aan een aparte flens vast.

Je hebt waarschijnlijk dus niet de goede hoes gemonteerd.

Ik vind het wel vreemd dat ze je dit bij de dealer niet kunnen vertellen.

Succes :thumbup:
Gr Jan.

Wim.
24-08-2008, 11:58
Ja idd, je hebt de verkeerde hoes gekregen/gemonteerd!
Je moet een hoes hebben die je gewoon met de bouten vast zet zeg maar.
Dit is een hoes voor de buitenste kant.
Vond het al een beetje vreemd :) voor de rest word het wel een leuk ding!

Matheo
24-08-2008, 12:44
Zo'n hoes zou inderdaad alles oplossen, bij de dealer is deze echter niet meer te bestellen. Origineel zit deze hoes trouwens geperst in die flens, zonder klem dus, de originele moet je er ook afsnijden voor er een nieuwe op kan. De hoes die ik nu heb is van de Brezan en wel voor de bak-kant, maarja, werkt gewoon niet zo. Ik ga gewoon eens verder zoeken naar een fatsoenlijke hoes dan, moet toch nog wel ergens te krijgen zijn zeker..

joostvw
24-08-2008, 18:20
als ik denk dat ik nog bij oldtimer parts langs ga morge, zal ik het daar ff voor je vragen?

Matheo
24-08-2008, 20:09
is goed! graag zelfs, dan hoor ik het wel.

Wim.
25-08-2008, 11:26
Ik bestel zelf ook wel eens nieuwe hoezen.
Gewoon bij Cartal, automaterialen zaak bij ons in de buurt.
Die kan er gewoon aankomen.
Maar je hebt de oude hoes er toch ook afgehaald? dan zag je het verschil toch al?

joostvw
25-08-2008, 12:36
die oude zit geperst schijnbaar.
en zelf kan je dat niet persen dus leek dat best logisch dat de nieuwe er overheen moest,

maar ik ben vandaag bij oldtimer parts langs geweest en die kunnen de goede ook zo bestellen , dat is dus een hoes met een flens er al aan vast.
hij heeft een voorbeeldje laten zien.
dit komt dus helemaal goed.

hey en mathieu, kun jij voor mij een zak salt&vinegar chips uit engeland meenemen? mn vriendin is daar gek op.

Wim.
25-08-2008, 15:52
Zo speciaal is het rubber ook niet eens.
Zit op zoveel auto's, maar mooi dat je nu weet waaraan het ligt ;)
De flens zit er idd gewoon aanvast.

Vind die carb's ook wel stoer op het blokje :cool:

Matheo
10-09-2008, 13:47
Aandrijfasprobleem is nu dus opgelost gelukkig! Dankzij oldtimerparts. Ik snap nogsteeds niet waarom ik de verkeerde hoes had, volgens de computer van de Osbo was dit echt de goede en hij is beduidend anders van vorm dan de buiteste hoezen (ook van Osbo). Maarja, ik ben iig blij dat het opgelost is. Vanavond of morgen de andere as er nog in, maar dat mag geen problemen geven.

Matheo
10-09-2008, 13:51
@ Joost: Nogmaals bedankt voor het navragen bij oldtimerparts! Ik las je bericht pas toen ik terug was, dus ik heb geen chips meegenomen ;) maar ik hoorde al dat je inmiddels weer vrijgezel bent, dus dan zul je me het vast niet kwalijk nemen :p

joostvw
11-09-2008, 20:51
nee hoor, ik neem het je niet kwalijk. ik vind die chips zelf ook ranzig, maar zei is er echt gek op.
maarja , tis nu idd mn ex.
voordeel is wel dat ik meer vrije tijd heb, waar eigenlijk weinig van over blijft omdat ik het dit jaar heel druk heb op school. maarja, khoop komende zomer veel aan mn auto te kunnen doen, dan staat hij er volgend jaar op vag fest mooi en laag bij ;)
mzzl

henkie
04-10-2008, 10:20
hallo heb ook een golf 1 bieber ik mis een achter ruitje.
iemand een idee??

fabbi
04-10-2008, 10:53
Bij Bieber zelf hoef je niet meer aan te kloppen, die hebben niks meer.
Zou het bij een zeilenmaken voor boten maar eens proeben die kunnen dat wel voor elkaar krijgen.

Of een interieur/cabrio firma maar dan wordt het kassa..

Ik heb zelf ook een Bieber MK2 dan wel, en moet ook een nieuwe kap laten maken als ie klaar is straks.....

henkie
06-10-2008, 16:45
ik bedoelde eigenlijk de zij ruitjes
deze zit niet IN de kap.
maarja moet ook een nieuw achterruitje in.
eigenlijk een nieuwe kap maar dat is me te duur.
(bieber had ik zelf ook al gebeld)
heb je mischien foto"s van je cabrio??

bedankt

mvg hendrik

(volgens mij kun je kap opnieuw laten bekleden
bij wenink in aadorp

henkie
07-10-2008, 16:00
is goed fabbi ik hoor het we.

bedankt

mvg

MauSeR35
07-10-2008, 19:09
Wordt het strak nog druk met de Biebers...

Matheo
07-10-2008, 21:49
Wordt het strak nog druk met de Biebers...
Jep.. Brabant is er vol van.. En ze komen nu uit alle kieren en kuilen gekropen. Ik heb vandaag weer wat foto's genomen. Zal ze morgen eens uploaden. Ik heb niet stil gezten, maar op het eerste gezicht is er nog steeds weinig voortgang zichtbaar :(

Pedaalemmer
08-10-2008, 11:01
pics pics pics!!

Matheo
08-10-2008, 13:14
pics pics pics!!
ok, ok.. hou je broek aan ;)

zoals al eerder vermeld, op het eerste gezicht is er weinig aan veranderd.
Ik ben ondertussen wel verhuisd naar een ander sleutelhok (met kachel!).
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0833.JPG

Moet er volgende week wel weer even uit, want we geven nog even een feestje.. (ja, heb ondertussen al bijna een krat leeg..)
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0830.JPG

Aan de cabrio zelf is het volgende gebeurt:
-Alle bouten vervangen door rvs
-Alle kit :screwy: vervangen door pakkingen
-Gashendel gemaakt en gaskabel aangesloten
-Koppelingskabel aangesloten + afgesteld
-Schakelmeganisme aangesloten + afgesteld
-Deur proefgehangen en aan de hand daarvan het scherm aangepast (deur liep aan)
Foto's:

De gashendel (gemaakt van een oud scharnier):
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0825.JPG

Plekken waar de deur aanliep, op de foto is het nog niet bijgeklopt (sorry, foto vergeten te kantelen):
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0828.JPG

Hoek van de deur (aangepast door bieber) waar ik nog niet helemaal blij mee ben, sluit niet netjes aan met de carrosserie, verder hangt de deur wel netjes (geen gekke kieren):
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0829.JPG

Zoek nu alleen nog iemand die de carbs netjes af kan stellen, hij loopt nu wel vrij soepel. Maar alleen met de choke vol open en moet hem met het gaspedaal aan de praat houden. Ik ga nu eerst de uitlaat eens nalopen, deze is grotendeels nieuw, maar lekt langs bijna elke klem. En de kabelboom solderen/opschonen, tussen de dikke plus kabel zit bijvoorbeeld een stukje speakerdraad met een zekering :screwy: dus kan geen kwaad om alles eens te controleren denk ik :D

MauSeR35
08-10-2008, 15:51
Ach maakt niet uit joh, beetje rode pakkingkit er tussen en je uitlaat is dicht, die prut werkt ook uitstekend op openligende draden... ;) LOL

Matheo
08-10-2008, 15:59
ik bedoelde eigenlijk de zij ruitjes
deze zit niet IN de kap.
maarja moet ook een nieuw achterruitje in.
eigenlijk een nieuwe kap maar dat is me te duur.
(bieber had ik zelf ook al gebeld)
heb je mischien foto"s van je cabrio??

bedankt

mvg hendrik

(volgens mij kun je kap opnieuw laten bekleden
bij wenink in aadorp

wat bedoel je trouwens met de zijruitjes dan? die in de deur? dat zijn gewoon de standaard ruiten. als het andere zijn (lees: niet standaard) zul je ze moeten laten maken ben ik bang.
wat voor kap heb jij trouwens? van de golf 1 waren 2 verschillende bieber uitvoeringen (beide met een andere kap).

t3freak
31-01-2009, 00:12
hoe staat t hier mee??

Matheo
31-01-2009, 19:06
hoe staat t hier mee??
redelijk, project heeft een tijdje stil gelegen omdat mijn werkplaats dienst heeft gedaan als feestzaaltje. En omdat ie toch leeg moest heb ik gelijk het een en ander geschilderd. Cabrio staat ondertussen weer op zijn plek. Motorisch heb ik hem nu vrij goed aan het lopen, maar heb het volgende probleem al gevonden, de vorige eigenaar het termostaathuis afgekit (inmiddels beruchte kit) ipv gewoon een pakking te gebruiken. Ik was al blij dat het blok lekker liep, word ik bijna genekt door een straal hete koelvloeistof. Daar ga ik deze week dus mee verder, gelijk de olie verversen. Die is veel te dun naar mijn mening.
Ook ben ik begonnen met het testen van de verlichting zodat ik de kabelboom eens op orde kan brengen. Koplampen doen het, achterlichten niet, evenals de knipperlichten. Dat wordt dus de volgende uitdaging zodra de motor naar mijn zin is.
Paar sfeerfoto's:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/27012009005.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/27012009006.jpg

toth75
31-01-2009, 20:20
dat ziet er weer strak uit.

ArjenE
01-02-2009, 01:11
zeker, ben benieuwd naar het eindresultaat :D

Matheo
03-02-2009, 22:51
Nog een fototje met dank aan de kit koning ;) dit is dus hoe het termostaathuis aan het blok zat. Er zat gelukkig ook nog een nieuwe pakking tussen..
http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/03022009015.jpg

Ik heb al wel gezien dat ik het koelsysteem best eens uit kan gaan spoelen + het merendeel (lees alles) van de koelslangen kan gaan vervangen, het rubber heeft zijn beste tijd wel gehad.
Weet er iemand nog een goed adresje voor koelslangen?

jeroen doli
04-02-2009, 08:07
ziet er goed uit :thumbup: zal zo te zien wel een geslaagt feestje zijn geweest...

Pedaalemmer
04-02-2009, 08:24
Koelslangen kun je bij elke autoonderdelen boer halen.

Matheo
04-02-2009, 18:12
Koelslangen kun je bij elke autoonderdelen boer halen.
dat weet ik ;) ik bedoelde meer iets van siliconen ofzo, voor een leuk prijsje.

fabbi
04-02-2009, 19:04
Samco....

MauSeR35
04-02-2009, 20:13
noem je gelijk de duurste op ook denk ik..

De Pul
05-02-2009, 09:23
bij biesheuvel hebben ze un 'huismerk' is goed spul voor niet teveel geld.....

MauSeR35
05-02-2009, 22:30
Is dat niet QSP ofzo? ziet er op de plaatjes iig beter uit dan die slangen die er nu in zitten, maar ja dat is op een plaatje.

joostvw
06-02-2009, 11:26
kijkv zit weer vordering in dus? :D
ik kom binnenkort wel weer es kijken, waneer gaan we nou BBQ'en? hoeft niet per see op zondag toch?

De Pul
06-02-2009, 23:40
ja QSP heet ut geloof ik.... zal gerust wel goed zijn want die gasten maken er auto's rallyklaar mee......

Matheo
07-02-2009, 20:08
Is dat niet QSP ofzo? ziet er op de plaatjes iig beter uit dan die slangen die er nu in zitten, maar ja dat is op een plaatje.
Dat is wel een goeie ja! Bij biesheuvel hebben ze slangen van siliconehoses.com, die vind ik nog goed aan de prijs eerlijk gezegd.
Die van QSP zijn nog goed te betalen.
Heb je trouwens gezien dat QSP ook groene 4puntsgordels verkoopt maus?
http://www.qspracewear.com

Wim.
08-02-2009, 17:29
Ik geloof dat Biesheuvel weinig tot niks meer van QSP verkoopt.
Want nu hebben ze een "nieuw huismerk" Ltec.

Leuk project btw :D

MauSeR35
08-02-2009, 20:48
Dat is wel een goeie ja! Bij biesheuvel hebben ze slangen van siliconehoses.com, die vind ik nog goed aan de prijs eerlijk gezegd.
Die van QSP zijn nog goed te betalen.
Heb je trouwens gezien dat QSP ook groene 4puntsgordels verkoopt maus?
http://www.qspracewear.com

jup en deze dealer zit ook nog eens bij ons in de buurt www.boltuning.nl
dus...

Matheo
08-02-2009, 21:53
jup en deze dealer zit ook nog eens bij ons in de buurt www.boltuning.nl
dus...
ik zag het ja.. volgende week zaterdag eens langs rijden?

Matheo
08-02-2009, 23:31
Leuk project btw :D

thnx :D ben zelf benieuwd hoe ie gaat worden.. ik ga of voor de cleane look (GTi lipje, lekker laag en leuke velgjes) of voor de back-to-the-'80s look (fout is ie toch wel..)

knedel16vweber
09-02-2009, 06:43
Zoek nu alleen nog iemand die de carbs netjes af kan stellen, hij loopt nu wel vrij soepel. Maar alleen met de choke vol open en moet hem met het gaspedaal aan de praat houden.

ik laat mijn webers altijd afstellen bij speedcenter te geldermalsen :thumbup:
in 1 woord GOED! die man heeft er wel kaas van gegeten :thumbup:

nette koets zo te zien! keep up the good work! :thumbup:

joostvw
07-04-2009, 00:36
http://www.paruzzi.eu/images/1693.gif

he mathieu, je zocht toch nog een transparrant filtertje?
denk dat deze wel netjes is.
kost ook niet veel.
waneer word er weer aan geknutseld?

joostvw
21-10-2009, 22:38
en hoe staat het er mee?

MauSeR35
22-10-2009, 10:19
Ja ander blok is binnen dus waar blijven die foto's van het omkatten ;)

Matheo
22-10-2009, 10:57
Haha, eerst eens een goed takeltje zoeken. En ben nog druk geweest met iemand z'n pipo de clown velgen.

Pedaalemmer
22-10-2009, 11:07
pipo de clown velgen??

Matheo
22-10-2009, 12:08
pipo de clown velgen??

Die vraag mag Mauser beantwoorden ;)

joostvw
22-10-2009, 12:48
hahaha toch niet oranje he?
kijk es op mp voor een takeltje.
of wil je toch een takel aan je dakbalken hangen?

bjuriaan
22-10-2009, 15:41
Mooi man.

Mijn buurman heeft ook een bieber, paars/lila en diesel!

Ga zo door. Komt wel goed denk ik

Matheo
22-10-2009, 15:48
Mooi man.

Mijn buurman heeft ook een bieber, paars/lila en diesel!

Ga zo door. Komt wel goed denk ik

foto's!! ;)

MauSeR35
23-10-2009, 11:02
Die vraag mag Mauser beantwoorden ;)

Valt best mee, RAL 2009 Rules icm Electric green :screwy:

bjuriaan
25-10-2009, 11:49
zal is kijken of ik foto kan maken binnenkort...

ArjenE
25-03-2010, 12:03
en? is hij al klaar? :D

Matheo
25-03-2010, 12:28
Haha, het zonnetje schijnt weer, dus het begint alweer te kriebelen. Ik heb mijn topic niet super bijgehouden zie ik. De 1.3 motor is er ondertussen al een hele tijd uit, ik was al het geklooi beu. Tevens heb ik viavia een schijnbaar goedlopende 1.6 uit een caddy gekregen. Die is nu bijna klaar om erin te hangen (denk ik). Binnekort de motorsteun omlassen en dan kunnen we weer verder. Mocht die 1.6 nu niet goed lopen dan zitten iig de motorsteunen op de goede plek voor wat anders leuks (lees: bigblock). Dus.. zal snel eens foto's maken.

Pedaalemmer
25-03-2010, 13:12
gewoon gelijk een 1.8 g60 erin...mooi weer + kap open + g60 = uber!

Matheo
25-03-2010, 13:15
gewoon gelijk een 1.8 g60 erin...mooi weer + kap open + g60 = uber!

Eerst maar weer eens terug de weg op zien te krijgen voor relatief weinig geld, als dat eenmaal geregeld is wil ik er best serieus in gaan investeren ;) dus wie weet.

joostvw
31-03-2010, 01:00
en, al wat opgeschoten?

vdWal.
31-03-2010, 06:22
net even wat terug zitten bladeren, appart ding zeg benieuwd wat je er van maakt :)

luukx20
03-04-2011, 09:41
Ik weet dat het nogal een oud topic is, maar topics over een 'bieber' zijn moeilijk te vinden. Ik heb 2 weken geleden een Golf 1 bieber uit '80 gekocht, super mooi ding.
Maar ik heb problemen met het dak, krijg ik er niet op. Heeft iemand misschien foto's van hoe een dak bevestigd word, en dan vooral bij de voorruit, want achter lijkt het wel te lukken.

Rick
03-04-2011, 09:57
Stond een paar maanden geleden een rode bij BVA Auctions :)

Matheo
07-04-2011, 09:37
Ik weet dat het nogal een oud topic is, maar topics over een 'bieber' zijn moeilijk te vinden. Ik heb 2 weken geleden een Golf 1 bieber uit '80 gekocht, super mooi ding.
Maar ik heb problemen met het dak, krijg ik er niet op. Heeft iemand misschien foto's van hoe een dak bevestigd word, en dan vooral bij de voorruit, want achter lijkt het wel te lukken.

Oud topic, maar het ligt niet helemaal stil. Het wordt weer eens tijd voor een update. Ik heb een tijdje terug een frisse motor opgehaald die in de Bieber zal moeten komen. Ik hoop dat daarna de vaart er weer een beetje in gaat.

Heb je toevallig foto's van je Bieber? Altijd leuk om te zien.

Wat betreft de bevestiging van het dak kan ik je niet verder helpen, ik heb een nieuw dak bij de mijne gekregen maar dit is destijds gelijk op zolder gegaan. Ik heb het nog nooit echt goed bekeken.

luukx20
22-04-2011, 21:33
Hmm okey, ik heb nu een frame in elkaar gelast, bijgeleverde dak is iets tekort (vraag me niet hoe dit komt) dus die laat ik iets verlengen.

Ik zal kijken of ik binnenkort wat foto'tjes kan maken :)

t3freak
23-04-2011, 21:16
Bij mijn Bieber zit er een harde plastic reep aan het eind van het skai-dak gestikt, en boven de voorruit zit een afwerkstrip op de auto geschroeft waar je die harde plastic reep achter kan haken. Dan zit er bij mij achter de achterbank een losse rand waar het skai-dak in geschoven zit en dit kan ik opspannen om het dak mooi strak te zetten, ik kan dit evt. verduidelijken door er foto's van te maken.

luukx20
08-05-2011, 21:46
Bij mijn Bieber zit er een harde plastic reep aan het eind van het skai-dak gestikt, en boven de voorruit zit een afwerkstrip op de auto geschroeft waar je die harde plastic reep achter kan haken. Dan zit er bij mij achter de achterbank een losse rand waar het skai-dak in geschoven zit en dit kan ik opspannen om het dak mooi strak te zetten, ik kan dit evt. verduidelijken door er foto's van te maken.

Ja zo zag het bij er inderdaad ook uit, alleen is mijn dak een goeie 10 centimeter te kort (vraag me niet waarom, ik heb het zo gekregen van de verkoper).
Ik heb een origineel golf 1 cabrio dak gekocht en daar het voorste deel van het frame vanaf gehaald (het deel met de haken die aan de A-stijlen vast klemmen).
Ik laat bij een cabrioboer nu mijn skai dak wat verlengen en aan het voorste deel van het originele frame vastmaken, ik kan nu geen foto's maken omdat de auto bij de cabrioboer staat, als het allemaal erop zit zal ik een paar foto'tjes maken.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

joostvw
08-05-2011, 23:43
@Matheo:
Hoe staat het nu met de jouwe?
Is hij al naar z'n nieuwe plekje verhuisd en is de motorsteun al gefixed?
zodra dat gedaan is kun je er misschien deze zomer nog mee toeren?

Matheo
09-05-2011, 07:17
Hij staat nog hier in de schuur, het nieuwe plekkie is nog niet af ;) Duurt ook nog wel even. Het huis gaat de goeie kant op, als dat af is verhuizen en dan ga ik de garage pas echt aanpakken.

Jel Golf 2 GTI
18-01-2012, 22:18
Ik heb hem net zien staan :thumbup:

Staat nog steeds netjes in de schuur. :D

Spijtig dat het niet de goede nokken-as was maar wel een goei klapke gedaan :thumbup:

Matheo
20-01-2012, 17:26
Ik heb hem net zien staan :thumbup:

Staat nog steeds netjes in de schuur. :D

Spijtig dat het niet de goede nokken-as was maar wel een goei klapke gedaan :thumbup:

Daar staat 'ie goed ;) Hoop er over een tijdje toch weer aan door te kunnen gaan, 'nieuwe' motor ligt nu ook al een tijdje klaar.

Maar inderdaad weer wat leuke contacten opgedaan uit de regio :D

JeroenXCMK1
21-01-2012, 11:21
Ben wel benieuwd naar de Bieber.
Zie je volgens mij wel eens rijden in Oudenbosch in een super lage Variant?

Matheo
21-01-2012, 11:50
Ben wel benieuwd naar de Bieber.
Zie je volgens mij wel eens rijden in Oudenbosch in een super lage Variant?
Dat kan, maar nu niet meer ;) De Passat is er een tijdje terug uitgegaan, rij nu in een standaard beige Golf 2. Daar moet ik dus ook nog mee aan de knutsel.

evilnyntje
21-01-2012, 12:31
Dat kan, maar nu niet meer ;) De Passat is er een tijdje terug uitgegaan, rij nu in een standaard beige Golf 2. Daar moet ik dus ook nog mee aan de knutsel.

Topic :)

wizardnl
22-01-2012, 00:34
leuk project. de firma bieber heeft toch nog redelijk wat ombouwsets verkocht. zelf heb ik 3 d kadett cabrio's staan.

wellicht leuk de nederlandse folder van destijds :
http://www.gteschmiede.de/bieber/bieber-nl/umbauprogramm-nl1.jpghttp://www.gteschmiede.de/bieber/bieber-nl/umbauprogramm-nl2.jpghttp://www.gteschmiede.de/bieber/bieber-nl/umbauprogramm-nl3.jpghttp://www.gteschmiede.de/bieber/bieber-nl/umbauprogramm-nl4.jpghttp://www.gteschmiede.de/bieber/bieber-nl/umbauprogramm-nl5.jpg
http://www.gteschmiede.de/bieber/bieber-nl/umbauprogramm-nl6.jpg

De Pul
05-02-2013, 23:45
deze gaat voor 99% zeker op zeer korte termijn verhuizen,naar mijn schuur om exact te wezen.ik heb er zin in!

joostvw
06-02-2013, 02:21
Oh serieus?
Is met wat simpele klusjes gemakkelijk af te maken, En kan best een leuk ding worden!

Als ik het zelf zou doen zou ik de kap lekker weglaten en een soort doek/zeil maken en achter de stoelen boven de achterbank spannen.

Matheo
06-02-2013, 08:11
deze gaat voor 99% zeker op zeer korte termijn verhuizen,naar mijn schuur om exact te wezen.ik heb er zin in!
:thumbup:

arno Derby
06-02-2013, 16:50
Leuk project ben benieuwd wat je er van gaat maken.

Ook toevallig, ik ga wanneer ik het red vrijdag bij iemand kijken die deze auto`s vroeger bouwde. Er zouden nog golf2 sets over zijn. Incl al het polyester werk, dak en bouw tekeningen. Ik kan eens informeren of er nog materiaal qua bouw tekeningen zijn van een golf 1 bieber. Misschien leuk om er bij te hebben.

mk1-madness
20-05-2013, 12:39
Tijd voor een Update Gerben ;)

propje
01-03-2017, 20:00
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/7/2/8/sdh.png
daar komt die update dan na bijna 4 jaar :P

vant weekend cruisen naar mid winter

The Skinnmeister
10-03-2017, 14:06
En???? ;)

propje
10-03-2017, 14:46
Haha ging top wel wat dingetjes naar boven gekomen maar niets wat niet snel klaar gemaakt is.