PDA

View Full Version : waarschuwingslampje benzinepeil polo 2F?

G-eert-40
23-01-2008, 20:57
even een kleine vraag of een polo 2F(G40) een waarschuwingslampje heeft als de benzine bijna op is? of een zoemer? wilde eens uitrekenen hoever ik met een volle tank kan rijden.

tot op het laatste witte streepje had ik 477 km gereden. even uitgerekend en dat was met 33.5 liter 1 op 14.2 km.

grtz.

martiepartie
23-01-2008, 21:11
nope, heeft ie niet.

Niet op wachten dus!!

martiepartie
23-01-2008, 21:12
Je kan het toch uitrekenen en extrapoleren?

Je weet hoeveel liter er maximaal in gaat (42?), dan kan je dus (42/33.5)*477km = 600km op een volle tank.

G-eert-40
23-01-2008, 21:22
okee, ik zou dus theoretisch nog 123 km kunnen rijden met dat laatste stukje? ja ik weet dat het niet goed is en ik doe het ook niet. maar vind het raar, omdat mijn benzine peil zo hard naar beneden loopt na het midden. dat ik het bijna niet kan geloven dat ie dan nog ruim 100 km zou kunnen lopen.

maargoed mijn vraag is beantwoord.

thanxs en grtz.

AryX
23-01-2008, 21:25
dat heb ik ook, dan blijft ie lang boven staan en dan is het net alsof er een kolk in de tank zit :D

G-eert-40
23-01-2008, 22:28
haha inderdaad ja. hoe zou dat komen dat de meter niet in verhouding naar beneden zakt?

Marco
23-01-2008, 22:38
Is bij de wat oudere auto's allemaal, ik heb het ook, en bij beide golfjes was het ook. Afwijking.. weinig aan te doen als er aan wennen :)

martiepartie
23-01-2008, 22:40
omdat die meter 'voor geen meter' weergeeft hoe het echt is. Het is een indicator van hoeveel brandstof je nog hebt. 1/2 is niet echt half leeg en bij een 2f staat er ook nog eens bij hoeveel liter er nog in zit, dat klopt al helemaal niet.
Als mijn benzinemeter al in het rode deel staat, blijft hij daar nog zeker 50km staan, zonder te bewegen. Tank ik dan 10ltr, dan stijgt de meter naar 15ltr (op de schaalverdeling) en zou er dus nog steeds 5ltr. in de tank moeten zitten...

Conclusie is dus dat het een handige indicatie is wanneer je moet tanken, maar het niet waarheidsgetrouw is en ZEKER NIET lineair verloopt.

P.s. verbruik meet je dus niet door af te lezen hoeveel je op de meter verbruikt hebt, maar door af te meten hoeveel brandstof je weer kan bijvullen totdat de tank vol is. Weet niet hoe je het berekend hebt, maar soms worden de tankmeters iets te veel vertrouwd :)

Tjaap
23-01-2008, 22:41
ik rijd op reserve nog 2 keer op en neer naar het werk als het moet... = 80 km

Marco
23-01-2008, 22:46
mijn tank is leeg halverwege het rode vlakje..... heeft me al eens laten staan op die manier..

gelukkig was het nog maar 300 meter lopen naar een bemande pomp, want had natuurlijk net geen jerrycan in de auto liggen :)

Oftewel, wil je het op safe spelen, altijd gaan tanken als ie net op reserve staat

G-eert-40
24-01-2008, 19:21
omdat die meter 'voor geen meter' weergeeft hoe het echt is. Het is een indicator van hoeveel brandstof je nog hebt. 1/2 is niet echt half leeg en bij een 2f staat er ook nog eens bij hoeveel liter er nog in zit, dat klopt al helemaal niet.
Als mijn benzinemeter al in het rode deel staat, blijft hij daar nog zeker 50km staan, zonder te bewegen. Tank ik dan 10ltr, dan stijgt de meter naar 15ltr (op de schaalverdeling) en zou er dus nog steeds 5ltr. in de tank moeten zitten...

Conclusie is dus dat het een handige indicatie is wanneer je moet tanken, maar het niet waarheidsgetrouw is en ZEKER NIET lineair verloopt.

P.s. verbruik meet je dus niet door af te lezen hoeveel je op de meter verbruikt hebt, maar door af te meten hoeveel brandstof je weer kan bijvullen totdat de tank vol is. Weet niet hoe je het berekend hebt, maar soms worden de tankmeters iets te veel vertrouwd :)

inderdaad berekend na het pompen met het bonnentje :) de juiste manier!

Dennis@polo86c.nl
24-01-2008, 20:17
Even nieuwsgierig:

die 1:14,2 is stad/binnendoor/snelweg of lange ritten?

Op dit moment doe ik ik ongeveer 1:13 met een mix van bovenstaand...

G-eert-40
24-01-2008, 21:25
het is een mix van allemaal. maar als het dalijk wat warmer wordt, gaat het verbruik nog iets omlaag. dan haal ik wel 1:15.5.

grtz.