View Full Version : org.Schrick Turbokit
sciroccoGTII
23-01-2008, 22:47
Hallo,
Ik heb nog een Schrick turbokit liggen voor een mk1 bedoeld (kan natuurlijk op veel meer modellen). Is volgens mij vrij uniek..? Wat bevat deze kit :
Intercooler
Turbo (KKK K24)
Uitlaatspruitstuk
intercoolerleiding onder kokerbalk
Deze werd vroger orgineel opgebouwd met K-jetronic. Heb er eventueel ook nog een mengverdeler van een Porsche 924?944? bij. Deze kit is voor een 1600 of 1800 8V bedoeld en werd vroeger gewoon op de GTI`s gemonteerd.
Set is soortgelijk aan de Callaway setjes.
Wat zou zoiets op kunnen brengen en is er uberhaupt intresse voor?
Gr. Maurits
Pewi Vwteam
25-01-2008, 20:03
mail mij je vraagprijs is! als je wilt!
sciroccoGTII
28-01-2008, 18:58
Vraagprijs is ge-pm`t .. wat vind je ervan? Hoop toch wel dat deze complete set 1300 euro oplevert.. Is niet idioot toch? Als je nagaat wat ik er tijden terug voor heb gegeven..
sciroccoGTII
30-01-2008, 18:32
skop
De Limburger
30-01-2008, 18:36
:postpics:
Gr Ronnie
eerlijk!? ik vind het knap veel geld! voor dit setje.succes met de verkoop!
Waarom vindt je dat,waar vergelijk je dat mee dan?
Dit is gewoon een Retro onderdeel,zoals originele Empi onderdelen voor luchtgekoeld en dat wordt gewoon steeds meer geld waard.
Ik vind het een hele nette prijs.
Ik vindt een k24 turbo nu niet echt bepaald een retro onderdeel, eerlijk gezegd.
Met dit soort dingen is het vaak, wat een gek ervoor geeft.
Er zijn gekken zat haha!
Wat gebeurt er met het managment? Dus wat moet je nog aanpassen om het op k-jettronic te laten draaien. En kan je er nog wel aan afstellen?
Ik vindt een k24 turbo nu niet echt bepaald een retro onderdeel, eerlijk gezegd.
Met dit soort dingen is het vaak, wat een gek ervoor geeft.
Er zijn gekken zat haha!
Wat gebeurt er met het managment? Dus wat moet je nog aanpassen om het op k-jettronic te laten draaien. En kan je er nog wel aan afstellen?
Wat wil jij aanpassen aan het management van een k-jet?
Wat wil jij aanpassen aan het management van een k-jet?
Nou precies,
Je moet toch meer brandstof inspuiten als je "boosted" gaat rijden, niet te rijk, want dan spoel je de olie tussen de zuigerveren en de hoonsporen weg! En natuurlijk ook niet te arm! In beide gevallen zal leiden tot motorschade.
Dus idd heel leuk een turbo set, die opgebouwd kan worden met k-jetronic.
Dus tja ik snap het zelf ook niet heel goed. Hoe ze dat betrouwbaar voor elkaar hebben gekregen.
En alleen een andere mengverdeler kom je er volgens mij niet.
Maargoed ik heb alleen verstand van het "boosten" van japanse auto's!
:redface:
beetje opgeschoond, het is een advertentie..
voor algemene technische vragen open je maar een nieuw topic in het juiste forum ;)
beetje opgeschoond, het is een advertentie..
voor algemene technische vragen open je maar een nieuw topic in het juiste forum ;)
heb je de prijs ook weg gehaald marc :D
edit sorry stijn .....idd over heen gelezen :redface:
Vraagprijs is ge-pm`t .. wat vind je ervan? Hoop toch wel dat deze complete set 1300 euro oplevert.. Is niet idioot toch? Als je nagaat wat ik er tijden terug voor heb gegeven..
Geef niet hoor Voklswien, ik had er ook al een keer overheen gelezen :)
sciroccoGTII
31-01-2008, 17:27
Nou precies,
Je moet toch meer brandstof inspuiten als je "boosted" gaat rijden, niet te rijk, want dan spoel je de olie tussen de zuigerveren en de hoonsporen weg! En natuurlijk ook niet te arm! In beide gevallen zal leiden tot motorschade.
Dus idd heel leuk een turbo set, die opgebouwd kan worden met k-jetronic.
Dus tja ik snap het zelf ook niet heel goed. Hoe ze dat betrouwbaar voor elkaar hebben gekregen.
En alleen een andere mengverdeler kom je er volgens mij niet.
Maargoed ik heb alleen verstand van het "boosten" van japanse auto's!
:redface:
Nou kan het wel even simpel en kort uitleggen.. Door deze mengverdeler en eventueel montage van 16V warmloopregelaar wordt er veel meer benzine aangevoerd omdat deze mengverdeler normaal voor een 2.4L motor is? correct me when i`m wrong..) en stel jij draait je gasklephuis dicht zal er ook geen brandstof meer aangevoerd worden omdat je geen luchtstroom hebt, wel druk maar daar reageerd k-jet niet op..plaats dus geen blow-off valve.
Kun je prima en veilig aan het lopen krijgen hoor.. geen probleem. Kijk anders naar audi quattro,volvo`s , saabs geen probleem hoor.
Gr. Maurits
Nou kan het wel even simpel en kort uitleggen.. Door deze mengverdeler en eventueel montage van 16V warmloopregelaar wordt er veel meer benzine aangevoerd omdat deze mengverdeler normaal voor een 2.4L motor is? correct me when i`m wrong..) en stel jij draait je gasklephuis dicht zal er ook geen brandstof meer aangevoerd worden omdat je geen luchtstroom hebt, wel druk maar daar reageerd k-jet niet op..plaats dus geen blow-off valve.
Kun je prima en veilig aan het lopen krijgen hoor.. geen probleem. Kijk anders naar audi quattro,volvo`s , saabs geen probleem hoor.
Gr. Maurits
Sorry dat ik het zeg, wil ook niet off topic gan.
Maar op die manier kan je het nooit een goede AFR verhouding krijgen over het gehele toerengebied. Lijkt me nooit echt 100% betrouwbaar. Als je al iets te arm zit, schiet je olietemperatuur al zoveel omhoog. Te rijk is ook heel slecht.
Ik vindt het ZEKER een nette vraagpijs, mits alles in goede staat is.
Zijn er ook foto's van?
De Limburger
31-01-2008, 19:02
Waar blijven die foto`s ik wil eerst eens iets zien voor ik iets koop...
gr ronnie
sciroccoGTII
31-01-2008, 19:07
krij die foto`s maar niet online (heb totaal geen verstand van computers) maar wil ze wel naar iemand toe mailen die ze dan online kan zetten?
Gr. Maurits
De Limburger
31-01-2008, 21:51
mail maar plaats ik ze wel voor je
ronniemeuleners@hotmail.com
sciroccoGTII
01-02-2008, 15:15
Heb ze al even naar Domi gemaild die zou ze even plaatsen. Maar iedergeval bedankt ;)
Hier dan de foto,s.
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/DSC03834.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/DSC03835.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/DSC03836.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/DSC03837.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/DSC03838.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/DSC03839.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/DSC03840.jpg
sciroccoGTII
02-02-2008, 17:52
Bedankt Domi :thumbup:
En tevens een upje..
Wel ff foto,s van de turbo maken he.
sciroccoGTII
02-02-2008, 20:54
Jazeker en luchtweger ook.. maak ik morgen even.
Deze kit is voor een 1600 of 1800 8V bedoeld en werd vroeger gewoon op de GTI`s gemonteerd.
Set is soortgelijk aan de Callaway setjes.
Ik neem aan dat er wel motormechanische aanpassingen gedaan werden (moeten worden) als compressieverlaging en eventueel andere zuigers-drijfstanglagers-..-..?
sciroccoGTII
03-02-2008, 13:11
Ja maar als je gewoon een 1800 JH motor pakt (standaard 95pk en compressieverhouding van 8,5:1 dus ideaal voor turbo) of nog beter je pakt een G60 onderblok, heb je meteen ook zuigerkoeling hoef je niks te veranderen. Rij al een hele tijd probleemloos met een standaard! G60 onderblok en kop. Dus hier is het zo op te monteren. En met een GTI kun je gewoon een reductieplaat gebruiken om je compressie naar beneden te gooien of met minder boost gaan rijden.
sciroccoGTII
05-02-2008, 16:37
Goed bod ook welkom natuurlijk :rolleyes:
sciroccoGTII
07-02-2008, 17:15
up
golfmonster
07-02-2008, 22:10
wat wil je hebben voor dat spruitstuk waar je een t3 of t4 turbo op kan doen
ik hoor het wel groetjes van ramon stuur anders even een prive berichtje thanks alvast
sciroccoGTII
09-02-2008, 16:49
Onderdelen worden niet los verkocht..
Of je moet de set willen overnemen en dan de delen zelf los verkopen.
Gr. Maurits
sciroccoGTII
11-02-2008, 18:35
Bieden mag!
Berserker
12-02-2008, 09:25
Sorry maar die prijs is een spotprijs, als ik een golfje had, had ik m meteen gekocht...
1. je hebt een golfje met turbo..
2. de turbokit is historisch verantwoord..
sciroccoGTII
12-02-2008, 17:39
Ja dat dacht ik ook.. :redface: Dacht dat het ook wel wat sneller zou lopen begint nu toch wel een beetje in de weg te liggen maar geef het natuurlijk niet weg! Kan ik ook weer met mn project verder..
Polonaise
12-02-2008, 17:51
Sorry maar die prijs is een spotprijs, als ik een golfje had, had ik m meteen gekocht...
1. je hebt een golfje met turbo..
2. de turbokit is historisch verantwoord..
Spotprijs? Ja als de set helemaal compleet was zeker, er missen nog een aantal zaken, heb hier nog ergens een folder rondslingeren van dit turbosetje, zal hem wel even inscannen als ik hem gevonden heb.
Wat er niet bij zit, olieleidingen, adapterstuk voor tussen de oliekoeler om de turbo te voorzien van olie, wastegate en de buis hier naar toe, downpipe, warmdraairegelaar.
Maargoed, ik ga straks even zoeken en post dan even de folder, kan iedereen die geïnteresseerd is zien wat die nog nodig heeft ;)
sciroccoGTII
12-02-2008, 18:09
warmdraairegelaar is er wel bij..wastegate niet maar die buis die er standaard op zit hoeft er helemaal niet op (alleen maar negatief) dus kan je zo op het spruitstuk monteren..olie kun je gewoon uit de kop halen(bij G60 kop) Downpipe is een fluitje van een cent wil eventueel het eerste stuk nog wel van RVS maken (ben RVS bewerker) dus zo spannend is het allemaal niet..
(ben zelf trouwens ook op de hoogte heb al zo`n blok opgebouwd en het ook contakt gehad met de Hr.wolfgang van Dr.Schrick in Duitsland. Folder heb ik ook en in get boek `so wird es schneller gemacht van Gert Hack staat de set ook gewoon in.)
Denk dat ik nu wel genoeg info heb gegeven.
Folder er bij zetten is idd altijd leuk! Weet je ook precies wat het inhoud.
Alvast bedankt!
sciroccoGTII
13-02-2008, 17:43
Bod welkom..
sciroccoGTII
15-02-2008, 18:16
up...
sciroccoGTII
19-02-2008, 18:14
upje...Bod is ook welkom..begint erg in de weg te liggen nu..
sciroccoGTII
23-02-2008, 17:21
heeft niemand hier iets voor over?? :redface:
De Limburger
23-02-2008, 17:51
foto van de turbo aub heb wel beetje intresse
eventueel te monteren op een DX blok?
mvg Mike
heb misschien wel interesse, maar kan geen foto's zien!
Zit er geen ontercooler bij?
grtn yal
sciroccoGTII
13-07-2008, 10:46
Jazeker zit ook een orginele schrick intercooler bij.. Maar voor foto`s zou je je me e-mail adres even moeten sturen dan stuur ik even foto`s naar je e-mail. Gr. Maurits
heb misschien wel interesse, maar kan geen foto's zien!
Zit er geen ontercooler bij?
grtn yal
loco-vr6
19-09-2008, 15:12
nog geen folder en foto's gezien. heb je de set nog????
Je hebt PM!
loco-vr6
19-09-2008, 15:22
check dezen trouwens ook eens :0
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3809840
loco-vr6
19-09-2008, 15:31
kan weinig vinden verder..
sciroccoGTII
19-09-2008, 17:57
Helemaal vergeten maar setje is al verkocht.. Gelukkig in goede handen terechtgekomen. To be continued...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.