View Full Version : ABS Golf MK1
Granneman
25-01-2008, 08:12
Is het mogelijk om golf2 / 3 abs remsysteem over te zetten op golf 1 / cabrio?
Ik heb namelijk nog zo'n setje liggen, en heb de rembekrachtiger er al in ziten. Maar zag dat de stuurstang lager uit kwam, nou kan je die in en uit draaien maar of dat gaat werken...
Pewi Vwteam
25-01-2008, 20:30
alles kan maar waarom zou je het doen! is echt super veel werk! achterkant wil wel! maar voorkant moet je je wielnaaf compleet aan passen!
Granneman
25-01-2008, 22:31
alles kan maar waarom zou je het doen! is echt super veel werk! achterkant wil wel! maar voorkant moet je je wielnaaf compleet aan passen!
Het punt is, ik heb die dingen allemaal liggen, en die abs pomp heb ik ingebouwd, en die schijven, en remmen heb ik liggen dus kan het er zo onder plaatsen. Ze zijn veel groter als de standaard golf1 parts. Hoe groter hoe meer remkracht. Als het kan wil ik het graag.
Ja, dat kan, ik heb het er ook inzitten, maar is echt een hoop werk geweest....
Ja, dat kan, ik heb het er ook inzitten, maar is echt een hoop werk geweest....
Vriend van me had dit ook in zijn einser gezet.
Voorste remmen G60 , achterste van seat ibiza evo1 en abs van seat .
Heeft wel veel werk geweest , aanpassing van schutboard was ook noodzakelijk want hij had ook g60motor en versnellingen steken.
Nadien was het wel zalig om mee te rijden.
Granneman
27-01-2008, 13:14
Vriend van me had dit ook in zijn einser gezet.
Voorste remmen G60 , achterste van seat ibiza evo1 en abs van seat .
Heeft wel veel werk geweest , aanpassing van schutboard was ook noodzakelijk want hij had ook g60motor en versnellingen steken.
Nadien was het wel zalig om mee te rijden.
Van welke G60 had je ze? Golf? Corrado?
Hoe zat het bij jou met de vering? bij mij past dat niet (voor remmen van de cordoba) Maar kan altijd de vering van de cordoba gebruiken, maar dan heb ik dus voor golf3 vering en achter golf1 das erg duur, moet ik 2 schoefsetjes kopen...
Ik heb geen aanpassingen gedaan, enkel de slangen moeten verlengt worden.
Pewi Vwteam
27-01-2008, 19:43
als ik jou was zou ik maar geen golf3 fussee op je golf 1 gaan prutsen. probeer em maar na die tijd uit telijnen! als je nou gewoon compleet corrado systeem pakt of golf 2 g60 en dan abs schijv over laat bouwen in je golf 1 fusse moet het gaan lukken heb het ooit zo gezien bij iemand!
Granneman
30-01-2008, 10:32
Ik heb inmiddels corrado g60 fesee's besteld met abs sensoren voor voor.
Kan ik ook corrado g60 achter schijven gebruiken? Of past dat niet?
Pewi Vwteam
30-01-2008, 17:56
maar dat complete fusee ga je toch niet gebruiken! dat komt namelijk niet goed. je moet je golf 1 fusee aanpassen zodat het abs gebeuren van de g60 fusee op je golf 1 fusee past! achter past gewoon gewoon astap over zetten! maar dat zit je nog wel met je remdruk verdeler! die zou ik maar wel monteren. anders ga je rondjes draaien zodra je remt.
golf mkII 16v
30-01-2008, 20:41
Voor golf1 fussee met aanpassing om de toerensensor vast te zetten
Achter past de astap gewoon
Granneman
31-01-2008, 16:37
Wat is een astap?
Granneman
31-01-2008, 16:44
Gevonden, wat voor fusee heet, heet achter astap
golf mkII 16v
31-01-2008, 20:07
Jep,daar zit bij de golf2[met ABS] al een gat voor de toerensensor en is zo over te zetten
classic line
31-01-2008, 20:57
kan iemand die dit al eens gedaan heeft hier posten
welke onderdelen je er voor nodig hebt
en welke aanpassingen hier voor misschien nodig zijn
ik heb hier ook interesse in
of kan je gewoon alles van een corrado overbouwen
gr mike
Pewi Vwteam
31-01-2008, 23:06
stiftler zo noemde hij zich ook hier op forum heeft dit al eens gemaakt hij komt uit ginnum friesland!
Granneman
01-02-2008, 10:17
kan iemand die dit al eens gedaan heeft hier posten
welke onderdelen je er voor nodig hebt
en welke aanpassingen hier voor misschien nodig zijn
ik heb hier ook interesse in
of kan je gewoon alles van een corrado overbouwen
gr mike
Ik ga vanavond rondom corrado spul halen en passen. Ik zal hier foto's plaasen van verschillen etc. Ik zal ook al m'n bevindingen posten dan weet je ook wat je nodig hebt.
Granneman
03-02-2008, 20:56
Ik ben vanmiddag weer even aan de AFT Cabrio bezig geweest.
Ik heb de G60 achterbrug uit elkaar gehaald en de schijven op de cabrio gezet.
Voor de gene die dit willen weten.
Corrado G60 achter schijven passen op een MK1 (cabrio).
Hier de foto's van het demonteren van de Corado G60 achterbrug:
Hier de G60 achterbrug:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008518.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008519.jpg
Wat onderdelen, links als eerst gedemonteerd, rechts als laatst:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008523.jpg
Anti Steenslag plaat:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008524.jpg
Astap:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008525.jpg
Hier het hele verslag van de ombouw:
Begin situatie
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008528.jpg
Achterbrug kaal:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008538.jpg
G60 Astap op zijn plek:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008539.jpg
Vergeet niet de steenslag plaat te monteren ;)
Eindresultaat:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008541.jpg
Nu zit ik alleen nog te vogelen met de fusee's aan de voorzijde, achter is het immers gelukt om er abs op te krijgen. Nu voor nog:)
Verschillen in Fusee's:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008531.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008543.jpg
Zoals je kan zien is de MK3/Corrado veer ophanging breeder het scheelt 4 mm totaal, dit is makkelijk weg te slijpen. Maar het grootste probleem is dat de gaten niet goed uit komen. Die van de MK3 zitten 5mm verder uit elkaar.
Bestaat er geen MK1 fusee's met ABS.
Of scirocco met ABS of iets.
Rallye-VR6t
03-02-2008, 21:28
Je zult de golf 1 fusee moeten aanpassen.
De ABS kooi zal het probleem niet zijn, de sensorplaatsen is even zoeken.
(heb daar nog geen ervaring mee) Waarschijnlijk kun je de sensor van de Corrado fusee afschrijven, die zitten soms zo vast.....
Probeer niet het Corrado fusee aan te passen op je Golf 1, het geeft een verkeerde stuurgeometrie en schokbrekerstand.
Lukt echt niet, mensen die het wel hebben, graag melden.
(als je er echt mee rijdt!, en als je een uitlijnrapport hebt.....)
classic line
03-02-2008, 21:33
achter is inderdaad het probleem niet daar heb ik de schijven ook al
maar voor inderdaad en dan de aansluiting van de abs pomp
en alle elec problemen
gr mike
golf mkII 16v
03-02-2008, 22:15
Als je de fussee gaat gebruiken moet je de draagarm gaan aanpassen
En de spoorstang
Je moet ook een andere buitensthomokineet hebben
Rallye-VR6t
03-02-2008, 22:27
Als en en en, zo moet het en en en.
Die zijn al vaker voorbij gekomen, maar wie rijdt er op deze manier?
Als je de stuurstang aanpast, verander je nog steeds de geometrie van het sturen.
Wat dus niet positief uitpakt.
golf mkII 16v
03-02-2008, 23:21
Daarom moet je ook alles gaan veranderen om dat goed te krijgen
Gemakelijkst is om een bevesteging op de mk1 fussee een bevesteging te maken voor de toerensensor
Fusseestuk gewoon van een MK1 gebruiken, abs ring kan je zo overzetten en busje waarin toerensensor zit kan je er zo aanlassen.
Granneman
04-02-2008, 00:25
Ik zou natuurlijk golf 3 voorvering kunnen gebruiken.
Maar er bestaat dus nergens een golf 1(of soort gelijk) met abs? Ook geen golf1 Cabrio uit 93 met abs?
Granneman
04-02-2008, 00:27
Hoe krijg ik trouwens de lager uit die fusee? Ik heb de ring al los, waar die 2 gaatjes in zitten. Maar krijg hem met geen mogelijkheid los.
golf mkII 16v
04-02-2008, 00:30
Eruitpersen en een nieuw lager erin
Met het eruitpersen gaat de oude kapot
Rallye-VR6t
04-02-2008, 07:21
Ik zou natuurlijk golf 3 voorvering kunnen gebruiken.
Nou dan lees je dus niet goed, dat kan dus niet.
Dan krijg je een stuurreaktie van een kart, dat wil je niet.
volksburg
06-11-2009, 18:41
Ik ben vanmiddag weer even aan de AFT Cabrio bezig geweest.
Ik heb de G60 achterbrug uit elkaar gehaald en de schijven op de cabrio gezet.
Voor de gene die dit willen weten.
Corrado G60 achter schijven passen op een MK1 (cabrio).
Hier de foto's van het demonteren van de Corado G60 achterbrug:
Hier de G60 achterbrug:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008518.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008519.jpg
Wat onderdelen, links als eerst gedemonteerd, rechts als laatst:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008523.jpg
Anti Steenslag plaat:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008524.jpg
Astap:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008525.jpg
Hier het hele verslag van de ombouw:
Begin situatie
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008528.jpg
Achterbrug kaal:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008538.jpg
G60 Astap op zijn plek:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008539.jpg
Vergeet niet de steenslag plaat te monteren ;)
Eindresultaat:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008541.jpg
Nu zit ik alleen nog te vogelen met de fusee's aan de voorzijde, achter is het immers gelukt om er abs op te krijgen. Nu voor nog:)
Verschillen in Fusee's:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008531.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2/03022008543.jpg
Zoals je kan zien is de MK3/Corrado veer ophanging breeder het scheelt 4 mm totaal, dit is makkelijk weg te slijpen. Maar het grootste probleem is dat de gaten niet goed uit komen. Die van de MK3 zitten 5mm verder uit elkaar.
Bestaat er geen MK1 fusee's met ABS.
Of scirocco met ABS of iets.
Ondertussen al oplossing gevonden voor voorste kant? Zou handig zijn indien wel :-)
Rallye-VR6t
06-11-2009, 18:49
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OEQ8IGKZ.jpg
Zo moeilijk is dat toch niet om zelf uit te vinden?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.