View Full Version : 18 inch onder een 35i
Wessel ius
31-01-2008, 16:58
Hallo Heren van het volksforum,
Ik heb vorige week een Passat 35 i gekocht en wil er 18 inch onder monteren,
nu zijn de meeste 18 inchen 8 inch breed met een ET van 35.
Is er iemand op het forum die weet of dit past?
De bandenmaat wordt 215/35-18 (moet wel denk ik) en de auto is denk ik 60/ 40 verlaagd.
Alvast bedankt voor reactie en binnenkort zal ik, als ik foto's gemaakt heb, mezelf voorstellen in de daarvoor bestemde topic.
Wessel ius
Pascal_Passat
01-02-2008, 08:57
8x18 met 215x35 rondom is mogelijk, maar niet als je hem zelf al laag heb liggen, Je moet de kasten wel uitrollen.
Anders ook even aanmelden op het www.passat35i-forum.nl
Dietmar daar heeft dus 8x18 met 215x35 rondom maar weet niet welke ET waarde.
Greetz
ET 35 zal achter net kunnen met een schroefset. Het zal ook vast wel passen, alleen echt laag zal je nooit kunnen rijden.
Wessel ius
01-02-2008, 14:10
@Pascal Passat,
Laag ligt ie nu wel maar de set is indien nodig makelijk en niet te duur te vervangen door een schroefset, de wielkasten uitrollen zit ik zoiezo aan te denken.
@ Benji
Echt laag hoeft van mij niet als de wielkasten maar VOL zijn,
ik heb met een BMW E30 op 15 inch en 6 cm verlaagd gereden waar ik na een half jaar dempelschuren door het carter heen was terwijl de E34 waar ik nu mee rij tot de Passat klaar is op 19 inch staat en verlaagd is waarmee ik nooit een drempel raak.
De wielkasten mooi vol en niet te laag voor al die klote drempels.
Wessel ius
02-02-2008, 18:02
ET 35 zal achter net kunnen met een schroefset. Het zal ook vast wel passen, alleen echt laag zal je nooit kunnen rijden.
Zeg Benji die velgen van jou zijn dat 7x17's, met welk etgetal??, en hoe dik zijn je spoorverbreders.
De velgen zijn 17x7,5j et 38 meende ik. Achter zitten er nu 2cm spoorverbreders op, alleen is dit net te veel om nu nog verder te zakken.
Vóór is hij nog iets verder gezakt dmv bumpstops, en dat loopt nergens aan! Zal er morgen even een foto van maken ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.