View Full Version : Toerental regelaar mkII 8v Gti
Bertus_01
31-01-2008, 23:12
Hey mensen,
Heb een vraagje:
Mijn Golf 2 1.8 8v Gti schommelt stationair iets.
Nu weet ik wat de oorzaken kunnen zijn.
Nu wil ik graag weten of er verschil zit tussen de stationair regelaars (stappenmotor) van de mkII?
Dus is die van een 16v of g60 hetzelfde als de mijne?
Nu komt het leuke, nu gaan jullie allemaal zeggen van kijk even op de regelaar wat voor nummer erop staat :rolleyes:
Maar die heb ik tijdens het schoonmaken opnieuw gespoten en de stikker verwijderd :D
Wie heeft er een antwoord voor mij?
Bij voorbaat danke :thumbup:
Hey mensen,
Heb een vraagje:
Mijn Golf 2 1.8 8v Gti schommelt stationair iets.
Nu weet ik wat de oorzaken kunnen zijn.
Nu wil ik graag weten of er verschil zit tussen de stationair regelaars (stappenmotor) van de mkII?
Dus is die van een 16v of g60 hetzelfde als de mijne?
Nu komt het leuke, nu gaan jullie allemaal zeggen van kijk even op de regelaar wat voor nummer erop staat :rolleyes:
Maar die heb ik tijdens het schoonmaken opnieuw gespoten en de stikker verwijderd :D
Wie heeft er een antwoord voor mij?
Bij voorbaat danke :thumbup:
Motortype / Bouwjaar?? Want met alleen: "Mijn Golf 2 1.8 8v Gti schommelt stationair iets" kun je weinig, want er zijn 8 kleppers waar niet eens een stationair regelaar op zit.
Bertus_01
01-02-2008, 09:55
Sorry, hier wat meer info ;)
Volkswagen Golf 79kw u9 Gti 1.8 8v
Bouwjaar: 18-07-1990
Motorcode: PF
Specs: U9 schoon met geregelde katalysator
107pk bij 5400 rpm / 157 nm bij 3800rpm
Digifant 2 injectie + katalysator + lambda
Sorry, hier wat meer info ;)
Volkswagen Golf 79kw u9 Gti 1.8 8v
Bouwjaar: 18-07-1990
Motorcode: PF
Specs: U9 schoon met geregelde katalysator
107pk bij 5400 rpm / 157 nm bij 3800rpm
Digifant 2 injectie + katalysator + lambda
Ik heb even in de vw bijbel gekeken volgens mij is onderdeel nummer
037 906 457c
Als je een nieuwe wil kopen zou ik eerst even gaan zitten voor je de prijs hoort :eek: :eek:
Trouwens schommelen doen ze bijna allemaal volgens mij kun je ze ook schoonmaken maar dat weet ik niet zeker
Bertus_01
01-02-2008, 19:45
Bedankt voor het nummertje ;)
Nieuwprijs ligt rond de 300euro hoorde ik, dat is inderdaad aardig aan de maat :)
Schoonmaken had ik al gedaan, het is er wel beter op geworden maar is nog niet in zijn geheel weg...
Dus vroeg me af van welke uitvoeringen/types stationair regelaars overeenkomen..?!
Van een 16v is één met drie draden een 8v met 2 draden. Hoe heb je hem gereinigd hij moet helemaal kurkdroog zijn voor je hem weer terug plaatst
Op E-Bay worden ze wel eens aangeboden soms dik onder de nieuwprijs
Bertus_01
02-02-2008, 18:58
Had hem in zijn geheel gedemonteerd.
Daarna helemaal schoongespoten met remmen reiniger (achteraf las ik dat benzine beter is).
Daarna afgeplakt en gespoten en toen weer gemonteerd.
Die van een 16V (KR of PL) is anders. De STK van een G60 is hetzelfde
edit: zie nu dat het lettertje op het einde verschilt. PF eindigt op "c" en de PG eindigt op "d"
Jurgen Santana
02-02-2008, 20:21
Anders ultrasoon laten reinigen.
En op een Golf 3 met een 2E motor zitten ze ook BTW.
Anders ultrasoon laten reinigen.
En op een Golf 3 met een 2E motor zitten ze ook BTW.
Ik kwam zag gister na één op E-Bay staan deze kwam van een T3
Bertus_01
03-02-2008, 21:56
Yes dat moest ik even weten, want stond een ''nieuwe'' te koop op mp van een 16v.
Bedankt voor de info ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.