PDA

View Full Version : Volkswagen verlaagt prijzen


Boeie
02-02-2008, 11:42
Volkswagen verlaagt de prijzen (http://www.volkswagen.nl/index/home/actueel/download/0,15259,_D0Lnl,00.html)
Autoweek bericht (http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8210)

Prijzenslag auto's door 'slurptaks'
door Theo Kuijpers
AMSTERDAM - Het gevecht om de gunst van de autokoper lijkt te zijn uitgebroken. Een groot aantal merken, waaronder grote firma's als Volkswagen en Toyota, verlagen vandaag de prijzen van de populairste modellen met duizenden euro's. Ook Hyundai heeft op verschillende modellen extra kortingen toegepast.

Alle autofabrikanten moeten met nieuwe prijslijsten komen, omdat zowel de befaamde 'slurptaks' als de reeds eerder aangekondigde (geringe) verlaging van de bpm vandaag van kracht wordt. Bovendien worden hogere subsidies op modellen met A- en B-label verstrekt, terwijl auto's met E- t/m G-label zwaarder worden belast.

Pon's Automobielhandel, onder meer importeur van Volkswagen, voert lós van de wettelijke maatregelen ook nog eens een algemene prijsverlaging door, waarbij modellen als de Polo, Golf en Passat soms 2000 euro tot ruim 5000 euro goedkoper worden.

Onduidelijkheid


De verkopen laten zien dat er in de eerste twintig dagen van januari al ruim 5000 auto's minder zijn verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar. Veel kopers hebben door alle onduidelijkheid omtrent de nieuwe prijsstellingen bewust tot 1 februari gewacht.

Opel zegt verrast te zijn door de actie van Volkswagen en neemt voorlopig nog een afwachtende houding aan.

Ook bij Toyota zijn veel modellen goedkoper geworden. Het Japanse merk levert deze maand 6500 nieuwe auto's af, een nog nooit gehaald aantal.

Ik heb al even gekeken, en de verschillen zijn onder andere:
Golf GTI DSG: was 36.700, is nu 32.850
Golf GT 170PK DSG: was 38.100, is nu 33.700
Golf R32 DSG: was 47.000, is nu 41.900


Lijkt mij gunstig :woowoo:

evilnyntje
02-02-2008, 15:36
Klopt mijn vriendin is bij de bijeenkomst geweest, ze willen graag nr 1 blijven in de verkopen. Toyota komt snel dichtbij. Dus dat word een stormloop aan nieuwe VW's op de weg met die prijzen.

breadfan83
03-02-2008, 02:44
Lekker voor al die mensen die net voor deze verlaging van de prijzen een auto hebben gekocht.
1. Ze hebben een stuk te veel betaald, en 2. ze zien hun nieuwe auto opeens duizenden euro´s in de verkoopwaarde dalen.

evilnyntje
03-02-2008, 09:35
Lekker voor al die mensen die net voor deze verlaging van de prijzen een auto hebben gekocht.
1. Ze hebben een stuk te veel betaald, en 2. ze zien hun nieuwe auto opeens duizenden euro´s in de verkoopwaarde dalen.

Dat is met alle acties kut, ten tweede wilden ze dat bedrag destijds voor die auto betalen. En als je een nieuwe auto koopt dan schrijf je snel veel geld af.

VeeDubber
03-02-2008, 11:38
Lekker voor al die mensen die net voor deze verlaging van de prijzen een auto hebben gekocht.
1. Ze hebben een stuk te veel betaald, en 2. ze zien hun nieuwe auto opeens duizenden euro´s in de verkoopwaarde dalen.

Dan kunnen we maar beter nooit meer een prijs verlagen.....
Natuurlijk is het kut voor de mensen die net een auto gekocht hebben, maar het is slechts een beperkte groep mensen (die wisten dat er wat aan zat te komen als ze zich goed georienteerd hadden) en degene die er van profiteren vormen een zeer overweldigende meerderheid.

Boeie
03-02-2008, 13:27
Het is vooral in de lease ook gunstig... Nu grijpen mensen vaak naar een franse auto omdat die toch net wat meer bieden voor het geld, ik denk dat de prijzen van VW (en straks ook andere deutschers) meer in de buurt komen van franse auto's.

Scheelt toch weer in de bijtelling, al zou ik het er toch wel voor over hebben om in een VW te rijden :P

Boeie
04-02-2008, 20:14
en nog een Autoweek bericht (http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8210) erbij....

evilnyntje
08-02-2008, 19:58
Het is vooral in de lease ook gunstig... Nu grijpen mensen vaak naar een franse auto omdat die toch net wat meer bieden voor het geld, ik denk dat de prijzen van VW (en straks ook andere deutschers) meer in de buurt komen van franse auto's.

Scheelt toch weer in de bijtelling, al zou ik het er toch wel voor over hebben om in een VW te rijden :P

Klopt die krijgen minder bijtelling, voor de particulieren blijft het gelijk, ze krijgen immers minder terug voor hun oude auto omdat die automatisch dus ook minder waard wordt.

breadfan83
09-02-2008, 00:49
Dat is met alle acties kut, ten tweede wilden ze dat bedrag destijds voor die auto betalen. En als je een nieuwe auto koopt dan schrijf je snel veel geld af.

Klopt, alleen schrijven ze nu opeens 3.000 tot 4.000 extra af in het eerste jaar.
Geloof me, ik heb die dingen verkocht, er zullen genoeg kwade klanten terug naar de dealer stormen. ;)


Dan kunnen we maar beter nooit meer een prijs verlagen.....
Natuurlijk is het kut voor de mensen die net een auto gekocht hebben, maar het is slechts een beperkte groep mensen (die wisten dat er wat aan zat te komen als ze zich goed georienteerd hadden) en degene die er van profiteren vormen een zeer overweldigende meerderheid.

Overgrote meerderheid tegenover een beperkte groep? :confused:
De verkoop zal niet veel stijgen of dalen als een hele groep merken opeens een prijsverandering doordrukt die bij ze allemaal ongeveer gelijk is.

En je hoort mij trouwens niet klagen. Ik heb niet net een nieuwe auto gekocht, ik voorspel alleen dat er ook veel mensen zullen zijn die niet zo heel blij reageren op deze prijsdaling. ;)

evilnyntje
09-02-2008, 08:21
Klopt, alleen schrijven ze nu opeens 3.000 tot 4.000 extra af in het eerste jaar.
Geloof me, ik heb die dingen verkocht, er zullen genoeg kwade klanten terug naar de dealer stormen. ;)




Overgrote meerderheid tegenover een beperkte groep? :confused:
De verkoop zal niet veel stijgen of dalen als een hele groep merken opeens een prijsverandering doordrukt die bij ze allemaal ongeveer gelijk is.

En je hoort mij trouwens niet klagen. Ik heb niet net een nieuwe auto gekocht, ik voorspel alleen dat er ook veel mensen zullen zijn die niet zo heel blij reageren op deze prijsdaling. ;)

De verkoop zal wel stijgen maar meer het lease segment, daarvoor word het aantrekkelijker omdat zoals ik al zei er voor de particulieren niks verandert (simpele economie). Qua aantallen boze mensen zal het wel loslopen, als ze niet tegen snel afschrijven kunnen of grote prijsverschillen, waarom kopen ze dan een nieuwe auto ;). VW kennende zullen ze heus wel iets van tegemoetkoming doen bij de klanten die net voor de verlaging een nieuwe hebben besteld.