PDA

View Full Version : Waterschade in de auto

PoloCoupeGT
04-02-2008, 16:20
Tot mijn grote schrik kwam ik er vanmorgen achter dat mijn bestuurderskant bij de pedalen helemaal nat was en er water in lag. Ben net terug van wintersport en mijn auto heeft een week stil gestaan.....

Ga vanavond na mijn werk kijken of er in de bodem ook een lek zit.
En anders even ergens anders de veroorzaker vinden.. Heeft iemand hier ook wel eens met dit appeltje geschilt?

mvg,

Rinse

Djinn_4fun
04-02-2008, 16:23
Afvoer onder de motorkap vol met bladeren en vuil?
Was bij mij ook een paar jaar geleden.
Bleek dat de afvoergaatjes onder de regenkap (waar ook bij golf 2 de computer zit) verstopt zaten.
Daardoor liep het via het interieur filter naar binnen.

Oplossing:

Leeg maken water afvoeren en drogen.

Succes

Tjaap
04-02-2008, 16:27
water loopt niet naar boven. bodem is laatste plek waar je moet kijken.

robertjan007
04-02-2008, 16:30
Het kan ook zijn dat je raamrubbers van de portieren slecht zijn en dat je deur dan vol met water komt te staan en dan dus overloopt.

-krikke-
04-02-2008, 16:51
Het kan ook zijn dat je raamrubbers van de portieren slecht zijn en dat je deur dan vol met water komt te staan en dan dus overloopt.

Ik heb ook wel wat nat binnen, als het regent komt er water onder m'n deur ...

mss komt het bij jou ook wel vandaar? :redface:

AryX
04-02-2008, 17:40
Je hebt geen open dak neem ik aan?

PoloCoupeGT
04-02-2008, 20:44
Geen open dak..

Achterin lag nog meer water.. Heb het er allemaal uit geschep en geprobeerd het eerst te drogen...

Maar kan nog niet echt een oorzaak vinden.. Afvoergaten waren helemaal vrij dus dat was hem ook niet..... Raamrubbers zijn ook nog geheel goed.. Dus dat kan hem ook niet wezen... Tast nog in het duister...

Djinn_4fun
04-02-2008, 20:46
Komt het naar binnen via de achterklep?

TTF
04-02-2008, 21:35
via de antenne? als je die op het dak hebt zitten?

alle rubbers even insmeren met vaseline of iets dergelijks...

of in de wasbox gaan kijken waar het water weg komt

AryX
04-02-2008, 21:38
mijn pa had het in zijn 206 bij de deur precies in een hoekje van het raam.. ik gooide er een emmer water over en toen zag ik dat het precies in een hoekje naar binnen liep en in de hoek van de deur onderaan op de grond liep..

Tjaap
04-02-2008, 23:42
membramen achter de deurpanelen al gecheckt?

PoloCoupeGT
05-02-2008, 08:37
Membramen achter de deurpanelen.. Dan zal ik daar eens kijken...

PoloCoupeGT
06-02-2008, 09:36
Ook niet achter de deurpanelen... Heel vaag..

Geen idee waar het weg kan komen.. Ga van het weekend maar eens de bekleding eruit halen.

Der Ghopmeister
06-02-2008, 12:28
onder je accu een roestgat zitten is wel een bekende polo kwaal dus ik zou daar ook zeker een een kijkje nemen......

PoloCoupeGT
06-02-2008, 13:11
onder je accu een roestgat zitten is wel een bekende polo kwaal dus ik zou daar ook zeker een een kijkje nemen......
Daar zit ook een gat maar zoals je weet zit je accu aan de passagierskant en daar is het Kurkdroog... Dus daar zal het hem niet aan liggen maar ik ga binnenkort bij een vriend van me langs....

mvg,

Rinse

Der Ghopmeister
06-02-2008, 15:30
das waar ook :tongue: succes ermee keep us updated!

SpiderClass
07-02-2008, 20:26
Ik zit met precies het zelfde probleem, dus houd deze goed in de gaten! :D

Dennis@polo86c.nl
07-02-2008, 21:15
Het kan van alles wezen, maar is het afvoerslurfje in het midden van de "bak" onder de voorruit niet verstopt?

PoloCoupeGT
08-02-2008, 09:12
Dat zou kunnen maar komt dan er alleen water in bij de voeten van de bestuurderskant?

PoloCoupeGT
11-02-2008, 09:21
Nieuw probleem mijn koppeling werkt opeens niet meer zoals ie moet werken.
Hij laat hem schieten terwijl ik hem net iets heb opgetild heb en dat heeft ie nog nooit gehad... Kan het zijn dat de koppelingsplaten versleten zijn zo van het 1 op het andere moment? Of heeft het met de koppelingskabel te maken?

martiepartie
11-02-2008, 09:45
er zit maar 1 koppelingsplaat in. Klinkt als een slechte drukgroep.

PoloCoupeGT
11-02-2008, 10:53
Geen koppelingskabel? Hoorde van een polo rijder dat het best de koppelingskabel kan zijn.. Slechte drukgroep is een duur grapje zeker?

martiepartie
11-02-2008, 11:09
Een slechte koppelingskabel komt meestal niet 'zomaar' opzetten, dan moet je al een tijd gemerkt hebben dat hij moeilijker koppelde/ontkoppelde.
't is wel het proberen waard, kost weinig en is makkelijk te testen door hem even los te halen en met de hand door de buitenkabel te bewegen.

Drukgroep is een duur grapje, hele bak moet los en daarbij is het vaak handiger om de hele boel te vervangen (koppelingsplaat/drukgroep en druklager)

PoloCoupeGT
11-02-2008, 11:11
Ja was ik al bang voor... Dus als de kabel moeilijk gaat dan moet er even een nieuwe kabel in.. Mocht het gewoon makkelijk gaan dan is het de drukgroep en dan moet ik dus voor ongeveer 300 euro gaan verbouwen.. Was niet geheel de bedoeling maar goed. En dat is niet zo makkelijk zeker omdat dan de bak ervoor weg moet en ik daar weinig gereedschap voor heb... Maar wat moet gebeuren moet gebeuren.

PoloCoupeGT
13-02-2008, 10:27
Heb een kabel besteld vanavond even erin zetten.

Heb ook een idee waar het water weg komt. Denk dat het te maken heeft met me kachel.. En met me koelvloeistof.

martiepartie
13-02-2008, 10:34
Dat moet je ook ruiken. Warm koelwater stinkt nogal.

PoloCoupeGT
13-02-2008, 11:15
Keej dan kan het best zo zijn... kan me wel herinneren dat ik iets geroken heb. Maar bij mijn stuurstang is het vochtig en zo loopt dat naar beneden.. heb wel de dempingsmat er gelijk uit gegooid die heeft een helehoop vocht opgenomen..

Maar ben er nog niet over uit waar het water dan weg kan komen. Mijn koelvloeistof niveau was wel heel laag.

martiepartie
13-02-2008, 11:28
warmtewisselaar van de kachel zit onder de motorkap; achter het 1e schutbord. het moet wel heel raar lopen als er koelwater in je interieur komt, vooral zoveel dat het merkbaar nat is..

Water vanaf je stuurstang naar beneden? Is je plaatwerk rondom/onder je raamrubber nog heel?

PoloCoupeGT
13-02-2008, 11:36
Zit wel een heel ietsiepietsie klein beetje roest maar daar komt nooit zoveel water weg komen... Dan moet dat toch een enorm gat zijn....

Misschien is het ook wel met de tijd zo ernstig geworden hoor.
Dat het me niet opviel en nu opeens wel... Ben niet zo vaak in op de achterbank van me auto.

martiepartie
13-02-2008, 12:03
Staat er ook water bij de bestuurdersmat?

Ik gok er op dat het toch achter je deurpaneel naar binnen komt lopen. Als je deurrubber slecht is/ folie achter je deurpaneel weg is/ raamrubber slecht is; kan hier makkelijk water verzamelen.

Maak het anders eerst helemaal droog, en leg er een oud t-shirt oid onder. Als het dan weer een keer heel hard geregend heeft ga je kijken of het er al weer nat is, en HOE nat.

Dan kan je gericht zoeken naar waar het vandaan komt. Dat je stuurstang nat is, kan komen doordat de hele auto vochtig is. Je stuurstang is koud en als de zon op de auto staat condenseert het vocht op de koude stuurstang. Als de matten eenmaal vochtig zijn (en stoelen e.d.) dan duurt het heel lang voordat je auto echt goed droog is van binnen.

PoloCoupeGT
13-02-2008, 12:12
Ja psies... Maar de rubbers van de deur zijn goed. En de folie zit er nog in... Maar zal mijn deurbak er eens afhalen..

martiepartie
13-02-2008, 12:39
Maar is je mat bij de bestuurder ook zeiknat?

Siem
13-02-2008, 13:02
Mooi dat je het gevonden hebt,
had het twee weken geleden ook. Kon slecht zien waar het vandaag kwam
omdat het isolatie materiaal onder de vloerbekleding als een spons werkt. Mijn auto was van voor tot achter nat:S......
heb alles er toen uitgetrokken en en droog gemaakt, daarna auto afgespoten
en kijken waar het water vandaag kwam. Simpel maar wel
functioneel. Bleek dat het rubber achter mijn achterlicht stuk was en daardoor
er water in de auto drupte.

PoloCoupeGT
13-02-2008, 13:10
Keej....
Ja het is zeiknat bij de bestuurderskant(was) staat ook in het begin van de topic... Er stond ongeveer 3 liter water in.
Zal hem ook nog helemaal droog deppen en afspuiten is een goed plan.

Der Ghopmeister
13-02-2008, 19:53
Achter je raamrubber kan makkelijk een roestgat zitten ik heb zoiets al veel vaker gezien in mijn werk als autoruitschade hersteller Van de buitenkant zie je er soms helemaal niks van. Een raam in rubber kun je heel makkelijk zelf er even uithalen en er weer in trekken met een touwtje ;)

PoloCoupeGT
21-02-2008, 17:27
Even een vraagje ik heb deze koppelingsplaten gekocht moeten voor een AAV motorblok zijn. Kan dit kloppen?
http://i29.photobucket.com/albums/c297/Corsaf16/POLO/DSC00128.jpg

Dennis@polo86c.nl
21-02-2008, 18:18
Ik zie maar 1 plaat, volgens mij klopt dat niet...

Heeft die nieuwe kabel nog geholpen?

PoloCoupeGT
21-02-2008, 20:16
1 plaat met aan beide kanten plaatjes... En de drukgroep... Koppelingskabel heeft niks geholpen...

Berserker
22-02-2008, 10:20
Zo op het zicht is dat indd de goeie koppelingsset...

Maja zal toch ook wel op de doos staan?

PoloCoupeGT
22-02-2008, 12:01
Heb expliciet aangegeven dat het om een AAV auto ging... Dus komt verder goed denk ik.

ShaggyG60
22-02-2008, 12:32
Mn vriendin had het rubber van de motorkapkabel in de parrafan gaar, en t gootje verstopt.

Hij leek in 1e instantie wel dicht omdat de kabel m op de plek houdt maar hij was gewoon afgescheurd.

PoloCoupeGT
23-02-2008, 23:05
Dat is niet kapot dus dat kan het niet wezen. Trouwens een update in mijn koppelingsverhaal. Hier 3 foto's
http://i29.photobucket.com/albums/c297/Corsaf16/POLO/DSC00129.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c297/Corsaf16/POLO/DSC00130.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c297/Corsaf16/POLO/DSC00132.jpg

De druklager is helemaal naar zijn grootje gegaan... Daardoor is er zelfs een veer eruit gesprongen maar voor de rest zag alles er nog goed uit.. We hebben er ellen lang over gedaan maar het is gelukt. De auto doet weer koppelen.

Dennis@polo86c.nl
24-02-2008, 01:46
Is snap het niet helemaal van die losse veer door het druklager, maar het is dus gelukt :thumbup:

PoloCoupeGT
24-02-2008, 09:35
De druklager is kapot gegaan en een onderdeel is tegen de koppelingsplaat aangeschoten met zo'n kracht dat 1 van de veren eruit is geknald. Zoals te zien op de foto.

Ben blij dat ik niet verder kon rijden anders was ik nu nog minder blij geweest.
We hebben trouwens wel heel erg veel gehad aan de howto die op polo86c.nl staat... Hij had nog wel wat uitgebreider gemogen maar het heeft ons wel geholpen.