PDA

View Full Version : Zuivere311


zuivere311
04-02-2008, 20:05
Hallo ik ben Erik, woon in Uden en sinds kort weer een Golf MKII gekocht.

Mijn eerste auto was een Golf MKII 1.8, helaas heb ik hiervan maar kort kunnen genieten door een ongeluk (niet mijn fout en heeeeeel lang geleden). Daarna een Suzuki gekocht die plaats heeft gemaakt voor een Seat Ibiza. Doordat mijn vrouw nu eigenlijk altijd met de Seat naar het werk moet, heb ik maar een degelijke Golf MKII gekocht.

Het is geen race ijzer, maar een 1.3 uitvoering. Natuurlijk zitten er wat kleine mankementjes aan, maar dat zal niemand verbazen.

Hopelijk kunnen sommige mij bijstaan met raad en daad. Ik wil eigenlijk veel zelf gaan doen.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/5/6/4/IMG_0047.JPG


Groet

Erik

corrado-usa
04-02-2008, 20:16
welkom op het forum.

Denner
04-02-2008, 20:32
Welkom op het forum, maakt toch niet uit dat het niet het snelste is. Gaat aan de beleving, de passie en de fun die je aan je wagen hebt ;).

zuivere311
04-02-2008, 20:39
Ik ben ook zeker happy met deze auto, momenteel heeft het maar 2 probleempjes,

1) Afsluitbare tankdop werkt niet zoals het moet, het afsluiten dus. (Fixed)

2) keerring van de versnellingsbak selector-as lekt. De ene keer veel, de ander keer bijna niks. Deze wil ik dan ook zo snel mogelijk gaan vervangen, maar helaas heb ik nog niet kunnen vinden hoe dat in elkaar zit. (keerring van de schakel-as blijft nu droog, (maar de lekkage van de aandrijf-assen lijkt erger te worden, dit gaat eind zomer vervangen worden).

Vliet
04-02-2008, 22:16
Welkom! zo 1 stond dr ook hier opt forum te koop,,,of is dat deze?

Auke
04-02-2008, 22:19
Welkom hier,

Hier is alles te vinden over versnellingsbakken van de golf alleen ff het baknummer er bij zoeken.http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta/versnellingsbak_en_diffrentieel.html

Ik kon niks vinden over de selector as maar neem aan dat dit de schakel as is.

mvg Auke

zuivere311
04-02-2008, 23:09
Welkom hier,

Hier is alles te vinden over versnellingsbakken van de golf alleen ff het baknummer er bij zoeken.http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta/versnellingsbak_en_diffrentieel.html

Ik kon niks vinden over de selector as maar neem aan dat dit de schakel as is.

mvg Auke

Volgens mij wordt die as idd zo genoemd. Tekening 7.31 lijkt er wel op, bij mij is de keerring bij 9 lek. (het is de verkeerde tekening, maar wel het duidelijkst).

Morgen zal ik de auto even op de brug zetten en een foto maken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O8NE6YTT.jpg

Zoals je kan zien is de keerring die in de cirkel staat lek, ook bij de aandrijf-as (het ovaal) lijkt het te zweten, echte lekkage is het nog niet, maar deze gaat ook vervangen worden, zodra ik meer brug tijd heb.

Alvast bedankt voor de link!!!

martiepartie
05-02-2008, 09:32
keerring kan je makkelijk van buitenaf vervangen! Schakelstang loshalen en de keerring losnemen door 2 schroeven van buitenaf in de keerring te draaien. Daarna aan de schroeven trekken en je trekt de keerring er zo uit.

Als je snel bent kan je de andere (nieuwe) keerring er direct weer in drukken en heb je geen/weinig verlies van bakolie.

Ralph
05-02-2008, 12:33
Hopelijk bevalt de auto goed !!
Succes ermee.

Groeten.

René
05-02-2008, 12:45
Mooie golf ;)

Keerring stelt inderdaad niet veel voor, ik heb hem er met een kleine schroevendraaier uitgewipt met mijn oude 1.3. In de schakelstang zit een boutje die in een inkeping valt, dus opnieuw afstellen van de schakelstang hoeft ook niet.

Wel ff je bakolie bijvullen uiteraard :)

zuivere311
05-02-2008, 13:08
Hopelijk bevalt de auto goed !!
Succes ermee.

Groeten.

De auto bevalt heel goed, kleine dingetjes heb je altijd wel. De ene keer lekt die keerring wel, de andere keer niet, dus ja hij gaat voor het weekend vervangen worden.

De auto hobby club heeft nu even geen plek, maar morgen weer een kans.

zuivere311
05-02-2008, 18:47
Hopelijk kan ik vanavond het onderdeel zoeken in ETOS, waar kan ik het bak nummer terug vinden? Staat deze ook op de gegevens sticker in de kofferbak?

zuivere311
06-02-2008, 10:26
Welkom! zo 1 stond dr ook hier opt forum te koop,,,of is dat deze?

Klopt helemaal. Ik heb deze auto van een forum genoot overgenomen. Sterker ik heb zijn foto van de advertentie gebruikt.

Ralph
06-02-2008, 23:27
Klopt helemaal. Ik heb deze auto van een forum genoot overgenomen. Sterker ik heb zijn foto van de advertentie gebruikt.




Moet kunnen deze foto gebruiken Erik, geen probleem !!

wob/fireandice
08-02-2008, 16:58
mooi auto

welkom op het forum

succes ermee :thumbup:

De Limburger
12-02-2008, 23:20
Welkom,
Veel plezier en succes,
Gr Ronnie