Log in

View Full Version : Martinus' Mk2 Edition One 16v project


Pages : 1 [2] 3

Edition-Blue
08-12-2009, 21:12
Goed bezig Martinus, ziet er allemaal goed uit !

GaryVW
08-12-2009, 21:49
Heel erg gaaf dit.. alles word tot in de puntjes aangepakt! word heel mooi.. succes met je project :thumbup:

vdWal.
10-12-2009, 15:17
mooi project man! super zo'n 16v G60

Gijs
10-12-2009, 19:23
Erg mooi allemaal Martines! :thumbup:
Hoe staat de carrosserie er eigenlijk bij? Zijn daar ook nog plannen voor? Want volgens mij was deze toch al heel netjes? :)

vw roadwarrior
11-12-2009, 06:20
Top project man'1

martinus83
11-12-2009, 20:34
Bedankt voor de reacties, leuk!

De aandrijfassen heb ik nog grondiger geschuurd om een betere hechting van de coating te krijgen. De twee wielkant hoezen had ik al nieuw liggen, de twee bakzijde hoezen nu ook nieuw gekocht, aardig prijzige hoezen, zelfs met korting. Moet wel zeggen dat het een mooi compleet setje is!

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/g60bakhoezen.jpg

Erg mooi allemaal Martines! :thumbup:
Hoe staat de carrosserie er eigenlijk bij? Zijn daar ook nog plannen voor? Want volgens mij was deze toch al heel netjes? :)

Gijs, de carrosserie is heel netjes ja, geen schades of roest of wat dan ook aan de buitenkant". Minpunten zijn de krikpunten links en rechts voor waarvan 1 zijde al vervangen is. Ingrijpende plannen zijn er niet, heb wel wat aanpassingspunten maar daar ben ik nu nog niet zo mee bezig.

corrado-usa
11-12-2009, 20:39
mooi projeckt hoor echt een super motor een 16v g60.

martinus83
13-12-2009, 20:24
Thx ;)

Ik heb gister de aandrijfassen helemaal kaal gemaakt, die kunnen naar de coater. Denk dat dat voor kerst helaas niet meer klaar is..
Vandaag heb ik de buitenste homokineten bewerkt en mat zwart gespoten. Daarna alle 4 de homokineten in elkaar gezet.

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Homokineteng60.jpg

2sneaky bora
13-12-2009, 21:43
echt mooi en strak. Mooi zo'n nieuw lak laag op de ophanging en alle dingen nieuw. Succes nog met de verdere opbouw.

breadfan83
14-12-2009, 01:23
Ieder klein dingetje wordt aangepakt. Als ik de mogelijkheid ervoor had zou ik 't precies zo doen. Respect Tinus!

martinus83
22-12-2009, 13:47
Een update!

De assen zijn ondertussen gepoedercoat. Vandaag zijn de homokineten op de assen gemonteerd, goed ingevet, en een heel gepiel met borgclipjes!

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Aandrijfassen_maak16vg60.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Aandrijfassen16vg60.jpg

desnelders
22-12-2009, 14:08
ja das altijd een leuk werkje, maar ook een mooi resultaat! :thumbup:

A.D GOLF1 1976
22-12-2009, 14:38
Ziet er goed uit :thumbup:

wiljan
22-12-2009, 14:46
goed bezig, ben benieuwd naar het totaalplaatje

furb
22-12-2009, 15:51
Zonde om te monteren Tinus! Zo netjes ;)

breadfan83
22-12-2009, 21:06
En weer een stapje verder. Mooi man!

henkiehenk
22-12-2009, 21:12
Een update!

... de homokineten op de assen gemonteerd, goed ingevet, en een heel gepiel met borgclipjes!

Hoe heb je die borgclipjes er toch goed opgekregen?

martinus83
22-12-2009, 22:07
Uhm tja...
1 van de geprobeerde manieren: een tang gepakt, daar op de bekken 2 holletjes ingeboort zodat de puntjes van het clipje daar in vallen, tang beetje uitelkaar drukken en dan de clip over de as duwen.
Met een punttang proberen de clip over de as heen te krijgen gaat ook, al heb ik wel een keer of 2 de clip moeten opzoeken in de garage :D
Heb je de clip op de as dan vervolgens een paar tikken mbv hamer en een pijpsleutel ding om de homokineet tegen de schotel ring in te duwen waardoor de clip in de groef schiet.

Richard
22-12-2009, 22:38
normaliter kun je de borgring gewoon los maken, erover zetten en met een kniptang even vast knijpen..( 3 weken geleden nog gedaan)

Wim.
22-12-2009, 22:43
Maar dan heb jij het over de klem van de ashoes neem ik aan. :)

Erg mooi om te zien hoeveel oog voor detail je hebt.
Ik mag zoiets altijd graag zien! En ben benieuwd naar het totaalplaatje! :cool:

De Pul
22-12-2009, 22:47
nee,richard bedoelt ook de borging denk ik...ik doe het zelf ook,gewoon oprekken en er omheen rammen als ie in de groef ligt weer aanknijpen.er hoeft geen olifant aan te hangen;)

goed bezig tinus:thumbup:

Richard
22-12-2009, 22:50
nee,richard bedoelt ook de borging denk ik...ik doe het zelf ook,gewoon oprekken en er omheen rammen als ie in de groef ligt weer aanknijpen.er hoeft geen olifant aan te hangen;)

goed bezig tinus:thumbup:


precies..

Wim.
22-12-2009, 23:04
Oke, nou zoals je het beschreef gaat het ook precies met de klem van je ashoes! :D

Richard
22-12-2009, 23:05
klopt..

Misha
23-12-2009, 09:18
Mooi Tinus, zonde als die assen straks tegen het chassis aan schuren.. maargoed, als 't er allemaal onder zit zie je er toch niks meer van :D

jellehier
23-12-2009, 12:44
of gewoon niet idioot laag gaan dan hoeven ze ook niet tegen de balkjes aan te schuren.. en is zeer waarschijnlijk de handling van de auto ook gewoon beter....

martinus83
23-12-2009, 14:57
Je moet Misha zn opmerking niet serieus nemen hoor ;)

Misha
23-12-2009, 15:13
Er staat een smilie achter toch? :thumbup:

henkiehenk
23-12-2009, 15:58
Vind je topic top. Mooie uitleg over hoe je dingen aanpakt!

Richard
23-12-2009, 16:03
nu maar hopen dat er niet teveel pk's uitkomen, wantik heb er nog al wat aandrijfassen versleten vroeger...( ook nieuwe..dwars door)

martinus83
23-12-2009, 18:32
Tja, dat is inderdaad afwachten.
Ik had voor nieuwe assen, of voor nieuwe homokineten kunnen kiezen. Maar om onder andere het risico dat een nieuwe as/homokineet net zo snel kapot kan lopen/kan breken heb ik toch maar gekozen voor het opknappen van gebruikte.

obimaster
23-12-2009, 18:34
wat werk jij toch netjes en precies

je verdient echt zo een hoedje met zo een trosje er aan

grts +

jellehier
23-12-2009, 19:01
denk dat het knappen van je assen ook wel een heel eind ligt aan hoe ruw je ermee omgaat.. zolang je niet te gek doet in kracht wisselingen zal ie ook niet zomaar knappen.....

Misha
23-12-2009, 19:02
je verdient echt zo een hoedje met zo een trosje er aan
Net als ik Tinus :cool:

obimaster
23-12-2009, 19:41
tinus? ben niet mee lol

Richard
23-12-2009, 19:48
denk dat het knappen van je assen ook wel een heel eind ligt aan hoe ruw je ermee omgaat.. zolang je niet te gek doet in kracht wisselingen zal ie ook niet zomaar knappen.....


geen ervaring met een krachtige motor hoor ik wel :rolleyes:
denk dat je best eens een sprintje wilt trekken en dan kan een 16v g60 al gemeen zijn richting je aandrijfassen

Richard
23-12-2009, 19:50
Tja, dat is inderdaad afwachten.
Ik had voor nieuwe assen, of voor nieuwe homokineten kunnen kiezen. Maar om onder andere het risico dat een nieuwe as/homokineet net zo snel kapot kan lopen/kan breken heb ik toch maar gekozen voor het opknappen van gebruikte.


klopt.. als het gaat dan gaat het.. nieuw of gebruikt.. en daarnaast is opgeknapt zoals jij gedaan hebt een stukje (visueel)netter dan nieuw..

Misha
23-12-2009, 19:59
tinus? ben niet mee lol
Ik had het ook tegen Tinus.. vandaar dat er Tinus staat ;)

B-ram
23-12-2009, 20:20
aandrijfassen krijgen sowieso op hun flikker. maar je kan ze wel beetje sparen. Door bijvoorbeeld niet met wielspin de bochten uit te gaan...en als je hem superlaag hangt zitten ze in een hele rare knik zeg maar. Das ook niet echt bevorderend.

Mja wat kost een aandrijfasje nou:P

Richard
23-12-2009, 20:23
aandrijfassen krijgen sowieso op hun flikker. maar je kan ze wel beetje sparen. Door bijvoorbeeld niet met wielspin de bochten uit te gaan...en als je hem superlaag hangt zitten ze in een hele rare knik zeg maar. Das ook niet echt bevorderend.

Mja wat kost een aandrijfasje nou:P


nou als je ze er bijna elke week onder weg moet sleutel, word je er goed ziek van.. en gewoon rechtuit knappen ze al hoor.. geen bochtje voor nodig

maar goed als ze knappen, weten we iig dat de pk's er zijn..( positieve draai aan geven :thumbup: )

B-ram
23-12-2009, 20:28
hmzz hier sla je idd de spijker op zn kop...2x nog wel:P. dan maar syncro eronder bouwen:P

martinus83
23-12-2009, 20:36
Ach, er zal heus wel eens wat kapot gaan, zolang het maar geen versnellingsbakken, g-laders en drijfstangen zijn ;)
Uiteraard heb je alles helemaal zelf in de hand!

Net als ik Tinus :cool:

jij? van dat jaartje engelse hbo? :icon_spin ;)

Misha
23-12-2009, 20:42
hell yeah (http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs202.snc1/6932_1208037714849_1045870500_641122_2859538_n.jpg) :cool:

furb
23-12-2009, 21:31
Die shizzle had je toch gehuurd bij de carnavalswinkel?

Misha
23-12-2009, 21:37
ja zoiets :D

Wim.
23-12-2009, 22:38
Anders moet je naar geharde assen met 108mm Audi homokineten en andere bakflenzen. die worden hier in de crosswereld ook gebruikt.
En daar ga je over het algemeen ook niet voorzichtig met de auto om ;)

Maar zou het net als jouw ook gewoon eerst met je standaard assen proberen, die heb je toch al liggen :D

jellehier
23-12-2009, 23:08
geen ervaring met een krachtige motor hoor ik wel :rolleyes:
denk dat je best eens een sprintje wilt trekken en dan kan een 16v g60 al gemeen zijn richting je aandrijfassen


ok geen 16v g60 maar wel g60 gehad.. dus redelijk bekend met het fenomeen vermogen hebben is vermogen gebruiken...

maar dat maakt niet dat je lomp moet gaan knallen.. daar win je ook niets mee ook... wielspin en geklapper is alleen maar verlies vloeiend is de mooiste rijstijl.. en als je netjes vloeiend omgaat met het spul dan blijven goede aandrijfassen nog lang goed ook..

hiermee wil ik niet zeggen dat jij lomp geknald hebt.. maar je moet wel heel veel vermogen zetten wil je de assen op zich laten knallen...

Herm Schreurs
23-12-2009, 23:35
Je assen kunnen meer hebben dan je versnellingsbak.
En daarbij als je niet al te breed gaat met je banden dan heb je eerder wielspin en is ook je kracht weg.

Ik heb er nog altijd de originele (en oude) assen en homokineten onder zitten en met 235 op de weg (dus bijna niet slippen) is het bij mij nog altijd de 2e en 3e versnelling die het begeeft van de 02A bak.
Ik meende ook dat het aandrijfassen ging kosten maar dat valt tot nog toe wel mee.

PS: Ik weet dat de versnellingsbak aangepakt moet worden en welke opties hier voor zijn. Ik heb versterkte aandrijfassen met grotere homokineten liggen. Maar dat zal wel het einde van volgend seizoen worden.

martinus83
24-12-2009, 15:22
Pak je het ene zwakkere punt aan, komt het volgende wel weer naar boven.
Op welke hoogte je auto ligt is ook van invloed natuurlijk. Voor zowel je homokineten als je differientieel lagering.

Vandaag een pakketje startmotor in ontvangst genomen, heb ik na de kerst in ieder geval nog wat te doen!
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Startmotor-before.jpg

CleanedCordoba
25-12-2009, 10:14
wagentje wordt echt met liefde in elkaar gezet!
echt top man ! :D

offtopic: ik bel je even na de kerst :thumbup:

jetta16v
26-12-2009, 11:43
aandrijf assen hoef je niet bang voor te zijn ik weet dat carlo hulsen met 635 pk en 500nm nog met origeneele assen rijdt en dan nog met 225 rubber van voor dus gewoon knallen met die 16v g60

Richard
26-12-2009, 11:54
aandrijf assen hoef je niet bang voor te zijn ik weet dat carlo hulsen met 635 pk en 500nm nog met origeneele assen rijdt en dan nog met 225 rubber van voor dus gewoon knallen met die 16v g60

aha daarom brak hij ze ook op chimay :rolleyes:

praat uit eigen ervaring en niet uit derde hand mooie verhalen over aandrijfassen.

even ontopic terug naar dit mooie project...

heb je een streefdatum wanneer je hem klaar wil hebben?

richard-polo
26-12-2009, 12:16
Rich dat je uit ervaring probeert te praten weten we nou wel!

Der is ook nog zoiets als metaalmoeheid...
een as breken met 250pk is knap of lomp ;)

martinus83
31-12-2009, 15:09
Allemaal heerlijk zitte snaaije met kerst? Ik wel! :cool: Werken doe ik dit jaar niet meer, dus heb mooi tijd om aan de startmotor te beginnen. :cowboy:
Koolborstels kunnen nog een tijdje mee, dus die zet ik weer terug. De startmotor onderdelen zijn kaalgeborsteld en klaar om gespoten te worden.

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Startmotor_open1.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Startmotor_spuitklaar.jpg

Misha
31-12-2009, 15:44
Snaais maing!

martinus83
01-01-2010, 19:25
Ten eerste iedereen natuurlijk het beste toegewenst in 2010!

En om meteen maar weer ontopic door te gaan, de startmotor deeltjes zijn gespoten :cool:

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Startmotorgespoten.jpg

René
01-01-2010, 19:34
Dat doe je goed. Kan je mijn startmotortje ook even zo mooi voor me opknappen? ;)

martinus83
01-01-2010, 19:39
Nou, om eerlijk te zijn, ik heb nog nooit eerder een startmotor open gemaakt , dus het is afwachten of hij nog wel werkt ;)
Maar om op je vraag in te gaan, dat zou mogelijk moeten zijn ja :)

Ik heb overigens nog eenzelfde bosch startmotor liggen in dezelfde matzwarte kleur maar dan voor een 020 bak..

Melvin
01-01-2010, 20:48
Toch altijd knap hoe je dat aanpakt... Ik zou gewoon remmenreiniger erop spuiten, schuurpapiertje erover en de motip matzwart laten sprietsen en klaar, 5 minuten werk als ik tijdens de werkzaamheden 4 minuten gebeld zou worden :D

Lieuwe
02-01-2010, 11:02
Idd respect hoe netjes alles wordt aangepakt :)

Der Ghopmeister
02-01-2010, 11:28
Damn jij pakt t wel super aan :thumbup:

Keep up the good work

Samurai
02-01-2010, 11:46
Heb je het met harley krimplak gespoten?

Ziet er super uit man!

martinus83
02-01-2010, 12:57
Thx ;)

@ samurai, ik weet wat je bedoelt maar dat is niet de verf die ik gebruik.

Voor:
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Startmotor-before.jpg

Na:
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Startmotorg60fin.jpg

stij
02-01-2010, 13:13
Goed werk baas,

breadfan83
02-01-2010, 20:45
Mooi werk, Tinus!

scirocco9
04-01-2010, 12:56
mooi zo doe zo verder
groeten johan

Golf_84er
04-01-2010, 18:57
Zo hoort het :D erg nice!!

bivw 16vg60
04-01-2010, 19:09
Rich dat je uit ervaring probeert te praten weten we nou wel!

Der is ook nog zoiets als metaalmoeheid...
een as breken met 250pk is knap of lomp ;)


wat zal ik dan zijn....... :rolleyes:
ik kreeg ze met de rallye ook kapot en nieuw of een goede gebruikt maakte vrij weinig uit is gewoon proberen
alles kan kapot.............. :D

indewarre
22-02-2010, 13:57
ziet er goed uit mooi voorbeeld

richard-polo
22-02-2010, 14:00
wat zal ik dan zijn....... :rolleyes:



moet ik daar echt iets op antwoorden ;)
als je lomp bent geboren kan alles kapot indd :tongue:

rallye g60
24-02-2010, 22:34
mooi project succes ermee ga zo door

martinus83
05-04-2010, 09:42
Kleine update. Ik en mijn vriendin zijn druk bezig met het kopen van een huis, plus dat we ons eigen bruiloftsfeestje hebben van de zomer dus vandaar dat er niet zoveel aan de golf gebeurt ;)

Maarrr.. als er tijd is probeer ik nog wat te doen.
Ben begonnen aan de schakeltoren, foto's komen wel als hij af is.. :)

stij
05-04-2010, 09:45
Whoow chill bruiloftsfeesten :-)

martijnvanderh
05-04-2010, 16:49
Ik en mijn vriendin zijn druk bezig met het kopen van een huis, plus dat we ons eigen bruiloftsfeestje hebben van de zomer dus vandaar dat er niet zoveel aan de golf gebeurt ;)


Dubbel proficiat!

martinus83
05-04-2010, 19:04
dankje martijn :cool:

Erik
06-04-2010, 14:52
Kijk aan! De kogel is toch door de kerk! :icon_spin

rick_polo
06-04-2010, 17:51
proficiat kerel!! :thumbup:
hopelijk strand het mooie golf project niet...... :confused:
succes met alles!! :)

Erik
06-04-2010, 19:32
hopelijk strand het mooie golf project niet...... :confused:
Geeft niet, ik weet nog wel iemand die een geladen 16klapper kan gebruiken. :D

Gefeliciteerd Martinus!!!

martinus83
06-04-2010, 21:03
Dankje Erik en Rick :)
Drukke periode zoals ik al zei, spannend allemaal ;)
Ik hoop echt mijn project af te kunnen maken. Heb al erg leuke kilometer doorgemaakt met de golf en zou dat erg graag doorzetten!

breadfan83
06-04-2010, 21:35
Gefeliciteerd Tinus!

Die auto vreet nou geen geld hè, dus als het effe wat zuiniger aan moet koop je gewoon wat minder spullen ervoor. Als het dalijk weer kan, ga je er weer mee verder.

Nu stoppen zou doodzonde zijn, en je zult er later ook vreselijk spijt van krijgen, 100% zeker.

martinus83
06-04-2010, 21:43
Dat is helemaal waar. Maar mocht je een huis willen kopen met de wens van een leuke klusgarage, dan loop je wel tegen de beperkingen in mogelijkheden aan.. moet ik eerlijk toegeven! (althans in brabant)

breadfan83
06-04-2010, 21:57
Vreemd genoeg is dat (huis met garage) met huren nooit echt een probleem, maar dan is je eigen stekkie nog steeds niet echt je eigen stekkie.

Eigen huisje is mooi, zeker omdat je de auto dicht bij hebt staan, en direct aan de slag kunt als je even zin hebt, en daarna lekker de boel kan laten liggen. Bij ouders of gehuurde ruimte gaat dat toch niet altijd zo.

RubenD
06-04-2010, 22:27
Ha, dat is hier in Dronten niet anders. Huizen met een grote garage kan ik hier helaas ook niet betalen (maar ja, zo lang werk ik ook nog niet voor een "normaal" salaris ;)).

In ieder geval: Gefeliciteerd.

martinus83
03-08-2010, 14:31
T'is niet veel, maar heb wat te posten.
Huis is gekocht, met garage welliswaar. Wil de boel daar gaan preparen om te kunnen hobbien, sleutel krijgen we 1 oktober, nog even geduld voor we kunnen beginnen.

Heb gister wat vw onderdelen besteld voor de schakeltoren. En ook een stuurbekr. reservoir, baksteun voor de schakelkabels etc. Morgen komen er nog wat onderdelen binnen voor de bevestiging van de hoofdremcilinder + master cilinder vd koppeling.

Schakeltoren is op 1 clipje na compleet:
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/schakeltoren.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/schakeltoren2.jpg

Misha
03-08-2010, 14:38
Wopwop!

Larsv5
03-08-2010, 14:44
Mooie machine heb je man...!!!

furb
03-08-2010, 20:03
Mooie update Tinus! Lekker in de vakantie klussen ;)

martinus83
05-08-2010, 15:23
Loop bij montage tegen een probleempje aan :rolleyes:
Meedenken mag ;)

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=975444

neef_m
03-05-2011, 11:46
hoe staat het met dit super project?

martinus83
28-05-2011, 18:43
kallum, erg kallum :) sinds augustus niks gedaan, althans niet aan de mk2. Heeft zo z'n redenen

martinus83
10-12-2011, 08:55
Goed werk heeft tijd nodig zullen we maar zeggen ;)

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/vloer.jpg

De MK2 staat nog steeds op stal te wachten :)

vdWal.
10-12-2011, 08:58
mag ff duren toch, het ziet er naar uit dat je bezig ben aan een hele nette garage :)

martinus83
10-12-2011, 12:22
thx :)
De bedoeling is om er een aangenaam 4 seizoenen hobbie-garage van te maken.

Misha
10-12-2011, 12:37
Komt in orde Tinus... leuke ruimte zo, nog even en weer volle bak aan de gang met de Golf :tongue:

jeroenbryan
10-12-2011, 12:41
niet alleen je golf pak je grondig aan zo te zien :thumbup:

De Pul
10-12-2011, 12:44
zo dat word een leuke hobbyruimte.....
succes met de golf verder als je de rest weer op de rit hebt:thumbup:

DUBbeltje
10-12-2011, 14:38
goed bezig, en leuke toekomstige werkplek! ;)

René
11-12-2011, 01:04
Leuke oppervlakte inderdaad zo!

vwmk2driver
11-12-2011, 09:11
Dat is een mooi gevlinderd vloertje martinus.

Hele garage aangebouwd of verbouwd?

martinus83
13-12-2011, 16:35
Garage stond er, was al ooit uitgebreid naar 30 m2. Echter half steens, een tochtdeur, slechte elektra en tegels op zand als vloer.
Inmiddels dus 10 cm purplaat, 10 cm bewapend en gevlinderd beton. Ondertussen een elec. Crawford deur gemonteerd.

voor de beeldvorming :) ..

voor
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/DSC01300.jpg

na
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_4531.jpg

Misha
13-12-2011, 17:17
Net echt :)

René
13-12-2011, 17:37
Netjes hoor, mooi deurtje!

vdWal.
13-12-2011, 17:53
ziet er indd goed uit! heerlijk om dat in de achtertuin te hebben :thumbup:

Domi
13-12-2011, 17:57
Mooi deurtje. Jammer dat het Crawford logo niet op de juiste plek zit ;) Hoort links boven ;)

Jouw deur is van het Type G60. Fijne deurtjes om te monteren. ;)
Nieuw type motor Magic 600??

Misha
13-12-2011, 19:21
www.garagedeurenforum.nl

René
13-12-2011, 19:30
je link doet het niet...

Misha
13-12-2011, 19:35
Goed nieuws dus voor Domi .. kan hij 'n een eigen webzijde beginnen ;)

sanderz
13-12-2011, 19:52
www.garagedeurenforum.nl


humor :lmao:

Domi
13-12-2011, 20:00
www.mishawilaandachtforum.nl

Maar laten we dit mooie topic niet verder vervuilen, doe dat maar in je eigen tijd.

oja, Misha, het is www.cobusson.nl ;) dat is mijn/onze website ;)

Otopic.

@Martinus.

Goed bezig :thumbup:

martinus83
13-12-2011, 20:27
garagedeurenforum .. humor :D

Mooi deurtje. Jammer dat het Crawford logo niet op de juiste plek zit ;) Hoort links boven ;)

Jouw deur is van het Type G60. Fijne deurtjes om te monteren. ;)
Nieuw type motor Magic 600??

Juist, type G60, met de "nieuwe" Magic 600 motor (deur is net twee weken oud)
Dat logo zit 100% op de goede plek ;). Ook bij de G40 deur waar de golf nu achter staat zit het toen nog grotere logo rechtsonder. Verder boeit het me eigelijk vrij weinig waar het logo zit.. :redface:

Domi
13-12-2011, 20:50
Deur zelf gemonteerd?

martinus83
13-12-2011, 21:02
Deur zelf gemonteerd?

Deur heb ik laten monteren

M1974
20-06-2012, 11:51
In een paar dagen tijd heel dit topic doorgelezen. Hier is netjes gewerkt. met veel oog voor detail.

Echter het is nog niet af. Dus ik ben wel benieuwd of er nog vorderingen zijn geweest afgelopen half jaar.

vdWal.
01-07-2013, 19:22
hoe zijn de vorderingen op dit project?? :tongue:

martinus83
01-07-2013, 20:40
Veel te druk! :beer:

vwjohnny
31-03-2014, 13:46
Hoe staat het hier?

martinus83
01-04-2014, 18:19
Leuk dat je ernaar vraagt :) T'is inderdaad al even geleden dat hier iets te lezen viel. Ik zit nog maar zelden op het forum rond te kijken en niet van plan nog veel te posten.. maar zal een paar foto'tjes posten dan :)

Na de koop van ons huis in 2010 (pag 17) heb ik nagenoeg niks meer aan de golf gedaan.

Vorig jaar was de garage klaar en is de gti verscheept. Met nieuwe moed weer begonnen waarbij ik eerst eens ging kijken hoe het met het aandachtspuntje 'krikpuntje links' was. Niet best, dus de boel rondom eens gaan schoonmaken... :drill:

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/100_3022.jpg

Niet zo best dus, ook verder naar achteren is wat aandacht nodig en voor de zekerheid ook aan de rechterzijde de wiellijst en dorpel los gemaakt.
Hier is ooit (uitbesteed door mijzelf) al eens een krikpunt opnieuw ingelast maar ook hier heeft het roestduiveltje toegeslagen. Niet alleen het krikpunt maar ook spontaan midden in de dorpel zijn vervelende krokante stukken te vinden.

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_3260.jpg

Aan de rechterzijde kan ik het er het beste bij dus ben daar begonnen alle rottigheid weg te halen. Ruim genoeg, bij twijfel, wegslijpen! Onder de nog niet eens zo heel oude mooie zwarte bodenschutz zat ook roest.

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_4221-1.jpg

vdWal.
02-04-2014, 06:10
word goed aangepakt :thumbup: gewoon blijven posten die update's!

martinus83
02-04-2014, 06:27
Oke John, verder dan :)

Laatste wat ik voor de opbouw van de golf gedaan had wat het opknappen van de schakelpookbehuizing. Omdat deze van een kabelgeschakelde corrado afkomt past dit niet in de carrosserie van een 16v. Dit kun je met sluitringen vastklemmen maar een mooiere oplossing zou een klemplaat zijn dus die heb ik ontworpen en laten lasersnijden.

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_3303.jpg

Maar goed, prio is de carrosserie..
Gezien er nog aardig geslepen en daarna gelast gaat worden ben ik hele interieur gaan demonteren.

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_3963.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_4532.jpg

René
02-04-2014, 07:39
Mooi dat je weer bezig gaat. Motorisch gedeelte helemaal klaar nu?

Richard
02-04-2014, 08:35
Mooi Martinus!

martinus83
02-04-2014, 11:37
Motorisch moet er ook nog van alles gebeuren. In grote lijnen heb ik alles liggen en zal de auto opgebouwd worden als de carosserie helemaal klaar is.

De motor heeft al heel lang niet meer gelopen. Distributie en multiriem zal worden vervangen en dingen als gaskabel, bougiekabels, benzinedrukregelaar etc moet ik nog aanschaffen.

De motorruimte was al helemaal kaalgemaakt en in de grond gezet. Daar wordt een oude reparatie bij de veerpoot opgeknapt maar verder veranderd er niks aan. Pas als de motor helemaal is ingebouwd en het blok is ingereden zal alles nog eens gedemonteerd worden zodat de motorruimte in kleur kan worden gezet. Het is een extra uit en inbouw maar door de ervaringen van medeforummers met dergelijke 'zelfbouw' zelfbouwmotoren kan ik zo nog alle kanten op rijdens inbouw.

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_4550.jpg
(de oude bakkerskast op de voorgrond is een renovatie projectje tussendoor ;))

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_4531.jpg

Voor het laswerk gaat de auto uit logeren bij Henry. Hij zal de carrosserie aanpakken daar waar nodig en foto's zullen er ook wel af en toe geplaatst worden.

Christiaan
02-04-2014, 11:41
Mooi! Goed om te horen dat je er weer mee aan de slag gaat. Succes!

RamonDrenthe.
02-04-2014, 11:43
Goed bezig weer! Succes!

vdWal.
02-04-2014, 15:56
lekker bezig!

over een aantal jaartjes maar eens naast elkaar zetten als ze af zijn :tongue: :thumbup:

heinz74
02-04-2014, 16:47
gaat goed komen hoor..
wat ik al zei..mocht ik hier of daar nog iets tegenkomen wat er niet vanuit Wolfsburg hoort te zitten..doen we dat gewoon mee..
mocht je niet al het plaatwerk ergens vandaan kunnen toveren ..maak ik het gewoon na..zal de eerste keer (en waarschijnlijk de laatste)niet zijn..

martinus83
02-04-2014, 16:54
Kan inderdaad niet alles vinden zoals hier (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=120390) te lezen is. :dunno:

martinus83
09-04-2014, 11:45
Zaterdag de auto verkassen vor het beter slijp- en laswerk :)
Na wat gezoek lukt dat ook met enkel rijbewijs B ;)

http://www.laurieraanhangwagens.nl/attachments/Image/1200.jpg

martinus83
17-04-2014, 11:57
Ooit van onder af gerepareerd maar niet heel best.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_3968.jpg

Dus alles eruit gehaald zoals paar posts eerder ook al te zien was van buiten af.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_4226.jpg

En het nieuwe vloerdeel pas gemaakt en vastgehecht.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_4645.jpg

superbeast
17-04-2014, 17:10
Succes, hopen dat ie snel weer op de weg komt :thumbup:

The Skinnmeister
17-04-2014, 19:13
Goed bezig :D

Dokter D
17-04-2014, 19:45
Mooi dat er weer een beetje schot inzit!

martinus83
02-05-2014, 22:08
Henry is flink bezig aan de golf, een update;

Heb er weer een dagje ofwat ingestoken ,ik heb de dorpel er nu inzitten alswel de wielkuip rechts..
Ik heb daar mijn eigen draai maar aan gegeven met millimeter plaat..en wat geduld.
zodat het er straks toch weer redelijk origineel uitziet..
De oude dorpel heb ik iets verder eruit gehaald dan wat jij zelf had gedaan omdat daar nog wat roest achter zat..
Ik maak straks tegen de dorpelrand nog een strip ijzer zodat daar alles 3 dubbel is net als fabrieks..zodat hij daar weer net zo stevig is als voorheen...
Nu enkel de rest rechts nog aflassen en dan is die kant qua plaatwerk klaar..
ik heb de dorpel net onder de knik gelast zodat de las feitelijk net onder de dorpelverbreder valt.

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_4662.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_4770.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_4769.jpg

RamonDrenthe.
03-05-2014, 11:26
Schiet mooi op!

vdWal.
04-05-2014, 18:10
mooie vorderingen, gaat weer op een auto zonder gaten lijken :tongue:

superbeast
04-05-2014, 21:43
toppie hoor, kan ook weer de weg op na deze operatie straks

golf2 2.016v
06-05-2014, 16:52
mooi project dit ziet er echt strak en netjes uit,
Heb hem net even helemaal door genomen :thumbup: .

heinz74
06-05-2014, 18:18
rechtse kant is klaar qua laswerk..denk erom jongens ,maak jezelf nooit wijs dat je een roestvrije Gollf 2-3 hebt uit begin jaren 90...
toch zeker niet wanneer hij altijd verlaagd is geweest en men er met een krik van de Action onder de dorpels aan het pompen geweest is..
maar ook dit project komt weer goed ..dadelijk Martinus een schop onder zijn kont geven dat hij de motor en alles afmaakt..
dat verdient deze Golf..de rest is hard..

Erik
07-05-2014, 11:31
rechtse kant is klaar qua laswerk..denk erom jongens ,maak jezelf nooit wijs dat je een roestvrije Gollf 2-3 hebt uit begin jaren 90...
:goodpost:

martinus83
13-05-2014, 12:07
rechtse kant is klaar qua laswerk..denk erom jongens ,maak jezelf nooit wijs dat je een roestvrije Gollf 2-3 hebt uit begin jaren 90...
toch zeker niet wanneer hij altijd verlaagd is geweest en men er met een krik van de Action onder de dorpels aan het pompen geweest is..
maar ook dit project komt weer goed ..dadelijk Martinus een schop onder zijn kont geven dat hij de motor en alles afmaakt..
dat verdient deze Golf..de rest is hard..

:goodpost:

En echt, het was een prachtig dichte redelijk verse tectyl laag. jaar of 7 aan laten brengen door een bedrijf. Maar het kwaad was al geschied..

martinus83
17-05-2014, 09:06
Heb in de post hierboven nog een foto toegevoegd.

Weer wat updates vanuit Henry zn bodyshop :)

De rechterkant is aardig opgeschoten. De dorpel is 3 dubbeldik geworden zoals het origineel ook is.

De plekken waar het plaatwerk op of aan elkaar gelast wordt zijn in de zinkspray gezet. Ook de kokers en holle ruimtes waar je niet meer bij kunt zijn in de zinkspray gezet. Nadat alles afgelast is is alles in de grijze primer gespoten.

De zichtbare delen worden strakgezet in de Debrasil. Dit wordt zo hard dat je er draad in kunt tappen. Daarna weer in de primer en vervolgens in de zwarte aflak. Later kan dit eventueel nog in kleur gezet worden mocht de auto nog eens helemaal worden gespoten.

Alle naden zijn afgekit met 3M sealer. Dus geen strijkkit want dat gaat op den duur scheuren en dan komt er vocht tussen! De bodem wordt bedekt met Colad M80 blijvend elastische Bodyschutz gespoten met een stijgpijppistool. Dit is de zwarte afwerklaag die op de foto's toont als hoogglans, echter nu zal het na droging wat matter zijn en ook niet plakken als Bitac.

Het binnenbodemdeel is helemaal afgelast en ook afgekit. Dalijk de geluidsmatten er weer in plakken en het is weer als vanouds.
De dorpel is helemaal strakgezet tot aan het achterwiel.
De rechterkant is nu bijna hetzelfde zoals in '89, roesten zal hij dit leven niet meer. De bodem heeft dezelfde beplating, dezelfde structuur en dezelfde rubber doppen zoals het hoort.

De binnenkanten van beide dorpels gaat straks ook nog Valvoline ML tectyl in..echter doe ik dat pas wanneer alles klaar is en de Golf even naar buiten kan..

Bodem, krikpunt, wielkuip en dorpel afgelast.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Afbeelding094.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Afbeelding098.jpg

Bodem in de bodemschutz
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_4953.jpg

Audi1981
17-05-2014, 09:57
Kijk dat gaat de goeie kant op :thumbup:

Erik
26-05-2014, 09:31
Dat ziet er prima uit!

Johan1982MK1
26-05-2014, 09:47
Netjes!!

martinus83
06-06-2014, 19:19
De bestuurderszijde is aan de beurt.
Deze kant was nog slechter dan de rechterzijde.

Krikpunt uit een sloopdeel gehaald, helemaal schoongestraald en verzopen in de zinkspray.
Stukje binnendorpel moest op maat gemaakt worden, is dat ook weer als vanouds.

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Afbeelding106.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Afbeelding111.jpg

Gaat de goede kant op zo, top Henry! :thumbup:

superbeast
07-06-2014, 15:21
ziet er weer mooi uit zo, gaat hard nu :thumbup: :D

martinus83
09-06-2014, 15:02
De bestuurders zijde is nu ook klaar.
't was nodig :D

Bestuurders situatie voor;
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/100_3022.jpg

en na;
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_5161.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_5160.jpg

Passagiers zijde voor;
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_3260.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_4221-1.jpg

En na;
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_5169.jpg

yniezink
09-06-2014, 15:42
Lekker bezig hier! Ziet er allemaal netjes uit!

heinz74
09-06-2014, 16:27
nogmaals...
ik lees hier zoveel over Golfjes 2 en 1 ,die zogenaamd 'keihard' zijn...
maak jezelf nooit wijs dat een auto van 20+ jaar oud roestvrij is..
dan moet hij al in een klimaat gestaan hebben waar allerlei processen geen vat er op hebben gehad..
onder die mooie G60 verbreders en dorpellijsten en plasticzooi zit altijd wel iets..
Martinus zijn Golf is straks weer gewaarborgd van die ellende..de restauratie gaat verder,...en maar goed ook..

vdWal.
09-06-2014, 16:51
ziet er allemaal weer netjes uit :thumbup:

Ron mk1
09-06-2014, 20:48
Ziet er allemaal weer goed uit zo...
Ziet er vaak op het eerste oog allemaal hard uit, maar als je eenmaal begint kom je steeds meer tegen.

Ben zelf met een nsu bezig. Maar elke keer kom je weer wat tegen.
Het is tijdrovend en helaas bijna geen lasdelen voor te krijgen.

Erik
10-06-2014, 11:09
nogmaals...
ik lees hier zoveel over Golfjes 2 en 1 ,die zogenaamd 'keihard' zijn...
maak jezelf nooit wijs dat een auto van 20+ jaar oud roestvrij is..
dan moet hij al in een klimaat gestaan hebben waar allerlei processen geen vat er op hebben gehad..
onder die mooie G60 verbreders en dorpellijsten en plasticzooi zit altijd wel iets..
Martinus zijn Golf is straks weer gewaarborgd van die ellende..de restauratie gaat verder,...en maar goed ook..Couldn't agree more!! :thumbup:

martinus83
19-06-2014, 20:32
Laswerk voorkant is klaar :cheers:

Bij het demonteren van het interieur zag ik achterin nog wat plekjes. In de riggel tegenachterzijde kofferbak en bij de tankvulhals is iets gaan vreten.
Ook achteraan onder de achterbumper zie je aan het oppervlak van de carrosserie bescherming dat daar iets onder zit.

Van binnenuit zagen de klemmetjes van de achterdeurpanalen er ook twijfelachtig uit, althans de nog aanwezige. Van buiten voelde je aan het raamrubber dat er iets zat. Dus de raampjes eruit gehaald waarna nog wat laswerk aan het licht kwam.

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Afbeelding118.jpg

Dus nu de auto toch vrij leeg is en op de juiste plek staat worden al deze punten ook aangepakt.

vdWal.
19-06-2014, 21:41
gaat de goede kant op :thumbup:

EnVeeZee
19-06-2014, 21:50
Goed bezig hier :thumbup:

Hight
19-06-2014, 22:09
:thumbup: top!

EnVeeZee
19-06-2014, 22:14
Volgens mij zijn dit echt allemaal standaard mk2 problemen. De plekken waar je tegenaan loopt lijken erg veel op die gevonden werden tijdens de resto van mijn g60 koets!

martinus83
21-06-2014, 07:20
Volgens mij zijn dit echt allemaal standaard mk2 problemen. De plekken waar je tegenaan loopt lijken erg veel op die gevonden werden tijdens de resto van mijn g60 koets!

Klopt, zijn bekende punten waar elke golf vroeg of laat mee te maken krijgt.

De tank ook maar gedemonteerd om te kijken hoe de staat rondom de vulhals is.

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Afbeelding123.jpg

Ondanks lage km stand van 177d is er toch aardig wat vocht en blijven hangen rondom de hals waardoor de bevestigingsplaat compleet verdwenen is. VW ontwerp 'foutje' waardoor vocht en vuil wat daar terecht komt blijft liggen.
Dit wordt nu dan ook anders opgelost om dat te voorkomen.
Maar af en toe bijhouden/schoonmaken blijft een must!

martinus83
30-06-2014, 22:24
Update..

Dankzij opgehoopte troep rondom de vulhals een zichtbaar gat, maar na het verwijderen van de gordel bevestigingshouder nog meer ongewenste rommel...

Van...
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/CB3973D0-5CAE-4F54-952E-F435F02A06AF.jpg

Naar..
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/59FF3C8B-89B7-4DFD-8072-E3F3E00FABE3.jpg

Melvin
30-06-2014, 22:35
Als nieuw! Mooi werk...

vdWal.
01-07-2014, 05:59
ziet er weer keurig uit :cool:

martinus83
18-07-2014, 22:29
Wat een bende..
Hier zat ooit een steun.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/C82CEC88-E57D-4C48-8BF2-3213AA2F52F7.jpg

Audi1981
19-07-2014, 09:53
Lekker rommeltje bij die vulhals :D

martinus83
19-07-2014, 15:32
En weer netjes
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/8AE5A164-AA25-4418-8783-E61EA6E3EE72.jpg

martinus83
11-08-2014, 18:44
Geen kijkers meer in de zaal?

heinz74
11-08-2014, 19:25
ik ben er zelf bij...up close and personal...

martinus83
11-08-2014, 19:31
Wat dat betreft ben ik de eerste kijker ;)

vdWal.
11-08-2014, 19:44
:thumbup: :cool:

superbeast
11-08-2014, 20:40
Zitten met smacht te wachten :thumbup: :D op een update

The Skinnmeister
14-08-2014, 12:46
Heb bij mijn eigen koets ook soortgelijke roest problemen, kan hier mooi een beetje afkijken ;)

martinus83
15-08-2014, 18:17
Zijn allemaal bekende punten waar 90% van de hobby isten niet of amper kijkt.. Maar ga je krabben/steken etc kom je op dezelfde plekken sporen van roest tegen. Of nog erger, gaten in je caros..

indewarre
15-08-2014, 22:32
:postpics:

martinus83
17-08-2014, 22:09
Update. Achterkant had wat aandachtspuntjes. Op de hoeken, tussen de rand van kofferbakplaat en achterzijde plaatwerk. Plaatwerk onder het sleepoog had ik ooit al weggehaald ivm roest..

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_5547.jpg

Kortom, hele achter/onderstuk vervangen. Alle zooi in één keer opgelost. Lasnaad helemaal strak gemaakt want;
voor het zelfde geldt haal je het in je kop om met smalle bumpers te gaan rijden..
..aldus henry :thumbup:

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Afbeelding138.jpg

Nieuw plaatwerk :cheers:

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Afbeelding142.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Afbeelding145.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Afbeelding144.jpg

superbeast
18-08-2014, 10:39
Mooi werk hoor :thumbup: :D .

yuli
18-08-2014, 11:12
alles gevolgd, netjes hoor goed bezig

martinus83
22-08-2014, 15:35
Had maanden geleden niet verwacht dat dit allemaal zou gebeuren maar de koets is nu goed nagekeken en waar nodig aangepakt.

Nog een paar laatste puntjes, kokers nog volblubberen en dan een transportje plannen terug naar mijn eigen hobby hok :)

martinus83
26-08-2014, 11:54
Aan de raampjes hoefde niks gelast te worden. Ophangbeugeltjes van de panelen waren verroest en daar is de schade bij gebleven.

Kaalgemaakt, laagje conservering erover en de spuiter kan het in de toekomst afmaken.

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Afbeelding148.jpg

Klein roestblaasje tegen het raamrubber is ook meteen meegepakt.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Afbeelding149.jpg

martinus83
26-08-2014, 12:06
goed bezig Tinus, komt helemaal goed zo!

Dit geldt nog steeds ;)

Machtig mooi project!

Jij hebt echt geduld en oog voor de details, die deze golf anders maakt dan andere golfjes.

Met andere woorden: "goed bezig" en nog heel veel plezier toegewenst.

Even wat motivatie quoten :cool:


Gewoon alles op 't gemak, tijd zat!

Dat dacht ik ook :cheers:

vdWal.
26-08-2014, 12:16
geen roest rond de voorruit oid ook verder?

martinus83
26-08-2014, 14:15
Nee bij wijze van uitzondering rond de ruiten helemaal niks en ook de motorruimte 100% goed.

ThomVw
26-08-2014, 16:50
Vakwerk! Ziet er allemaal top uit zoals je dat doet

martinus83
09-09-2014, 11:33
Laswerk afgerond. Henry heeft de kokers volgeblubberd met Dinitrol ML en buiten even uit laten lekken. Zsm transport regelen en de golf weer terug naar huis halen!

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/C9AAD6B8-B551-4009-84C6-63CB4C482CF6.jpg

superbeast
09-09-2014, 13:22
Kan er weer tig jaar tegenaan zo :thumbup: .

Nog compleet overspuiten of alleen de panelen die gerepareerd zijn spuiten?

vdWal.
09-09-2014, 19:47
Nice man! kan er weer verder worden gehobbyed :thumbup:

martinus83
09-09-2014, 21:15
Kan er weer tig jaar tegenaan zo :thumbup: .

Nog compleet overspuiten of alleen de panelen die gerepareerd zijn spuiten?

Vind je het zo niet mooi dan :confused:

In hele grote lijnen; eerst opbouwen, inrijden, afstellen en dan afwerken, dwz laswerk motorruimte, spuitwerk buitenkant, deels binnenkant en motorruimte..

superbeast
09-09-2014, 22:09
Tis hartstikke netjes gerepareerd.
Maar dacht eerst dat je alles weer in kleur zou zetten,en dan verder opbouwen.
voor rest niks mis mee hoor :thumbup:

Polo1w
09-09-2014, 22:38
Heb t grootste gedeelte ff doorgelezen allemaal, respect!
Erg tof dat je na al die jaren nog steeds het project wilt voltooien.
Veel succes gewenst!

martinus83
10-09-2014, 05:33
Dank u :-)

Tis hartstikke netjes gerepareerd.
Maar dacht eerst dat je alles weer in kleur zou zetten,en dan verder opbouwen.
voor rest niks mis mee hoor :thumbup:

Snap em ;-)
Heb nog zo veel opbouw werk te doen, laat em liever aan het einde van de rit spuiten. En gezien de motor een zelf bouw is en de kans groot is dat er nog één en ander in de motorruimte aangepast moet worden wordt ook deze pas gespoten als alles 100% is.

The Skinnmeister
10-09-2014, 16:28
Ziet er goed uit :thumbup: Ben zelf ook aan t lassen, ongeveer dezelfde plaatsen :(

superbeast
10-09-2014, 21:42
Aha snap hem nu
Zou zonde zijn als de auto net gespoten is en je de slijptol erin moet zetten omdat het toch net niet ken.

martinus83
14-10-2014, 18:20
Golfje opgehaald, staat weer thuis :)

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/CC6427E9-8283-44D3-A12F-A79D4AEDB232.jpg

superbeast
14-10-2014, 20:19
top :thumbup:

Erik
15-10-2014, 11:30
Mooie kar!

martinus83
15-10-2014, 11:41
Zeker, voor mij de enige legale manier om hem te vervoeren..

martinus83
16-10-2014, 19:47
Had vandaag een vrije dag en vanmiddag nog een paar uurtjes om wat te hobbien.

Golfje naar buiten geduwd, eerst maar eens het stof van afgelopen half jaar verwijderen.
Daarna de kabelboompjes die nog in de auto zaten weer op zn plek gelegd.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_7078.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_7082.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_7083.jpg

Motorruimte. Deze zal zo blijven tijdens de eerste opbouw. Wanneer de motor er later weer uit gaat om de boel in kleur te zetten zullen de nodige aanpassingen gedaan worden en overbodige gaten dichtgelast worden.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_7084.jpg

Kontje is weer helemaal hard, en strak. Stond niet op de planning maar toch blij dat dit nu ook gedaan is!
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_7090.jpg

En weer terug in de stal. Volgende stap is de binnenkant van wat extra bitumen geluiddemping voorzien.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/IMG_7091.jpg

René
16-10-2014, 19:50
Ziet er goed uit Martinus! Verstandig dat je eerst gaat opbouwen en daarna alles weer eruit haalt en dan gaat spuiten. Fijne stal ook! :D

Ice_ken
17-10-2014, 09:54
leuk dat je weer bezig bent!

BobbyEdition1
17-10-2014, 10:37
Ik was even vergeten dat je deze nog had :D

Erik is er zeker ook nog altijd druk mee?

vdWal.
17-10-2014, 13:11
netjes man! al enig idee wat je voor geluidsdemping wil gaan gebruiken?
staat hier ook op het afvink lijstje voor de werken aan de golf..

rondekker1983
17-10-2014, 16:41
Ondanks lage km stand van 177d is er toch aardig wat vocht en blijven hangen rondom de hals waardoor de bevestigingsplaat compleet verdwenen is. VW ontwerp 'foutje' waardoor vocht en vuil wat daar terecht komt blijft liggen.
Dit wordt nu dan ook anders opgelost om dat te voorkomen.
Maar af en toe bijhouden/schoonmaken blijft een must!

Hoe ga jij dit oplossen dan want die van mij is ook slecht.

Mvg. Ron

martinus83
17-10-2014, 17:03
Ik was even vergeten dat je deze nog had :D

Erik is er zeker ook nog altijd druk mee?

Tja, de golf staat niet op de eerste plek en moet dus wel eens plaats maken :redface:
Sinds een maandje staat er een maxicosi op de achterbank van de daily dus kan nog steeds geen beloftes doen ;)

Jep, zo nu en dan. Maar is nu een volgende fase aan het inrollen met meer sleutelwerk wat het leuker maakt. Updates posten doet hij niet meer, maar misschien pakt hij het nog eens op net als ik.. :)

netjes man! al enig idee wat je voor geluidsdemping wil gaan gebruiken?
staat hier ook op het afvink lijstje voor de werken aan de golf..

Ik ga van die plakmatten gebruiken die we vroeger gebruikten om deuren te dempen voor de audio. Hier zit bitumen in en dit spul zit standaard al op de bodem van je golf, en her en der een strookje in de deuren en achterpanelen.

Hoe ga jij dit oplossen dan want die van mij is ook slecht.

Mvg. Ron

Nieuw stuk in de binnenwielkast gelast (is te duidelijk te zien aan de binnenkant; grijze laklaag) maar nu zonder deze bevestigingsplaat. De tank hangt aan de bodembanden en aan het rubber achter de tankklep. Hiermee zit de tank voldoende vast.

Zal zsm eens een foto schieten van de binnenkant van de wielkas zonder tank.

Golf 2 tank wordt trouwens vervangen voor een golf 3 tank met interne pomp.

vdWal.
17-10-2014, 17:52
duidelijk, ik zoek ook iets in die trant,
je ziet wel is van die soort matjes dat lijkt op alluminium folie en overal worden in gerold
wil de boel hier straks ook flink wat dempen :thumbup:

heinz74
17-10-2014, 19:14
das Dynamat..kun je met de verfstripper verhitten en in elke gewenste vorm kleven..word je auto mooi stil van..
plak het aan de binnenzijde van je deuren ,en je hoort echt verschil als je hem dicht gooit..net een S klasse Benz naderhand..
ziet er weer netjes uit Martinus..de rest lukt je wel..

martinus83
26-09-2016, 13:25
Ik heb hem nog steeds!

Vorig jaar, 2015, niks aan de golf gedaan. Bizar jaar gehad, andere prio's, geen motivatie, kan gebeuren. We zijn verbouwingen aan het huis opgestart, dat heeft hogere prio dan de golf maar ben toch wat aan het ruimen geraakt, en aan het kijken of ik wat ontbrekende delen kan scoren bij mede hobbyisten.

:woowoo: Ik heb wat originele mk2 bumpers in de verkoop staan, mocht er iemand interesse hebben..

Als ik even google;

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Schermafbeelding%202016-09-26%20om%2014.13.36.png

moet het toch op gegeven moment toch een mooi totaalplaatje worden!


PS, weet er iemand een site waar je fatsoenlijke lucht spiraalslangen etc kan kopen? heb nu al mn tweede slang en ook dit is na een tijdje uitgerekt, of scheurt bij de nippel, koppeling lekt etc.. rommel

EnVeeZee
30-09-2016, 11:50
Gaat helemaal goed komen met deze, benieuwd hoe hij er straks bij staat (en klinkt) als ie af is :thumbup:

Dopue
01-10-2016, 16:56
spiraalslang? waarom haal je niet bij de cranebroek er 1 op haspel?

zag je bumper tekoop staan op MP in mijn kleur la6u....helaas beetje laat want heb nu al andere gekocht en overlaten spuiten :(

René
01-10-2016, 17:47
Ja, inderdaad...op haspel of gewoon een losse luchtslang van een aantal meters werkt veel fijner dan zo`n truckersslang ;)

Ik zag toevallig nog een goedkope haspel voor aan de muur incl slang bij Tool-station voor niet teveel geld.

Gertjan
02-10-2016, 03:47
Ik gebruik al jaren een losse slang van een flink aantal meters, PU spul is het geloof ik, werkt fantastisch.

martinus83
03-10-2016, 20:15
@Dopue, dat is jammer. Heb 3 bumpers verkocht dit weekend. Heb nog een zwarte voorbumper, die ga ik opknappen of zo verkopen.

@Gertjan, had al door dat ik idd PU moet hebben :-)

Ik heb in de garage een 16mm ringleiding met 4 aansluitingen over de garage verspreid, een festo luchtverzorgingsunit en een 10 meter cranenbroek haspel, dus aansluiten is het punt niet.

Alleen die spiraalslangen die ik bij de werkbank gebruik zijn altijd zo lang na een tijdje ;-)

Gijs bracht me vanavond twee hoedeplanksteunen mee, zo goed als nieuw! :thumbup:
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/23B39256-4813-4DF9-A2C1-D898ECF926F6.jpg

martinus83
16-10-2016, 20:29
Vanmiddag John maar weer eens opgezocht. Waar ik vorige keer nog een rondje mee reed in z'n Edition one 16vg60 stonden we dit keer met een cola'tje de nog herkenbare maar kale mk2 te bespreken.
Ben naar huis gegaan met de touring volgeladen met oem achterbumper, motorkap, achterklep, knippers, tankbeugels, logootje..

Ben er blij mee John! Thx

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/6F6FF3D8-BF2A-4969-8C54-0B0202BE0AC1.jpg

vdWal.
16-10-2016, 20:38
Veel plezier ermee martinus
Weer wat spullen die een mooi plekje hebben gekregen :thumbup:

martinus83
11-08-2017, 08:19
Gezien photobucket geld vraagt voor het linken van foto's en ik dat geld niet betaal zijn de foto's helaas niet meer zichtbaar. Enorm karwei dit..:-/
Mocht iemand een fast fix oplossing hebben...

Edit: foto's zijn wel nog zichtbaar ik het album http://s7.photobucket.com/user/martinus83/library/MK2%20Edition%2016vG60

pimvielvoye2004
11-08-2017, 10:27
Gezien photobucket geld vraagt voor het linken van foto's en ik dat geld niet betaal zijn de foto's helaas niet meer zichtbaar. Enorm karwei dit..:-/
Mocht iemand een fast fix oplossing hebben...

Edit: foto's zijn wel nog zichtbaar ik het album http://s7.photobucket.com/user/martinus83/library/MK2%20Edition%2016vG60

JA is irritant inderdaad. Heel volksforum zijn de foto's niet meer te zien, via jouw link wel :thumbup:

marcoijpelaar
11-08-2017, 15:24
Mooie wagen!

The Skinnmeister
11-08-2017, 16:21
Is idd niet fijn van de foto's maar wel een mooie build :thumbup:

vdWal.
11-08-2017, 20:18
Ik link ze uit mn onedrive vandaan. Werkt goed :thumbup:

Ruud 16V-G60
12-08-2017, 08:15
het zal mij benieuwen hoe alle keerringen en pakkingen inmiddels zijn,ding staat al zolang stil

martinus83
12-08-2017, 11:29
het zal mij benieuwen hoe alle keerringen en pakkingen inmiddels zijn,ding staat al zolang stil

Als de bouwer van dit blok er fatsoenlijk spul in heeft gemonteerd kan het blok nog wel tien jaar staan :thumbup:

Ruud 16V-G60
22-08-2017, 16:12
je weet dat er goed spul in zit,maar zolang stil staan knapt een motor echt niet van op

MelG60
23-08-2017, 17:06
Grootste gevaar van nieuwe motoren die lang stilstaan is roest in de boring, op het moment dat ze dan gestart worden beschadigen de zuigerveren.

Roy16VG60
23-08-2017, 17:55
Juist. Wat Melchior hierboven zegt... een stilstaande motor kun je beter de kop vanaf laten en af en toe de wanden insmeren met motorolie.

Daarnaast wat Ruud zegt natuurlijk ook. De rubbertjes drogen ook langzaam uit.

martinus83
25-08-2017, 23:05
Als de motor beter opengemaakt kan worden dan is het zo.

Maar is het nodig? De motor is niet nieuw. De motor had een ton op de klok toen Ruud hem open maakte. Toen is hij geboord en gehoond naar de maat van RS2 zuigers. Na 1,5 jaar (29d km) weer opgemaakt en voorzien van andere drijfstangen en sputterlagers. Met deze setup heeft Ruud 8000 km rondgereden. Ik schat tot eind 2007.

martinus83
12-02-2018, 12:40
10 jaar topic jubi :screwy:

yuli
12-02-2018, 16:40
Hoi Martinus.

Heb je nog wel plannen om het af te maken, of..?

Mijn tip, voordat je het blok rond wil laten gaan. Eerst de cilinderwanden inspecteren met een cameratje via de bougie-gaten.
Zie je tijdens je inspectie vliegroest op de wanden dan is dat een goede indicatie om zowiezo de kop te liften. Anders heb je gelijk de kosten van de kopbouten en die zijn ook niet gratis..

Het punt wat je echter niet ziet is waar de zuigerveren de wanden raken. Hier kan pitroest zijn ontstaan door de werking van twee soorten metalen op elkaar. Mocht dit het geval zijn is het waarschijnlijk zowiezo al einde onderblok. Heb dit helaas zelf meegemaakt en die motor lag zelfs wat minder jaren droog.. Je kan dan uiteraard nog sleeven maar dit heb ik zelf nog nooit laten doen (te duur vs nieuw onderblok vinden).

Mijn tip zou zijn mocht de inspectie goed zijn. Ververs olie en filter (die is na 2 jaar al af). Verwijder bougies, giet in elke cilinder wat olie. Laat dit inwerken. Maak een tool die de oliepomp draait en bouw met een boormachine oliedruk op zonder de krukas te draaien. Dit een paar keer herhalen en dan met een ringsleutel kijken of de krukas wil draaien. Uiteraard kun je dit combineren met inspecteren want als die rond gaat kun je de plek wellicht zien waar de zuigerveer zat.

martinus83
19-03-2018, 18:23
Hoi Martinus.

Heb je nog wel plannen om het af te maken, of..?

Mijn tip, voordat je het blok rond wil laten gaan. Eerst de cilinderwanden inspecteren met een cameratje via de bougie-gaten.
Zie je tijdens je inspectie vliegroest op de wanden dan is dat een goede indicatie om zowiezo de kop te liften. Anders heb je gelijk de kosten van de kopbouten en die zijn ook niet gratis..

Het punt wat je echter niet ziet is waar de zuigerveren de wanden raken. Hier kan pitroest zijn ontstaan door de werking van twee soorten metalen op elkaar. Mocht dit het geval zijn is het waarschijnlijk zowiezo al einde onderblok. Heb dit helaas zelf meegemaakt en die motor lag zelfs wat minder jaren droog.. Je kan dan uiteraard nog sleeven maar dit heb ik zelf nog nooit laten doen (te duur vs nieuw onderblok vinden).

Mijn tip zou zijn mocht de inspectie goed zijn. Ververs olie en filter (die is na 2 jaar al af). Verwijder bougies, giet in elke cilinder wat olie. Laat dit inwerken. Maak een tool die de oliepomp draait en bouw met een boormachine oliedruk op zonder de krukas te draaien. Dit een paar keer herhalen en dan met een ringsleutel kijken of de krukas wil draaien. Uiteraard kun je dit combineren met inspecteren want als die rond gaat kun je de plek wellicht zien waar de zuigerveer zat.

Goede tips Yuli, thx. Hier kan ik wat mee!

Antwoord op je eerste vraag, ja ik heb vooralsnog plannen de golf af te maken. Tijd vinden hem af te maken is echt drama. Ben nu een jaar aan het verbouwen naast mijn dagelijkse job en gezin. Die golf vergaat in zekere zin niet maar met jou tips ga ik eerst beginnen. Kijken hoe de vlag hangt qua motor staat.

Ik ben laatste tijd wel steeds aan het denken of ik met deze 16vg60 motor verder ga of hem (onderblok/kop in goede of slechte staat) en alle componenten van de hand ga doen en de golf van oem motor voorzie.

martinus83
18-11-2018, 22:32
Stof eraf geblazen..

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/1B2C2401-D784-4398-8A79-584E52BEC0B6.jpeg

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/C949E367-4FED-427D-92E0-5837AD6B1B2C.jpeg

René
19-11-2018, 09:19
Goed bezig!!!

yuli
19-11-2018, 11:14
Lekker afbouwen, dit is toch genieten!

martinus83
19-11-2018, 12:26
Zit toch in dubio nu, deze doorbouwen. Of naar 16v KR. Waarom, om eens te gaan rijden in dat ding en er nog eea moet gebeuren, en uitgegeven worden. De oplettende MP-er had al wat gezien.

Ik heb nu de boel eens ontstoft. In 2014 heb ik dus voor het laatst aan de golf gewerkt (caros, en wat wat los spul). Ben nu orde op zaken aan het stellen mbt motor gedeelte, voor het overzicht.

Waar ik als eerste mee verder zal gaan is de carrosserie.

Mk2jetta1990
19-11-2018, 13:33
Zit toch in dubio nu, deze doorbouwen. Of naar 16v KR. Waarom, om eens te gaan rijden in dat ding en er nog eea moet gebeuren, en uitgegeven worden. De oplettende MP-er had al wat gezien.

Ik heb nu de boel eens ontstoft. In 2014 heb ik dus voor het laatst aan de golf gewerkt (caros, en wat wat los spul). Ben nu orde op zaken aan het stellen mbt motor gedeelte, voor het overzicht.

Waar ik als eerste mee verder zal gaan is de carrosserie.

deze door bouwen aangezien je toch al zover bent, lekker op het gemakje de laatste eindjes doen. al zou ik persoonlijk wel de motorruimte laten spuiten en de rest want als ik zie hoeveel aandacht aan deze motor is besteed lijkt het me niet dat deze er nog weer uit hoeft daarentegen zou ik voordat je de pl helemaal afbouwt wel alle rubbertjes vervangen ivm uitdrogen misschien ook even kijken in de motor naar de cilinder wanden om alles uit te sluiten

super mooie build verder

yuli
19-11-2018, 15:11
Als het de dure Glader is die ontbreekt, laat je die toch lekker achterwege.

Zet er een turbo op. Uiteraard ook niet gratis maar je basis is al geblazen. Mooi vrij programmeerbaar systeem erop met moderne injectoren, krukassensor en dis i.c.m. penbobines en een ander kort inlaat traject. Lekkere cleane look zonder al die onnodige ouwe zooi eromheen, overzichtelijk, betrouwbare PK's of zo gek als je het wil maken.

En dat zegt dan een G60 / 16vG60 fanaat..

Atmosferische KR ga je spijt van krijgen, gaat alleen maar tegenvallen, voegt weinig toe aan beleving.

vdWal.
19-11-2018, 18:38
Ik heb je er al even over gesproken,
Mijn mening als je de mk2 bij houdt zo afmaken
Anders krijg je er sowieso spijt.
Je gaat niet meer krijgen wat je nu hebt.
Eventueel nog de optie van yuli overwegen, maar zou niet snel naar een kr overstappen

Heb in het zelfde schuitje gezeten. Bij mij was het uiteindelijk de keuze alles of niets omdat je anders altijd denkt als die rijdt waarom niet zus of zo.

Succes met de beslissing het is een lastige

heinz74
19-11-2018, 18:53
net even weer wat bladzijdes teruggelezen..
nondeju..was de helft alweer vergeten..best wat werk aan de body verricht toen..
de tijd gaat snel..toen reed ik nog rondjes op een heftruck hahaha..nu doe ik bijna maandelijks zoiets..

wbt de motor..

wat ik zou doen..in ieder geval geen KR van maken..daar ga jij inderdaad niet blij van worden
aangezien jij een 330 als daily hebt...nah..teveel verwend ondertussen..
verder gaan met wat je wilde..iedereen heeft tegenwoordig een 1.8T of een VR6 erin
16vG60 kost misschien wel geld..maar is periodecorrect..en echt uniek ..al was het alleen het geluid al..
en zoals wij in Brabant zeggen..'Ut is toch al kapot'...maw ..het kost toch al alles..

en waarschijnlijk krijg je achteraf toch alleen maar spijt dat je niet hebt doorgezet..

martinus83
23-11-2018, 15:29
@yuli
G-lader ligt vers in het klubervet klaar dus dat is geen punt.
Turbo, nee, 16v is een must, en daarop een g-lader geeft de gti zon heerlijke vwm-cult status, en klinkt gewoon lekker uniek. 16vg60, periodecorrect zoals heinz74 al zegt.
Als fanaat, snap je dat. 250 pk is meer als genoeg.
KR spijt, ja je bent niet de eerste die dat zegt. Dacht evt aan een ABF, KR op digifant? maar als ik voor 'eenvoudig' zou gaan is dat ook geen goede insteek.

@vdwal
Jeah, i know :)

@Mk2jetta1990
Gespoten wordt hij sowieso, alleen moet er nog las- en afwerk gebeuren, misschien de motor even proefhangen en kijken waar eea wordt aangesloten.
Alles ineens laten spuiten is beter. Spuiter zit ook nog eens niet naast de deur namelijk.

@heinz74
Eenmaal rijdend in een 16v atm zal enorm veel plezier geven, maar inderdaad, geblazen opgebouwde 16vg60 des te meer.
Eerst de carrosserie, ik nodig je tzt nog eens uit!

heinz74
24-11-2018, 16:55
Is goed hoor Martinus..
we hebben het volgens mij al een keer over de bumpers en aanbouwdelen gehad ,de deuren en kleppen etc..
de auto zelf is zoveel werk niet eens meer,dat heb ik enkele jaren geleden al gedaan..

ik weet wel dat wanneer je de auto vers gespoten terugkrijgt ,de motivatie om het blok fatsoenlijk klaar te maken ineens 5x zo hoog zal zijn..

en eigenlijk is het allemaal niet zo spectaculair ,het blijft vanaf het schutbord naar achter gewoon een Golf 2 met schuifdak..it´s not rocket science
the key zit hem meer in het netjes in elkaar zetten ,dat alles netjes hangt en sluit etc etc..
maar daar kom je wel uit..en anders kom ik wel een zaterdag ofwat helpen ..

GerardusVR6
10-12-2018, 11:51
Zag al wat onderdelen voorbij komen op marktplaats, zonde! Kan de onderdelen niet terugvinden omdat je ze inmiddels verwijderd hebt?

Zonde om dit project niet af te maken! :thumbup:

martinus83
12-12-2018, 12:31
Zag al wat onderdelen voorbij komen op marktplaats, zonde! Kan de onderdelen niet terugvinden omdat je ze inmiddels verwijderd hebt?

Zonde om dit project niet af te maken! :thumbup:

Klopt, heb mensen over de vloer gehad maar kreeg er een erg vervelend onderbuikgevoel bij... dus heb dat aanbod inderdaad teruggetrokken. Verkopen van de motor kan altijd nog.
Enigste waardige vervanger vind ik een andere 16v. Wellicht een keurig opgemaakte ietwat snellere atmosferische motor.

martinus83
08-11-2019, 12:36
Dat wat ik vorig jaar overwoog, is nu toch gebeurd.
De 16vg60 motor, versnellingsbak, koppelingset, inlaat, en nog wat los spul heb ik verkocht.

Ik heb nog eea te koop aan G60 delen zoals de door Ruud geprepareerde G-lader, de Golf G60 kabelboom, intercool, radiator, 8vg60 silincerbox en slangenset.

EnVeeZee
08-11-2019, 13:14
In de vooruit ermee :thumbup:

Roy16VG60
08-11-2019, 14:07
Jammer Martinus!!

Ruud 16V-G60
11-11-2019, 06:46
waar is de motor naartoe gegaan ?



Dat wat ik vorig jaar overwoog, is nu toch gebeurd.
De 16vg60 motor, versnellingsbak, koppelingset, inlaat, en nog wat los spul heb ik verkocht.

Ik heb nog eea te koop aan G60 delen zoals de door Ruud geprepareerde G-lader, de Golf G60 kabelboom, intercool, radiator, 8vg60 silincerbox en slangenset.

martinus83
11-11-2019, 12:10
Jammer Martinus!!
Gezien de toffe technische uitdaging, en mogelijk resultaat, ja zeker..
Keuzes, en interesse 'verschuiving'..

Als ik deze golf helemaal afmaak zou ik nu gaan voor een originele setup qua motor, een PL dus.
Als iemand dus een gewoon nette complete PL motor weet, dan zou deze zit perfect lenen voor de golf en hoor ik het graag.

Andere optie die ik open houdt:

Als iemand belang heeft bij deze hele, op motor na complete Edition One 16v golf, dan wordt elk bod overwogen!


waar is de motor naartoe gegaan ?
Ha Ruud,

Naar een kerel uit twente die samen met zijn zoons fanatiek aan golfjes 2 sleutelt, en rijd. Deze motor komt in een G60 koets begreep ik.

vdWal.
11-11-2019, 17:47
lastige keuzes martinus maar ik snap het wel. nu er diverse delen verkocht zijn zal er ook niet zo maar 1 2 3 ineens daardoor veel meer tijd zijn om het af te maken althans dat was hier niet zo. misschien leent er zich een serieuze koper :thumbup:

martinus83
19-11-2019, 09:11
Vooralsnog een ander motorblok aangekocht, als alles goed gaat zondag ophalen.
Niks spannends verder, maar ik kijk er wel naar uit. Tis gewoon compleet en bied weer mogelijkheden :-)

Manuel010
19-11-2019, 10:28
Juist thats the spirit. Gewoon opbouwen dat ding en plezier hebben.

martinus83
19-11-2019, 16:04
Mod in de buurt?
Topic titel mag aangepast worden naar "Martinus' Mk2 Edition One 16v project" :D

Johan1982MK1
19-11-2019, 22:48
Supercool!!
Knappe motor gevonden dus.

sixpack
20-11-2019, 06:11
Mod in de buurt?
Topic titel mag aangepast worden naar "Martinus' Mk2 Edition One 16v project" :D

Done :thumbup:

martinus83
20-11-2019, 11:06
Supercool!!
Knappe motor gevonden dus.

Haha verre van knap, begin weer van voor af aan qua uiterlijke staat en innerlijke is de vraag. Enige wezelijke verschil is dat deze motor eergisteren nog gewoon liep :cool:

@sixpack thx

LRR
20-11-2019, 15:13
Klasse kerel, hou ons op de hoogte van de vorderingen !!