PDA

View Full Version : Lekkage Golf 2

Albie
06-02-2008, 17:25
Ik heb een groot probleem. Vorige week kwam ik erachter dat de vloer van mijn bijrijderskant doorweekt was. We ontdekten een scheurtje in de vloer precies bij het krikpunt onder de auto.

Dit hebben we dichtgemaakt met een kit, dus opgelost.......

Maar gisteravond tijdens een dikke regenbui zag ik water onder dashboard weg komen. Dus ik vanmiddag weer zien en voelde dat het isolatiemateriaal bij het dashboard nat was.....

Nu heb ik wat van dat spul weggeplukt en bleek drijfnat te zijn. Dus het water komt ergens boven uit het hoekje vandaan. Ook lag er water met troep boven op het gedeelte waar de kachelmotor in komt (kun je net met de vingers voelen).

Nu is mijn vraag hebben jullie een idee waar dat water weg kan komen? Het is gewoon regenwater (geen koelvloeistof), het water kan niet bij het rooster van de kachel vandaan komen (is afgekit) en alle afwateringsgaatjes zijn open. Ook neem ik aan dat het raamrubber niet kapot is, ziet er nog heel netjes uit en is volgens mij nog vrij nieuw, omdat de vorige eigenaar het raam vervangen heeft.......

Anders moet ik proberen om die luchtbuizen, waar de kachelmotor aan vast zit, los zien te krijgen maar dat is ook een lastig karweitje....

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

breadfan83
06-02-2008, 17:38
Kijk het metaal onder het raamrubber van de voorruit eens na, dat wil nog wel eens doorroesten. Vooral als er eens een nieuwe ruit in is gezet en er wat lak beschadigd is bij het vervangen hiervan.

Vooral de hoekjes zijn zwakke plekken.

Albie
06-02-2008, 17:46
Ja dat dacht ik ook al, maar als je de auto schoonmaakt zie je helemaal geen water. En als ik bij de boxen, die ik eruit gehaalt heb, kun je ook voelen bij het raam, en dit is droog ook het isolatiemateriaal is kurkdroog in dat hoekje......

Erik
06-02-2008, 18:14
Parafaanplaat rot misschien?
En inderdaad die hoekjes bij je voorraam willen nog wel eens doorrotten.

jetta mk1 '82
06-02-2008, 18:15
is de folie achter je deurpaneel nog heel ?

gr. Martijn

golf mkII 16v
06-02-2008, 18:15
Haal de kachelaanjagermotor er eens uit
Zal wel vochtig zijn
Als er vuil in de waterbak komt,loopt het in die hoek niet weg door het daar voor bestemde gat
Maar door de kachelaanjagermotor naar binnen

Albie
06-02-2008, 18:44
Haal de kachelaanjagermotor er eens uit
Zal wel vochtig zijn
Als er vuil in de waterbak komt,loopt het in die hoek niet weg door het daar voor bestemde gat
Maar door de kachelaanjagermotor naar binnen

Nee dat kan dus niet, dat is afgekit....

Albie
06-02-2008, 18:45
is de folie achter je deurpaneel nog heel ?

gr. Martijn

En ja er zit nieuwe folie achter de deuren, en komt niet bij de deur. komt onder het dashboard weglopen

Albie
06-02-2008, 18:46
Ja misschien iets verder onder het raam vandaan, maar dan moet ik die kachelbuizen verwijderen, misschien dat ik dan wat kan zien......

Benji
06-02-2008, 18:50
Is je watergoot misschien kapot Albert?
In de Caddy had ik ook lekkage, er zat een scheurtje in de watergoot (plastic goot) precies boven het interieurfilter, dus het drupt er zo in.

Albie
06-02-2008, 18:52
Nee die is niet lek. Vreemde ervan is dat er alleen bovenop de behuizing (waar de kachelmotor in komt) water ligt..... Zit anders ook nog wel een eindje bij het voorraam vandaan.....

Tjaap
06-02-2008, 19:00
klinkt toch als verstopte afwatering op de waterbak, heb je die gaten helemaal doorgeprikt? donder er eens een emmer in en zie eens waar het wegloopt

golf mkII 16v
06-02-2008, 19:08
Nee dat kan dus niet, dat is afgekit....
Het rooster er boven in de waterbak is open

Albie
06-02-2008, 21:55
Het rooster er boven in de waterbak is open

Ja dat kan dus niet, morgen maar even de behuizing van de kachel eraf.... en dan maar eens loeren.....

Albie
07-02-2008, 13:43
Heeft iemand ook een idee hoe dat handschoenvakje eruit krijgt?? Heb alle schroefjes los maar na er aan te trekken komt hij 2 centimeter naar voren , maar de rest ho maar!!!! Wil namelijk die behuizing van de kachel los hebben.....

Arne
07-02-2008, 13:50
Zit een uitsteeksel bovenop het kastje dat hem tegenhoudt bij het uitschuiven uit het dashboard.....Beste beetje proberen te kantelen en de bovenkant in te drukken..

Albie
07-02-2008, 13:54
Zit een uitsteeksel bovenop het kastje dat hem tegenhoudt bij het uitschuiven uit het dashboard.....Beste beetje proberen te kantelen en de bovenkant in te drukken..

oh dacht ik al.... heb er ook niet goed zicht op........ Heb je dan ook een idee hoe je die behuizing los kunt maken, zodat het gedeelte vanaf de kachelmotor tot aan de middenconsole los komt? Zitten klemmetjes op, maar zit het ook nog verder aan de auto vast? tegen de motorruimte aan?

Ferry24
07-02-2008, 13:58
klinkt toch als verstopte afwatering op de waterbak, heb je die gaten helemaal doorgeprikt? donder er eens een emmer in en zie eens waar het wegloopt

Ik sluit mij hier volledig bij aan. Motorkap open en dan onder de paravan kijken voor 99% zeker.

Ferry

golf mkII 16v
07-02-2008, 17:38
Als je het laatste stuk van het kchelhuis los maakt moet je het geheel eerst uitbouwen
Er zitten op de achterkant[tegen schudbord ook klemmen en die krijg je zo [ingebouwd niet los]
Kachelhuis zit in de motorruimte met 3 m6 tapeindjes vast

Albie
07-02-2008, 19:40
Als je het laatste stuk van het kchelhuis los maakt moet je het geheel eerst uitbouwen
Er zitten op de achterkant[tegen schudbord ook klemmen en die krijg je zo [ingebouwd niet los]
Kachelhuis zit in de motorruimte met 3 m6 tapeindjes vast

Ja dat dacht ik al.... Volgens mij komt het water ergens bij het schutbord vandaan, en loopt het via het kachelhuis naar binnen. kachelhuis sluit niet goed aan. Zit met maar 1 draaidop vast..... volgens mij moeten er meer van die doppen zitten, bij de mijne dus niet.....

golf mkII 16v
07-02-2008, 21:49
Klopt 1 draaidop bij de bijrijders kant

Albie
08-02-2008, 10:04
Klopt 1 draaidop bij de bijrijders kant

Oh oke, dacht er meer moesten zitten. Denk dat het daar ergens naar binnen lekt. Volgende week alles maar demonteren, en dan alles maar even afkitten. Misschien dat het dan klaar is.....

ReBo
08-02-2008, 16:25

:offtopic:

Dit durf jij te zeggen ?!

We hebben samen een volledig dashboard eruit gehaald, omdat we het kastje er niet uit kregen :thumbup:

ReBo
08-02-2008, 16:29
..... volgens mij moeten er meer van die doppen zitten, bij de mijne dus niet.....

ON - Topic !!

Als je nog van die dopjes zoekt . . . Arne weet vast en zeker nog wel welke het zijn die in mijn auto liggen . . . 44 cent coor een postzekel kan ik nog wel opbrengen voor je, is ie in elk geval weer origineel dicht !! :cool:

Albie
09-02-2008, 11:28
ON - Topic !!

Als je nog van die dopjes zoekt . . . Arne weet vast en zeker nog wel welke het zijn die in mijn auto liggen . . . 44 cent coor een postzekel kan ik nog wel opbrengen voor je, is ie in elk geval weer origineel dicht !! :cool:

Nou het gaat erom of er nog meer van die van die dopjes moeten zitten, kan het zo niet zien, 1tje heb ik wel gevonden maar die zit in het zicht... Lijkt me sterk als het maar met 1 dopje vast zit....

golf mkII 16v
09-02-2008, 11:41
De andere zitten in de motorruimte
Zijn 3 m6 tapeindjes
Bij de kachelaanjager zit ind maar 1 zwarteplastic schroefdop

Albie
09-02-2008, 11:42
De andere zitten in de motorruimte
Zijn 3 m6 tapeindjes
Bij de kachelaanjager zit ind maar 1 zwarteplastic schroefdop

Oke daar ging het me even om.....

breadfan83
09-02-2008, 12:35

Dan vind ik jou een knappe jongen als je het kastje er uit krijgt zonder het hele dash er uit te halen (of zonder de verwarmingskanalen uit te bouwen).

Erik
09-02-2008, 18:02
Dan vind ik jou een knappe jongen als je het kastje er uit krijgt zonder het hele dash er uit te halen (of zonder de verwarmingskanalen uit te bouwen). :iamwithst

Bongo!
10-02-2009, 19:35
Ik heb ook last van lekkage in mijn golfje 2 GTD, deurbakken waterdicht. Bij mijn auto komt er dus ook water achter het dashboard weg. De waterbak loopt goed leeg, de gaten zitten niet verstopt en alle kabelvoeringen zijn ook nog goed.

Het water komt bij mijn auto achter bij de zekeringkast weg en het loopt ook bij mijn ventilator naar binnen (interieurfilter zit goed gemonteerd en is waterdicht langs de randen).

Raam is een tijdje geleden vervangen en toen zaten er geen gaten in de parafan, zat een klein roestplekje welke meteen behandeld is.

Ben heel benieuwd waar het nou precies bij jouw auto weg komt.

Gr. Arnauld

gele-golf2
13-02-2009, 23:12
je zou eens kunnen kijken als je onder de motorkap die plastic bak eruit haald of er bladeren en vuil aan de zijkanten ligt dat hij daar zijn water niet af kan voeren de straat op en dat loopt dan links onder die bak je lucht rooster in

Bongo!
14-02-2009, 11:42
Hey,

Zoals ik al zei loopt de waterbak goed leeg en er zit geen rotzooi in.

Zou het misschien ook via de kabelgoten kunnen komen die in de deuren zitten naar het carossie toe?

M.v.g.

Arnauld