PDA

View Full Version : Verschillende GTI motoren


FGizmoS
06-02-2008, 23:11
Nu ben ik al een geruime tijd aan het uitkijken om een GTI te kopen. Een 8v of 16v maakt me niet uit. Je vind hier in belgië meer 8v's dan 16v's.
Ik had nu graag eens willen weten hoeveel verschillende motoren je hebt in een golf 2 gti 8v en welke de verschillen in de blokken zijn met voor en nadelen. Het liefst met foto's.
groetjes

breadfan83
06-02-2008, 23:14
Hiermee kom je denk ik al een heel end: motoren lijst op Dobbel Wobber. (http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=90)

FGizmoS
06-02-2008, 23:57
Hiermee kom je denk ik al een heel end: motoren lijst op Dobbel Wobber. (http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=90)

Hierbij weet ik nog niet hoe die motoren eruit zien hé :cool:

breadfan83
06-02-2008, 23:59
Hierbij weet ik nog niet hoe die motoren eruit zien hé :cool:

Wel als je daarna ook even hier (http://volksforum.com/forum/search.php?) kijkt. ;)

-spyrock-
07-02-2008, 00:04
• Golf GTI 8V 107 Pk(met Kat) – motorcodes: RD, RG, RF, PF
• Golf GTI 8V 112 Pk(zonder Kat) – motorcodes: EV, PB
• Golf GTI 16V 129 Pk (met Kat) – motorcodes: PL
• Golf GTI 16V 139 Pk (zonder Kat) – motorcodes: KR
• Golf GTI G60 160 Pk (G60, met Kat) – motorcodes: PG, 1H

kat=katalysator (opzoeken op wikipedia moest je dit niet kennen)

breadfan83
07-02-2008, 00:16
RD, RG, RF, PF, PB
http://www.ffp-motorsport.com/contentimages/fireice_08.jpg


EV, DX
http://www.volkswagenspares.com/imgs/PC131103.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/2/100_3259.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/1/4/7963586_7.jpg


PL
http://www.doppel-wobber.de/pix/m_pl.jpg

http://i136.photobucket.com/albums/q163/938053039/golf1cabrio018.jpg


KR
http://www.doppel-wobber.de/pix/m_kr.jpg

http://www.hyespeeders.com/Pics/Parts/MVC-004S.JPG


PG, 1H
http://www.g60golf.i12.com/chaneys_vw_golf_g60_syncro_1.jpg

http://www.g60golf.i12.com/chaneys_vw_golf_g60_syncro_2.jpg

http://www.g60golf.i12.com/chaneys_vw_golf_g60_syncro_3.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/2/100_3339.JPG


Limited 16v G60
http://www.orz-motorsport.com/images/Limited16vG60@VW-Museum%20Germany.JPG


Was niet zo moeilijk hè. ;)

breadfan83
07-02-2008, 00:19
kat=katalysator (opzoeken op wikipedia moest je dit niet kennen)

http://www.hjo3.net/orly/gal2/orly_dr_evil.gif

FGizmoS
07-02-2008, 00:25
En deze dan :D
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/1/4/7963586_7.jpg

breadfan83
07-02-2008, 00:33
Dat is een TVB.

breadfan83
07-02-2008, 00:40
Dat is een TVB.


Te Veel Blauw dus. :D

En deze dan :D
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/1/4/7963586_7.jpg

Eén van deze vier lijkt mij: RD, RG, RF, PF

En nu effe zelf proberen plaatjes te zoeken. Tjop tjop.

Marcski
07-02-2008, 09:15
bij EV heb je een plaatje van een 1.3 staan, broodrooster ;)

en PB mag je bij het bovenste plaatje zetten, is ook een digi-1 motor, moet "DX, EV" zijn

Marcski
07-02-2008, 09:17
En deze dan :D
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/1/4/7963586_7.jpg

dit is dus een EV of DX

jellich
07-02-2008, 12:15
ik vraag me af of je elke motor zomaar kunt vervangen?
bv ik heb een 1600 benzine kan ik daar later een GTI in leggen?
of zou dat nog meer veranderingen vragen buiten de motor zelf?
En ja zoals eerder vermeld hier in belgië vind je niet veel 16v en zeker geen G60....

breadfan83
07-02-2008, 13:16
bij EV heb je een plaatje van een 1.3 staan, broodrooster ;)


Ik zag ´t.
Nu niet meer, al is deze foto niet echt duidelijk, maar ik had geen zin meer verder te zoeken. :tongue:

Pedaalemmer
07-02-2008, 13:37
EV
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/2/100_3259.JPG[

PG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/2/100_3339.JPG

Marcski
07-02-2008, 15:16
PB staat nog steeds niet goed en ik mis DX (ja, ook geleverd in de golf 2 ;)) :p

breadfan83
07-02-2008, 16:33
PB staat nog steeds niet goed en ik mis DX (ja, ook geleverd in de golf 2 ;)) :p

Zo dan?

Anders moderate je het zelf maar effe naar de juiste plek. :tongue: :D

Marcski
07-02-2008, 16:42
wilde ik niet, omdat je het zo zelf ook leert :tongue: :D

breadfan83
07-02-2008, 16:47
:tongue: :D

golf mkII 16v
07-02-2008, 17:52
dit is dus een EV of DX
Is een GX :thumbup:

FGizmoS
07-02-2008, 18:26
Is een GX :thumbup:

Ik heb ooit eens opgevangen dat een GX 90 pk is? Wel, dit lijk mij niet echt gti dan :screwy:
GX (http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info?id=84)

golf mkII 16v
07-02-2008, 18:36
Is ind 90pk
Is wel een injectie maar op het GTI is weet ik ook niet

FGizmoS
07-02-2008, 22:50
Ik dacht een GTI 8V 107 en 112pk.

golf mkII 16v
07-02-2008, 23:00
Jetta GT is ook 107pk?PF
Of met de GX 90pk
Denk dat de uitvoering de auto een GTI maakt?

Menace
07-02-2008, 23:29
de gx en EV hebben beide hetzelfde soort injectie systeem dacht ik, K-jetronic idee
PB en PF digifant waar je dus zo'n mooi open filter op kunt zetten alleen de PB heb geen kat en een PF wel mar dat zie je niet aant blokje zelf...

Marcski
08-02-2008, 09:18
Is een GX :thumbup:

dat is geen gti-motor (en dat was de vraag );)

golf mkII 16v
09-02-2008, 00:07
dat is geen gti-motor (en dat was de vraag );)
Staat wel een foto van op :confused:

FGizmoS
09-02-2008, 01:34
Die motor met al dat blauw zou 79kW zijn dus 107,44pk. Neem nu 107pk en 1 ezel aan het stuur:)
Wat ik mij nog afvraag: op autoweek zie ik bij de 8v enkel 107pk. Iets klopt hier dan toch niet?

golf mkII 16v
09-02-2008, 08:32
Dan ist een RD maar geen EV of DX
EV en DX hebben K-jetronic
En die op de foto KE-jetronic

JettaPowerrr
09-02-2008, 08:58
De AutoWeek-gids (AutoTrader) is bij lange niet compleet. Erg uitgebreid, maar niet compleet. En er staan ook best veel foutjes in.

Overigens wel een interessant stukje dit. :thumbup:

FGizmoS
09-02-2008, 09:35
Maar waarom een blok met 107pk en een blok met 112pk? Zit hier eigenlijk veel verschil in rijprestaties/trekkracht/vermogen?

golf mkII 16v
09-02-2008, 10:50
EV =112pk en zonder kat. Koppel 157nm/3100
RD=107pk met kat. Koppel 154nm/3250
EV is kleppenstellen met vulplaatjes
RD is met hydraulische klepstoters

boolean
10-02-2008, 15:26
Mocht je een vlotte Golf II willen, ga dan voor een 16V (KR/PL) of de G60 (PG/1H). Heb je naast je auto nog een sociaal leven, neem dan een 16V. Deze is een stuk minder onderhoudsgevoelig dan de G60. Wil je niets of weinig inleveren op topsnelheid t.o.v. de G60, neem dan een 16V KR. Mijn twee voorgaande G60’s (beide PG) haalden een top van 221 km/u met 4 personen in de auto op een lang stuk asfalt. Mijn huidige 16V KR haalt 219 km/u met 4 personen en 223 km/u wanneer ik alleen zit. Voor de G60’s maakte dit geen verschil door het aanzienlijk hogere koppel.

Houd er rekening mee dat de snelheidsmeter ruim 7 km/u méér aangeeft dan je daadwerkelijk rijd. De bovengenoemde waarden zijn allen afgelezen van een navigatiesysteem (GPS).

FGizmoS
11-02-2008, 22:40
Als ik nog eens een G60 wil moet het een rallye zijn. Zeker geen corrado meer want die 16v KR's moet je behoorlijk van oppassen. Ik wil natuurlijk liever een 16V dan een 8V. Maar hier in ons belgenlandje staan niet te veel 16V's te koop of ze vragen behoorlijk wat geld.

FGizmoS
13-02-2008, 22:22
Wel vandaag ben ik gaan kijken naar een mk2 16V. Jammergenoeg was het geen KR maar een PL. Na een testritje heb ik hem gekocht. Wat kan je hier allemaal aan veranderen om die PL wat te kietelen zodat ie wat vlotter is?

golf mkII 16v
13-02-2008, 22:31
Andere nokkenassen,4-2-1 uitlaatspruitstuk,kat ertussen uit

FGizmoS
13-02-2008, 22:43
Andere nokkenassen,4-2-1 uitlaatspruitstuk,kat ertussen uit
... Dikkere luchtinlaat, voorontsteking verzetten, boeltje op het luchtfilterhuis,... De 3 onderste worden volgende maand al gedaan:)
Nog dingen? Zijn hier chips voor?