PDA

View Full Version : Water in de cabrio


FGizmoS
07-02-2008, 18:41
Dag mede-VW-gekke mensen.
Ik denk dat ik binnen enkele weken vissen kan houden in men cabbie :D
Aan de bestuurderskant, passagierskant en bijde achterkanten staat er water :confused: . Mijn dakje is nieuw dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan. Ik had gedacht dat er ergens een afwatering moet verstopt zijn en zo water binnen krijg. Wat kan het allemaal zijn?

JettaPowerrr
07-02-2008, 18:46
Gewoon ff je dakje dicht doen als het regent.:D


Sorry, inkoppertje. ;)

mark666
07-02-2008, 18:57
dak mag nieuw zijn ma als je rubbers niet goed aan de ramen afsluit heb je een vochtprobleem stijve rubbers kan ook of eventueel in de ruimte waar zich de voorste ruitenwissermechanisme bevindt hier kan mss eenrot plekje zijn of een rubbertje gescheurt maar dit verklaart enkel t water aan de voorzetels niet achter

Jeff
07-02-2008, 19:04
Onder de motorkap in de parafaanbak zitten 2 afvoergaten. Deze kunnen verstopt raken met bladeren. Als dat gebeurd dan loopt het water via de kachelventilator zo je auto in.

Kazzo
07-02-2008, 19:07
Je afvoer kan verstopt zijn maar heb je nog wel de rubbers/plastic kapjes die aan de dak zitten die over de raampjes vallen zodat er geen water binnen kan komen?

FGizmoS
07-02-2008, 22:47
Het dakje sluit goed aan op alle rubbers, plastic kapjes zijn nog intact. Je raam mag nog 1 cm openstaan dan nog kan het zo nat niet worden en zouden men zetels ook nat zijn. Ik dacht ook aan de afvoer dat verstopt is. Iemand een foto van die afvoergaten? Ik zie er geen zitten, ook geen bladeren:). Maar waarom dan ook water achter de voorstoelen?
groeten

Tapestaartje
08-02-2008, 13:08
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=39370

Kijk eens in bovenstaand topic, dat was bij mijn Golf de oorzaak! :(

Tapestaartje
16-02-2008, 15:43
Al opgelost?

FGizmoS
17-02-2008, 03:35
Al opgelost?

Volledig opgelost, het vloertapijt staat nu echt kurkdroog. De cabrio is namelijk verkocht en nu staat er een mk2 GTI 16V voor de deur.