PDA

View Full Version : Bak tikt na montage nieuwe motor en bak

jettarick
08-02-2008, 18:50
heb van het weekend motor vervangen
en had een andere motor gehaald 1.3i met versnellingsbak
heb alles overgeschroefd
alles vastgezet en van de brug af geduwd omdat we de boel niet af hebben kunnen maken
en toen we hem achteruit rolde hoorde we een tikkent geluid heel af en toe als het wiel net rond ging tik en toen weer tik tik tik
volgens heb ik de schakelstang ook niet goed gezet want heb gelezen dat je hem in zijn 2 moet zetten de bak en de pook ook en dan vastzetten en dat hebben we waarschijnlijk ook niet gedaan omdat je ook niet echt voelt dat hij alle versnellingen pakt
kan het daar aan liggen ?
of kan het aan de bak liggen naar mijn doen zat er wel genoeg oli in de bak . we hadden de assen ok maar met 2 bouten vastgezet
maar weet niet waar ik nou gaan zoeken moet want wil eigenlijk bak oli ververser en dadelijk is de bak kapot en dan heb ik die oli er in lopen gooien dus dat schiet ook neit op . Heeft er iemand een ideee wat het kan zijn en wil mij ff inlichten?
zou heel fijn zij!
alvaast bedankt en hoop snel iets te horen
mv.g jettta rick

Benji
08-02-2008, 19:13
Eerst bij het simpelste beginnen, de assen bekijken en goed vastzetten ;)

jettarick
08-02-2008, 19:58
jah dat heb ik gedaan heb vandaag de krik er onder gezet want was bezig met de schakelstang afstellen maar zat niet echt mee want had iets gehoord dat je hem in de 2 moet zetten en de pook ook in de 2 en dan vast zetten maar krijg hem niet in zen 4 kan dat liggen dat het pook en huis en stang anders is bij een 4 bak dan bij een 5 bak ( is met steekpen uit de bak onder )
maar had dus de krik er onder en draaide het wiel rond en hoorde echt een tik in de versnellingsbak
maar zou het verlopen kunnen zijn met andere bak oli want versnellingsbak heeft 3 jaar niks gedaan:P of zou het ergens anders aan liggen iemand suggetsies
ik hoop het
m.v.g rcik

Pewi Vwteam
08-02-2008, 20:51
ja die zijn inderdaad anders je moet gewoon van een 5 bak monteren als er een 4 bak onder zat! en een tik ik de bak! weet je zeker dat deze goed was.? en anders gwoon proberen eerst dan maar geen olie verversen! zou ik doen!

jettarick
08-02-2008, 21:06
ja die zijn inderdaad anders je moet gewoon van een 5 bak monteren als er een 4 bak onder zat! en een tik ik de bak! weet je zeker dat deze goed was.? en anders gwoon proberen eerst dan maar geen olie verversen! zou ik doen!

Weet je cker dat dit echt niet gaat passen? met het schakel mechanisme want heb gehoord dat het wel mogelijk is
want is dan echt vette kk zooi kwordt helemaal gek van al dat gehouwehoer ook al computer naar de fuck en kan nou dit weer kan ik het niet aanpassen dat deze verder naar rechts kan ofzow
nee ik weet niet cker of dat deze goed maar ga er vanuit van wel niet slim marjah jah er was 1 poelie kapot want de schroefdraad was krom scheef dood en kapot
dus is de ouwe oli eruit gelopen
dus moet er wel andere oli ingooien
wat kan ik het beste doen nou ?
hoop snel andtwoordt m.v.g rick van rossum

Dennis@polo86c.nl
08-02-2008, 21:33
Als je de bak handmatig aan de schakelas die uit de bak komt in een versnelling of vrij zet, tik hij dan ook?
Wie weet zit hij nu half in een versnelling.
Zit er nu wel olie in de bak dan?
Hoor je de tik ook als je de koppeling intrapt?

Bij ombouw 1.3 4-bak naar 5-bak moet je als jet het goed wel doen bij een paar onderdelen vervangen aan het schakelmechanisme:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/3/5/schakmechg5bak.jpg

Alberto
08-02-2008, 21:55
en dan hebben ze het over mijn nederlandse taal gebruik hier op dit forum :D

sorry voor off topic .

-spyrock-
08-02-2008, 22:53
Gelieve minstens 1 leesteken te plaatsen per 10 lijnen text. :)

sorry voor off topic.

passatje2
10-02-2008, 09:05
leuk he zoun bakje vervangen,ik het t priesaslager eens kapot gehad,dan tikt ie ook behoorlijk,maar de bak zit er toch op en waar hoor je t tikken precies dan?is t in de bak?en het je wat vet aan t druklager gedaan of dat goed erin gezet en zo,tja dit is een moeilijke zaak,als we een glazen bol hadden wisten we alles.
heb je der al eens mee gereden?

jettarick
10-02-2008, 18:28
jah dat is allemaal goed kan het ook zijn van dat ik de schakelstang verkeerd heb gezet want als ik hem nou in zijn achteruit zet dan gaat hij in de 1 dat hij ook tikt daardoor . Maar heb er wel een klein stukje mee gereden 20 meter ofzow van buiten naar binnen de brug op . maar moet alleen nog meer oli in want er is wat uit want moest een poelie van de bak overschroeven omdat die niet goed was maar je hoort het echt in het midden van de bak want had er een krik ondergeschroefd en een wiel rondgedraaidt en dan hoor je bij 1 hele rotatie van het wiel een tik
dusjah