View Full Version : Domi,s Golf G60 is even geen g60 meer.
Vandaag de G60 mooi gepoetst en smiddags naar rene gegaan in stadskanaal.
Even een set G60 staal ophalen en een set originele schokbrekers afleveren die hij van Mister-cool van dit forum had. Ik kon ze dus mooi even mee nemen.
Daar aangekomen was rene met zijn golf bezig. We zijn even een blokje om geweest in de g60 en op de terugweg gebeurde het. Bij het naderen van de afslag naar zijn huis en ik net rustig had teruggeschakeld ca 25km/u hoorden we ineens een heel vreemd geluid,net alsof we werden ingehaald door een motor. :eek:
We keken elkaar aan en het geluid was ook weer weg. :confused: Dus liet ik de koppeling komen en toen was het geluid er weer :eek: Ik gelijk de koppeling intrappen en de motor uitgeschakeld.
Rene heeft me thuisgebracht en hier even een hapje mee gegeten. Nu zo snel mogelijk de g60 bij zijn huis weghalen en hem hier in de loods te zetten. het zal wel even duren voor hij de weg weer op is. Kost nou eenmaal veel euro,s om dit te maken. En de 2 kids thuis gaan natuurlijk eerst :thumbup:
Dit was de oorzaak van het luid :cry: Het oortje van de verdringer is aan gort en het asje wat in het naaldlager gaat is in tweeen gebroken. Lader is nu schroot helaas.
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/Afbeelding_808.sized.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/Afbeelding_808.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/Afbeelding_810.sized.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/Afbeelding_810.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/Afbeelding_805.sized.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/Afbeelding_805.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/Afbeelding_806.sized.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/Afbeelding_806.jpg
zohee een heel gat er in, hoe heb je dat voor mekaar gekregen:O
dw1986mk1
09-02-2008, 22:13
dat is wel weer even wat minder , blijft toch altijd ellende met die laders
1800 16v kr
09-02-2008, 22:17
dit is nou gewoon pure pech hebben
hier kun je gewoon niks aan doen
kost weer een boel pleuros
en voor die pleuros koop je al zoweinig
suc6 met het klaar maken
blok gaat neem ik aan uitelkaar voor inspectie
en zoektocht naar lader onderdelen in de motor
zodat er geen verdere schade zal ontstaan
als die wel weer gaat lopen
JettaPowerrr
09-02-2008, 22:17
Das nogal flauw zeg....
Het blijft gevoelige techniek, die G-laders, das wel jammer, want het geluid is super, evenals de kracht.
Succes ermee.
Blok gaat niet uitelkaar. Dit is gebeurt met een snelheid van ca 25km/u en met gas los.. Gekukkig niet met 140 op de snelweg want dan was het ook einde van het blok. Ik ga gewoon alles demonteren en alles laten reinigen. qua inlaat systeem en de IC.
Motor ben ik niet bang voor. Blok even doorspoelen en klaar.
dat is wel weer even wat minder , blijft toch altijd ellende met die laders
Altijd??? Tis maar net hoe men er altijd mee rijdt he. Deze lader zit er nu al 95.000km(hagelnieuwe gemonteerd) op dus dit was eens te verwachten. revisie lag al in de planning. Nu wordt het dus een andere lader.
Klote , dat heb jij weer. Succes ermee !!
tiefflieger
09-02-2008, 22:55
Jammer, net nu je hem weer terug hebt...
G-eert-40
09-02-2008, 23:16
heel erg jammer zeg! denk ook niet dat de motor iets van schade opgelopen heeft. en net wat je zelf zegt, hij had iets eerder open gemaakt moeten worden. dan is 95.000km nog best net zonder revisie. die onderdelen zeker even nakijken die je al opnoemde.
waarom zou de lader kapot zijn gelopen? versleten dichtlijsten of een lager dat gesprongen is?
succes er verder mee.
Domi, dat is mooi balen zeg, toch maar een KR er inleggen, haha ;)
Als ik dat geluid van een G60 hoor, dan weet ik het weer, "gewoon" weer een andere lader er op!
Maare, snelheid maakt niet veel uit, toerental wel, maar neem aan dat je net remde op de motor?
Ik denk dat de oorzaak het naaldlager van de verdringer is. Het oortje van de verdringer waar het kleine asje in zit. Hij had de laatste tijd al een vreemd geluidje.
Dat lagertje is ook gewoon eruit gebarsten. Heb het hier thuis liggen. het lag gewoon op het blok.
Auto wordt wel gemaakt maar dat gtaat wel even duren. IK schuif hem eerst zolang de loods in waar eerst mijn type 1 GTI stond.
De 2 kleintjes thuis gaan voor en dan komt de auto wel eens. Gelukkig hebben we 2 auto,s ;) Dan maar een tijdje OPEL 2.0i rijden :D
En de lader heeft idd lang vol gehouden. Er is bij 165.000 blok revisie uitgevoerd en toen is er een hagelnieuwe VAG lader op gekomen. Bonnen zijn aanwezig.
Motor heeft nu inmidels 254.000 gedraaid.
andere lader er op!
Maare, snelheid maakt niet veel uit, toerental wel, maar neem aan dat je net remde op de motor?
Ik had gas los en schakelde net terug. Toen ik de koppeling liet komen hoorden we het geluid. Ik reed toen ca 25km/u.
Als het riempje breekt dan slaat hij vaak een gat in de bovenkant omdat de verdringer niet meer zo ronddraaid zoals het hoort. Meestal breekt het riempje omdat de balanaslagers zwaar gaan lopen.
Blok gaat niet uitelkaar. Dit is gebeurt met een snelheid van ca 25km/u en met gas los.. Gekukkig niet met 140 op de snelweg want dan was het ook einde van het blok. Ik ga gewoon alles demonteren en alles laten reinigen. qua inlaat systeem en de IC.
Motor ben ik niet bang voor. Blok even doorspoelen en klaar.
zou ik wel doen domi . gruis in je blok heb je zo klaar
ding draaide al een poosje mee dus slijpsel zal zeker in je blok zitten IMHO teminste
als je er nu een nieuwe lader op zal zetten zal dat gruis in je nieuwe lader komen . met alle gevolgen van dien
dan is 95.000km nog best net zonder revisie.
ff een enigszins leek-vraag en advocaat vd duivel:
Revisie bij de G-lader moet toch elke 60.000 km voor het veilige? Is het dan niet een beetje eigen schuld dat je er zolang mee bent doorgereden? :redface:
Hoe dan ook, het blijft küt he..
Succes met reparatie trouwens!
zou ik wel doen domi . gruis in je blok heb je zo klaar
ding draaide al een poosje mee dus slijpsel zal zeker in je blok zitten IMHO teminste
als je er nu een nieuwe lader op zal zetten zal dat gruis in je nieuwe lader komen . met alle gevolgen van dien
Als ik heeel simpel denk...
Stel er zit wat gruis in je blok door de geplofte lader...gaat via je inlaat langs de kleppen naar je zuigers....en via de andere kleppen naar je uitlaat....(met de evt schade daarvan)...vraag me af hoe het gruis weer in je lader zou kunnen komen?De retour pijp zit vóór de inlaat...dus daar door kan het nietErvan uitgaande dat de buizen allemaal weer schoon zijn)...enige manier zou kunnen dat het via de olieleiding zou gaan die de lader smeert...maar als het daaral door heen komt,heeft de motor zelf al aanzienlijke schade opgelopen...
Denk zelf dat het wel meevalt.Heb het zelf ook gehad,een geplofte lader.Intercooler en slagen zaten onder met gruis,maar die delen zijn best plakkerig door de oliedampen,zodat het meeste gruis al vast zit voor het bij de inlaat komt.Tot aan de gasklep alles demonteren en goed doorspoelen zou ik zeggen.Heb zelf eerst met onvetter gedaan,en daarna de tuinslang op de ic gezet en 10min doorlaten lopen van beide kanten...:D
G-eert-40
10-02-2008, 12:12
ff een enigszins leek-vraag en advocaat vd duivel:
Revisie bij de G-lader moet toch elke 60.000 km voor het veilige? Is het dan niet een beetje eigen schuld dat je er zolang mee bent doorgereden? :redface:
Hoe dan ook, het blijft küt he..
Succes met reparatie trouwens!
dat bedoelde ik ook. 60.000 km bij een originele set-up. als je wat verandert hebt om hem sneller te maken komt de revisie uiteraard eerder. is aan te raden. mijn G40 kreeg zijn eerste revisie pas bij 120.000 km en was nog redelijk. de lager had speling en de lijsten waren bijna op.
als je de auto netjes warm rijdt en laat uitdraaien en niet altijd volgas rijdt dan kun je met een originele set-up en op tijd een revisie doen niet veel te vrezen hebben.
Als het riempje breekt dan slaat hij vaak een gat in de bovenkant
Het riempje is nog heel. Vreemd he.
Is het dan niet een beetje eigen schuld dat je er zolang mee bent doorgereden? :redface:
Tuurlijk is het een beetje eigen schuld. Revisie lag al in de planning. Maar nu gebeurt dit tussendoor, dus wordt het een compleet andere lader. Gaat jammer genoeg meer kosten dan alleen een revisie nu.
Stel er zit wat gruis in je blok door de geplofte lader...gaat via je inlaat langs de kleppen naar je zuigers....en via de andere kleppen naar je uitlaat....(met de evt schade daarvan)...vraag me af hoe het gruis weer in je lader zou kunnen komen?De retour pijp zit vóór de inlaat...dus daar door kan het nietErvan uitgaande dat de buizen allemaal weer schoon zijn)...enige manier zou kunnen dat het via de olieleiding zou gaan die de lader smeert...maar als het daaral door heen komt,heeft de motor zelf al aanzienlijke schade opgelopen...
Zo denk ik dus ook. Ik ga alles goed reinigen en het blok doorspoelen met tig liter aldi olie. Gewoon de carterplug eruit en dan liters olie van boven erin gooien. Desnoods haal ik de cartepan er even onder vandaan en even kijken wat daar in ligt. verder ga iik met een magneet even door de afgetapte olie en kijken wat eraan blijft kleven.
Verder even een lader scoren en laten checken door ruud16v-G60 en dan zien we wle weer. maar zolang is het nog niet.
Morgen avond eerst de g60 maar even uit stadskanaal halen. Zint me voor geen meter dat ie daar zo staat.
Rallye-VR6t
10-02-2008, 12:24
Een Glader kost toch hedendaags de kop niet meer.
Staan er genoeg op marktplaats, en een revisie lader is 900euro.
Kun je geen buikpijn meer voor hebben.
Maar rijden met een lader waarvan de staat onbekend is....is ook niet echt handig.
Heb wel eens een IC doorgespoeld daar kwamen de dichtlijsten uit......
Niet van mij gelukkig.
Het is wel zaak de boel door te spoelen met thinner, minder argessief spul lost het Klubervet niet op.
Een hele motor kan je kapot draaien op gruis.
Het zou in theorie ook terug kunnen je Glader in.
VWM had bij de Polo G40, eerste type waarmee werd geraced, een filter in de retour geplaatst om dit te voorkomen, dus zeg niet het kan niet.
Rallye-VR6t
10-02-2008, 12:27
Het riempje is nog heel. Vreemd he.
Balansas lagers kapot gedraaid.
Zo denk ik dus ook. Ik ga alles goed reinigen en het blok doorspoelen met tig liter aldi olie. Gewoon de carterplug eruit en dan liters olie van boven erin gooien. Desnoods haal ik de cartepan er even onder vandaan en even kijken wat daar in ligt. verder ga iik met een magneet even door de afgetapte olie en kijken wat eraan blijft kleven.
Euh waarom zou je dat doen, er komt niks in je olie?????
Verder even een lader scoren en laten checken door ruud16v-G60 en dan zien we wle weer. maar zolang is het nog niet.
Dan koop je een status onbekend, en ga je daarna naar Ruud, Ruud verkoopt ook gewoon revisie laders ben je direct klaar.
Zo maar even.
Jammer, maar het risico met zo'n lader loop je altijd. Nu gebeurt het jou, morgen iemand anders. Balen!
als je de auto netjes warm rijdt en laat uitdraaien en niet altijd volgas rijdt dan kun je met een originele set-up en op tijd een revisie doen niet veel te vrezen hebben.
Op mijn G-lader zit een 72er poulie en er zitten andere injectoren in en een andere chip .
,s morgens de boordcomp altijd gelijk op olietemp zetten en nooit boven de 2500a3000rpm als ie nog niet 80gr is.
Als ie goed warm is kun je gerust wel ff een keer planken. maar nooit constant plankgas. dat heb ik nooit gedaan. Tuurlijk rij je wel eens een keer lekker snel. maar dat moet ook kunnen. Daar zijn ze ook een beetje voor gemaakt toch ;)
Constant 240 is natuurlijk niet echt goed. Dat "haalde"hij wel :cool: Maar dat was gewoon even een paar seconden om te kijken wat ie kon. Maar dat moet ie wel kunnen hebben.
Een Glader kost toch hedendaags de kop niet meer.
Staan er genoeg op marktplaats, en een revisie lader is 900euro.
Kun je geen buikpijn meer voor hebben.
IK vind 900 euro anders wel veel geld hoor. Dat leg ik nu zo even niet op tafel. Heb ook een gezin he.
Het asje wat in het oortje van de verdringer komt is in tweeen. 1 deel heb ik hier liggen dat is door het gat naar buiten gekomen. Ook is het naaldlager naar buiten geschoten.
Blok spoelen doe ik gewoon voor de zekerheid en voor mezelf. Wou je zeggen dat jij zo weer zou gaan rijden na dat je het inlaat-traject hebt gereinigt?? Ik dus niet.
Rallye-VR6t
10-02-2008, 12:44
Nee ik spoel altijd het hele inlaat traject.
Maar de motor met olie doorspoelen zie ik geen nut van in.
Zeker niet met Aldi olie....(verkopen die olie???)
Maar de motor met olie doorspoelen zie ik geen nut van in.
Zeker niet met Aldi olie....(verkopen die olie???)
Ja die verkopen olie :D lekker dun.
Ik ga de carterplug eruit halen en zet een grote emmer eronder en laat zo van boven gewoon tig liter olie erdoor heen stromen. Mocht er wel iets in zitten dan neemt die aldi zooi het wel meen. Het is gewoon het zekere voor het onzekere. Dan ga ik met een magneet door de emmer en ff kijken wat erin zit.
Desnoods haal ik het carter er even onder vandaan.
Als dat is gedaan dan vul ik hem af met Castrol. (mits er niks vreemds in de olie zit)
Het is zonde om hem met dure Castrol door te spoelen en dat dan later weggooien ;)
Rallye-VR6t
10-02-2008, 12:58
Er kan niks in je motorolie komen als je lader barst, dus heeft dat geen enkele nut.
Het gaat alleen om je luchttraject die je moet spoelen.
Mocht je motorolie vervuild zijn op welke manier dan ook, kun je ook direct een nieuwe motor scoren.
Dan is er nl wel iets heel erg fout gegaan.
Je lucht en olie komen niet bijelkaar hopelijk :rolleyes:
hopelijk :rolleyes:
Precies :thumbup:
Rallye-VR6t
10-02-2008, 13:12
Precies :thumbup:
Dan zou je motor nl in 2 stukken moeten liggen anders kan het niet.
Pedaalemmer
10-02-2008, 13:41
Ai, Heb zelf in de corrado ook een kapotte lader gehad (zie topic) en die heb ik toen bij arno (polo3) een gereviseerde gehaald. Heb de kop van het blok laten lichten om te kijken of het blok beschadigd was, en helaas was dit het geval. Iedereen zei tegen mij dat het niet nodig was maar wilde het zelf met eigen ogen zien of het blok binnenin oke was.
Er zaten dikke groeven in de cilinder wanden. Bij Arno heb je voor onder de 900 euro een revisie lader. Ik rij er inmiddels alweer 15000+ mee. Met kleinere poelie en chip.
Succes met het herstel!
FolkertMk1
10-02-2008, 14:19
bale Domi , maarja auto s kosten nou eenmaal geld!!!
Ben net even bij de oom van mijn kameraad geweest. Zoals het nu lijkt mag ik (zolang de g60 stuk) is rondtuffen in een golf 2 1300 :D . Ze gebruiken die haast nooit en staat alleen maar stil. IK hoef hem niet te kopen zei hij. Gebruik hem maar gewoon zei hij.
Vanavond even heen om wat dingen te bespreken, Golfje komt dan wel op mijn naam en in de verzekering. Als de g60 klaar is mag ik die golf verkopen :thumbup: (geld is dan wel voor hun ;) )
Super dat zulke mensen bestaan. :woowoo:
Domi,
Dat is zwaar @#$%^^ voor je. De bestelling zal wel even niet door gaan. Uiteraard hier alle begrip voor.
breadfan83
10-02-2008, 15:51
Zonde Domi. :(
Maar kun je niet gewoon met de G60 blijven rijden in noodloop?
Domi,
Dat is zwaar @#$%^^ voor je. De bestelling zal wel even niet door gaan. Uiteraard hier alle begrip voor.
Ja, de bestelling zal even moeten worden geanuleerd. Bedankt voor je begrip en mijn excuses. :redface:
Zonde Domi. :(
Maar kun je niet gewoon met de G60 blijven rijden in noodloop?
Met een kapotte lader zeker :screwy: Er wordt vanaf nu geen meter meer mee gereden totdat ie weer klaar is.
corrado-usa
10-02-2008, 20:31
Jammer Domi !
Rallyegolf20vt
10-02-2008, 21:03
Heb op mijn Rallyegolf destijds een spanrol gemaakt :screwy:
Deze kocht ik nl met een kapotte lader .
Deze had precies dezelfde laderschade als die van jou. :cool:
Hierdoor kon ik gewoon rijden met de auto ,alleen heb je totaal geen prik :D
Kon toen even rustig zoeken naar een andere lader.
hmm.
zo snel mogelijk mijn lader laten reviceren want mijn lader is in 2004 er nieuw op gekomen en sindsdien volgens mij niet meer gereviceert.
al zag karakan laatst m-rg 1004 erop staan.
vraag me af wat dat betekent,tis niet iets wat erop hoort maar later erin geslagen denk.
Mister Cool
10-02-2008, 22:49
Een Glader kost toch hedendaags de kop niet meer.
Staan er genoeg op marktplaats, en een revisie lader is 900euro.
Kun je geen buikpijn meer voor hebben.
:screwy:
Erg jammer domi! Maar mooi dat je ff noodvervoer hebt voorlopig. Kan je mooi de tijd nemen voor de auto. Veel succes met de reparatie!
ik zie je morgenavond wel verschijnen kerel :)
Heb zojuist even een aanhanger geregeld van marten :thumbup: . Straks de bus van mijn vader even ophalen en dan samen met mijn broer halen we hem op.
Dan kan hij gelijk de loods in. Binnenkort maar even op de 2-kolommer bij mij broer en maar wat demonteren.
nog spierpijn in de kuiten gehad trouwens? ;)
nog spierpijn in de kuiten gehad trouwens? ;)
Nee dat niet. Was ,savond wel doodop en hele erg pijn in mijn hoofd :rolleyes:
Zie je vavanond wel ca 19.00uur.
hehe je moet je ook niet zo druk maken zei ik toch ;)
ga nu nog ff blazen op der autobahn....ff de frustratie van afgelopen weekend eruit rijden ;)
tot vanavonddddd
Mooi /*-@#$% voor je, maar een kleine troost. Ik moet ook een andere lader hebben kwam ik gisteren achter.
Mocht je er dus 2 weten , mag je altijd pb sturen.
FolkertMk1
11-02-2008, 21:11
hee domi mooi dat je even een golfje kan lenen, mocht dat nog een knappe kar zijn mag je mij altijd even een pic sturen, mocht het wat zijn voor als de caddy weg gaat!!
Zo, ben net weer thuis. De (ex) G60 staat in het hok. Daar kan ie mooi even een tijdje bij komen.
Even een paar foto,s. Kwaliteit is wel bagger helaas.
IK links, mijn broer rechts.
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011287.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011288.jpg
De combinatie (nee, is geen kleurverschil hahaha)
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011291.jpg
Op stal,
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011293.jpg
Tja, :(
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011294.jpg
wat een bekende straat zeg! ;)
succes met de werkzaamheden domi....keep us posted!
:eek:
Knap balen Domi! ..suc6 / sterkte ermee..
Vanmorgen even de tijdelijk Dikke golf 2 C 1300 gehaald :D Moet alleen ff nieuwe koppelingsplaten in. maar dat is een klein klusje.
Straks even dat ding schoonmaken en ff de stofzuigert er door heen. Achter ff de hulpveren onder weghalen :screwy:
En misschien de Sebrings van de G60 er onder. Die banden zijn net ff wat beter ;)
Maykel1986
17-02-2008, 21:17
zo das balen man :eek:
succes met het verdere verloop hiervan! :(
Mooi waardeloos man, suc6 ermee
Gr Lars
Beetje weer in het zicht.
Vanavond even een telefoontje gepleegd. Zoals het nu lijkt heb ik een gerevisserde G-Lader gevonden met 0km.
Even afwachten hoe het uit gaat pakken.
corrado-usa
28-03-2008, 20:05
dus rijd die misschien weer domi zou mooi zijn voor je.
succes jongen.
niels_g60-power
29-03-2008, 16:22
Las het dr strax opt vw forum, balen man :S
Vanavond even bezig met de G-Lader demonteren. Gelijk de IC en alle slangen ook eraf.
In princiepe haal ik het hele front er uit.
Dan thuis de IC reinigen incl alle slangen.
Ik ga ook gelijk alle slangen even checken op scheurtjes etc etc.
Uiteraad gaat de digi mee :)
Nou, wat een klote klus :evil:
Alles ging lekker soepel totdat 4 inbus bouten dol draaiden :evil:
Met geen mogelijkheid los te krijgen. heb er ook al torx in geslagen maar helpt ook niet.
Morgen weer even een poging doen. Dan maar even een hamertje en een beiteltje mee.
Als het dan nog niet lukt dan sla ik die G-Lader er wel af :mrgreen: Stuk is ie toch al.
Wel heb even een paar foto,s gemaakt.
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011451.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011455.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011456.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011458.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011460.jpg
Hier de imbus nog mooi :? Nu zijn ze dol gedraaid :evil:
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011461.jpg
Riempje is wel heel,allen missen bijna alle tandjes eraf :wow:
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011462.jpg
jetta mk1 '82
31-03-2008, 19:56
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011462.jpg
nu is er wel wat te zien ;)
gr. Martijn
p.s. succes met de werkzaamheden !!
Jurgen Santana
31-03-2008, 20:02
Nou, wat een klote klus :evil:
Alles ging lekker soepel totdat 4 inbus bouten dol draaiden :evil:
Met geen mogelijkheid los te krijgen. heb er ook al torx in geslagen maar helpt ook niet.
Morgen weer even een poging doen. Dan maar even een hamertje en een beiteltje mee.
Als het dan nog niet lukt dan sla ik die G-Lader er wel af :mrgreen: Stuk is ie toch al.
Wel heb even een paar foto,s gemaakt.
Je hebt heel mooi gereedschap voor dolgedraaide inbussen. Die vallen eroverheen en bijten zich doorze linksom te draaien vast in de buitenste rand van de inbus.
Hoe meer kracht je zet hoe beter ze zich vastzetten. Tot nu toe heb ik zo alle inbussen wel losgekregen.
Je hebt heel mooi gereedschap voor dolgedraaide inbussen. Die vallen eroverheen en bijten zich doorze linksom te draaien vast in de buitenste rand van de inbus.
Hoe meer kracht je zet hoe beter ze zich vastzetten. Tot nu toe heb ik zo alle inbussen wel losgekregen.
:eek: hebbuhh hebbuhh :D
1800 16v kr
31-03-2008, 20:42
idd wou net zeggen die dingen werken echt super
ook voor boutjes in dynamo enzo
echt super
Let je wel op met die bumper, krijg je snel krasjes in de kunststof als je zo gaat werken. :)
Succes met het verder demonteren.
Eindelijk!!!!!!!!!!!
De lader is eraf. Heb mijn broer maar even meegenomen. Die heeft wat meer geduld :D
Maar goed. Met een hamertje en een klein beiteltje heeft ie ze allemaal los getikt.
Bij 1 moest ik een stukje uit de ladersteun halen omdat we er anders niet bij konden.
Foto,s volgen nog wel.
Hier even een paar foto,s.
Broer hard aan het werk :mrgreen:
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011464.jpg
Inkeping gemaakt om de laatste bout er uit te halen.
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011466.jpg
Eindelijk :D
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011467.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011471.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011473.jpg
Huh???? :ehh: Waar komt die scheur vandaan??
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011480.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011481.jpg
niels_g60-power
02-04-2008, 16:42
Hijs dr iig af :D
Ja eindelijk.
De G-Lader is van 1998. Zelfde jaar van import van de G60.
Ik wist namelijk van 1 van de vorge NL eigenaren dat het blok is gereviseerd en er toen een hagelnieuwe lader op is gekomen.
wel mooi wat rommel door heen gekomen als ik de verdringer zo zien
zitten gewoon deuken in de wanden
wel mooi wat rommel door heen gekomen als ik de verdringer zo zien
zitten gewoon deuken in de wanden
Ja klopt. Gelukkig zijn de buizen naar de inlaat schoon. Er ligt wel een heel klein beetje in de IC, maar dat is minimaal.
Heb geluk gehad dat ik maar 20km/u reed.
Was het met 140 op de snelweg dan was de motor ook aan gort.
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011481.jpg
die scheur ? , te strak aangedraaid gezeten ? komt vanaf dat gat lijkt het ? ,of iets er tussen gezeten wat er niet hoorde .. ?
iig veel suc6 , maar zijn de laders nog nieuw te krijgen ,of zijn er nog alleen revisie laders.
@peter88.
qouten hoeft niet hoor. Wordt alles zo dubbel ;)
G-Lader zijn sinds 2001 of 2002 niet meer nieuw leverbaar via de dealer. Wel zijn er bedrijven die nog wel nieuwe hebben liggen die ze hebben gekocht via de dealer.
Maar dan betaal je gauw 1500 euro. Bij de dealer was het €2250,- ex meende ik. Weet het niet zeker hoor.
richard-polo
02-04-2008, 17:44
1350euro nieuwe lader bij ruudsvwshop... op ebay nieuwe 1499euro..
die verdringer ziet er indderdaad niet goed meer uit zeg!!! open luchtfilter erop gehad of zo.
1350euro nieuwe lader bij ruudsvwshop... op ebay nieuwe 1499euro..
die verdringer ziet er indderdaad niet goed meer uit zeg!!! open luchtfilter erop gehad of zo.
nee geen open luchtfilter :eek:
De stukje die tijdens het vastlopen van de lader zijn ontstaan zijn via de verdringer naar de IC gegaan.
Zo komen al die krassen en deukjes erin.
corrado-usa
02-04-2008, 18:41
schoon maken domi en kan er weer een andere lader op.
en kan je weer rijden.
nee geen open luchtfilter :eek:
De stukje die tijdens het vastlopen van de lader zijn ontstaan zijn via de verdringer naar de IC gegaan.
Zo komen al die krassen en deukjes erin.
dan zit je intercooler ook vol
kan die ook schoon gemaakt
die metaal deeltjes zitten (IMHO) in je hele lucht aanvoer
want dit komt niet in 1 keer los , dit heeft al een paar km lopen slijpen voor de lader is geknakt
, dit heeft al een paar km lopen slijpen voor de lader is geknakt
Of niet. ;)
corrado-usa
02-04-2008, 18:51
zou hem maar goed schoon maken .
Of niet. ;)
wat denk je zelf nu je de verdringer ziet van binnen ;)
corrado-usa
02-04-2008, 19:08
wat denk je zelf nu je de verdringer ziet van binnen ;)
als je zo ziet zit er echt veel troep in de intercooler de verdringer is echt goed in gelopen.
Komt wel goed jongens ;)
Binnenkort rijdt ie wel weer.
Zaterdag even een G-Lader halen.
0KM na revisie. Dus hopelijk rijdt volgend week(end) de G60 weer :)
Kijk, dat ziet er goed uit.
Zodeju, zie nu pas hoe duur die krengen zijn...
Rallye-VR6t
04-04-2008, 08:42
Die slijtage van die verdringer stelt geen moer voor.
Verdringer is ook niet ingelopen op wat de foto's laten zien.
Denk dat de meesten niet eens weten wat dat eigenlijk inhoud!
Blijft altijd zonde een lader zo kapot te zien gaan.
2 lagers voor 30euro dat was alles had deze lader nog heel lang mee gekund.
Het is nu altijd afwachten of die 2e hands ook goed is.
corrado-usa
04-04-2008, 09:16
Die slijtage van die verdringer stelt geen moer voor.
Verdringer is ook niet ingelopen op wat de foto's laten zien.
Denk dat de meesten niet eens weten wat dat eigenlijk inhoud!
Blijft altijd zonde een lader zo kapot te zien gaan.
2 lagers voor 30euro dat was alles had deze lader nog heel lang mee gekund.
Het is nu altijd afwachten of die 2e hands ook goed is.
wat bedoelen ze dan met in lopen van de lader heb je daar geen foto van.
Rallye-VR6t
04-04-2008, 09:36
wat bedoelen ze dan met in lopen van de lader heb je daar geen foto van.
Inlopen van de verdringer.
Het loopvlak van de dichtlijst is uitgehold, dat is het simpel gezegd.
Met de begie dichtlijst in een vrij nieuwe lader zoals hierboven heb je daar weinig kans toe.
De begie lijst is de meest vriendelijke en krimpvrije lijst die er is.
Die paar putje in de wand van de verdringer worden veroorzaakt door zand.
Meestal door een niet goed ingeolied openluchtfilter.
Of door die geweldig tuningsfilters, van autostyle. Metalen aanzuigbuisje met kelk erop. (waar je door heen kunt kijken)
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/04042008236.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/04042008235.jpg
corrado-usa
04-04-2008, 10:16
dus als de dichtlijsten er uitliggen dat is dus in lopen van de lader.
Nou,
Ben net terug om even een G-Lader te kopen.
Maar helaas :( Ik heb hem niet gekocht.
De beide lader helften waren nogal erg ingelopen :eek:
De verdringer is dus aardig aan het werk geweest.
Die gok wou ik niet nemen.
Hij had nog wel 2 goede lader helften voor me. Dus morgen maar weer even heen.
Mocht dat ook niks zijn dan neem ik een lader van mijn Collega over.
Helaas heb ik dan wel een oud type. terwijl ik nu een nieuw type heb (had)
Rallye-VR6t
05-04-2008, 15:54
Nou,
Ben net terug om even een G-Lader te kopen.
Maar helaas :( Ik heb hem niet gekocht.
De beide lader helften waren nogal erg ingelopen :eek:
De verdringer is dus aardig aan het werk geweest.
Die gok wou ik niet nemen.
Hij had nog wel 2 goede lader helften voor me. Dus morgen maar weer even heen.
Mocht dat ook niks zijn dan neem ik een lader van mijn Collega over.
Helaas heb ik dan wel een oud type. terwijl ik nu een nieuw type heb (had)
Oud of nieuw maakt niet zoveel uit.
Ik rij op dit moment met een 2e generatie lader.
Maar ook wel met de laatste.
Zijn beide even slecht :D
Oud of nieuw maakt niet zoveel uit.
Ik rij op dit moment met een 2e generatie lader.
Maar ook wel met de laatste.
Zijn beide even slecht :D
:D Ik wil toch wel een goede erop hebben :rolleyes:
Wil over een maand niet weer 1 moeten zoeken.
ps voeg me evn toe op msn
domig60@hotmail.com
Vanmorgen even bij de dealert geweest.
Ook maar even nieuwe boutjes besteld nieuwe banjo-boutjes met koperringetjes en wat ander klein grut om de G-Lader te monteren.
Dan heb ik dat iig vast.
golf3freak
07-04-2008, 11:25
@domi ik ken iemand hier die heeft een orgineele lader nieuwe type helemaal opgeknapt lader helften zoals ik zelf gezien heb in top conditie verkocht hem volgens mij helemaal kompleet g lader steun alles der op en der aan zal hem eens belle wat ie kost.
ja vraag maar ff.
As weekend ga ik weer bij een lader kijken. 1 met zeer weinig km,s (60.000) en ongereviseerd.
Als de lader van binnen maar goed is. Reviseren kan dan gelijk wel.
denk dat je deze nu ook wel kunt gebruiken, of niet?
http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-volkswagen/161418706-glader-steun-corrado-golf-g60.html?return=eJwljVsOgyAQAO9ion%2B%2BUKnBmMbehAitRATCorVtevcu6Q87M9mwnNXso1g1ACOkYglI7udlWEJwrCxX66QpNu7X4DTnAQqjS74Hmwt1SA%2FSlNYI6YXU0uSH1Ss8%2BQPr3NNiCZu%2BnnqsMwFjsGkz1Wlz0%2FhMbR%2BJIPUUSSikWALOt3KIcBfwjy7GCmHDPpl9k17NcflEJbRuuzbaC63raNdf0CzEH0mmHnjduX2sMjfSZPj%2BAHHvSVA%3D&thumb_click=1#photo
denk dat je deze nu ook wel kunt gebruiken, of niet?
http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-volkswagen/161418706-glader-steun-corrado-golf-g60.html?return=eJwljVsOgyAQAO9ion%2B%2BUKnBmMbehAitRATCorVtevcu6Q87M9mwnNXso1g1ACOkYglI7udlWEJwrCxX66QpNu7X4DTnAQqjS74Hmwt1SA%2FSlNYI6YXU0uSH1Ss8%2BQPr3NNiCZu%2BnnqsMwFjsGkz1Wlz0%2FhMbR%2BJIPUUSSikWALOt3KIcBfwjy7GCmHDPpl9k17NcflEJbRuuzbaC63raNdf0CzEH0mmHnjduX2sMjfSZPj%2BAHHvSVA%3D&thumb_click=1#photo
Heb hem even gemaild. Is wel een nette steun.
Mijne mist nu een klein stukje uit he.
ik heb ook nog wel een steun liggen. mag je voor dezelfde prijs ophalen :thumbup:
groet marten
ik heb ook nog wel een steun liggen. mag je voor dezelfde prijs ophalen :thumbup:
groet marten
:thumbup:
Inmiddels geregeld via msn. :thumbup:
Vanmiddag de nieuwe booutjes moeren ringen banjobouten bij de dealert gehaald.
Straks alles weer mooi nieuw.
Ook even gevraagd wat een G-Lader koste :D
€2795,- incl btw. :eek: :eek: Maar in NL lag nergens 1 op voorraad :rolleyes: :D
G-eert-40
09-04-2008, 16:39
.Ook even gevraagd wat een G-Lader koste :D
€2795,- incl btw. :eek: :eek: Maar in NL lag nergens 1 op voorraad :rolleyes: :D
had laatst (jaar geleden) ook gevraagd wat een g40 lader kostte. toen was deze 2800e ex btw ex montage (bij de dealer).
grtz.
golf3freak
09-04-2008, 18:27
Domi ik heb die jongen gesproken hij doet de g lader neit weg wegens inbouw in projeckt auto heb me best gedaan.
Domi ik heb die jongen gesproken hij doet de g lader neit weg wegens inbouw in projeckt auto heb me best gedaan.
Toch bedankt kerel.
Ik ga nu donderdagavond een G-Lader halen.
corrado-usa
09-04-2008, 19:59
dus 1 gevonden domi gelukkig maar.
golf3freak
09-04-2008, 20:37
Hoe ver oogt het projeckt.
dus 1 gevonden domi gelukkig maar.
Ja , en nu maar hopen dat ie goed is..
Ik was afgelopen zaterdag ook al bij 1 geweest. Was volgens die jongen gereviseerd en in goede staat. :rolleyes:
Toen ik de lader zag schrok ik gewoon.
Erg ingelopen, niet gerevisserd. vies goor ding. Mijn kapotte was zelfs nog beter.
Al met al een slechte lader, en het was ook nog bij iemand die veel met g60 doet en er wel verstand van heeft.
Ben net terug van een rit 2uur heen en 2uur terug. :wow:
G-Lader is in huis :thumbup: :thumbup:
Morgen even schoonmaken en nieuwe lagers en lijsten bestellen.
Maar eerst nog open maken ;) Ik heb hem gesloten gekocht. Voor dat geld durfde ik de gok wel te nemen.
Weer even een wat nieuws.
Heb vanmiddag de lader even op gemaakt. Nou dat even duurde vrij lang. De poulie wilde niet loskomen. Na veel wrikken en kruipolie en zelfs een slijptol is dan eindelijk de originele stalen poulie eraf.
Alle boutjes losgehaald en de lader opgemaakt.
lader is in zeer goede staat, je kan zien dat ie niet veel km,s heeft gemaakt (ca 60.000). Beide helften zijn niet ingelopen en zelfs de origineel beige lijsten zaten er nog in.
Ik heb nu alles eruit gehaald, zelfs de lagers. Alles wordt nieuw besteld en dan zet ik hem weer inelkaar.
Op dit moment ligt de lader te weken in de ontvetterbak.
Al met al heb ik een goede gok genomen om de lader gesloten te kopen. :)
Revisie-set is inmiddels ook besteld. Dat zal binnenkort ook wel binnen zijn.
corrado-usa
12-04-2008, 21:23
mooi man dus wordt weer binnenkort rijden domi.
mooi man dus wordt weer binnenkort rijden domi.
Ik hoop het wel ja.
lader is nu compleet leeg. Alle lagers en lijsten zijn eruit. Ook is de lader even voorzien van een fris kleurtje. Nu is het wachten op de revisie-set en dan kan hij weer in elkaar gezet worden.
JettaPowerrr
13-04-2008, 21:08
:woowoo:
Das het betere werk, Domi! :thumbup:
24april,
Eindelijk is de revisie-set binnen. Aankomend weekend de G-lader maar even verwennen met nieuwe lijsten en lagers :D
Volgende week maar 2 dagen werken dus dan hoop ik de g60 klaar te kunnen maken.
Hopelijk heeft mijn broer de brug vrij.
Ik zal foto,s maken ;)
Pedaalemmer
24-04-2008, 16:41
Brug? Is wel handig maar niet broodnodig toch om je lader te vervangen.
Ben benieuwd naar je revisie, post je hier ook foto's van? is wel intressant om te zien hoe het in zijn werk gaat :D
Brug? Is wel handig
Daar gaat het mij om. Elke keer op je knieen voor de auto wordt je ook niet lekker van.
corrado-usa
24-04-2008, 18:32
post je hier ook foto's van de revisie.
ben wel benieuwd hoe zo iets werkt.
post je hier ook foto's van de revisie.
ben wel benieuwd hoe zo iets werkt.
Ik zal mijn best doen. Heb inmiddels 1 lader helft en de verdringer al klaar.
Nieuwe lagers, olie-keerringen, borgveren en lijsten erin
Kom er nu achter dat ik geen foto,s heb gemaakt :redface:
martiepartie
24-04-2008, 21:28
jaja, dan geloven we natuurlijk niet dat er ook maar iets gereviseerd is :screwy:
Zoals de waard is....
jaja, dan geloven we natuurlijk niet dat er ook maar iets gereviseerd is :screwy:
Zoals de waard is....
Ik zal speciaal voor jouw foto,s maken kerel. Dan zullen we zien wie gelijk heeft.
martiepartie
24-04-2008, 21:49
oeoe, op de teentjes getrapt? Ik kan me herinneren dat je in een ander topic over een G40 lader eenzelfde opmerking gemaakt had toen de betreffende persoon aangaf geen foto's gemaakt te hebben.
Helaas is er flink gegumd in dat topic.
Als iemand zegt dat er gereviseerd wordt, ben ik de laatste persoon om daar aan te twijfelen.
oeoe, op de teentjes getrapt? Ik kan me herinneren dat je in een ander topic over een G40 lader eenzelfde opmerking gemaakt had toen de betreffende persoon aangaf geen foto's gemaakt te hebben.
Helaas is er flink gegumd in dat topic.
Als iemand zegt dat er gereviseerd wordt, ben ik de laatste persoon om daar aan te twijfelen.
IK heb de lader nog niet klaar. Dus foto,s komen er wel. Die andere persoon had hem al in elkaar en al op de auto zitten. Tja, dan moet je het maar geloven he.
Dit topic was dat ja,
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=39746&highlight=g40
(in dit topic kan ook wel gegumd worden hoor)
dw1986mk1
25-04-2008, 10:29
Iemand heeft wel een punt hier
In mijn g40 lader vraag , reageerde je idd het zelfde wbt de foto's domi niet erg netjes ik heb daar idd een paar keer ge-edit omdat ik geen rel wou starten. Als jij nu de lader in 1 keer klaar had gemaakt waren er ook geen foto's geweest neem k aan dan weet je ook welke fout ik gemaakt heb. ;)
Maar ontopic
Ik ben niet haatdragend ,hoop dat je g60 straks weer netjes loopt met of zonder foto's van de lader :thumbup:
zoals ik hierboven lees krijgen we wel foto's te zien ik ben benieuwd, naar de staat van de lader ed.
Succes met knutselen
richard-polo
25-04-2008, 16:15
Iemand heeft wel een punt hier
In mijn g40 lader vraag , reageerde je idd het zelfde wbt de foto's domi niet erg netjes ik heb daar idd een paar keer ge-edit omdat ik geen rel wou starten. Als jij nu de lader in 1 keer klaar had gemaakt waren er ook geen foto's geweest neem k aan dan weet je ook welke fout ik gemaakt heb. ;)
Maar ontopic
Ik ben niet haatdragend ,hoop dat je g60 straks weer netjes loopt met of zonder foto's van de lader :thumbup:
zoals ik hierboven lees krijgen we wel foto's te zien ik ben benieuwd, naar de staat van de lader ed.
Succes met knutselen
super antwoord dit :thumbup:
Ik had zowieso foto,s gemaakt van de revisie. Desnoods had ik hem weer open gehaald. Altijd makkelijk bij evt verkoop van de g60 ;)
Ach ja erg netjes of niet, ik heb de foto,s inmiddels klaar. Zal ze ff uploaden.
G-Lader zit nu weer compleet in elkaar en is klaar voor montage.
Lijsten staan niet op de foto. Die zaten er toen al toen ik de foto,s maakt.
Evenals een paar lagers.
Niet erg duidelijke foto,s maar beter iets dan niets toch ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GQGDAYAP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P6HKCAWX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZKYATUN3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RJRKNRYQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CBTPPRIO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OIZ63XHQ.jpg
dw1986mk1
25-04-2008, 18:28
lader ziet er erg goed uit :thumbup:
setje van g-lader shop btw doosje klubervet komt me bekent voor??
Dat klubervet troep heb ik er niet in gedaan.
corrado-usa
25-04-2008, 19:11
ziet er goed uit domi.
als je het zo ziet is het niet zo moeilijk om te doen zeker.
Rallye-VR6t
25-04-2008, 19:23
Dat klubervet troep heb ik er niet in gedaan.
Dat is mooi zonde.
Scheelt druk.
Daarnaast smeer ik het ook in het aanzuig deel van de spiraal, vangt het mooi eventueel zand en stof op wat het filter doorlaat.
Dat is mooi zonde.
Scheelt druk.
Daarnaast smeer ik het ook in het aanzuig deel van de spiraal, vangt het mooi eventueel zand en stof op wat het filter doorlaat.
mmm :rolleyes: Heb nog maar 2 boutjes in de lader. Kan zo weer open ;)
1800 16v kr
25-04-2008, 20:23
dan raad ik je aan om die 2 boutjes er weer even uit te draaien
de kluber vet is niet alleen druk op bouw maar ook een extra dik smeer middel
wat ook meerdere jongens doen en wat ik ook bij de laders van mijn broer heb gedaan
is 100% vrije siliconen spray erin gespoten na 2000 km en dan om de zo veel km
hier wordt de druk weer net zo hoog als toen de kluber vet erin zat
en geen direct extra smering
suc6 er mee
hopelijk loopt die van de week weer
Rallye-VR6t
25-04-2008, 20:53
Het Klubervet is enkel en alleen om af te dichten.
Smeering is het niet voor.
Het vet heeft ook als doel in deze wereld afdichten van afsluiters e.d
Je komt het niet alleen in Gladers tegen.
100% - vrije - siliconen - spray, wat is dat eigenlijk? Spray zonder siliconen maar wat zit er dan in? :tongue:
Hoe smeer je dat spul er in? Gewoon met een klein kwastje? En waar???
Tja, heb dat spul nooit eerder gebruikt.
dw1986mk1
26-04-2008, 09:40
Ik heb de verdringerwanden en het aanzuig gedeelte met een kwastje en met mijn pink erop gesmeert anders kom je er niet tussen , kijk maar uit mijn pinky is nog steeds aan t helen door die scherpe randen.
idd ze zeggen dat je er toch 0.1 bar mee wint de eerste 10k ,
en smeering geven doet het niet , het enige wat gesmeert moet worden zijn de lagers en dat gebeurt dmw de olie kanalen in de hoofdas
Nu definitief klaar voor montage. Kluber-vet er toch maar in gedaan ;)
Nieuwe bevestigingsbouten er ook bij.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F8Q8OTKE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PXC7XHGE.jpg
1800 16v kr
26-04-2008, 19:43
gti1-g60
haha jah dat weet ik niet staat er achter op
en dit werkt ook
maar niet bij jou
want jij haalt hem er om de 1250 af als ik me niet vergis
en smeert er dan weer kluber vet in :P
steun ligt hier nog steeds.
Vanavond de G60 van zijn plek gehaald en even naar de loods gesleept met de dikke 1300i 40KW daily :D
Daar staat ie nu op de brug zonder velgen. Die zitten even onder de golf 3 GT van de vriendin van mijn broer voor de apk. (binnenkort komt die te koop ;) De golf dan he :screwy: )
Morgenavond even wat kleine dingen doen een de G60.
piccaa,s
Roling shot :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MR7NMHJZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FRCM37DO.jpg
Bij het hok. De race-mini op de achtergrond.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KNKX66MC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FV4KEBRQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-64PMKUNL.jpg
Edition-Blue
28-04-2008, 20:14
Fotos dogge ut net Domi, maar ut sjit ol op my de g60 !
Begint er weer mooi op te lijken,
die foto's zijn btw erg makkenlijk als ik straks mijn eigen lader open ga trekken :)
corrado-usa
28-04-2008, 21:47
gaat goed komen domi schiet al lekker op.
Vanavond de G60 klaar gemaakt. Alles ging lekker.
Accu erop en starten maar :)
Motortje liep mooi, geen gekke geluiden.
Even een minuutje stationair laten draaien en toen hoorde ik opeen een kloppend geluid :confused: Dat steeds luider werd :confused:
Het kloppend geluid komt uit de lader :(
Helaas maar waar. De lader moet er weer af.
Wat er aan de hand is weet ik niet.
das jammer ....zou het toch specialisten werk zijn dan ?
das jammer ....zou het toch specialisten werk zijn dan ?
nee dat niet, Het vreemde is dat hij de eerste minuut wel goed liep en toen het kloppend geluid begon.
Heb hem toen gelijk uitgedaan, licht uitgedaan deur dicht en naar huis. :mad:
Zie morgen wel weer.
Even kijken of ie wel olie krijgt.
Rallye-VR6t
30-04-2008, 21:27
nee dat niet, Het vreemde is dat hij de eerste minuut wel goed liep en toen het kloppend geluid begon.
Heb hem toen gelijk uitgedaan, licht uitgedaan deur dicht en naar huis. :mad:
Zie morgen wel weer.
Even kijken of ie wel olie krijgt.
Kloppend geluid heeft niets met olie te maken, na 1 minuut zeker nog niet.
Multiriem losmaken en voorzichtig draaien aan de poelie.
Voelen of je een zwaar punt voelt.
Of een tandje verkeerd, of een spie vergeten?
Maar waarom begon het kloppend geluid pas na een minuut.
Als het riempje een tandje verkeerd staat dan hoor je dat toch gelijk???
Je voelt het kloppend geluid trouwens ook als je de hand op de lader legt.
Ik ga vanmiddag wel even kijken of alles goed zit. Spie-banen van de G-Lader zitten in 1 lijn achter elkaar. merktekens op de kleine tandwieltje zitten achterelkaar. Dus niet tegen over elkaar.
`Nou, ben weer ff bezig geweest.
Multie riem loskoppelen en aan de poulie draaien van de lader.
En verrek :eek: Er zat een zwaar punt in. Riempje controleren en paar tandjes geprobeerd maar hij bleef steeds op dat ene punt hangen.
Dus de lader er maar af gehaald. Op de werkbank met dat ding en maar weer eens draaien.
Idd een zwaar punt erin.
Lader maar open halen. Kon niks vonden dan alleen maar van dat kluber zooi. Bah vieze troep. Met de lader open maar even aan de poulie gedraaid en nog steeds dat zware punt erin. Verdinger er ook maar uit gehaald. Zware punt is weg :confused:
Verdringer wat schoongemaakt (beetje van dat weggehaald) en er weer in gezet. Zware punt ineens weg :confused: :confused: :confused:
Mmm. Lader weer in elkaar gezet zonder de bouten er even in en nog steeds geen zwaar punt. Hij draait mooi soepel rond met de weerstand van de lijsten wel voelbaar.
Thuis vrouwlief ook even laten voelen :D Die keurde hem goed :thumbup:
Dus ja, wat was er nou aan de hand????????
Ik ga nu de lader er weer op zetten en hopen dat het nu wel goed is.
btw, olie kreeg ie wel.
Weer een uppie :D
Lader zit er weer op. heb alles aangesloten en toen de G60 gestart.
Heb hem ca 10min laten draaien. geen gekke geluiden tot nu toe.
Olie lekker op temp laten komen (ca 90gr) btje gas gegeven. Nog steeds geen gekke geluiden.
Dus wat het geweest is weet ik niet. :( :(
Vanavond verder afbouwen en wachten tot ik de velgen weer terug krijg en dan even een blokje om. :D :thumbup:
Dus wat het geweest is weet ik niet.
nieuwigheid ...... :D
Top dat het gelukt is na zoveel werk, vindt het knap!!
Veel plezier straks weer van je mooie G60.
corrado-usa
01-05-2008, 18:03
wel vreemd domi dat het nu weer over is.
gelukkig maar.
Mooi dot er it wer docht, hopen dat je er nu meer geluk mee hebt
en hoe gaan de 1e nieuwe kilometers ?
corrado-usa
01-05-2008, 18:52
ben benieuwd is nog niet aan wezig.
hoop niet dat die er weer mee op houd.
Jetta MaNiA
01-05-2008, 18:52
Heb em nog niet horen stofzuigen door het dorp...
Eerste kilometers is toch vreemd omdat je steeds in je achterhoofd het idee hebt dat ie weer stuk gaat. Maar alles ging goed.
Ben even 5min blokje om geweest, heb de eigen wielen er niet onder nog.
Laatste foto,s-
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FUOQQW6L.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RPYZYFOL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WBJTIITW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BQOJGNPC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3EWSRHRW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-66YSASIU.jpg
corrado-usa
01-05-2008, 19:49
is goed nieuws domi.hoop dat het nog veel km zo zijn zonder problemen.
is goed nieuws domi.hoop dat het nog veel km zo zijn zonder problemen.
ja dat hoop iik nu ook. Niet dat ie nu na 5 weken weer stuk gaat.
29dec 2007 heb ik hem terug gekocht. 7 Feb 2008 hielt ie er mee op :mad:
Ben vanavond even een blok om geweest (ca 50km) Auto rijdt verder prima. Alleen de multieriem piept een beetje.
Ben nog niet boven de 3000rpm geweest. Maar merk toch wel verschil nu.
Dus tot zover geen gekke dingen. Morgen maar even meenemen naar het werk. Dan krijgt ie weer 100km erbij op .
Ben vanavond even een blok om geweest (ca 50km) Auto rijdt verder prima. Alleen de multieriem piept een beetje.
Ben nog niet boven de 3000rpm geweest. Maar merk toch wel verschil nu.
Dus tot zover geen gekke dingen. Morgen maar even meenemen naar het werk. Dan krijgt ie weer 100km erbij op .
spannend dagje morgen dan :D
respect hoor dat je het allemaal zelf gedaan hebt.
iig veel suc6 , maar zijn de laders nog nieuw te krijgen ,of zijn er nog alleen revisie laders.[/QUOTE]
:D ze zijn nog steeds nieuw te krijgen maar betaal je wel flink voor 1350 euro maar dan heb je natuurlijk wel een fabrieks nieuwe G60 :thumbup:
Bij de dealer kosten ze €2795,-incl btw. Maar nergens in NL ligt 1 op voorraad.
Ik heb voor de gein even gevraagt bij de dealer toen ik die nieuwe bouten haalde.
Afgelopen maandag de g60 even van nieuwe Castrol olie en filter voorzien.
Inmiddels al 500km gereden met de gerevi lader. Alles gaat goed. Geen rare dingen. Geen lekkage. Olie is mooi op temp en drukmeter doet lekker rustig aan. Wel merk ik al wat verschil in optrekken.
JettaPowerrr
09-05-2008, 17:32
Goed nieuws dus allemaal! Das mooi, man. :thumbup:
Veel plezier ermee, en rustig aan! :)
Bij de dealer kosten ze €2795,-incl btw. Maar nergens in NL ligt 1 op voorraad.
Ik heb voor de gein even gevraagt bij de dealer toen ik die nieuwe bouten haalde.
Afgelopen maandag de g60 even van nieuwe Castrol olie en filter voorzien.
Inmiddels al 500km gereden met de gerevi lader. Alles gaat goed. Geen rare dingen. Geen lekkage. Olie is mooi op temp en drukmeter doet lekker rustig aan. Wel merk ik al wat verschil in optrekken.
www.ruudsvwshop.com even kijken bij golf 2 dan de eerste of de 2e pagina :thumbup:
Ruud,s vw shop is geen dealer he ;)
Sinds 2001(?) worden laders niet meer gemaakt. Er zijn genoeg bedrijven die restpartijen opkopen.
Ruud,s vw shop is geen dealer he ;)
Sinds 2001(?) worden laders niet meer gemaakt. Er zijn genoeg bedrijven die restpartijen opkopen.
ik zei ook niets over een dealer ;)
maar toch 2700 of 1300 scheelt nog een hoop.
maar wel lekker voor je dat je Golf weer goed rijdt :thumbup:
corrado-usa
09-05-2008, 19:19
mooi voor je is echt goed nieuws voor je domi.
hoop nog veel km zo.
Pedaalemmer
09-05-2008, 20:47
Netjes! altijd mooi als een g60 weer lekker fris is.
Vandaag heerlijk warm weer. Even met de vrouw en de twins te toeren. Dus weer wat km,s erbij :) Kids lagen mooi te slapen. Komt zeker door de mooie brom van de G-Lader. :D
Ook heb ik van Johan (jetta-mania) 2 voorstoelen gekregen die hetzelfde zijn als de mijne. Alleen zijn van die het stof in goede staat. En mijne was nogal stuk.
Dus van 4 stoelen even 2 hele goede gemaakt. Waarvan het schuim weer helemaal is. :)
Ook heb ik van het setje van johan van 1 stoel het onderstel overgezet zodat ik in de G60 nu 2 in hoogte verstelbare stoelen he. :thumbup:
Het enige verschil is nu dat bij mijn stoel de draaiknop lager zit. Bij een g60 stoel zit ie hoger.
Binnenkort even laten reinigen en dan is het weer superrrrr.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.