PDA

View Full Version : Zoemend geluid Golf 2

Albie
11-02-2008, 15:27
Ik heb er weer een probleem bij...

Als mijn auto warm is (motorolie ca. 80 graden) en mijn kilometerteller komt boven de 100 km/h begint er iets te janken in het dashboard (soort zoemer, heel luid hoor). Als ik dan even op het dashboard sla, net boven de lichtschakelaar gaat het meestal uit (soms begint ie daarna ook weer..) Ook als ik afrem voor een stoplicht o.i.d. en ik trap de koppeling in, of de snelheidsmeter komt onder de 40, dan gaat ie uit ook uit. Hoe minder toeren, des te minder lawaai.....

Wat is het probleem??? :confused:

Arne
11-02-2008, 15:47
Klinkt als je oliedrukzoemer, ik zou de peilstok eens hanteren :D

Albie
11-02-2008, 15:59
Klinkt als je oliedrukzoemer, ik zou de peilstok eens hanteren :D

Ja dat dacht ik ook, maar de olie is prima op peil. En hij doet het ook niet altijd, vanmiddag ritje van 15 kilometer, niks gehoord. En is ook zo vreemd als je er even op slaat dat ie dan weer uitgaat.....

René
11-02-2008, 16:14
oliedruk=oliepeil?

nee dus....of je oliepomp is op z`n einde, of eensor...of het zit in je dash idd
heb ik met mijn rode mk1 ook gehad..zoemer...slaan....rust... :)

Albie
11-02-2008, 16:16
oliedruk=oliepeil?

nee dus....of je oliepomp is op z`n einde, of eensor...of het zit in je dash idd
heb ik met mijn rode mk1 ook gehad..zoemer...slaan....rust... :)

maar als de oliepomp op zijn eind is, moet ie de hele tijd toch gaan zoemen. En dan moet het lichtje ook gaan branden van de olie????? Volgens mij komt het ergens bij de cockpit vandaan en dan aan de linkerkant....

Wat was jouw probleem dan?

golf mkII 16v
11-02-2008, 17:29
Op je oliefilterhuis zit een sensor[witte] vervang die eens door een andere
Als je het zeker wilt weten dat de oliedruk goed is,moet je er een oliedruk meter plaatsen

G-eert-40
11-02-2008, 17:47
lijkt toch iets van een trillend/resonerend geluid vanuit je dashboard. kan alleen niet verklaren dat die het pas doet boven de 80 graden.

Benji
11-02-2008, 18:00
Je tellerkabel of tellerbak is niet helemaal jovel meer. Dit had ik ook met de witte Golf, en heeft MrCool ook met de Golf.

Albie
11-02-2008, 18:44
Je tellerkabel of tellerbak is niet helemaal jovel meer. Dit had ik ook met de witte Golf, en heeft MrCool ook met de Golf.

Dan moet ik binnenkort eens een andere kabel halen, misschien dat het dan over is.....

Berserker
12-02-2008, 09:27
..zoemer...slaan....rust... :)

werkt ook bij lastige bijrijders... :D

Albie
12-02-2008, 19:38
Nou heb de snelheidsmeter van de tellerbak vervangen, had nog 1tje liggen met 430.000 km op de klok. Nu eerst maar even afwachten wat 'ie doet....

Nu moet ik mijn eigen km-stand van 270.000 erop krijgen... Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen....

FGizmoS
12-02-2008, 22:40
Nou heb de snelheidsmeter van de tellerbak vervangen, had nog 1tje liggen met 430.000 km op de klok. Nu eerst maar even afwachten wat 'ie doet....

Nu moet ik mijn eigen km-stand van 270.000 erop krijgen... Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen....

Tellerbak opendoen, snelheidsmeter achteraan losmaken en de wieletjes verdraaien.
Eigenlijk zo simpel als: Zoemen, slaan, rust....of....Zoemen, bijrijdersportier openen en scherpe bocht naar links :cool:
groeten

koendd
27-12-2008, 19:06
ik heb dit ook!
Dus een andere tellerunit steken moet dit oplossen of zijn er nog andere manier om van dit gejank af te raken?

Simple
08-01-2009, 18:26
Ik heb dit probleem ook sinds gisteren. Boven de 100km/u komt er een hard zoemend geluid vanachter het dashboard/tellerbak.

Ik dacht eerst de ventilatiemotor maar zonder de ventilatie aan komt het geluid ook terug. Lijkt me ook iets te maken te hebben met de vorst van de laatste dagen. Iemand een oplossing?

tim_j
08-01-2009, 18:30
dat gejank is niet voor niks!!!
er is wel iets aan de hand, hoeft niet erg te zijn.

als je hardloopt je hoort een knak! uit je knie komen, ren je toch ook niet gewoon door?

Simple
08-01-2009, 18:49
@Tim_j: daarom vraag ik het ook hier.

Mijn olielampje heeft niet geknipperd en het oliepeil is ook goed (zojuist bekeken).

tim_j
08-01-2009, 19:02
mischien eens de oliedruk meten bij de garage, zo weet je tegelijk of de oliepomp nog voldoende druk levert.

tim_j
08-01-2009, 19:02
een ander iets is, je sensoren. en bekabeling.

koendd
13-02-2009, 21:43
oliepijl is in ieder geval nog goed, oliedruk weet ik niet.
Maar een vriend van mij heeft ook een golf 2 met hetzelfde probleem en die is er al mee naar de garage geweest en die konden er niks aan doen...

dus wie heeft het gehad en hoe heb je het opgelost? Ben het behoorlijk beu aan het raken na 2 maanden...

gele-golf2
13-02-2009, 23:03
dan is je buitenmantel van de km teller kabel gesneuveld doet hij bij mij ook maar is maar heel af en toe ik heb het los gehaald en gekeken de buitenmantel was beschadigd binnekort zet ik er een nieuwe in

Jel Golf 2 GTI
14-02-2009, 05:25

Kabel erin vanachter en op het boormachien aansluiten en laat maar draaien :o) :thumbup: