View Full Version : Hopelijk geen trend voor BV Nederland
evilnyntje
12-02-2008, 09:53
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1196131.html
GerardMkIIVR6
12-02-2008, 11:47
Tuurlijk gaat dat door Duitsland is er immers ook al mee bezig en Parijs is geloof ik al zo.
dat komt er echt niet door... ik denk toch dat een hoop wethouders (door eigenbelang ;)) tegen zullen stemmen
JettaPowerrr
12-02-2008, 12:03
En toch zou het me niks verbazen, als het er wel door zou komen. Mij verbaast niks meer in dit pokke landje...
breadfan83
12-02-2008, 12:17
Dus geen Alfa Romeo 155, geen Audi 80, geen Golf I en II. Geen Datsuns of Simca's zelfs.
Mijn Golf 2 dus lekker wel. :D
Tiki Madness
12-02-2008, 16:47
ze doen maar,ik was toch niet van plan daar naar toe te gaan.
michael
MrMiljon
12-02-2008, 17:22
Het zou er maar zo kunnen komen aangezien het weer vreselijk krom is. Dus erg nederlands. Ik mag niet de stad in met mijn golfje 1 uit 79 maar wel met een hummer uit 2002.
Beetje vreemd allemaal, zo erg zal mijn dieseltje toch niet zijn, hij verbruikt amper dus stoot 'ie ook weinig uit lijkt me.
Buiten dat kom ik verder nooi met de auto in Amsterdam daar niet van maar ik vind het wel een beetje krom allemaal.
Voor je het weet mag je nergens meer met je golfje MKII rijden [een aantal uitgezonderd].
breadfan83
12-02-2008, 17:36
Beetje vreemd allemaal, zo erg zal mijn dieseltje toch niet zijn, hij verbruikt amper dus stoot 'ie ook weinig uit lijkt me.
Buiten dat kom ik verder nooi met de auto in Amsterdam daar niet van maar ik vind het wel een beetje krom allemaal.
Voor je het weet mag je nergens meer met je golfje MKII rijden [een aantal uitgezonderd].
En mijn Golf 2 zal ook niet zo veel beter (minder slecht) voor het milieu zijn dan eentje uit '91.
Maarja, de dikke bazen in Den Haag rijden allemaal de meest dure en moderne auto's, betaald van belastinggeld, dus die mogen alsnog overal naartoe. 't Is zo langzaam aan niet eens meer vriendjespolitiek, maar meer een ikke-politiek geworden.
Op wie stemmen we met de volgende ronde?
Der Ghopmeister
12-02-2008, 19:58
http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/12/zijn-ze-gek-geworden-in-020-oude-autos-verboden#post-13353
:screwy:
NOU HET IS ZOVER.
KLIK (http://www.autoweek.nl/nieuws.php?ref=msn&ID=8337)
:screwy: :screwy:
onzin:P gewoon de stad in rijden, weet zeker dat de politie je voorbij rijd:P (ken iemand bij Politie Amsterdam Centrum en het merendeel is daar autoliefhebber:P)
Vraag me ook af he, wat nou als je een nieuw blok in je auto zet? Van een moderne auto, met filters en al die onzin... Zullen ze je dan nog weren? want dan is alleen de carosserie oud, maar het blok niet (en die stoot uit slechteshit uit):D
Ik ga dan uit protest rondjes A10 doen met de DieDie :)
Zowiezo vind ik die borden 'Rij schoner! Rijd 80 in z'n 5!' altijd al geweldig. Dat doe ik onmiddelijk, geeft fantastische zwarte mistbanken.
breadfan83
21-02-2008, 00:36
Was er niet ook een algeheel verbod op roken in cafés sinds begin dit jaar? Kijk maar eens hoe streng dat gehandhaafd wordt. Niet dus! :screwy:
Ik denk dat het met dit oude-auto verbod ook wel gaat meevallen.
(Aan deze post kunnen geen rechten ontleend worden. Boetes voor verjaarde automobielen kunnen niet bij ondergetekende teruggevorderd worden. :D )
Was er niet ook een algeheel verbod op roken in cafés sinds begin dit jaar?
NEE, dat begint op 1 juni. al MOGEN horeca gelegenheden er wel eerder mee beginnen.
breadfan83
21-02-2008, 00:46
NEE, dat begint op 1 juni. al MOGEN horeca gelegenheden er wel eerder mee beginnen.
Ah, dan ga ik vanaf dan alle kroegen bij ons op de markt af terwijl ik een agent achter me aan sleur.
Zou wel eens fijn zijn om te gaan stappen en de dag erna met de zelfde kleren nog rond te kunnen lopen zonder naar asbak te stinken. :screwy:
heerlijke betutteling.. Amsterdam had 6 rookvrije kroegen en ze zijn allemaal failliet. dus zo erg zitten de mensen er niet op te wachten blijkbaar. Ik heb het pas meegemaakt in engeland. met z'n allen op straat met een peuk voor de kroeg en geen mens IN de kroeg. Heel gezellig..
edit:
zoals je waarschijnlijk al dacht. ja ik rook. Het is echter de hele redenering achter de regelgeving die me tegen de borst stoot. Ik heb bijna 10 jaar in de horeca gewerkt. De regel is om werknemers (en niet het uitgaanspubliek) te beschermen tegen rook. (rookvrije werkplek) Echter in de tent waar ik werkte (en ook die daarvoor) was er 1! van de ongeveer 18 personeelsleden die niet rookte. Horeca personeel behoeft geen gezonde longen. Tis ten alle tijden hun lever die ze uiteindelijk de das omdoet.
Niet normaal toch...Denk dat zeker 50% van de mensen binnen de ring een auto heeft van voor 92...
Ga dr maar niet teveel woorden aan vuil maken...(lijkt me wijs)
grtz..Vic
breadfan83
21-02-2008, 13:04
heerlijke betutteling.. Amsterdam had 6 rookvrije kroegen en ze zijn allemaal failliet. dus zo erg zitten de mensen er niet op te wachten blijkbaar. Ik heb het pas meegemaakt in engeland. met z'n allen op straat met een peuk voor de kroeg en geen mens IN de kroeg. Heel gezellig..
Waar het publiek ook niet op zit te wachten is dat de prijs van een pilsje bijna wekelijks omhoog gaat. :screwy:
Het gebeurt toch, en de mensen blijven naar de kroeg gaan.
Het verschil met Engeland is dat hier landelijk de stop er op gaat, en niet in 6 kroegen. Je kunt dus thuis blijven en lekker roken, of je gaat naar de kroeg en gooit de peuken weg. Er is geen andere kroeg om de hoek waar je wel eventjes eentje mag opsteken en die het publiek uit de andere kroegen weg houdt.
breadfan83
21-02-2008, 13:05
Niet normaal toch...Denk dat zeker 50% van de mensen binnen de ring een auto heeft van voor 92...
En maar 0% van de bazen in Den Haag heeft een auto van voor '92. ;)
Het verschil met Engeland is dat hier landelijk de stop er op gaat, en niet in 6 kroegen. Je kunt dus thuis blijven en lekker roken, of je gaat naar de kroeg en gooit de peuken weg. Er is geen andere kroeg om de hoek waar je wel eventjes eentje mag opsteken en die het publiek uit de andere kroegen weg houdt.
in Engeland is het ook landelijk, die 6 kroegen stonden in amsterdam.
Toch wel fijn, dat er voor mij besloten word dat ik niet meer mag roken tijdens het uitgaan. Anderen hebben de kans gehad naar rookvrije kroegen te gaan. dat gebeurde niet dus gingen ze failliet, dus nu word er besloten dat een niet werkend concept wegens falen in een vrije markt protectionistisch word opgedrongen als de enige mogelijkheid. Ik durf namelijk te wedden dat als er een paar "rook kroegen"toegestaan zouden worden, die propvol zouden staan, en echt niet alleen met rokers.
breadfan83
21-02-2008, 13:45
Toch wel fijn, dat er voor mij besloten word dat ik niet meer mag roken tijdens het uitgaan.
Toch wel fijn, dat rokers voor mij besluiten in welke kroegen ik wel en in welke ik geen frisse lucht kan inademen. ;)
Waar het denk ik meer om gaat is dat er in Den Haag het ene na het andere besluit wordt genomen en er telkens over geklaagd wordt door het merendeel van de bevolking die zij vertegenwoordigen.
Je zou haast kunnen gaan denken dat ze daar meer doen wat ze zelf bevalt dan dat ze doen wat het volk wil... je zou het BIJNA denken... :D
kan je ook opbouwende kritiek geven? :rolleyes:
Toch wel fijn, dat rokers voor mij besluiten in welke kroegen ik wel en in welke ik geen frisse lucht kan inademen. ;)
en dan noem jij DenHaag hypocriet :screwy:
evilnyntje
21-02-2008, 17:24
Fuck overheids betutteling ik wil als niet roker ook kunnen kiezen om tussen de rokers te stappen, een kroeg moet naar rook ruiken! En ik wil dan ook nara Adam kunnen rijden met de t3!
Tiki Madness
21-02-2008, 17:42
het wordt echt tijd om jezelf te laten horen .het maakt ze in Den haag in ieder geval niks uit wat de gewone man denkt of wil.
Het kabinet wordt momenteel met de dag A-socialer en die viezerik van een Bos voorop.
Michael
wat heb jij gestemd Michael?
Tiki Madness
21-02-2008, 18:54
vvd,
maar dat is sinds Verdonk weg is ook niks meer,in de tijd van Bolkenstein was het nog een partij met principes en lieten het ook merken als ze het ergens niet mee eens waren.Nu met die sukkel van een Mark Rutten is het net een tweede cda.
michael
Weet dat het pittig is te organiseren....Maar wat michael zegt...we moeten wel van ons laten horen....en hard...
Als ik toch eens geld en tijd teveel had zou ik het wel weten...alle autoclubs landelijk bij elkaar en heel Den Haag of Amsterdam helemaal vast zetten..koelboxjes mee en narren maar..
Ik noem maar wat hoor...
Mijn wens Nederland te verlaten over aantal jaren staat al lang...maar als het zo doorgaat moet ik mss maar eerder weg hier...Vrienden van me zijn vorig jaar vertrokken en wonen heerlijk relax op een berg in zuid spanje..beetje werken en relaxen en geen gezeik...voor zolang dan...
Kan om zulke dingen zo pislink worden..
Je kan in de NL keihard werken en je best doen maar ze weten je altijd weer te naaien..
@%$^*$&%^(^&&(.....dus...
grtz..Vic
Ach, het enige waar je in NL voor aangepakt wordt zijn verkeers'misdrijven', verder is het een lachertje. Zo erg is het geworden.
Geniaal wat Michael zegt, helemaal mee eens!!: Het wordt echt tijd om jezelf te laten horen .het maakt ze in Den haag in ieder geval niks uit wat de gewone man denkt of wil.
Het kabinet wordt momenteel met de dag A-socialer en die viezerik van een Bos voorop.
Tiki Madness
21-02-2008, 20:56
@bruders het zou het makkelijkste zijn als je niets kunt en gewoon een uitkering aanvragen maar ja zo zit ik niet in elkaar.
Dus uiteindelijk ben je als werkende altijd de lul.
michael
Nu met die sukkel van een Mark Rutten
Rutte,..... zonder N ..... moet hier wel een beetje mijn eigen familie erbuiten houden natuurlijk :thumbup:
Berserker
22-02-2008, 10:50
Hmm rookverbod vind ik eigenlijk wel een heel goed id, in Zweden is dat ook, en het is echt super dat je kleding niet meteen ruikt als een asbak...
Roken is iets voor Duitsers... :D
Maar dat autogedoe loopt gewoon uit de hand, Den Haag focust op milieu en andere zaken om een beetje populair te doen, wat kan mij dat hele milieu nou een fuck interesseren, ok geen troep op straat gooien enzo..
Maar wij zijn zo'n kleine speler op de wereld, ik denk liever aan mijn geld dan aan co2 uitstoot...
Ik snap dat gezeur over die rookgeur niet zo, ik rook zelf ook en ik weet hoe je kleding meurt als je terugkomt uit de kroeg. Als het echter niet naar ook meurt dan meurt het wel naar bier, dat is nou niet bepaald beter naar mijn idee.....
Ik snap echter wel dat mensen graag alles rookvrij willen hebben, het kan enigsinds irritant zijn. Mooiste is weer dat ik net gehoort heb dat de Alkmaarse kroegbazen waarschijnlijk niets gaan doen tegen mensen die alsnog roken in de kroeg, de enige die je dan nog wat kan flikken is oom agent en die heb ik nog nooit in de kroeg gezien.
Ik zat nog ff te lezen over de regeltjes van amsterdam en kwam dit tegen:
Dan de personenauto’s: daarvoor worden vanaf eind 2009 maatregelen ingevoerd. Auto’s van voor 1992 op benzine en LPG mogen dan de milieuzone niet meer indus ik dacht al, mooi, ik rij diesel, lees rustig verder kom ik dit tegen Diesels zonder roetfilter worden eveneens geweerd en ik denk ineens, volgens mij zijn er heeeeeeeel veeeeeeeel dieseltjes zonder zo'n filter. Ik ben echter zeer benieuwd hoe dit gecontroleerd gaat worden, komen er nou bij elke afrit van de binnenring een soort van controleposten te staan ofzo?
Ik blijf het een lachertje vinden, je dwingt mensen die geen nieuwere auto kunnen kopen om hun huidige auto te verkopen en alles op de fiets/met het OV te gaan doen. Gaan we dan met z'n allen met de bus? Alsof die zo zuinig zijn.... maar ja, ik woon toch niet in Amsterdam en kom er ook nooit met de auto als het niet hoeft.
En dat old-timers weer uitgezonder worden vind ik ook weer zo krom want die stoten de meeste bende uit. Heel amsterdam moet dus lekker old-timer gaan rijden, stoken met die rommel kijken hoe ze er dan in 2010 tegenaankijken als blijkt dat de luchtkwaliteit alleen maar slechter geworden is.
@Michael...wat je zegt...als ik dat zou kunnen en me er goed bij zo uvoelen had ik al jaren thuis gezeten en misbruik van de maatschappij gemaakt...maar ben blij dat ik zo niet in mekaar zit...
grtz..Vic
@bruders het zou het makkelijkste zijn als je niets kunt en gewoon een uitkering aanvragen maar ja zo zit ik niet in elkaar.
ik weet wie hier op gaat reageren
breadfan83
22-02-2008, 12:57
kan je ook opbouwende kritiek geven? :rolleyes:
Als ik het ergens niet mee eens ben ga ik niet roepen dat ze lekker bezig zijn en maar vooral zo door moeten gaan. Zal wel aan mij liggen...
en dan noem jij DenHaag hypocriet :screwy:
Het was meer als tegenreactie op jouw post waarin je aangeeft dat anderen dingen voor jou bepalen. Dat is alleen niet enkel voor jou het geval, maar voor iedereen zo nu en dan.
Waar het mij meer om ging is dat de ene na de andere peiling aangeeft dat de bevolking het voor het merendeel niet eens is met besluiten die door haar eigen vertegenwoordiging worden genomen. Daar lijkt mij dan ergens iets niet helemaal te kloppen.
Mijn wens Nederland te verlaten over aantal jaren staat al lang...maar als het zo doorgaat moet ik mss maar eerder weg hier...Vrienden van me zijn vorig jaar vertrokken en wonen heerlijk relax op een berg in zuid spanje..
Precies.
Dat schijnt de trend te zijn hier de laatste paar jaren. Nederlanders vluchten hun eigen land uit en het land wordt meer en meer overspoeld met buitenlanders. Je zou toch denken dat zoiets toch wel een signaal voor Den Haag is dat er ergens iets niet in orde is, maar tegen alle verwachtingen in gaan ze gewoon zo door. Drie keer raden waarom... kassa, kassa en kassa.
En welke partij je stemt maakt op het moment ook geen donder meer uit omdat ze uiteindelijk toch niet echt verschillend zijn. Zeker niet als ze als regering met twee of drie partijen samen moeten werken.
Dus uiteindelijk ben je als werkende altijd de lul.
michael
Voor bepaalde groepen gaat dit weer wel op. Maar je mag er sinds 11 september niks meer van zeggen of je bent al een racist. :screwy:
ik weet wie hier op gaat reageren
Had je 't goed?
Berserker
22-02-2008, 13:22
Als ik het ergens niet mee eens ben
Blablablablablabla zeurdezeurgezeurdezeur blabladiebladiebla
Had je 't goed?
Echt gewoon meer dan dit zie ik niet in jouw posts... :redface:
Dus Marcski verwijder ze maar gewoon...
infamous
22-02-2008, 13:40
Het is natuurlijk belachelijk. Maar het is makkelijker een regeltje te verzinnen, dan een probleem op te lossen.
Het ergste is dat andere steden het straks over gaan nemen en met z'n allen maar denken dat het schoner wordt..
Op de keversite en autoweek is er ook een hele discussie. Dus genoeg mensen voor een meeting in amsterdam denk ik..
Dus genoeg mensen voor een meeting in amsterdam denk ik..
Juist niet !!
Door al die stinkende en millieuvervuilende klassiekers zal het gemeentebestuur zich juist gesterkt
zien in hun voorstel om die âwhu zooi uit de binnenstad te gaan weren.
Afijn, Sjaak Bral had een passende vertaling voor dé Amsterdammer :tongue:
http://nl.youtube.com/watch?v=KQLn5s3t4tE
Tiki Madness
22-02-2008, 17:08
@alain blijft leuk dat haags
infamous
23-02-2008, 10:02
Juist niet !!
Door al die stinkende en millieuvervuilende klassiekers zal het gemeentebestuur zich juist gesterkt
zien in hun voorstel om die âwhu zooi uit de binnenstad te gaan weren.
Daar heb je best grote kans op idd. Je wordt het gewoon zat dat d'r steeds van die rare beslissingen/voorstellen worden genomen en dat niemand er iets tegen kan doen.
Mooie "euhtspgrââkuh" van Sjaak Bral...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.