PDA

View Full Version : Golf 1V 2.0 komt niet op temperatuur

Sailor
12-02-2008, 14:27
Hallo,

Ik heb een probleem met de koelwater temperatuur van mijn golf 4 2.0 uit 99.
Ik weet het is koud buiten maar tijdens gewoon snelweg bedrijf (130 kmh) komt de temperatuur niet boven de 70 graden. Zodra je een poos stilstaat loopt de temperatuurwel op naar 90 graden. De ramen ontwasemen ook baggertraag.
Mijn conclusie is dat het thermostaatje doorlekt naar de radiateur. Ik heb ook een nieuwe originele gehaald en een plons koelvloeistof.

Ik wil dit morgen gaan vervangen. Lijkt me niet zo moeilijk. Thermostaat zit toch vlak naast de pomp op het blok? Heeft iemand tips hoe het makkelijkst te werken of een andere conclusie?

Alvast bedankt. Groeten Arjan

René
12-02-2008, 15:53
heb je hier misschien iets aan?

http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/etkaa.jpg

Sailor
12-02-2008, 17:03
Ja super, tekening is er makkelijk bij. Bedankt.

Gr Arjan

René
12-02-2008, 17:09
you`re welcome :)

na het vervangen moet je het koelsysteem ook ontluchten....dus kachel op warm zetten-bijvullen-dop eraf laten en starten en een tijdje laten bubbelen....

Sailor
13-02-2008, 11:56
Ok, thermostaatje vernieuwd en volgens mij is het probleem opgelost. Temperatuur blijft mooi op 90 graden tijdens een eindje toeren. Wel een lekkere K plek dat onderste boutje... Bedankt voor de hulp.

Groeten Arjan

Sailor
13-02-2008, 13:59
Trouwens, aan de oude thermostaat weinig te zien. Heb hem in water gelegd dat net van de kook af was en ging wel open en leek toch aardig dicht te trekken als je hem er weer uit haalde. Ik heb hier geen goeie thermometer waar ik ff mee kan testen. Misschien overbodige info maar misschien heeft iemand er ooit nog eens wat aan.