View Full Version : open dakplaat vervangen voor dicht dak?!?!
Pewi Vwteam
12-02-2008, 22:51
hallo mensen ik heb een golf 1 gti staan met een open dakkie er in! alleen jammer genoeg niet orgineel! nou heb ik een golf 1 gesloopt die erg rot was. maar het dak was in zeer goede staat en ook dicht. nou wil ik graag dat dichte dak op mijn golf 1 laten zetten. is een project dus moet toch nog gespoten worden. wie weet iemand, die dit kan of wie kan dit?!?! voor beetje betaalbare prijs! vr gr stefan
Pedaalemmer
13-02-2008, 09:10
Alles kan, je zult wel iemand nodig hebben die carroserien kan herstellen, dit is niet iets wat je ff bij een beun de haas vluchtig laat doen, aangezien je hem wil overspuiten.
Henk_Pigo
13-02-2008, 11:43
Ik heb het in de tijd ook laten doen, maar ik zou het wel door een professioneel iemand laten doen. Bij mij hebben ze niet de stijlen verlast maar echt de plaat zelf vervangen.
Was tegen de 400 eu's kwijt, exlc. spuitwerk.
Pewi Vwteam
13-02-2008, 18:04
oke ja alleen de dakplaat open pellen! [laten pellen ] en niet door de stijlen heen! @ henk pigo mag ik misschien weten waar je dit hebt laten doen!
Henk heeft het laten doen door Roelof ( www.rhcustomshop.com )
Het kostte om precies te zijn 350 euro en dan stond het dak in de primer.
Zoals Henk al zegt snijdt Roelof de oude dakplaat eraf en last/soldeert (geen idee) hij de andere dakplaat erop en het resultaat daarvan mag er wezen!
RH Customshop is gevestigd in Stadskanaal (Groningen
Doe maar lassen Rene, solderen doet de loodgieter. ;)
martiepartie
13-02-2008, 19:56
tegenwoordig worden autocarrosserien gesoldeerd op heel veel plaatsen.
Brengt minder hitte in het materiaal en is sterk zat..
Je moet het niet vergelijken met een hobbybob soldeerbout Gijs...
arno Derby
13-02-2008, 20:05
koper-silicium hardsolderen heet dat.
Geen gewoon solderen hoor. Veel fabrikanten schrijven het voor omdat het minder warmte inbrengt en dus minder materiaal verbrand en dus ook erg sterk is. BEHALVE dragende delen mag je daar niet mee lassen/solderen. Maar achterschermen,dorpels en bv dakplaten wel dus.
Ik werk er dagelijks mee en het is erg fijn als plaatwerker. Heb ook wel eens een dakplaat vervangen maar dat komt niet zo vaak voor het zijn toch vooral achterschermen enzo.
gr
golf mkII 16v
13-02-2008, 21:42
http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/1/5/photo345.jpg
Hier ist ook bij gedaan
Wel op de stijlen
Pewi Vwteam
13-02-2008, 23:00
jongens jullie zijn super! is wel stukkie voor me rijden maar oke moet er wat voor over hebben!
Roelof is echt een aanrader....
tegenwoordig worden autocarrosserien gesoldeerd op heel veel plaatsen.
Brengt minder hitte in het materiaal en is sterk zat..
Je moet het niet vergelijken met een hobbybob soldeerbout Gijs...
Okay sorry, dat wist ik niet :) Weer iets wijzer geworden :thumbup:
arno Derby
14-02-2008, 11:15
Roelof is echt een aanrader....
Mooi bedrijfje heeft die Roelof. En opzich is het niet duur voor een bedrijf.
Lijkt me ook wel wat zo`n bedrijfje maar dan op oudere auto`s gericht.
Pewi Vwteam
17-02-2008, 16:49
ik had hem gemaild maar ik heb nog steeds geen mailtje terug ontvangen! omdat ik wou weten hoe lang ik van te voren hem moest laten weten voor dat ik em kon brengen! naja ik zal em wel is ff belle zal het wel super druk hebben.
Pewi Vwteam
21-03-2008, 19:34
vraagje weet 1 van jullie ook toevallig hoe ze de dakplaat vervangen?! de voor en achterkant word gelast neem ik aan! maar bij de gootjes hoe doen ze dat? oude dak er af slijpen?! en van het oude dak een klein opstaand randje laten staan aan de binnen zijde?! dan lijm of kit hier op aan brengen en het donor dak er op laten zakken?! en de voor en achterkant dan aflassen?! [puntlassen] ben wel benieuwd hoe dit namelijk in zijn werk gaat.
Pewi Vwteam
22-03-2008, 18:27
het is al geregeld de plaatwerker van de plaatselijke spuitery komt gewoon bij mij om de auto strak te maken! en het dak zo ver voor te bereiden dat ie em er zo op kan lijmen als ie bij hun op de zaak staat! ;-]
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/Afbeelding034_98363.jpg
ook een product van roelof
Pewi Vwteam
22-03-2008, 21:19
roelof vraagt 550 voor een dakkie overzetten! dat betaal ik nu lang niet, nog niet de helft er van. dus dan is de keus snel gemaakt en het is een kleine 10km verder op. en voor mij ff naar groningen rijden is ook niet niks en dan ook nog twee keer met zo klote ambu er achter
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.