PDA

View Full Version : koelvloeistofverbruik?

OuwePolo
13-02-2008, 02:42
Mijn auto gebruikt koelvloeistof, maar ik heb niet het idee dat het aan de koppakking ligt. Na een stukje rijden gaat het ventiel in de dop van het reservoir namelijk sissen, dus ik heb het idee dat het verdampt.

Ik zie verder ook geen smurrie of witte uitlaatgassen, dus zou het aan het doppie liggen of is de druk in mijn motor te hoog? Enige ideeën?

JurjenV
13-02-2008, 08:10
Is het pijl wel gewoon? Zit er niet teveel in?

Ik zou alles gewoon eens doorspuiten (slangen van rad eraf en waterslang erop) en nieuwe erin doen.

OuwePolo
13-02-2008, 11:23
Nee, ik vul hem steeds bij tot de MAX, maar na 50km kan ik dat weer doen. Van de week had ik het even niet bijgehouden waarna ik er een liter bij mocht gooien...

martiepartie
13-02-2008, 11:25
Je thermostaat gaat wel open? Je temperatuur loopt niet hoog op? Slangen van je radiateur zijn allen warm (in + uitgaand)

Misschien is je dop gewoon kaduuk..

OuwePolo
13-02-2008, 12:25
Ja, de verwarming doet het prima en de temperatuur loop niet hoog op, behalve de laatste keer toen ik er een liter bij mocht gooien, maar dat komt dan door het te lage niveau...

Ik ga vanmiddag wel even naar de sloop, kijken of ze nog een dopje hebben.

Marcski
13-02-2008, 12:51
dop gaat inderdaad ook vaak kapot, de dealer heeft ze daarom meestal op voorraad ;)

tiefflieger
13-02-2008, 19:01
Dealer heeft ze wel liggen, of anders de automaterialenzaak.
Kost iets van 7 euro geloof ik...

Dirtbag
14-02-2008, 19:09
Dealer heeft ze wel liggen, of anders de automaterialenzaak.
Kost iets van 7 euro geloof ik...

je kunt ook even kijken, in de dop zit een rubber O ring, bij mij zat die namelijk ook niet meer op z'n plekje, waardoor er geen drukopbouw was in het koelsysteem en de KVS eruit lekte.

Ik heb toen met een klein schroevendraaiertje de ring weer terug gelegd en een beetje vaseline opgedaan zodat hij niet weer eruit wordt getrokken bij het dichtdraaien

mvg

db