PDA

View Full Version : Wat is de waarde van een Scirocco 1?

arno Derby
13-02-2008, 17:20
Hee mensen

Toen ik net naar huis reed en even binnen door reed zag ik ergens achter een huis iets ouds staan.
Dus even omdraaien en kijken natuurlijk. Er stond dus een Scirocco 1 vipergrunn.
Er groeide wat mos enzo op dus ik denk dat hij er al een aantal jaar stond.

Ik heb aangebelt bij de mensen maar er deed niemand open natuurlijk. Ik heb nu wel het nummer gevonden van deze mensen dus die ga ik dadelijk even bellen.
Maar stel dat de man deze auto verkoopt wat is dan een beetje een prijs voor zo`n auto wat iemand kan vragen?
Ik kan er namelijk weinig vinden op internet.

gR Arno

Tjaap
13-02-2008, 17:41
wat de gek ervoor geeft,.. ik zou eerst naar zijn prijs vragen voordat je zelf wat bied..

arno Derby
13-02-2008, 19:32
Ik heb de man gesproken.

De auto is van 78 en staat nu 12jaar stil waarvan 2 jaar buiten.
Hij vraagt er nog 1600euro voor. Vind ik toch wat veel maar ik ga t weekend even kijken als ik mijn 2 nieuwe polo`s heb opgehaald.

gr

G-eert-40
13-02-2008, 19:41
begint al aardig op een wagenpark te lijken arno :tongue: hoeveel auto's heb je nu?

grtz.

arno Derby
13-02-2008, 19:45
Na dit weekend 7 :D En dan kan ik nog een 84er golf diesel kopen maar weet nog niet goed of ik dat nou wel of niet moet doen.
En deze scirocco word het denk ik niet maar ga toch even kijken. Misschien word ik wel verliefd en kan ik hem toch niet laten staan :D maar het geld gaat wel hard zo. Lastig als je 4 mooie auto`s in 1 week tegen komt die je eigenlijk niet wil laten staan ;)

arno Derby
13-02-2008, 19:47
maar uuuh Geert deze Scirocco staat trouwens in Hops wa....nooit gezien???

vwleusden
13-02-2008, 22:56
Ik zag vorig jaar ook een Scirocco 1 bij Numansdorp in de buurt, heb de man toen aangesproken en hij werd verkocht voor 1500E ofzo (kennis van Lennart heeft hem gekocht). Was een harde auto alleen een voorscherm was echt croky, verder origineel met boekjes erbij etc etc.

Zweiter
14-02-2008, 08:23
in een artikel in de autovisie laatst spraken ze bij een roestvrij exemplaar in originele staat over 7000 euro. staar je daar niet op blind. prijzen tussen de 1500 en 5000, wat de gek ervoor geeft... ik zeg niet waar ik de mijne voor gekocht heb. heb vaker topics gezien waarbij dat uiteindelijk nogal wat gezeik opleverde...

arno Derby
14-02-2008, 11:06
Het is ook zo wat een gek er voor geeft. Ik heb me nooit verdiept in scirocco`s ben meer van de polo`s, audi 50`s , en Derby`s ;) maar toen ik deze scirocco zag staan leek het me wel leuk om er zoiets bij te hebben.
Maarja aangezien ik net 2 polo`s heb gekocht + nog een golfje 2 moet het niet te gek worden ;) .
Maarja ik ga gewoon een kijken misschien is hij wel heel goed en wil ik hem toch hebben.

Wieweet..........
gr

G-eert-40
14-02-2008, 19:31
maar uuuh Geert deze Scirocco staat trouwens in Hops wa....nooit gezien???

waar staat die dan ergens? en wat is hops? er staat toch geen tractor voor mijn huis of wel :D ;)

grtz.

corrado-usa
14-02-2008, 19:45
mooie kost wel wat.

arno Derby
14-02-2008, 20:09
waar staat die dan ergens? en wat is hops? er staat toch geen tractor voor mijn huis of wel :D ;)

grtz.

Ik kan het wel op de routeplanner laten zien maar kan het beeld niet kopieren.
Volgens mij is het trouwens oeffelt.

Als je van Haps naar oeffelt rijd en dan over de A73 en onder het spoor door en dan rechtaf en dan na 500meter zie je hem vanzelf ergens staan achter een huis.

Tjaap
14-02-2008, 20:17
Ik kan het wel op de routeplanner laten zien maar kan het beeld niet kopieren.
Volgens mij is het trouwens oeffelt.

Als je van Haps naar oeffelt rijd en dan over de A73 en onder het spoor door en dan rechtaf en dan na 500meter zie je hem vanzelf ergens staan achter een huis.
das bij die bomenkweker of niet? ligt een beetje op een heuveltje...

daar kom ik langs als ik naar mn opa en oma ga, maar nooit een rocco gezien

arno Derby
14-02-2008, 20:33
JA die bomenkweker zit eigenlijk overal in de regio van Cuijk, Haps en Beers.
Bij de steenfabriek is het. En net voor dat je links naar de staanfabriek gaat staat een huis op de hoek en achter dat huis staat hij.

Maar niet op de grote provinciale weg hoor. Die moet je rechts er af en dan aan de linker kant staat dat huis.

Zoek maar eens haha.

arno Derby
14-02-2008, 20:38
Als ik er aan denk zal ik m komend weekend eens op de foto zetten. Ik mocht altijd komen kijken. Alleen heb ik al te veel gekocht deze maand dus kan ik hem denk niet kopen maar kan wel even gaan kijken natuurlijk.

Tjaap
14-02-2008, 21:02
LOL, ach mijn opa en oma wonen in Gennep, en sinds m'n opa niet meer rijd staat de garage leeg daar,... hmmmmmmmm

arno Derby
14-02-2008, 21:15
Nou kijk dat is dicht bij ja.

Ik zal eens foto`s gaan maken

G-eert-40
14-02-2008, 22:29
JA die bomenkweker zit eigenlijk overal in de regio van Cuijk, Haps en Beers.
Bij de steenfabriek is het. En net voor dat je links naar de staanfabriek gaat staat een huis op de hoek en achter dat huis staat hij.

Maar niet op de grote provinciale weg hoor. Die moet je rechts er af en dan aan de linker kant staat dat huis.

Zoek maar eens haha.

ja dat ken ik wel. zal kijken of ik dit weekend er even langs zal rijden als het licht is.

@tjaap: nooit gedacht dat iemand uit den haag de weg tussen haps en oeffelt zou kennen :D :tongue:

arno Derby
14-02-2008, 22:39
@tjaap: nooit gedacht dat iemand uit den haag de weg tussen haps en oeffelt zou kennen :D :tongue:

Dat vond ik ook wel appart ja :D

Tjaap
14-02-2008, 22:46
LOL, heb Arno net mn halve levensverhaal verteld over PM :lmao: maar die weg is nooit meer hetzelfde geworden sinds die spoortunnel verbreed is. Maar ik rijd die weg al 26 jaar (en 18 daarvan op de achterbank dus dan kan je mooi rondkijken)

arno Derby
14-02-2008, 23:08
Tja toch toevallig! Kom een keer buurten haha in het hapse land wat een aardig polo land begint te worden :D

G-eert-40
16-02-2008, 12:45
ben er vandaag even langs gereden! en heb hem ook nog gespot :) kom daar vrijwel nooit in dat gedeelte haha. het was die groene toch? wilde wel een foto maken met de gsm, maar leek me niet verstandig.

als hele weekend allemaal vw'tjes voorbij komen en foto's maken. zal de eigenaar ook wel denken, wat moeten ze in 1 keer allemaal van mij daar achteraf :tongue:

zou 'm eerst even goed bekijken wat de staat is, want volgens mij is die niet zo fris meer.

grtz.

arno Derby
16-02-2008, 17:22
klopt ik ben er ook nog even langs geweest haha. maar de mensen waren er niet.

Volgens mij is de auto ook niet al te best meer hoor maarje.

loco-vr6
20-02-2008, 12:23
Naar mijn mening moet je puur kijken naar de staat van de carroserie, en hoe compleet hij is. Vergis je niet in delen zoeken, voorschermen worden steeds moeilijker, harde deur zijn al praktisch onvindtbaar en stripjes en rubbers is al helemaal een kriem. Het mechanische gedeelte is bijna identiek aan de golf 1 dus daar is zat van te vinden. iedereen weet wat een auto spuiten kan gaan kosten, en de scirocco 1 is bijna berucht om de slechte body's....als hij veel buiten heeft gestaan kun je er bijna gif op innemen dat de voorschermen en de achterste chassisbalken kers verrot zijn......
ik vindt het een hoop geld wat hij vraagt, maar ik heb hem dan ook niet gezien. ik denk dat de helft een leuk bedrag voor zo'n dergelijk project is. hij staat waarschijnlijk ook niet zonder reden zo lang stil, kan ook van alles zijn, eigenaar wilden hem bewaren, of misschien motor defect?!?!?, genoeg om nog na te pluizen dus voordat je eventueel tot aanschaf overgaat.......

BTW....... :postpics:

:thumbup:

Zweiter
20-02-2008, 12:45
'78 is ook al het plastic bumper model. dat komt de prijs ook al niet ten goede...

arno Derby
20-02-2008, 22:13
Volgens mij zaten er geen kunstof bumpers op maar dat weet ik eigenlijk niet zo zeker.
Ik wil nog wel een keer gaan kijken maar heb niet zoveel tijd en die man was ook niet altijd thuis.
Als ik ga kijken maak ik foto`s en zet ik ze hier bij.

Mitta
20-02-2008, 22:36
ga dan maar snel kijken:P

Zweiter
21-02-2008, 08:10
dan zitten er waarschijnlijk helemaal geen bumpers op :D

arno Derby
21-02-2008, 09:27
Zou ook nog eens kunnen ja :D

loco-vr6
25-02-2008, 11:05
:D Ik heb gehoord dat er een serieuse hoeveelheid aan kwaliteit foto's onderweg is :D dat mag natuurlijk effe duuren maar ik wordt wel nieuwsgierig ;)

GIMME PICS :tongue:

arno Derby
08-03-2008, 17:16
Zo het duurde even maar ben vandaag eindelijk even wezen kijken.

Hij was niet al te best. Deuren en schermen waren erg slecht maarja dat zijn schroefdelen. De A-stijlen waren aan het rotten en de achterschermen vielen nog wel mee maar daar zou wel gauw iets aan gedaan moeten worden.
De binneschermen waren nog wel redelijk. Interieur was gaar hoewel ik wel een grappig intereuer vond met die gele ruitjes.
De chrome lijsten rond de ramen waren wel nog erg mooi dat viel me meteen op omdat die dingen bij mijn Audi juist niet mooi meer waren.

Verder vond ik hem wel grappig maar 1600 euro te duur voor deze auto.

Het was wel een GT is dat appart voor deze auto`s of niet echt bijzonder?

Hier een paar foto`s.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WNZQHWGJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F6RA6XCT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YGWKQ6WU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KFNZTFMG.jpg

gr

Zweiter
09-03-2008, 10:43
deze is niet van 78. vanaf 77 komen er oa. plastic bumpers op. ook lopen bij die modellen de knipperlichten om de hoek. deze heeft wel een enkele wisser (die vanaf 76 is gebruikt).

wel enkele wisser, geen plastic bumper: 76-er.

arno Derby
09-03-2008, 11:40
Ik weet er weinig van joh. Hij zei van 78 maar geloof ook best dat ie ouder is

Domi
09-03-2008, 11:52
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming 531221 SCIROCCO GT
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK Niet geregistreerd
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 26-06-2002

Datum eerste toelating 04-01-1978 !!!!!!!!!!!!! :D
Datum aanvang laatste tenaamstelling 26-06-2002
Datum eerste afgifte Nederland 04-01-1978

Tjaap
09-03-2008, 12:15
als hij hem pas sinds 2002 heeft is echt het eerste wat hij ermee gedaan heeft hem naar die schuur geduwd.... arm ding :(

arno Derby
09-03-2008, 13:21
Ja klopt . Hij zei tegen mij dat hij al 12jaar daar in de hoek stond maar daar is dus niks van waar.
Maar als hij er geen 1600euro voor kreeg liet hij hem staan dus over een jaar of 10 staat er alleen nog een hoopje roest waarschijnlijk.

Zweiter
09-03-2008, 15:17
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming 531221 SCIROCCO GT
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK Niet geregistreerd
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 26-06-2002

Datum eerste toelating 04-01-1978 !!!!!!!!!!!!! :D
Datum aanvang laatste tenaamstelling 26-06-2002
Datum eerste afgifte Nederland 04-01-1978

dat zijn nog eens feiten! :screwy: :D

loco-vr6
10-03-2008, 15:42
Ja klopt . Hij zei tegen mij dat hij al 12jaar daar in de hoek stond maar daar is dus niks van waar.
Maar als hij er geen 1600euro voor kreeg liet hij hem staan dus over een jaar of 10 staat er alleen nog een hoopje roest waarschijnlijk.

:wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow:

:shake: :shake: :shake: :shake: :shake: :shake: :shake:

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Die mag aan de hart long machine, die is zo goed als dood met zo'n eigenaar............. we kunnen hem ook gewoon wegslepen :D
Zie het niet als stelen maar als een soort Robin Hood actie

WE MOETEN IETS DOEN TEGEN DIT ZINLOOS GEWELD :angryv:

Zweiter
10-03-2008, 15:53
ghehehe en doet mij DAN maar die chromen achterbumpert :D
(en de wisserarm :D)

arno Derby
10-03-2008, 16:30
Nou je rolt hem zo weg daar. Dat zal niet zo lastig zijn maar das ook weer niet de manier he.

loco-vr6
10-03-2008, 16:55
ghehehe en doet mij DAN maar die chromen achterbumpert :D
(en de wisserarm :D)

:screwy: mijn bedoeling was omhem te redden en jij denkt gelijk weer aan strippen :D

maja, als ik zie hoeveel werk er aan mijn wagen zit....en die ziet er 10X beter uit dan deze :(

Mocht iemand de eigenaar nog spreken, zeg maar dat je nog een goeie tuinman kent die voor 5 eurie per uur de tuin komt opruimen.

:tongue:

arno Derby
10-03-2008, 17:14
Ik kan je zijn adres geven dan kun je een foldertje bij hem in de bus doen van je tuin-opruim-dienst. haha