View Full Version : Andere velgen op mijn Golf 1 Cabriolet
Ik heb nu dikke 15 inch Zender velgen op mijn Golf 1 Cabrio. Omdat ik de Golf wil ombouwen naar Retro / oldskool cabrioletje zoek ik andere retro / oldskool velgen.
Nu:
http://img144.imageshack.us/img144/8386/dsc07986xt1.jpg
Ik heb wat leuke velgen (o.a. ATS Classics & Allycats) gezien, maar haast allemaal 13 inch met mooie platte bandjes. Ik zie dat veel Golf 1 bezitters hiervoor hebben gekozen, maar ik vind er een paar nadelen aan zitten; km.tellerverschil, extra slijtage en dan moet ik waarschijnlijk mijn auto verder verlagen d.m.v. een schroefset (en dan is comfortabel rijden in NL haast onmogelijk).
Een optie lijkt me om hogere banden te monteren; 65 of 70 hoog. Maar ik weet niet of dat mooi staat (dus als iemand hiervan foto's heeft :) ?)
Hebben jullie nog andere ideeën?
(heb ook een advertentie geplaatst in onderdelen gezocht)
op ATSen een .../65 R13 zetten? dat staat echt niet naar mijn mening, dan lijkt het net een balon die er omheen zit...
Dan zou ik de orginele maat gaan halen 175-70-13. Bij www.autobandenmarkt.nl heb je een setje Nankangs voor 100 euro.
op ATSen een .../65 R13 zetten? dat staat echt niet naar mijn mening, dan lijkt het net een balon die er omheen zit...
Iemand misschien een foto van een 13 inch met zo'n hoge band?
Of nog andere velgsuggesties in 14 of 15 inch?
met een ballonband staat NIET, kijk maar in mijn projectentopic.
Ik rij nu op 13 inch ATS classics met daarop 165-55-13.
met een ballonband staat NIET, kijk maar in mijn projectentopic.
Ik rij nu op 13 inch ATS classics met daarop 165-55-13.
En heb je dan de auto verder moeten verlagen? Volgens mij is mijn auto wel wat verlaagd, maar met .../55 R13 zal je 'm verder moeten verlagen. En hoe zit het met de km.telleraanduiding en de extra slijtage?
edit: ik heb namelijk geen zin (lees: geen geld) om een schroefset te kopen
Het is net wat je wilt. Als je voor comfort gaat, dan moet je het doen met originele vering en ballonbanden...
165-55-13 op 13" staat in mijn ogen ook mooier, maar onder een auto die niet verlaagd is, staat dit ook voor geen potje...
Als alles verder origineel is kan het best leuk staan.
175-70-13 zonder verlaging:
http://blogsimages.skynet.be/images_v2/002/594/553/20070713/dyn006_original_922_546_pjpeg_2594553_5374f598b57cd926d7d9639afa6fd1ad.jpg
Ik heb mijn auto verlaagd, dmv een schroefset van koni.
Ik heb een afwijking van 10km/h op de tellerbak, extra slijtage.Mwa ik zou voordat je hem verlaagd, nieuwe rubbers monteren dus nieuwe ashoezen, en draagarmrubbers.
Zal zo even foto's voor je opsnorren.
Hier op 7j ats classics met 175-70-13
Minimaal verlaagd: :eek:
http://img177.imageshack.us/img177/5307/hpim0237hc9.jpg
Hier dezelfde auto, maar dan met een koni schroefset en 165-55-13
http://img181.imageshack.us/img181/2636/hpim0442tv4.jpg
En in mijn verkooptopic (15inch borbet velgen), zie je ook dezelfde cabrio, maar dan op 15inch.
Samurai: bedankt voor de foto's! Geeft me tenminste beetje een beeld!
Dan zou ik de orginele maat gaan halen 175-70-13. Bij www.autobandenmarkt.nl heb je een setje Nankangs voor 100 euro.
Is dat wat? Kan toch weinig zijn voor dat geld? Kan ik misschien beter goede 2de hands merkbanden kopen(?).
Denk wel dat ik voor wat hogere banden (65 ofzo) ga; dat is toch ook best retro; iedereen reed destijds met 13 inch en hoge banden.
Ik heb ATS Classics gepast (7J, ET waarde niet bekend), maar die kwamen te ver naar buiten (net zo ver als m'n huidige Zender velgen).
Nu heb ik andere velgen op het oog met ET waarde 30; steken de velgen dan niet buiten de wielkasten?
Ook heb ik een vraag over springbouten; kan ik dan 4x98 velgen op m'n Golf 1 monteren? Weet iemand hoeveel zo'n setje ongeveer kost?
Alvast bedankt!
Der Einzer
21-02-2008, 18:44
13 inch met een hoge ballonband is geen porem.... kies dan voor 14 of 15 inch met een platte band. Heb je ook minder tellerafwijking. vb 185/45 op 15 inch.
heb evt nog wel een set ats cup 7J met 195/50 in de aanbieding. Zitten nagenoeg nieuwe banden op. Geen afwijking en meer comfort !
155/70 is op 13 inch ook mooi (originele stalen wielen dan) :)
Heb er vandaag ori velgjes op gedaan;
edit: gaan alleen niet helemaal rond achter (velg raakt iets of bout(-en) te lang?)
http://img175.imageshack.us/img175/5764/dsc08104fx7.jpg
Vind het ook nog wel wat hebben
Heb ook chromen lijsten en chromen bumpers (2 voorbumpers dus 1 te ruil tegen nette achterbumper) dus wordt wel mooi retro!
Sja, je komt er vanzelf achter waarom de velg niet rond gaat he... goed kijken of die niet aanloopt maar dat zal wel niet, dan debouten verder eruit en kijken of ie dan wel ronddraait, problemo solved
classicline
27-02-2008, 16:40
ziet er leuk uit! nog ff 11 cm naar beneden en klaar;)
Sja, je komt er vanzelf achter waarom de velg niet rond gaat he... goed kijken of die niet aanloopt maar dat zal wel niet, dan debouten verder eruit en kijken of ie dan wel ronddraait, problemo solved
Precies, zo dadelijk even nakijken
Nu even wat Golf 1 onderdelen te koop zetten ;)
loco-vr6
27-02-2008, 16:58
ik heb nog een set van 4 nette jetta type 1 chrome wieldoppen liggen, 13 inch origineel vw, kan zo op je originele 13 inch staal en is weer eens wat anders. PM maar als je belangstelling hebt ;)
vast wel foto's te vinden hier ergens op het forum.
Btw, leuke zenders, heb je daar al plannen voor :D
ik heb nog een set van 4 nette jetta type 1 chrome wieldoppen liggen, 13 inch origineel vw, kan zo op je originele 13 inch staal en is weer eens wat anders. PM maar als je belangstelling hebt ;)
vast wel foto's te vinden hier ergens op het forum.
Btw, leuke zenders, heb je daar al plannen voor :D
Zo?
http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/winter01.jpg
Bedankt voor het aanbod, maar vind dit wat klassieker.
Mijn Zender velgen staan te koop (ook) op dit forum; 300 euro met goede banden.
meijer1972
27-02-2008, 20:10
Ik denk dat je bouten hebt voor LM-velgen die langer zijn. Deze komen waarschijnlijk achter in de trommel ergens tegen aan. Kwestie van alle bouten wat losser draaien en dan het wiel draaien.
Verder ook een goede velg keuze om low budget te blijven.
Als volgende stap kun je beter eerst de auto verlagen dan andere velgen monteren.
Ik denk dat je bouten hebt voor LM-velgen die langer zijn. Deze komen waarschijnlijk achter in de trommel ergens tegen aan. Kwestie van alle bouten wat losser draaien en dan het wiel draaien.
Verder ook een goede velg keuze om low budget te blijven.
Als volgende stap kun je beter eerst de auto verlagen dan andere velgen monteren.
Inderdaad, dat was het geval. Denk dat ik er spoorverbreders tussen zet ipv kortere bouten. Anders staan de velgen ook zo ver naar binnen in verhouding tot de wielkastranden. En die wielkastverbreders kunnen er helaas niet af omdat ze de ori randen aangepast hebben :(
Of bredere velgen...
Deze zijn 4,5J en had gehoord dat hetzelfde model ook in 5J en 5,5J gemaakt is. Dus dat lijkt me ook een mooie oplossing :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.